Eg Har Ein Draum..

Randers
REC 21.02.2019 kl 23:59 10714


Oversatt, slik at de fleste forstår headline - A Dream I Have..


-Utgangspunktet her er problemet med at kurs er under krona. De fleste oppegående skjønner at det er flere
problemer rundt dette. Slik som at det ikke er bare bare Børre å ta en spleis hvis cash-beholdning
er svak, siden short-gjengen da vil klare å presse kurs nedover etter at spleis er utført.
Det kan bli store tap for aksjonærene da.

I hht børsreglene er det nå 2 mnd igjen til tiltak må ha blitt iverksatt for å få kurs over krona.
Rundt 20 April er slutten på 6+4 mnd perioden, som ble påbegynt 20 juni i fjor.

-Jeg har tidligere skrevet om miraklene som må til for at dette skal løse seg selv, slik kurs etablerer seg over krona.
Men jeg har ikke tenkt til å gjenta det her - man får heller bla rundt i tidligere kommentarer.

Siden jeg har vondt for å tro på mirakler, lanserer jeg heller en drøm. De kan realiseres - det er verre med mirakler.


1) kurs må over NOK 1. Det tilsvarer P/B 2,8 - (RECSOL ble solgt til P/B 2,2 - nevnes som en digresjon).

Det kan virke som utopi å få kursen over krona. Men det er en stund til 1 Mars. (1 Mars er heller ikke en spikret dato lengre).
Med 27% oppgang i dag på HØYT volum, fikk vi en god start. Men som vanlig kan tradergjengen ødlegge.
Hvis gevinstsikring starter allerede i morgen, eller på Mandag. Så vil short-gjengen kaste
seg på - og det blir ikke å se kurs over krona.

MEN HVIS GLØDEPÆRENE klarer å holde seg, så kan det fremtvinge en short squeeze


2) Skulle vi se kurs over 1 innen tiden rundt 1 Mars, så har REC en gyllen mulighet til å slå opptil
flere fluer i èn smekk. Dette fordi de har mulighet til å hente INNTIL 254 MNOK. Hvis de gjør dèt
og samtidig klinker til med en spleis - så tar de de fleste på senga. Unntatt meg, og
dere som leste dette akkurat nå.

REC må følge med da, og slå til som gjedda i sivet. 254 MNOK er sånn ca 30 MUSD. Det er ikke
helt julebrus over det, men kassa blir 31,8+30 = 61,8 MUSD (Det ser jo unektelig mye bedre ut i hvertfall).

Og spleisen må føre kurs opp på et nivå som gjør det mindre fristende med shorting og turbo-trading.
En kurs mellom 50-75 kr hadde kanskje passet


3) Og drømmen var altså som følger.. ..ja, det står vel i pkt 1 og 2.


Note.1 - I flg fullmakten fra GF kan REC hente INNTIL 254 MNOK ved å utstede INNTIL 254 mill aksjer

Note.2 - med kurs 0,75 kan REC bare hente 190 MNOK - eller ca 22,4 MUSD

Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2019 kl 03:48 9509

Jeg personlig tror at en kurs under 1kr er ikke noe å frykte. (mer enn 2,5 milliarder børsverdi vs mer enn 2,5 millarder selskapsverdi).
Rec produserer noe som er svært attraktivt og værden er ganske mye større en Kina.
Det som har skjedd nå forutså de fleste ivrige pga. nyheter, selvsagt så ville ikke de fleste aksjonærer selge noe som helst på så lave kurser som vi har sett til nå.
Gjetter på at shortere og daytradere har stått for absolutt de fleste salg, mens vi andre bare har kjøpt mer.
Mer en 100 millioner short aksjer, passer trolig godt med omsetningen på 60 mill +.

Nyhetene/topp plassering børs 20-21 feb. har trolig tiltrukket seg eksisterende langsiktige investorer og helt nye investorer som står klare for å kjøpe. Stemmer min spekulajon om at shorterne ikke har mer nå, eller bare litt igjen. Ja, så ser vi nok 1kr + ganske raskt etter at børsen åpner igjen. Alt annet hadde vært veldig rart i mine øyne, da shorterne også må kjøpe tilbake alle aksjene før kursen blir alt for høy. Når de har gjort det, så har de nok allerede en plan for hvor langt over krona de skal selge på mens de fortsetter å presse kursen oppover sammen med de langsiktige store som snitter ned sine egene beholdninger.
Mange som har trua på Rec selger nok likevel på 0,85-0,95, fordi det ville vært rart om ikke noen % er litt lei av all usikkerheten om dagen. Noe som igjen gjør at vi andre får kjøpt enda mere eierskap i noe som produserer noe verden trenger massevis av fremover. Rec produserer høy kvalitet kostnadseffektivt, ikke glem det. Realistiske og kalkulerte drømmer er bra å ha det Randers, for da går de som regel i oppfyllelse også. Kinas visestatsminister Liu He og finansminister Steven Mnuchin oppdaterer nok "twittreren" med noe spennende før helgen setter igang skal du se.

*Jeg er en aksjonær i Rec og alt jeg skriver er bare ting jeg tror og antar utifra den informasjonen jeg har rukket å sette meg inn i.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2019 kl 06:18 9386

All inn.

Rally vi flyr nå.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Randers
22.02.2019 kl 09:41 9006

Hallo, glødepærer !

Leste dere ikke TS-innlegget ??

Det blir ikke noe 30 MUSD med kurs 0,75....

----

-Himmel.. ..kl 10:10 - 70 øre og under gårsdagens sluttkurs. Flaut !
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Randers
24.02.2019 kl 22:08 8670


Ja happ - da har dere vel oppfattet hva TS-innlegget dreide seg om.

Ergo må kurs opp til minst 0,75 i morgen - og øke videre utover uka. Lykke til !

----

-Folk feiget ut allerede på Fredag, som antydet (fryktet) i TS-innlegg. Patetisk !
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Randers
25.02.2019 kl 21:00 8346


Ikke verst - det var svært nær de 0,75 jeg nevnte i går. Men endte litt ned og sluttet 0,73.

Fredagens flaue mageplask ble i det minste rettet opp. Da er det å holde koken utover uka,
kurs må videre opp for å unngå å bli avhengig av et mirakel når det gjelder børsregler og NOK 1.

Kurs må opp til (eller over) NOK 1, for at REC skal kunne hente 254 MNOK. Da går draumen
i oppfyllelse, og REC har 61,8 MUSD i kassa - noe som vil føre til at kurs etablerer seg
over krona. Strengt tatt trenger de ikke ta noen spleis da, men det ville likevel vært lurt.

Mirakelet jeg snakker om, er hvis det skurer og går på lykke og fromme. Glødepærene
holder kurs nede - til glede for shortere som får en lett jobb med å holde kurs nede.
Skulle det komme en slags avtale rundt 1 Mars, hvor 57% er redusert, eller t.o.m
fjernet. Så vil det komme en spike over kurs 1. Men ikke at det nødvendigvis
vil etablere seg der. REC har likevel da også en sjanse til å slå til med
å hente cash, som de har fullmakt til å gjøre, (se note 1. TS-innlegg).

Det er et virr-varr av rykter. Stort sett initiert ev den oransje selv. Alt fra delvis til full avtale før 1 Mars,
(noe jeg leste senest for noen timer siden) - til videre forhandlinger i opptil 2 mnd.
Det skifter nesten daglig.

Velogvel - får snuse på 0,80 i morra, da ?



Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 21:27 8199

Bare drøm du Randi, tror ikke det vil hjepe deg mye, stakkars menneske.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 21:40 8136

Sirkus din tosk! La nå for f*** tråden være i fred hvis du ikke har noe å komme med.. For oss som har fulgt REC i mange år, nyter Randers etter min mening stor respekt.. Leser dine innlegg med stor iver Randers.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 21:43 8396

Randers driver kun med manipulasjon, største idioten på forumet det må selv du Daim 1 se.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 21:55 8320

Du må gjerne støtte deg på det Randers skriver her men det er mye fri fantasi ute å går. Her snakkes det om emisjon selv om selskapet selv har vært ute og avkreftet at det er et alternativ flere ganger det siste året. Du får velge selv om du vil høre på selskapet eller denne profeten Randers. Han har bidratt med mye bra stoff på forumet men nå begynner det å bli mye rart.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 21:58 8301

TT har sagt at det ikke blir emisjon. Og det er så det er.

Fullmakten er grei at ha men TT har kontroll.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Sashaa
25.02.2019 kl 22:09 8234

Skuffende fra Randers å blande fakta å fantasi.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
bel68
25.02.2019 kl 22:21 8164

Har en drøm om å komme hjem
Dit ei framtid ennå bor
Har en drøm om å finne frem
Over ei mørklagt jord
Snart stiger sol et sted i øst
og i natt har ingen gitt deg svar
Men det finnes ei fattig trøst
Drømmen du alltid bar
Har en drøm om å høre tel
I en hverdag taus og grå
Har en drøm om at alt æ vil
finne en vei å gå
Snart stiger sol et sted i øst
alt vil være som det en gang va
Men det finnes ei fattig trøst
Drømmen du alltid bar
Et døgn går forbi
Du lever på lånt og kostbar tid
Mens et hjerte slår
og dagan går og går
Har en drøm om et ainna land
og en lengsel øm og stor
Har en drøm som e skrift i sand
Skreven med store ord
Snart stiger sol et sted i øst
Og en verden venter kald og klar
Men det finnes ei fattig trøst
Drømmen du alltid bar
Lalalananana osv...
Snart stiger sol et sted i øst
og i natt har ingen gitt deg svar
Men det finnes ei fattig trøst
Drømmen du alltid bar
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
JohnnyBGood
25.02.2019 kl 22:45 8055

Forumet bærer nok en gang preg av realitetsfornektende kverulanter. Her prøver Randers å peke på en seriøs utfordring selskapet har, og åpner for debatt rundt dette. Og så blir han møtt med tullprat og BS.

HO-admin: Bør det ikke minst være en aldersgrense på forumet som kan spare oss for så mye bortkastet lesing?
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 23:03 7980

Du synes ikke det er tullprat å prate om noe som er avkreftet av selskapet selv? Jeg synes i hvert fall at det er ganske tullete å messe om dette for å få det til å høres ut som eneste utvei.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 23:05 7967

Det er jo brent cash så en tanke om å hente 10 øre per aksje gitt at kursen stiger til 1 kr o trent er vel ingen dårlig ide.
Hva kan være grunnen til at ledelsen ikke ønsker dette?

........
En fullmakt har man til å hente cash ved en emisjon, og skulle det bli slim at man sikter mot 100 % driftved ML koster det en del å gjøre dette, de trenger vel også flere ansatte i tilfelle.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2019 kl 05:51 7667

TT har väl förklarat tidigare att emisjon er ointressant på grund av den låga kursem. Man ordnar hellre finansiering på annat sätt dyrt banklån tex.

Att de har en fullmakt på 10%, det har alla bolag. Det vet ts, så att raljera kring detta og skrämma små aksjonaerer det blir for tullete.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
26.02.2019 kl 07:22 7485

Imponerende at en gjeng med "debattanter" skal kunne ødelegge nesten alle tråder om REC, unntatt de trådene som bare retter seg til dagens babbel og rør (kanskje dere skal opprette en egen slik tråd hver dag så har dere et sted å samles). At man ikke evner å diskutere innholdet i en tråd sier en god del, på tross av at aksjen også stiger. Da skulle man jo tro at også disse aksjonærene/debattantene var fornøyde, men det ser ut til å være en inngrodd redsel hos mange om at hvis noen drar frem fakta, eller ikke snakker utelukkende positivt om REC, ja så faller aksjen igjen. Skjør sak den aksjen...........

Ser at en dessuten skriver: "Skuffende fra Randers å blande fakta å fantasi."

Da lurer jeg på - hva er det som er fakta og hva er det som er fantasi av det Randers har kommet med i denne tråden?

Så lenge selskapet har en cash-beholdning på 31,8 MUSD slik de rapporterte på 4Q18-presentasjonen, og vi vet at de brant i overkant av 9 MUSD det aktuelle kvartalet, ja da skal det ikke mye fantasi til for å regne seg frem til at en emisjon er et mulig og høyst reelt scenario litt ned i løypen. Husk at det er et krav om 15 MUSD i cash i forhold til BOND2023, og at selskapet selv har satt en nedre grense på 20 MUSD. Fortsetter de med samme cash-burn takt faller cash-beholdningen fort til et faretruende lavt nivå som de må håndtere.

Jeg har nevnt det før - selskapet har ikke den beste track-record'en hva gjelder nøyaktig og korrekt informasjon til markedet. At CEO prediker at de ikke skal hente penger hos aksjonærene (husker ikke helt ordlyden), men at de skal greie dette selv, betyr ikke at det bare må bli slik. REC kan komme i en situasjon hvor de blir tvunget til å skaffe ekstra cash. Hvis de må hente penger, bør nok kursen være godt over 1,00 - helst 1,30 eller der omkring for at de skal kunne hente 254 MNOK, for en slik emi vil ikke være "innvannende" og derfor settes høyere enn det aksjekursen er på det aktuelle tidspunktet. Så kan man jo også spørre seg - hva hvis de gjør en rettet emi mot investorer som ikke er aksjonærer i dag - har de da snakket sant, eller ikke?

Det har også vært diskutert en spleis samtidig med en emi på et par andre tråder for en stund siden. Jeg tror dette er en god løsning dersom de finner ut at de må hente penger. Hva som blir fasit finner vi ut etter hvert, men det å avfeie alle innspill i en slik debatt som tull og fantasi tror jeg ikke er så veldig lurt, for da kan en "wake-up-call" bli en smertefull erfaring.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
questi
26.02.2019 kl 08:54 7197

Psykologi er et tveegget sverd... Psykologi har faktisk evnen til å endre virkeligheten til det verre eller det bedre.

Med samme underliggende fundamentale forhold, kan likevel kursen til en aksje være høy eller lav avhengig av psykologiske elementer, og denne kursen vil videre gjøre det henholdsvis lettere eller vanskeligere å få til en god/billig eller dårlig/dyr finansiering (feks ved eventuell emisjon, salg av assets eller bonds osv).

Et marked går i sykluser, med vekslende over og underproduksjon, og sol har ennå ikke oppnådd sitt fulle potensial,
Per dag forbruker mennesker energi på kloden tilsvarende
143.000.000 MWh, hvor av
115.000.000 MWh kommer fra ikke-fornybare kilder. Til sammenligning er den totale mengden av solenergi som faller på kloden pr dag:
1.060.000.000.000 MWh
Skulle vi klare å utnytte med kun 10% effektgrad all denne solenergien vil vi få tilgang på energi 1000 (!) ganger mer det vi trenger!!

REC er i rett bransje. Kineserne vet hva verden trenger i fremtiden.
Alt vi trenger bare litt optimisme (aka langsiktig realisme), slik at vi kan holde motet oppe til fremtiden er her :)

Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2019 kl 08:55 7185

Jeg ser at du har et poeng her Sa2ri og jeg beklager det jeg skrev. Likevel må flere av de som skriver seriøse innlegg her på forumet (bla. Randers) passe seg for at de ikke får sine egne synspunkter til å fremstå som den eneste løsningen. Det er vel akkurat dette Anton har blitt kritisert for.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2019 kl 08:57 7165

Godt innlegg questi. Viktig å få litt perspektiv på ting i en tid hvor vi finleser hver eneste linje i kvartalsrapporter og artikler.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Randers
26.02.2019 kl 22:14 6922


Enkelte (jeg gidder ikke adressere), forstår ikke hva som forgår for tiden. Enda de får meget
gode ledetråder av å lese TS-innlegget.

Men de vil kanskje heller at REC blir tvunget til å måtte ta en spleis mens kurs er langt under krona,
og uten tilstrekkelig med cash til å holde shorterne fra å kunne presse kurs nedover igjen

-Vi andre går videre.

----

-I forrige kommentar fikk jeg 0.73 (etter å ha bedt om 0,75). Dermed ba jeg om 0,80 - og fikk i dag 0,68.

De NEGATIVE (glødepærer/turbo-traders/shortere) klarer i samarbeid å holde kurs nede.
Folk må ta seg sammen ! Dette kan bare funke hvis dere holder dere i ro - for da må short etterhvert dekke inn

-Jeg bestiller 0,75 igjen
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2019 kl 01:03 6736

Nå begynner du å høres ut som Anton. Han også var opptatt av å gi småsparerne skylden for svingningene i kursen, samt å "bestille" kurser.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Randers
27.02.2019 kl 22:49 6381

Kurs ligger på samme nivå som i går. Og volumet tørker inn, det har vært et markant fall de siste fire (4) børsdager.
Mulig kurs blir liggende på/nær 0,68 frem til styret i REC evn annonserer full prod stans (ML).
Dette kan gi kursfall, noe det egentlig ikke er grunn til.

Den oransje har definitivt utsatt å øke tolltariff(er) den 1 Mars. Ut over det så er ting
uklart om hva resultatet blir - og NÅR. Vi er dog opptatt av 57%.

Det er en tariff på 25% på import av paneler. Den vil nok Kina at USA fjerner.
Inord påpekte (etter funn fra kinesiske kilder(?), at den tariffen er på 10% nå.
Det stemmer sikkert - jeg skjønner bare ikke helt hvorfor.

----

-Det er stadig (fortsatt) noen som ikke skjønner at denne tråden handler om å få kursen til REC
opp mot krona. Basert på optimisme frem mot en kommende avtale i forholdsvis nær fremtid.
Dette for å slippe trøbbel med å bli tvunget til spleis på et nivå langt under krona.
Og enda verre blir det hvis REC finner det nødvendig å måtte hente cash.
Les TS-innlegg.

-Garanja er nå blokkert. Han er en ustabil negativ kverulant - akkurat som forrige gang han opererte på REC-trådene.
Jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme. Samt unngå svare/kommunisere med fyren

-Et av miraklene jeg har skrevet om tidligere (som må til for at dette skal løse seg selv), slik kurs etablerer
seg over krona - har vært ønsket om en befriende mld vedr tomtesalg (og helst cash på forhånd for silane).
Dette er jo realistisk å tro vil komme. men det vil ikke komme tidsnok.

Derfor må vi få opp stemningen for å holde kurs oppe, selv om ML stanser all produksjon.
REC hadde et lager på ca 3678 T pr Q4-2018. Planen virker å være å
ende med å ha ca 2000 T på lager, fra Mai og videre.
Da skal de opp på ca 25% prod igjen - i flg plan.

Me fer sjå. Uansett holder Butte (EG/Silane) koken
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2019 kl 22:58 6358

Positive meldinger....
https://www.scmp.com/news/china/diplomacy/article/2187975/deal-end-trade-war-must-be-enforceable-us-trade-chief-robert

Hvis alle glødepærene ser på stafett i morgen istedet for å gi bort sine aksjer kan morgendagen bli fin
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
micke78
27.02.2019 kl 23:32 6290

Tror inte nå mer, är numer säker på att det kommit till en punkt där denna fadäs är till ända, och att avtal är på väg att kritas på- Äntligen!!!! Håll i hatten imorrn!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 00:25 6208

Takk for interessant bidrag micke78....
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
micke78
28.02.2019 kl 06:28 6110

Förstår din sarkasm, men jag har varit med så länge, dels där jag sitter lång med stort innehav, men även trader då tillfälle ges.min långa position är dyster, och visst gläds jag åt det faktum att man identifierat mekanismer som man kommit överrens om. Allt positivt kring mina innehav glädjer mig, inte minst när d gäller Rec, tolkar det som en signering avett avtal nu är väldigt nära förestående. Solar hör t de segment som drabbats hårdast av tullarna, med tullar puts väck välkomnar jag med glädje en kraftigt justering upp ff dagens nivåer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Randers
04.03.2019 kl 22:53 5871


Det har gått tre (3) børsdgr siden forrige kommentar - drømmen lever.. ..fortsatt ! ?‍♂

Som sagt i TS-innlegg; "1 Mars er heller ikke en spikret dato lengre". Og forhandlinger pågår, det er
helt fantastic - og Trump sukrer/truer med flotte tweets ?

Og kurs er nå 0,69 - opp ett helt ? siden forrige kommentar. Da går vi for 0,75+

-Og husk; skal det fremtvinges en short squeeze - SÅ MÅ GLØDEPÆRENE?HOLDE SEG I RO ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
InnerTier
05.03.2019 kl 08:46 5531

REC Silicon vil inntil videre fortsette driften på FBR-anlegget i Moses Lake på 25 prosent av kapasiteten, opplyses det i en børsmelding.

Styret ønsker ifølge meldingen å få ytterligere klarhet i hvorvidt handelsforhandlingene mellom USA og Kina vil åpne Kina-markedet for polysilisium.

Det er ingen endringer i RECs tidligere guiding.

REC-aksjen klatret mandag 6,88 prosent til 0,69 kroner. Aksjen har hittil i år klatret 17,12 prosent, mens den de siste tolv månedene er ned 44,90 prosent.

-----------------

REC må ta omfattende grep om få uker - ikke enkelt å være micro REC aksjonær nå.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Randers
31.03.2019 kl 22:13 5138


Det har gått 19 børsdgr siden forrige kommentar - drømmen lever.. ..såvidt - eller..

Kurs er 0,66 - ned 3 øre siden sist.

Målet her var å se om det kunne komme en spike (over krona), slik at REC kunne benytte seg av 10%-fullmakten
til fulle. Styrke kontantkassa og klinke til med en spleis. Det hadde overrasket de fleste.
Men denne drømmen ser ut til å forvitre

-Scenario nr 1 er nå dessverre en tvungen spleis. Ser at shorten øker. Kurs kan bli trykket nedover
desto nærmere man kommer tidspunkt for en tvungen aksjespleis. Og enda verre hvis
ting ser skralt ut etterpå, for da kan short herje videre. Vi får evn håpe
på styrket kontantkasse og et positivt momentum.
Da vil det gå bedre etter spleis.

Det er dog fortsatt lov å håpe det beste, mens vi forbereder oss på det meste
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 00:00 4967

Draumkvadet her altså.

Emisjon og spleis og shortere som vinner fram.

Jepp. Du er kvallefisert som årets baisser så det holder, på lag med Sata og Nemesis.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 00:53 4901

Eg har ein draum
at vi ein morgon
skal segla inn
på ein solblank våg
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 01:09 4881

En drøm fra stjernen Stella står det derimot soleklar respekt av ?

Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
rischioso
01.04.2019 kl 01:56 4853

Håpet døde med drømmen som det som oftest gjør ... X-(
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Wisecoboy
01.04.2019 kl 06:12 4787

Asia sparker fra nordover, handelsavtalen nærmere enn noensinne, har ein draum om kraftig økning i verdi på ett konkurs priset REC som har bedre tider foran seg,

https://m.investing.com/indices/indices-futures
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Randers
01.04.2019 kl 12:48 4617

*Knallfiksert, 00:00 - "Jepp. Du er kvallefisert som årets baisser så det holder, på lag med Sata og Nemesis."

-Tach Tach.. ..det er en ære ! ..jeg har jo snakket ned REC siden 301.... ?

Man akk - dessverre vil ingen tro på hverken deg eller meg - dagens dato tatt i betraktning
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
robro
01.04.2019 kl 14:41 4464

Jeg har ingen drøm .men jeg tror ikke short får dekket in noe før vi for en melding og hva som skjer da kanskje en VW for short har ikke alltid rett.
Den dagen lønner det seg å være inne, åpner høyt og går høyere utover dagen.

Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Randers
05.04.2019 kl 22:38 4172


Det har gått 5 børsdgr siden forrige kommentar - drømmen lever.. ..livlig REM-søvn aktivert !

Kurs er 0,82 - opp 16 øre siden sist.
Etter å ha vært LAV 0,67 i går - gikk det 16,28% opp i dag fra 0,71 til 0,82. Og det på HØYT volum (ca 104 mill).
Da denne tråden ble startet hadde kurs gått 27% og sluttet 0,72 - volum ca 101 mill.

Så nå er vi på spore`, Tore ?

Og det vil være merkelig hvis man ikke ser 0,85 på Mandag. Dog det har garantert vært en short inndekning på gang.
Hva shorters (og ikke minst GLØDEPÆRENE) vil gjøre de neste 2-3 børsdgr blir spennende å se.
Mest realistisk er det å forvente at det tusler noe ned. Men hvor mye - (only The) Who knows ?

Akkurat nå er kurs 18 øre unna den magiske krona. Og det er DER REC ville fått mest
igjen for 10%-fullmakten ? altså 254 MNOK. (82 øre tilsvarer 208 MNOK).

-Utfall (resultat/tidspunkt) handelsavtale er fortsatt i det blå. Ingen vet med sikkerhet.
Men REC vil trenge mer cash selv om de skulle få adgang til å starte å dumpe fra
lager ($5?/kg) inn til Kina. Det ville trolig gitt dem pusterom ut 1H-20.
Men for å unngå tvil rundt cash bør de i hht drømmen her
benytte seg av 10%-fullmakten - og knekke
til med en spleis.

Da hadde de greid brasene selv. Hatt et positivt momentum. Og unngått tvungen spleis
med en forløpig ukjent skral kurs som utgangspunkt.

-Likevel har scenario nr 1 ( for meg) blitt en tvungen spleis. Det skal i såfall gå på xxxhåret
om drømmer og mirakler gjør at man unngår dette. Jeg har spådd at aksjespleis står
som et av punktene på innkalling til GF 9. Mai. Denne har jeg sett for meg
blir sendt ut 18. April. Det er bare 8 børsdgr til 18. April,
hvilket er Skjærtorsdag. Og 19 børsdgr til GF.

Og som jeg har sagt mange ganger nå; det er lov å håpe det beste - men også å være forberedt på det meste.

Vi krysser fingre og alt vi har ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 23:11 4112

Randers du leverer som alltid. Her skal det spleises og emisjoneres uansett hva som skjer :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare