Trumps wall - Hvordan bor kritikerne?

Risk-reward1
23.02.2019 kl 11:31 4782

De er bastante forkjempere av åpne grenser, og sterke motstandere av Trump og hans wall.
Men hva gjør de selv for beskytte det de er glad i? Hvordan lever de selv?

https://www.youtube.com/watch?v=0vxN88hn-QU

Holdningen er tydeligvis, "drit i landet/landene for jeg har beskyttet meg".

Dobbeltmoralen er som vanlig kvalm. Minner meg om rasismen UiO nettopp ble avslørt for. Akademikere som utad er "så anti-rasister" altså, men viser sitt sanne sinnelag de elsker å stemple andre med. Tilsvarende har vi sett her inne også.
De følger blindt en destruktiv ideologi, stempler andre som advarer mot konsekvensene, men i sine "indre gemakker" viser de at de er det de stempler andre for.

RR
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:06 1123

Og der bygget du en stråmann på min uttalelse, uredelige idiot! Det som er begått av ulovligheter, skal ryddes opp i, ikke legaliseres!
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:07 1121

Jeg aner noe er veldig rart når den notorisk slue gjenggiveren sier Hf er 110% enig med jabbasoros.

Jeg tipper Hf vil starte med mur, ikke i andre enden der folk er i arbeid, noe som jabba må redeføre for politistatoppbudet som skal til for sin jakt på arbeidsgivern forst og fremst, Og så amnesti, hvilke signaler skulle du sende effektivt jabba?
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:14 1115

Faktum er at det jobber per i dag 8-10 millioner ulovlige innvandrere i USA. Om ICE virkelig ville kunne de funnet og sparket ut hver eneste en på noen måneder, men de vil ikke. De vet at det er kroken på døra for bønder, bygningsfirmaer og mange servicenæringer. Til og med Donald Trump har hatt hundrevis jobbende på sine klubber. De velger også bevist å ikke straffe arbeidsgiverne. Disse vil derfor ikke ha noe å tape på å lokke til seg nye arbeidere. Det er hykleri. Alle vet hva som skjer. De store republikanske donorene vil ikke gjøre noe for de har mange i arbeid og demokratene vil heller ikke gøre noe fordi de synes synd i innvandrerne.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:18 1114

Jabba kjører progressiv debatt teknikk.

Du driver jo ulovlig. Du støtter jo svart arbeid. Du er jo mafia. Du banker jo kona di. Osv.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:22 1113

777

Det er du som til stadighet insisterer på å dra din egen situasjon inn i bildet.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:23 1112

Det sosialistisk fullendte jabbakontroll og politistat samfunn, vi er på god vei, har så mange regler at vi alle blir arrestert når det passer seg, med så mange regler og ordninger å bryte at ingen er uskyldig. Det er lovvirvarret de utnytter for å ta alle som har vært i nærheten av trump, med gele FBI og DS på nakken så finner de alltids feil på skatterapporteringen.
Redigert 24.02.2019 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:25 1111

Selv om det sosialistiske kvelertaket har begynt å strammes til selv i USA, så er det fremdeles et langt friere land enn Norge.

Hvis en fattig mexicaner har lyst å klippe hekken din, så kan du betale ham noen dollar for det, uten at staten trenger å blandes opp i det.

Drømmen til Jabba er at USA skal bli som Norge, og helst ennå verre.

Pip åpne grenser. Fire byråkrater, tre kontrollører, to skattejurister, tre skatteinnkrevere, og 17 skjemaer for hver mexicaner som klipper en hekk. DA kan Jabba sove godt.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:30 1107

Hvorfor anklager du meg for å beskylde deg for forskjellige ting når du i hvert eneste innlegg legger in en haug med patetiske stråmenn om meg, Det er ganske tydelig at du ikke er interessert i å løse dette problemet.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:34 1106

Jeg prøver forgjeves å forklare deg hvordan hverdagen er for norske arbeidsgivere. Jeg bruker mine egne og andres erfaringer som eksempler (jeg kjenner flere som driver små firmaer). Dette fordi du ikke har noen kunnskap om det utover det du har lest i de statsfinansierte sosialistblekkene. Men det går inn det ene og ut det andre, så det er bortkastet tid.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:38 1594

Du vil ha mer statlig regulering, kontroller, etterforskning, og straff av arbeidsgivere, var det ikke det du skrev?

Ergo ønsker du å fornorske (les: sovjetisere) USA ved hjelp av et helvetes offentlig byråkrati som skattebetalerne skal betale for.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:38 1103

Jeg skjønner godt at du ikke er istand til å drive bedriften din. Heldigvis er det mange andre som klarer det. Hyggelig at du hadde spart deg opp penger så du slipper å gå på sosialen.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:46 1592

""
Du vil ha mer statlig regulering, kontroller, etterforskning, og straff av arbeidsgivere, var det ikke det du skrev?"

Jeg vil ha feks det Donald Trump argumenterte for i valgkampen.

https://www.washingtonpost.com/politics/2019/02/08/trump-once-advocated-huge-financial-penalty-those-employing-undocumented-immigrants/


Politics Analysis
Trump once advocated a ‘huge financial penalty’ for those employing undocumented immigrants

A former undocumented worker holds golf tees and wears a shirt from Trump National Golf Club Bedminster in New Jersey at a home in San Jose, Costa Rica, on Jan. 16. (Carolyn Van Houten/The Washington Post)

By Philip Bump
February 8
During the recent government shutdown, a number of people who worked for Trump National Golf Club in Westchester County, N.Y., were summoned to the facility — then closed for the season — for a meeting with their bosses. There, they were fired, some after years of service, because they were in the country illegally. The terminations followed a similar action at Trump’s golf club in Bedminster, N.J., last year.

On Friday, The Washington Post reported that there are entire communities of former Trump Organization employees in Central America, people who once worked illegally for President Trump’s sprawling resort empire as undocumented immigrants, often with their supervisors’ knowledge. People who helped build the Trump Organization as it now is, some of whom were lucky to avoid the fate of those staffers in Westchester, moving back home before the politics of a president railing against illegal immigration while profiting from undocumented immigrants’ work became untenable.

This issue came up during the campaign, too, on several occasions. As with so many other controversies that Trump faced during 2016, the question of his employing undocumented immigrants — as when The Post talked to people building his hotel on Pennsylvania Avenue in Washington — was quickly washed away by some other newer or bigger controversy. But when it came up, it prompted Trump to assert repeatedly that he was doing something he clearly wasn’t: Screening his employees to make sure they could work legally in the United States.

At one point, in fact, he suggested that those who employ immigrants in the country illegally should face “a huge financial penalty” — or that it “could be beyond a financial penalty.”

Trump repeatedly claimed on the campaign trail that his properties used a government program called E-Verify to ensure that Trump Organization employees were allowed to work in the country. As our David Fahrenthold points out, though, only some Trump properties used the system, while some others used a third-party system aimed at the same ostensible goal. The hotel in D.C., for example, does not appear to currently be using E-Verify, according to a search of the program’s database.

Jeg vil at man skal fokusere og løse virkelige problemer ikke lage seg problemer som ikke eksisterer og skyve de andre under teppet.
Redigert 24.02.2019 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:46 1591

Du liker ikke å bli minnet på din totale mangel på kunnskap når det gjelder å være arbeidsgiver og bedriftseier.

Jeg har vært selvstendig i mange år i flere bransjer, og har aldri hatt et reelt underskudd (bortsett fra skattemessig underskudd i holdingselskap), så akkurat det å drive firma har jeg nå klart relativt greit, på tross av de stadig dårligere rammevilkårene.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:49 1589

Selvskryt kommer fra hjertet.
Jeg er ganske bevist med å ikke si hva jeg gjør eller har gjort bortsett fra at jeg har bodd mange steder i verden og nok har hatt andre utfordringer med byråkrati enn deg.
Redigert 24.02.2019 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:49 1590

«Jeg vil ha det Donald Trump argumenterte for i valgkampen.«

Nå går det vel trill rundt for deg vel?

Har jeg endelig klart å omvende deg til trumpetist?
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:50 1589

Du er ikke istand til å omvende en snøball til vann i helvete.

Problemet til Trump er at det er et løfte han ikke har holdt, ennå.
Men du er altså helt uenig med han i det jeg siterer?
Redigert 24.02.2019 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 15:53 1587

Nå blei jeg fornærma så nå gidder jeg ikke å snakke mer med deg :-(
Slettet bruker
24.02.2019 kl 16:00 1580

Ble vel tøft for deg at du har argumentert imot "verdensfaderen" hele ettermiddagen.
Du får fremsi 30-40 ave mariaer, kanskje han tilgir deg.
Risk-reward1
24.02.2019 kl 17:51 1554

Innlegget er slettet
Har aldri kjøpt meg sex, men føyer seg inn i rekken av "Jabba prater om ting han ikke skjønner". I tillegg er kommentaren fullstendig uten relevans, men ikke mer enn man kan vente fra en i ubalanse.

RR
Risk-reward1
24.02.2019 kl 18:01 1552

Tråden har blitt et glimrende bilde av Jabba som person, der den ene etter den andre nedvurderes og sjikaneres. Et skikkelig sjarmtroll av en person.
En slik type som holdes på en armlengdes avstand om man er så uheldig å få han inn sfæren. Er vel også derfor han nærmest bor her inne 24/7 ;)

RR
Truly
24.02.2019 kl 18:50 1546

Helt riktig!
Umulig å ta en så manisk fyr seriøst,så jeg gidder ikke kommentere.

Det er stir firskjell på å ansette illegale innvandrere svart og å ansette innvandrere som presenterer lånte/ falske papirer.
Begge deler er utbredt,men jeg skiller tydelig mellom disse to.

Hvorfor fylle på med nye illegale ved å ikke ville bygge muren?
Det virker sprøtt å late som at en mur på 8-10 meter ikke vil forhindre st mange fattige stakkarer prøver å komme seg over grensen
hvor de mishandles av kartellenes kyniske folk og tvinges til å bære sekker med narko over til USA.
Selv Trump-hatere MÅ jo innerst inne forstå hvor dum denne srgumenteringen er,eller gjør hatet dem blindeog døve for realitetene?
Klem
24.02.2019 kl 19:19 1541

Det er åpenbart at denne fanatiske Trump-hateren her har mistet gangsynet.Det er nemlig ikke uvanlig at vi forstår argumentene,som at en fysisk mur vil virke preventivt og avskrekke migranter fra å prøve å komme illegalt inn i USA,og at vi samtidig misliker Trumps væremåte og retorikk.
Å tro at vi som ser at Trump nok har mye rett med det er en ukritisk heiagjeng som kryper på knærne for ham virker bare fordummende.Å ha kontroll på egen grense bør være en selvfølge,og med en stålmur vil Border Patrol bli mye mer effektive enn de er nå.
Dette forstår de fleste av oss nå akkurat som også Democrats forsto dette før Trump talte varmt om muren.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 20:43 1521

Basert på logikken til geniene i denne topicen så er beste måten å stoppe flyktningstrømmen over Middelhavet å bygge en mur i fjæresteinene fra Gibraltar til Tyrkia. Mine duste forslag om å fjerne økonomiske incentiver vil selvsagt falle for døve ører for ekspertisen har jo helt rett i at murer blir brukt til å sikre private hjem.
Demokratenes forslag, overført til Europa, er flere patruljebåter og overvåknings droner slik at de har full kontroll på hvor mange som kommer og kanskje hjelpe dem opp på stranden den siste biten. De tar selvsagt heller ikke tak i det virkelige problemet. At det står en stor feit glinsende gullkalv å venter i Europa.
Redigert 24.02.2019 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
Risk-reward1
24.02.2019 kl 20:59 1513

Nei, beste måten å stoppe flyktningstrømmen over Middelhavet vil være å returnere båtene raskest mulig. Når menneskesmuglernes båter ikke kommer frem vil ingen kjøpe seg plass heller.
Men jeg forstår deg dithen da at vi må stenge kranene for de som kommer, stenge NAV(tilsv.) osv for dem, slik at vi fjerner de økonomiske incentivene.
Men det du tydeligvis ikke skjønner er at det vil gi enda flere kriminelle, om man ikke stopper muligheten for å komme i det hele tatt (så godt det lar seg gjøre), og med det enda flere behov for murer rundt private hjem

RR
Slettet bruker
24.02.2019 kl 21:05 1510

Jeg blei veldig skuffa over at Jabba fremdeles ikke har blitt trumpetist, akkurat når han sa han var på gli, det må jeg si, men når det er sagt så er han en artig skrue som er morsom å krangle med.

Ja han er manisk, og det er akkurat det forumet trenger. Du finner ikke en større progressiv kranglefant enn ham. En stor fargekladd som bidrar til mangfoldet her.

PS: ingen kan vri og vrenge mer enn han.
Redigert 24.02.2019 kl 21:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 21:15 1508

«Mine duste forslag om å fjerne økonomiske incentiver vil selvsagt falle for døve ører for ekspertisen har jo helt rett i at murer blir brukt til å sikre private hjem.»

Akkurat dette med incentiver har du helt rett i men du angriper det (selvsagt) på helt feil måte. Det er velferdsgodene som må vekk, ikke arbeidsfortjenesten.

Folk som jobber fortjener lønn, og jobber de hardt og mye så fortjener de mer lønn. Det er sunt bondevett og enkel logikk.

Molbo er pip åpne grenser og gratis bolig og penger til alle, kombinert med høy skatt på arbeidsfortjeneste og kjepper i hjula på alle som prøver å gjøre noe fornuftig.

Du bare ber om at landet skal ende opp som Venezuela, men ser ikke ut til å skjønne det selv.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 21:17 1509

Hvis jabba ble trumpetist da hadde jeg slitt og blitt 0,1% prompte.
Jeg vil advare mot å overtale jabba, heldigvis er det umulig.
Trump er helt avhengig av å ha på daglig rams hele den faste daily beast cnn leksa etter seg helst på autorepeat.
Trump kunne ikke vunnet uten propanfans blowing in the wind.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 21:20 1511

"PS: ingen kan vri og vrenge mer enn han."

Jeg vil si at når man argumenterer for å bygge en 3000 km lang grensemur med at politske motstandere har murer rundt sine egne hjem så er det ikke jeg som har vridd diskusjonen lengst ut på vidden. Dere vet like godt som meg at dersom man kutter økonomisk incentiv så vil antall immigranter falle dramatisk. Ved å bruke ressursene man sparer på å ikke bygge milevis med mur ute i ødemarka kan man bruke de samme ressursene på andre mer fornuftige tiltak. Det er spesielt skuffende at du 777, som sier du er sterkt i mot statlig sløseri, ikke ser dette.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 21:23 1509

Du skal jo ikke kutte noe incentiv, men gi illegals amnesti. Og rive muren som allerede er bygget, nye som sniker seg inn skal vel også få amnesti?
Joda du skal vel bygge opp en byråkratarme som FØRST skal jakte ned og straffe arbeidsgivere, før du gir illegals amnesti?

Og beskyttelsesmuren rundt Soros sier mer enn tusen bortforklaringer når vi nektes fellesmur.
Redigert 24.02.2019 kl 21:25 Du må logge inn for å svare
aklm
24.02.2019 kl 21:27 1505

Elitesnylterne er vel redd for at de ikke får arbeidere til å bygge sine egne murer. Rasshøla er like over hele verden. Jeg lurer på hviken planer Soros har. Har han shortet menneskeheten?
Slettet bruker
24.02.2019 kl 21:28 1600

"Folk som jobber fortjener lønn, og jobber de hardt og mye så fortjener de mer lønn. Det er sunt bondevett og enkel logikk."

De samme arbeiderene fortjener ryddige arbeidsforhold. Ikke å leve i frykt for at når som helst kan politiet komme og deportere dem hjem til Mexico samtidig som at han som ansetter dem og som dermed har bidratt til å lokke immigranter over grensa og legge press på amerikanske lønninger, går fri.
Slettet bruker
24.02.2019 kl 21:31 1596

Amnestimannen jabba, har forslag men skjønner ikke skandalen når soros bygger seg mur men vi skal nektes fellesskapsmuren

Logikkbelærer jabba:
Jobber med luselønn og usikre forhold bidrar til å lokke immigrantstrømmen
Amnesti, øke lønnen, trygge forhold bidrar IKKE. Riv den muren.
Redigert 24.02.2019 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2019 kl 21:39 1595

«De samme arbeiderene fortjener ryddige arbeidsforhold.«

Ja vi skjønner hvor du vil hen med det. Større stat. Mer byråkrati. Mer regler. Og ENDA flere på trygd og tiltak.

INGEN skal få lov å klippe en hekk uten at staten skal holde oppsyn med klippingen (mot et lite bidrag på 70-80% av fortjenesten).

DA blir du fornøyd og kan sove godt. Når klippingen blir så dyr at ingen har råd til den, og klipperen nesten jobber gratis.
Blåveisen
25.02.2019 kl 03:45 1582

https://www.legalmatch.com/law-library/article/penalties-for-employers-hiring-illegal-immigrants.html

https://cis.org/North/Its-About-Time-Employer-Hit-96-Million-Penalty-Hiring-Illegal-Aliens

Det er kostbart å ansette innvandrere som arbeidsgivere vet er i USA uten papirer.
Som regel bruker migrantene falske papirer eller papirer lånt av andre.
Særlig i jordbruket er det mange illegale som også bor under elendige forhold.Disse MÅ det slås hardt ned på.

En mur vil stoppe immigranter fra å komme inn i USA uten papirer.Behovet vil være stort for arbeidskraften deres,men
de må komme inn over grensestasjoner og ha arbeids-visa og papirene i orden.
Dråpe
25.02.2019 kl 23:57 1515

Når og hvor vil Trump-haterne demonstrere hvor lett det er for
slitne folk som har gått i dager gjennom gloheit ørken å ta seg over
murer på 8-10 meter?
Vil haterne selv vise oss hvor lett dette er?
Wish
28.02.2019 kl 18:00 1493

https://www.foxnews.com/us/nearly-200-illegal-immigrants-apprehended-crossing-border-in-new-mexico

Antallet migranter som prøver å krysse grensen til USA er høyt og bare på dette stedet i New Mexico ble 200 arrestert på tirsdag.
Hvor mange av kvinnene og barna under 17 år ville greid å klatre over en høy mur?
Derfor vil de heller ikke spasere gjennom ørkenen og bli utsatt for kartellenes kyniske folk.
Muren vil virke preventivt!
Blåveisen
04.03.2019 kl 19:23 1466

https://www.foxnews.com/politics/new-york-times-backs-up-trump-claim-yes-there-was-duct-tape

Trump ble beskyldt for å lyve om at kvinner som smugles inn fra Mexico til USA blur tapet over munnen så de ikke kan rope om hjelp.
Menneskesmuglingen og de barbariske medlemmene av kartellene langs grensen skader,voldtar og dreper migranter på vei nordover.
De blir truet til å bære sekker med narkotika.
Uverdige forhold som det blir dramatisk nedgang i når mure eller gjerdet er bygget ferdig og grensevaktene blur mye mer effektive mot de få som likevel vil prøve å komme over en mur på nesten 10 meter....
Søster
06.03.2019 kl 12:25 1450

https://www.nbcnews.com/politics/immigration/highest-february-total-undocumented-immigrants-crossing-u-s-border-12-n979546

76103 migranter ble stoppet for å ulovlig ha krysset grensen fra Mexico i februar.
Når vi vet hvilke hvordan disse stakkarene er fritt vilt for kartellene forstår vi hvilken krise det er som daglig utspiller seg langs grensen.
Bygg muren ferdig og utsted arbeidsvisum til de som trengs for å jobbe i USA.Verdige former.
Risk-reward1
06.03.2019 kl 20:38 1441

Ække noe problem det, fordi muren til globalistelitens eiendommer kommer de ikke over uansett ;)

Det er altså et antall på en måned langt større enn antall innbyggere i Kristiansand, for å putte det i perspektiv. Ila Q1 vil det være nok til erstatte hele Trondheims befolkning, ett år hele Østlandet og 4 år hele Norge, osv........

Men de som stakk huet i sanden i 1987 når propagandaen om hvor få innvandrere det var i landet og ville bli i videre fremover, de har faktisk huet der fortsatt selv om vi nå nærmer oss 1 million. De kommer til å ha huet der når vi når 2 millioner, men mellom 2-3 millioner må de dra huet opp igjen. Da får de føle det på kroppen selv hva som har skjedd med samfunnet. Dessverre vil det være for sent for landet:(

RR
Redigert 06.03.2019 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
Klem
07.03.2019 kl 14:09 1430

http://video.foxnews.com/v/6011123665001/

Intervju med han som var leder for grensepolitiet under Obama.....
Selvsagt støtter han Trumps mur!

https://www.foxnews.com/opinion/immigration-debate-democrats-want-to-trivialize-a-serious-national-crisis-exploit-it-for-political-gain

Mens kvinner og jenter voldtas og menneskrsmuglere frakter dem over grensen fortsetter demokratene sitt politiske spill hvor alt som betyr noe er å gjøre det vanskeligst mulig for Trump.
Det ligger antil å bli stoppet 1 million migranter som ulovlig har krysset grensen fra Mexico til USA i 2019.
Det er ei krise!
Redigert 07.03.2019 kl 14:49 Du må logge inn for å svare