Bensinstasjoner dør. H2 vinner
Hydrogenfest skriver Tv2.no idag. Det er lenge vi sluttet å bygge tradisjonelle bensinstasjoner. Det er ikke fremtiden. De vil dø.
En ting er hva vi selger i dag og i morgen, men hva selger vi om fem, ti eller 30 år? Vi bygger modulært og skalerbart og jobber med å introdusere hydrogen som nummer 1-satsingen i forhold til fornybart drivstoff, sier Hertzenberg leder av Uno-X Hydrogen.
Mens han snakker med TV 2, sitter han i en hydrogenbil på vei fra Oslo til Bergen. Han er full av lovord over teknologien.
ELBIL-BONANZA: Bilimportørene regner med at 45 prosent av alle nye biler som selges i 2019, vil gå på strøm. Her har en ladning Kia Soul Electric ankommet Drammen havn.
Varsler avgiftshopp for el-biler
– Det tar tre-fire minutter å fylle, så har du 700 kilometers rekkevidde. Jeg har kjørt hydrogenbil i tre år og 100.000 kilometer, så teknologien er moden. Dette handler ikke bare om personbiler, men også om lastebiler, busser, tog og maritime satsinger, sier Hertzenberg.
En ting er hva vi selger i dag og i morgen, men hva selger vi om fem, ti eller 30 år? Vi bygger modulært og skalerbart og jobber med å introdusere hydrogen som nummer 1-satsingen i forhold til fornybart drivstoff, sier Hertzenberg leder av Uno-X Hydrogen.
Mens han snakker med TV 2, sitter han i en hydrogenbil på vei fra Oslo til Bergen. Han er full av lovord over teknologien.
ELBIL-BONANZA: Bilimportørene regner med at 45 prosent av alle nye biler som selges i 2019, vil gå på strøm. Her har en ladning Kia Soul Electric ankommet Drammen havn.
Varsler avgiftshopp for el-biler
– Det tar tre-fire minutter å fylle, så har du 700 kilometers rekkevidde. Jeg har kjørt hydrogenbil i tre år og 100.000 kilometer, så teknologien er moden. Dette handler ikke bare om personbiler, men også om lastebiler, busser, tog og maritime satsinger, sier Hertzenberg.
Redigert 19.01.2021 kl 14:11
Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
25.02.2019 kl 07:27
1655
Tenk på all investering bare for å få opp en dråpe olje - Seismikk - leteborring - PUD - Bygging - Installasjon - drift - fjerning installasjon etter "18" år. Ja, å produsere Hydrogen koster en del i dag, men i fremtiden vil det garantert skje forbedringer, og ikke minst alt er lett tilgjengelig og krever "lite" i forhold til olje... Someone that agree?
Framtia
25.02.2019 kl 08:18
1516
Jeg er enig! Produksjon av H2 er rimelig forutsigbar, ut fra visse teknologiske inngangsverdier! Det er bare å sette opp solpaneler, vindturbiner og evnt. vannkraft og koble dem til noen ekektrolysører...Det blir slutt på "leteborring" til 100-vis av millioner, der det i tillegg ikke gis noen garantier på forhånd om resultat!
Hertzenberg , norges hydrogenkonge som sjef for
UNO-X hydrogen!
Hydroge kjeden som tar Norge på hydrogen bølgen i dag , nå må myndighetene på banen!
Hertzenber har lang erfaring innenfor tradisjonelle fyllestasjoner , nå er det kun hydrogen som fremtidens drivstoffkilde for ren energi i fremtiden som gjelder.
Dette kan gå meget fort , Nel leder det grønne skifte som leverandør av den nye olje nrmlig hydrogen.
Ta plass , nå blir det fart i utbygging av fyllestasjoner med tilhørende produksjon on site.
Ta plass før raketten setter fart på det grønne skiftet.
UNO-X hydrogen!
Hydroge kjeden som tar Norge på hydrogen bølgen i dag , nå må myndighetene på banen!
Hertzenber har lang erfaring innenfor tradisjonelle fyllestasjoner , nå er det kun hydrogen som fremtidens drivstoffkilde for ren energi i fremtiden som gjelder.
Dette kan gå meget fort , Nel leder det grønne skifte som leverandør av den nye olje nrmlig hydrogen.
Ta plass , nå blir det fart i utbygging av fyllestasjoner med tilhørende produksjon on site.
Ta plass før raketten setter fart på det grønne skiftet.
Enig med deg Tigeren. Bensinstasjoner må omstille og tilpasse seg. Hydrogenrevolusjonen presser på mange steder.
25.02.2019 – financialexpress:
Fuel cell Electric Vehicles to have a bright future in India
https://www.financialexpress.com/auto/car-news/fuel-cell-electric-vehicles-to-have-a-bright-future-in-india-report/1497737/
25.02.2019 – financialexpress:
Fuel cell Electric Vehicles to have a bright future in India
https://www.financialexpress.com/auto/car-news/fuel-cell-electric-vehicles-to-have-a-bright-future-in-india-report/1497737/
Skalleknarp
25.02.2019 kl 09:16
1213
Skulle gitt Hydrogen "utbyggere" et påskudd for å satse på utbygging - 78% skattefradrag kanskje....?
Audi Mannen
25.02.2019 kl 09:40
1079
Da hadde det vært på linje med offshore næringen og da ville jeg sett trynet på eierne den dagen de skal betale like mye i skatt av driftsinntekter som oljenæring gjør også. Kan ikke sammenlignes. Men et "fiskeri og oppdretts fond med en mer lik oppbygging har jeg etterlyst i mange år. De forvalter jo våre felles resurser på en ganske lik måte. Samme med vind/vannkraft også. legger ikke opp til en diskusjon her da det er andre forum for dette temaet.
Nå gir vi gass
25.02.2019 kl 10:30
996
Selv om batterielektrisk er mer effektivt enn hydrogen-elektrisk,er de begge fri for lokal forurensning. Og batteristrørrelsenpå en ren batteribil har jo sine negative sider. Likeledes lade/strøm-problematikk i byer, - og generelt.
Det viktige er at hydogen er 2-3 ganger så effektivt som forbrenningsbiler. Med samme fylle-struktur/kultur som dagens bensin/dieselbiler. Og til lavere pris enn dagens bensin/diesel-priser.
En full utbygging av både lade og hydrogen-fylling på dagens bensinstasjoner vil koste det samme som 4 års avgiftslette for batteribiler. ( 20 milliarder )
Så kunne Norge selge all oljen som i dag brukes til transport. Dette alene ville gi en gevinst, i sum.
Og Norge kunne altså bli totalt futslippsfritt når det gjelder transport. ( På land, og på sjø etterhvert. )
Hva mer kan man forlange i miljøets navn?
Det viktige er at hydogen er 2-3 ganger så effektivt som forbrenningsbiler. Med samme fylle-struktur/kultur som dagens bensin/dieselbiler. Og til lavere pris enn dagens bensin/diesel-priser.
En full utbygging av både lade og hydrogen-fylling på dagens bensinstasjoner vil koste det samme som 4 års avgiftslette for batteribiler. ( 20 milliarder )
Så kunne Norge selge all oljen som i dag brukes til transport. Dette alene ville gi en gevinst, i sum.
Og Norge kunne altså bli totalt futslippsfritt når det gjelder transport. ( På land, og på sjø etterhvert. )
Hva mer kan man forlange i miljøets navn?
Redigert 25.02.2019 kl 10:34
Du må logge inn for å svare