Bensinstasjoner dør. H2 vinner

Slettet bruker
NEL 25.02.2019 kl 07:08 1727

Hydrogenfest skriver Tv2.no idag. Det er lenge vi sluttet å bygge tradisjonelle bensinstasjoner. Det er ikke fremtiden. De vil dø.
En ting er hva vi selger i dag og i morgen, men hva selger vi om fem, ti eller 30 år? Vi bygger modulært og skalerbart og jobber med å introdusere hydrogen som nummer 1-satsingen i forhold til fornybart drivstoff, sier Hertzenberg leder av Uno-X Hydrogen.
Mens han snakker med TV 2, sitter han i en hydrogenbil på vei fra Oslo til Bergen. Han er full av lovord over teknologien.
ELBIL-BONANZA: Bilimportørene regner med at 45 prosent av alle nye biler som selges i 2019, vil gå på strøm. Her har en ladning Kia Soul Electric ankommet Drammen havn.
Varsler avgiftshopp for el-biler
– Det tar tre-fire minutter å fylle, så har du 700 kilometers rekkevidde. Jeg har kjørt hydrogenbil i tre år og 100.000 kilometer, så teknologien er moden. Dette handler ikke bare om personbiler, men også om lastebiler, busser, tog og maritime satsinger, sier Hertzenberg.
Redigert 19.01.2021 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
25.02.2019 kl 07:27 1655

Tenk på all investering bare for å få opp en dråpe olje - Seismikk - leteborring - PUD - Bygging - Installasjon - drift - fjerning installasjon etter "18" år. Ja, å produsere Hydrogen koster en del i dag, men i fremtiden vil det garantert skje forbedringer, og ikke minst alt er lett tilgjengelig og krever "lite" i forhold til olje... Someone that agree?
Framtia
25.02.2019 kl 08:18 1516

Jeg er enig! Produksjon av H2 er rimelig forutsigbar, ut fra visse teknologiske inngangsverdier! Det er bare å sette opp solpaneler, vindturbiner og evnt. vannkraft og koble dem til noen ekektrolysører...Det blir slutt på "leteborring" til 100-vis av millioner, der det i tillegg ikke gis noen garantier på forhånd om resultat!
Slettet bruker
25.02.2019 kl 08:40 1405

Hertzenberg , norges hydrogenkonge som sjef for
UNO-X hydrogen!
Hydroge kjeden som tar Norge på hydrogen bølgen i dag , nå må myndighetene på banen!
Hertzenber har lang erfaring innenfor tradisjonelle fyllestasjoner , nå er det kun hydrogen som fremtidens drivstoffkilde for ren energi i fremtiden som gjelder.
Dette kan gå meget fort , Nel leder det grønne skifte som leverandør av den nye olje nrmlig hydrogen.
Ta plass , nå blir det fart i utbygging av fyllestasjoner med tilhørende produksjon on site.
Ta plass før raketten setter fart på det grønne skiftet.
Slettet bruker
25.02.2019 kl 08:43 1384

Enig med deg Tigeren. Bensinstasjoner må omstille og tilpasse seg. Hydrogenrevolusjonen presser på mange steder.
25.02.2019 – financialexpress:
Fuel cell Electric Vehicles to have a bright future in India
https://www.financialexpress.com/auto/car-news/fuel-cell-electric-vehicles-to-have-a-bright-future-in-india-report/1497737/

Skalleknarp
25.02.2019 kl 09:16 1213

Skulle gitt Hydrogen "utbyggere" et påskudd for å satse på utbygging - 78% skattefradrag kanskje....?
Audi Mannen
25.02.2019 kl 09:40 1079

Da hadde det vært på linje med offshore næringen og da ville jeg sett trynet på eierne den dagen de skal betale like mye i skatt av driftsinntekter som oljenæring gjør også. Kan ikke sammenlignes. Men et "fiskeri og oppdretts fond med en mer lik oppbygging har jeg etterlyst i mange år. De forvalter jo våre felles resurser på en ganske lik måte. Samme med vind/vannkraft også. legger ikke opp til en diskusjon her da det er andre forum for dette temaet.
Nå gir vi gass
25.02.2019 kl 10:30 996

Selv om batterielektrisk er mer effektivt enn hydrogen-elektrisk,er de begge fri for lokal forurensning. Og batteristrørrelsenpå en ren batteribil har jo sine negative sider. Likeledes lade/strøm-problematikk i byer, - og generelt.
Det viktige er at hydogen er 2-3 ganger så effektivt som forbrenningsbiler. Med samme fylle-struktur/kultur som dagens bensin/dieselbiler. Og til lavere pris enn dagens bensin/diesel-priser.
En full utbygging av både lade og hydrogen-fylling på dagens bensinstasjoner vil koste det samme som 4 års avgiftslette for batteribiler. ( 20 milliarder )
Så kunne Norge selge all oljen som i dag brukes til transport. Dette alene ville gi en gevinst, i sum.
Og Norge kunne altså bli totalt futslippsfritt når det gjelder transport. ( På land, og på sjø etterhvert. )
Hva mer kan man forlange i miljøets navn?
Redigert 25.02.2019 kl 10:34 Du må logge inn for å svare