DOF sikrer seg Kontrakt på over 1,3 MRD
Dette var DOF-sjefens ess i ermet da han vant Brasil-kontraktene
Et omfattende byggeprogram i Brasil sikret Austevoll-rederiet storkontrakten verdt 1,3 milliarder kroner.
av Gerhard Flaaten
Publisert 25.02.2019 07:09
Torsdag morgen kom Austevoll-rederiet DOF med meldingen om tre langtidskontrakter i Brasil, hver på tre år.
Langtidskontraktene har oppstart allerede i andre kvartal av 2019, og har en samlet verdi på 1,3 milliarder kroner, melder selskapet.
Det gir en gjennomsnittlig dagrate på tett opptil 400.000 kroner for de små konstruksjonsstøtteskipene.
Les mer om kontraktene og båtene ved å klikke på faktaboksen under
Fakta Forlenge
Har slitt med inntjeningen
DOF-sjef Mons Aase understreker at det er to ROV-er per båt, og dermed flere ansatte som skal ha lønn enn den maritime besetningen om bord på skipene.
Likevel er han godt fornøyd med ratene.
– Det er en kontrakt som vi vurdere til å være betydelig bedre enn alternativet for disse båtene, sier Aase.
En annen ting han synes er gledelig, er at ingen av disse skipene regnes for å være blant de fremste i flåten.
Annonseinnhold
Slik skal norsk vann- og vindkraft bidra til å løse et av verdens største problemer
– Dette er fartøy som har slitt med inntjeningen de siste årene, sier Aase, som kan meddele at segmentet for konstruksjonsstøtteskip har vært tøft.
To av båtene har ligget med null i driftsresultat det siste året.
– Det er ekstremt positivt at vi klarer å få lange kontrakter for den lave enden av flåten vår.
Strategisk byggeoprogram
DOF er blant de norske rederiene som har lyktes best i Brasil. Det kommer først og fremst av at de har bygget en god del av flåten sin der.
Siden 2003 har selskapet bygget 18 offshoreskip ved brasilianske verft, hovedsakelig hos Vard.
– Det er dyrere å bygge i Brasil, men dette har vært en del av den langsiktige strategien vår. Hvis du ikke har brasiliansk tonnasje, har du ingen muligheter i dette markedet når situasjonen er slik den er nå, sa DOF-sjef Mons Aase til Sysla i 2017.
Kontrakten til enhver utenlandsbygget båt i Brasil er i konstant fare for å bli terminert, dersom det finnes tilgjengelige båter med Brasil-flagg som kan gjøre jobben.
Fenomenet kalles blokkering (les mer i faktaboksen under).
Fakta Forlenge
Det fikk norske rederier smertelig erfare da aktiviteten på brasiliansk sokkel falt som en stein, på lik linje med resten av verden, etter oljeprisfallet i 2014.
Nøkkelen er flagget
Som Cristina Pinho i Petrobras tidligere har sagt til Sysla, reduserte de offshoreflåten sin med over 30 prosent på halvannet år (les mer i faktaboksen under).
Fakta Forlenge
Les også: Etter ni år i Brasil endte Havila-båtene i opplag her
Den eneste garantisten for jobb i Brasil, er brasiliansk flagg. Slik sikrer landet at lokale arbeidstakere har et fortrinn foran utenlandsk mannskap. Og Brasil-flagg får du bare gjennom å bygge båter i Brasil.
Som en tilleggsbonus får de som bygger båtene sine der importere en halv båt per Brasil-bygget båt de allerede har, eller to båter per fartøy de har under bygging.
Det er akkurat dette DOF har gjort, og nå gjør igjen. Alle de tre båtene som går på kontrakt i Brasil nå, får såkalt REB-flagg, som følge av at DOF har bygget i landet tidligere.
– Hadde vi ikke hatt denne muligheten ville vi ikke kunnet vinne disse kontraktene, sier Aase.
De har fortsatt mulighet til å flagge inn flere båter til REB-flagg.
– Vi klarer noen til, hvis vi har lyst.
Posisjonert for opptur
Nordsjøen ligger fortsatt foran det søramerikanske landet hva gjelder aktivitet.
– Men med inntoget av de store internasjonale oljeselskapene i landet er det klart at det markedet kommer til å vokse kraftig.
Les også: Equinor vil investere 125 milliarder i Brasil
Det blir ikke i år, tror Aase, men så vil det løsne, mener han.
– På lengre sikt har vi store forventninger for Brasil. Da er vi posisjonert for det, sier Aase.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
JALLA
05.03.2019 kl 12:41
4442
Om det skulle vise seg at DOF får likviditets utfordringer så ville det vil være mere hensiktsmessig å øke nedbetalingstiden med 2-3 år på båtene.
De har jo veldig kort nedbetaling på sine båter! Om jeg ikke husker feil så er det vell rundt 8 år, noe som er ganske krevende.
Ved å forlenge avdragstiden vil det jo bli en ny hverdag men så lenge de klarer det på dagens nivå så går jo gjelden veldig raskt ned.
Er det noen som husker hva de betaler ned på gjelden pr. år.
De har jo veldig kort nedbetaling på sine båter! Om jeg ikke husker feil så er det vell rundt 8 år, noe som er ganske krevende.
Ved å forlenge avdragstiden vil det jo bli en ny hverdag men så lenge de klarer det på dagens nivå så går jo gjelden veldig raskt ned.
Er det noen som husker hva de betaler ned på gjelden pr. år.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Der blir ingen emisjon, er det veldig vanskelig å forstå!!!
De som hevder det på dette fora får legge frem sin analyse og begrunnelse på hvorfor. DOF har mange mange muligheter rent finansielt som de hittil har benyttet seg av, punktum.
Ang betaling pr år så betalte de i fjor ganske nøyaktig 1,97 MRD i renter og avdrag.
Slutt å sammenlign SOFF og DOF eller Havila og DOF - Det er ikke sammenlignbart overhode
De som hevder det på dette fora får legge frem sin analyse og begrunnelse på hvorfor. DOF har mange mange muligheter rent finansielt som de hittil har benyttet seg av, punktum.
Ang betaling pr år så betalte de i fjor ganske nøyaktig 1,97 MRD i renter og avdrag.
Slutt å sammenlign SOFF og DOF eller Havila og DOF - Det er ikke sammenlignbart overhode
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
evenah
05.03.2019 kl 13:20
4385
Søker intern oppbemmanning av Geograph nå, regner med det blir meldt kontrakt snart da.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
ØrsteinStraitB
05.03.2019 kl 13:26
4372
De betalte vel ikke ned på gjelden i fjor? At de tok opp nye lån for å betale gamle er noe helt annet. DOF sin egenkapital sank med litt over 2,5 mrd i fjor. De må ha en egenkapital som overstiger 3 mrd for ikke å havne i brudd med lånebetingelsene. Nå er egenkapitalen 5,7 mrd så de trenger et bedre år i 2019 enn i 2018 for å unngå emi.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
danm
05.03.2019 kl 13:29
4377
9 AHTS i arbejde: https://offshore.clarksons.com/
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Met1976
05.03.2019 kl 13:39
4360
Va på tide med litt trykk igjen, komme det et skikkelig riggflytt te i norske delen nå så blir det bra prispress.
EDIT:
Ser på Haglands spotoversikt nå og de har faktisk 11 AHTS på spotkontrakt idag (oppstart idag-2/3 dager frem) de fleste med varighet 14dager-det kan fort bli bra ut mars faktisk med litt mer jobber nå!
EDIT:
Ser på Haglands spotoversikt nå og de har faktisk 11 AHTS på spotkontrakt idag (oppstart idag-2/3 dager frem) de fleste med varighet 14dager-det kan fort bli bra ut mars faktisk med litt mer jobber nå!
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
glugg
05.03.2019 kl 13:44
4347
Scandi Hera og scandi Bergen!
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
05.03.2019 kl 13:57
4328
Jeg ser også av westshore.no i dag at Skandi Bergen er tatt ut av opplag. Den gikk inn i spotmarkedet her i Nordsjøen. Til nå i dag har det blitt sluttet 14 ATHS på westshore.no.
Av ATHS har vel DOF da bare Skandi Saigon liggende i opplag her i Norge, innen PSV har de ingen i opplag noen steder i verden såvidt jeg vet.
Av ATHS har vel DOF da bare Skandi Saigon liggende i opplag her i Norge, innen PSV har de ingen i opplag noen steder i verden såvidt jeg vet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Contigo
05.03.2019 kl 14:14
4290
Skjer ett eller annet nå, robothandelen går og det har vært handlet for et par mill. siste kvarteret...
Noen som vet noe vi ikke vet?
Noen som vet noe vi ikke vet?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
05.03.2019 kl 14:14
4289
Her kom det en veldig hyggelig melding om mange nye kontrakter for DOF Subsea. Det blir veldig, veldig gøy å følge DOF i tiden fremover som aksjonær. Jeg tror DOF Subsea nærmer seg full kontraktsdekning med disse kontraktene.
DOF ASA: DOF Subsea contract awards
14:01
DOF Subsea, a subsidiary of DOF ASA has been awarded various
contracts, securing utilisation for vessels in the Subsea IMR
Projects segment:
The Atlantic region has been awarded a contract by the Norwegian
Mapping Authority regarding Hydrographic services for the MAREANO
2019 program. The specialised survey and IMR vessel Geograph will be
deployed on the project that is expected to last until late fall.
DOF Subsea has also been awarded a contract by Siemens on the Beatrice
Offshore Wind Farm Project in the North Sea. The contract will
utilise the CSV Skandi Constructor and ensures deployment for the
vessel until the summer.
In addition, DOF Subsea has been awarded several contracts in the Asia
Pacific region, the Brazil region and the North American region,
utilising the regions vessels and equipment.
Adding these new contracts to the previously announced awards gives
DOF Subsea an order intake of more than NOK 1 billion in the
Subsea/IMR Project segment during the first two months of 2019,
securing utilisation for several vessels and ROV systems.
Mons S. Aase, CEO, stated, I am pleased with the magnitude of the
contract awards and our global organisations ability to secure
utilisation for the Groups assets in a challenging market.
DOF ASA: DOF Subsea contract awards
14:01
DOF Subsea, a subsidiary of DOF ASA has been awarded various
contracts, securing utilisation for vessels in the Subsea IMR
Projects segment:
The Atlantic region has been awarded a contract by the Norwegian
Mapping Authority regarding Hydrographic services for the MAREANO
2019 program. The specialised survey and IMR vessel Geograph will be
deployed on the project that is expected to last until late fall.
DOF Subsea has also been awarded a contract by Siemens on the Beatrice
Offshore Wind Farm Project in the North Sea. The contract will
utilise the CSV Skandi Constructor and ensures deployment for the
vessel until the summer.
In addition, DOF Subsea has been awarded several contracts in the Asia
Pacific region, the Brazil region and the North American region,
utilising the regions vessels and equipment.
Adding these new contracts to the previously announced awards gives
DOF Subsea an order intake of more than NOK 1 billion in the
Subsea/IMR Project segment during the first two months of 2019,
securing utilisation for several vessels and ROV systems.
Mons S. Aase, CEO, stated, I am pleased with the magnitude of the
contract awards and our global organisations ability to secure
utilisation for the Groups assets in a challenging market.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
rischioso
05.03.2019 kl 14:16
4278
Pent ... :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
glugg
05.03.2019 kl 14:17
4275
Skandi Bergen fikk 200000,- NOK pr.d.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
addi
05.03.2019 kl 14:18
4270
ctrlaltdel skrev Skandi Texel ut av opplag i går 03/03/19.
Skandi Bergen også ut av opplag idag og rett på spot oppdrag til kr. 200.000 pr. dag. Ser mer lovende ut.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
addi
05.03.2019 kl 14:22
4258
Og der meldte de jammen en rekker sub-sea kontrakter, nå hjelper det på optimismen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
marco83
05.03.2019 kl 14:41
4193
Skandaløst dag i spotten i dag!! Her har alle rederiene sovnet fullstendig i timen! Hele norske AHTS markedet støvsugd på 2t hvorpå man til og med må ta båt fra opplag og snittraten er under NOK200k?!?! I dag burde snittraten være nærmere millionen hvis ikke mer! Jobbet i denne bransjen i 10 år nå, aldri sett makan faktisk! Merkelig greier
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
05.03.2019 kl 14:51
4164
Burde jaggu bryte opp over 5.5 kr på dette.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
05.03.2019 kl 14:51
4165
Veldig spennende kontraktsmelding i dag. I kveld skal jeg se på hvilken sannsynlig effekt disse kontraktene har for utnyttelse av båtene i DOF Subsea. Jeg tror de betyr at ytterligere 2-4 båter blir brukt og at det nærmest ikke blir noen ledig kapasitet igjen i DOF Subsea. Men dette kommer jeg tilbake til når jeg får sett dette i sammenheng med tidligere innlegg om båter som ennå er ledige. Vi kan jo selv tenke hvilken konsekvens en nær full kapasitetsutnyttelse har for inntekter og EBITDA i både DOF Subsea og DOF.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
05.03.2019 kl 14:54
4152
Jeg tror neste intervju med Mons Aase kommer å bety en kurs på DOF mellom 7-8 kroner. Det kommer til å gå opp for markedet at DOF kommer til å knuse sine egne estimater om inntjening og EBITDA for 2019, og da kommer kursstigningen til å ta helt av.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Rakafant
05.03.2019 kl 15:07
4107
DOF: Sa det for en uke eller to siden og gjentar det i dag; med disse fremtidsutsiktene blir det ikke solgt en eneste aksje under NOK50!
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Hasa6450
05.03.2019 kl 15:10
4089
Var godt med enda en melding om kontrakter i dag.
Nå må vel kursen begynne å reagere litt grundig snart?
Godt å endelig få «rett» vedr DOF, vært aksjonær i mange år og vært med på begge de siste emiene. Har samme , i mitt univers, store beholdningen som jeg har hatt lenge.
Bedre tider i vente, gratulerer DOF og alle medaksjonærer:)
Chiefen...
Nå må vel kursen begynne å reagere litt grundig snart?
Godt å endelig få «rett» vedr DOF, vært aksjonær i mange år og vært med på begge de siste emiene. Har samme , i mitt univers, store beholdningen som jeg har hatt lenge.
Bedre tider i vente, gratulerer DOF og alle medaksjonærer:)
Chiefen...
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
BullogBear
05.03.2019 kl 15:15
4067
Det neste blir kanskje innsidekjøp!!
Da tar raketten fyr.
Da tar raketten fyr.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
05.03.2019 kl 15:23
4044
Tror analytikerstanden er tatt med buksen nede. Nå vet de ikke hva de skal gjøre.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2019 kl 16:13
3928
Der kom noen av kontraktene vi ventet på og som jeg har sagt ville komme
Dof er i en egen klasse. Om markedskreftene virker skal kursen veldig mye opp.
Gjør hva dere vil,
Jeg kjøper Dof hver eneste dag på disse nivåer og selger en gang i fremtiden.
Kjøp DOF bli rik
Dof er i en egen klasse. Om markedskreftene virker skal kursen veldig mye opp.
Gjør hva dere vil,
Jeg kjøper Dof hver eneste dag på disse nivåer og selger en gang i fremtiden.
Kjøp DOF bli rik
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Kursen på DOF er altfor lavt priset.
Bare å vente på oppturen som garantert vil komme
Bare å vente på oppturen som garantert vil komme
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2019 kl 16:36
3880
Lurer på hva de som selger nå tenker på?
Her ligger noen bak og prøver å trykke ned kursen hele tiden
Tipper de kalkulerer med å få tak i flest mulig aksjer frem til Q1 presentasjon som er lenge til.
Dof er vinneren i sin sektor det er jeg sikker på
Her ligger noen bak og prøver å trykke ned kursen hele tiden
Tipper de kalkulerer med å få tak i flest mulig aksjer frem til Q1 presentasjon som er lenge til.
Dof er vinneren i sin sektor det er jeg sikker på
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
anderix
05.03.2019 kl 16:40
3731
kjøpte meg inn igjen i dag. Har ment lenge at denne er undervurdert og at kursen har en del å gå på.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
Noen som husker Sevdrill og Petrobras,kontraktene ble terminert og selskapet gikk konken, kjøper ikke i selskaper som har kontrakt med Brasse-selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2019 kl 17:08
3667
Heisann, dette diskuterte vi for ikke lenge siden du og jeg.
Pendelen svinger og som jeg trodde har der over tid bygget seg opp en sannhet/tro om at der er overflod av tilgjengelig båt. Det er det ikke. Der er ingen nye båter på vei inn, der ligger mange kalde båter som aldri kommer inn igjen pga gammel/utrangert tonnasje. Mange av disse vil ikke bli godkjent garantert og klasset.
Nå vil ratene stige mye fremover. Jeg kan ikke skjønne annet.
Pendelen svinger og som jeg trodde har der over tid bygget seg opp en sannhet/tro om at der er overflod av tilgjengelig båt. Det er det ikke. Der er ingen nye båter på vei inn, der ligger mange kalde båter som aldri kommer inn igjen pga gammel/utrangert tonnasje. Mange av disse vil ikke bli godkjent garantert og klasset.
Nå vil ratene stige mye fremover. Jeg kan ikke skjønne annet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
marco83
05.03.2019 kl 17:58
5805
Kan ikke ta en dag i spoten og gjøre det til noe større enn det det er. Utrolig skuffende og merkelig at det ikke ble millionrater i dag. Etterspørsel i spotten etter AHTS er så langt i år ikke større enn i fjor. Ligger om jeg ikke husker feil minst 50% av dagens tilbudsside i spotten i opplag.
Det som er skremmende er hvorfor ikke raten stiger i dag? Har rederiene mistet taket? Mistet all selvtillit og tørr ikke å stå på ratene sine?
Det som er skremmende er hvorfor ikke raten stiger i dag? Har rederiene mistet taket? Mistet all selvtillit og tørr ikke å stå på ratene sine?
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
Nå melder e.24 om ratehopp. Så både hengar og e.24 har dette som toppsak. Dof kan gjøre et byks i mrg. Angrer på at jeg ikke tok:(
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
Met1976
05.03.2019 kl 18:08
5784
Gikk det for fort? Sov de litt idag- det var bare 4 av 11-12 som lå ute på westshore før det tok av ihvertfall, plutselig ramlet det inn oppdrag uten at det lå ute som req først
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2019 kl 18:34
5761
Etterspørselen er en ting og det er selvsagt viktig.
Poenget jeg har forsøkt å fremme en god stund er det faktum at tilgangen på god tonnasje ikke er så stor som de fleste virker tro. Vi ha blitt tutet ørene fulle i 5 år nå at det er for masse båt.
Skulle vært utrolig interresant å vite hvor mange båter som er skrotet, solgt utav primærmarkedet, ligger kalde og aldri kommer tilbake, ikke oppfyller nye krav, for dyre å igjen sette i drift, er utrangert.
Det er ikke få båter, det er jeg temmelig sikker på.
Nei, dette blir bra. Selv om jeg bommet med minst ett år
Poenget jeg har forsøkt å fremme en god stund er det faktum at tilgangen på god tonnasje ikke er så stor som de fleste virker tro. Vi ha blitt tutet ørene fulle i 5 år nå at det er for masse båt.
Skulle vært utrolig interresant å vite hvor mange båter som er skrotet, solgt utav primærmarkedet, ligger kalde og aldri kommer tilbake, ikke oppfyller nye krav, for dyre å igjen sette i drift, er utrangert.
Det er ikke få båter, det er jeg temmelig sikker på.
Nei, dette blir bra. Selv om jeg bommet med minst ett år
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
marco83
05.03.2019 kl 19:06
5700
Ja i dag tror jeg de alle sovnet i timen. Men merkelig det og egentlig, har jo ventet på en slik situasjon i dag for å skru skikkelig i årevis!? At det går for fort er jo bare bra for rederiene, man skrur enda mer på pris da. Merkeligste er jo en av de siste som gikk i dag var båten fra opplag, hvorfor i alle dager be om skarve 200k når markedet er tomt og man må hente rett fra opplag?.? Nei den merkeligste dagen i spotten i mine snart 7-8år nå.
Mest av alt utrolig skuffende.
Mest av alt utrolig skuffende.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
marco83
05.03.2019 kl 19:11
5689
Det er for mye båt. For mange aktuelle båter i opplag enda. Det går det ikke ann å se vekk i fra,
Dagen i dag har ingeting med tilgangen til båt, at det går 10stk AHTSer på en dag på norsk side skjer en gang hvert fjerter,femte år. Ekstrem sjeldent.
Temmelig sikker? Host fram noen tall da.
Det kan ikke bli verre nei. Bunnen ble nådd nå før jul. Ting blir bedre, jeg har snudd i at det nok ikke blir en slikt snegle retur som jeg trodde. Det går litt fortere i år men jeg er ikke enig i hastigheten på returen som mange her inne mener/ønsker.
Dagen i dag har ingeting med tilgangen til båt, at det går 10stk AHTSer på en dag på norsk side skjer en gang hvert fjerter,femte år. Ekstrem sjeldent.
Temmelig sikker? Host fram noen tall da.
Det kan ikke bli verre nei. Bunnen ble nådd nå før jul. Ting blir bedre, jeg har snudd i at det nok ikke blir en slikt snegle retur som jeg trodde. Det går litt fortere i år men jeg er ikke enig i hastigheten på returen som mange her inne mener/ønsker.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
Stat oil
05.03.2019 kl 19:25
5648
At noen selger DOF aksjer nå på latterlig lave nivåer er for meg totalt hodeløst. Denne burde startet på over 7 kr i morgen, men ser man på sluttauksjonen idag så ser man at noen ofrer litt aksjer for å holde prisen nede. Selvsagt er planen å kjøpe flere billige aksjer som løkrullene selger billig ut. Nå er det snart slutt på billigsalget og dermed vil kursen stige voldsomt fort. Store kontrakter som detter inn. 1Q og 2Q vil bli virkelig kursdrivende.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
05.03.2019 kl 19:32
5630
Fant denne lenken om skraping av båter. Mye gammelt her og innleggene er også rundt ett år gamle. Likevel kanskje interessant i mangel på annan info.
http://skipsfarts-forum.net/index.php?threads/ship-breaking.360/
http://skipsfarts-forum.net/index.php?threads/ship-breaking.360/
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
marco83
05.03.2019 kl 19:40
5603
Bare til å sende en Mail til et meglerhus og be om den type info. Det har de
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare
marco83
05.03.2019 kl 19:43
5589
https://www.osjonline.com/news/view,osv-sector-should-consider-tidewatergulfmark-example_56237.htm
Ikke all verden er fasiten. Må mangedobles om det skal begynne å ha en effekt
Ikke all verden er fasiten. Må mangedobles om det skal begynne å ha en effekt
Redigert 21.01.2021 kl 05:22
Du må logge inn for å svare