DOF sikrer seg Kontrakt på over 1,3 MRD

Slettet bruker
DOF 25.02.2019 kl 08:37 34179


Dette var DOF-sjefens ess i ermet da han vant Brasil-kontraktene
Et omfattende byggeprogram i Brasil sikret Austevoll-rederiet storkontrakten verdt 1,3 milliarder kroner.


av Gerhard Flaaten
Publisert 25.02.2019 07:09
Torsdag morgen kom Austevoll-rederiet DOF med meldingen om tre langtidskontrakter i Brasil, hver på tre år.

Langtidskontraktene har oppstart allerede i andre kvartal av 2019, og har en samlet verdi på 1,3 milliarder kroner, melder selskapet.

Det gir en gjennomsnittlig dagrate på tett opptil 400.000 kroner for de små konstruksjonsstøtteskipene.

Les mer om kontraktene og båtene ved å klikke på faktaboksen under

Fakta Forlenge
Har slitt med inntjeningen
DOF-sjef Mons Aase understreker at det er to ROV-er per båt, og dermed flere ansatte som skal ha lønn enn den maritime besetningen om bord på skipene.

Likevel er han godt fornøyd med ratene.

– Det er en kontrakt som vi vurdere til å være betydelig bedre enn alternativet for disse båtene, sier Aase.

En annen ting han synes er gledelig, er at ingen av disse skipene regnes for å være blant de fremste i flåten.

Annonseinnhold

Slik skal norsk vann- og vindkraft bidra til å løse et av verdens største problemer
– Dette er fartøy som har slitt med inntjeningen de siste årene, sier Aase, som kan meddele at segmentet for konstruksjonsstøtteskip har vært tøft.

To av båtene har ligget med null i driftsresultat det siste året.

– Det er ekstremt positivt at vi klarer å få lange kontrakter for den lave enden av flåten vår.

Strategisk byggeoprogram
DOF er blant de norske rederiene som har lyktes best i Brasil. Det kommer først og fremst av at de har bygget en god del av flåten sin der.

Siden 2003 har selskapet bygget 18 offshoreskip ved brasilianske verft, hovedsakelig hos Vard.

– Det er dyrere å bygge i Brasil, men dette har vært en del av den langsiktige strategien vår. Hvis du ikke har brasiliansk tonnasje, har du ingen muligheter i dette markedet når situasjonen er slik den er nå, sa DOF-sjef Mons Aase til Sysla i 2017.

Kontrakten til enhver utenlandsbygget båt i Brasil er i konstant fare for å bli terminert, dersom det finnes tilgjengelige båter med Brasil-flagg som kan gjøre jobben.

Fenomenet kalles blokkering (les mer i faktaboksen under).

Fakta Forlenge
Det fikk norske rederier smertelig erfare da aktiviteten på brasiliansk sokkel falt som en stein, på lik linje med resten av verden, etter oljeprisfallet i 2014.

Nøkkelen er flagget
Som Cristina Pinho i Petrobras tidligere har sagt til Sysla, reduserte de offshoreflåten sin med over 30 prosent på halvannet år (les mer i faktaboksen under).

Fakta Forlenge
Les også: Etter ni år i Brasil endte Havila-båtene i opplag her

Den eneste garantisten for jobb i Brasil, er brasiliansk flagg. Slik sikrer landet at lokale arbeidstakere har et fortrinn foran utenlandsk mannskap. Og Brasil-flagg får du bare gjennom å bygge båter i Brasil.

Som en tilleggsbonus får de som bygger båtene sine der importere en halv båt per Brasil-bygget båt de allerede har, eller to båter per fartøy de har under bygging.

Det er akkurat dette DOF har gjort, og nå gjør igjen. Alle de tre båtene som går på kontrakt i Brasil nå, får såkalt REB-flagg, som følge av at DOF har bygget i landet tidligere.

– Hadde vi ikke hatt denne muligheten ville vi ikke kunnet vinne disse kontraktene, sier Aase.

De har fortsatt mulighet til å flagge inn flere båter til REB-flagg.

– Vi klarer noen til, hvis vi har lyst.

Posisjonert for opptur
Nordsjøen ligger fortsatt foran det søramerikanske landet hva gjelder aktivitet.

– Men med inntoget av de store internasjonale oljeselskapene i landet er det klart at det markedet kommer til å vokse kraftig.

Les også: Equinor vil investere 125 milliarder i Brasil

Det blir ikke i år, tror Aase, men så vil det løsne, mener han.

– På lengre sikt har vi store forventninger for Brasil. Da er vi posisjonert for det, sier Aase.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
ksandal
06.03.2019 kl 09:15 4871

Dof har vel oppdrag på alle båtene nå. Og noen m kortsiktig arbeid så de får ta del i stigende rater nå. Det bør gi pene tall neste kvartal
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
marco83
06.03.2019 kl 08:03 4968

Hvem har Olympic mistet eierskapet til?

Olympic Energy har og en fin ettårskontrakt på seg
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
marco83
06.03.2019 kl 08:02 4975

Hvor tar du det fra at SOFF måtte nedskrive mye fordi de ikke tror fartøyene kommer i jobb igjen??

Merkelig utsagn spesielt når NAO for to dager sider skrev ned fartøysverdiene sine med 1,4 milliarder kroner! De har 10 stk moderne PSVer med snittalder under 5år!
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
06.03.2019 kl 06:50 5051

På Q4 presentasjonen var de klare på at de skulle klare å reforhandle ballongen som skal betales i 2019 og da er emisjonen helt ute av bildet. Ebitda for 2019 blir nok kanon og kanskje vi kan få se et overskudd i 2019 hvis det ikke blir noe særlig avskrivninger. Soff måtte nedskrive mye pga de tror båtene aldri kommer i jobb igjen, Dof har ingen sånne type båter. Får håpe Soff i refinansieringa får skrotet 20 gamle båter. Kanskje Dof skulle plukke olympic energi for eksempel, det er flott båt og olympic har mistet eierskapet til den.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
marco83
06.03.2019 kl 05:26 5105

Takk for tipset:) Jeg stoler mer på de ratene jeg anskaffer selv:) Westshore bommer f.eks her litt, ligger for høyt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
marco83
06.03.2019 kl 05:25 5109

Lundin,AkerBP og Wellesley på norsk side. Vanskelig å vær dyktig når fsrtøyseier vet at han er den eneste med båt igjen. Nei merkelig hele greien i går
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Orlille1
05.03.2019 kl 22:34 5328

Skal ikke alltid ta ratene som blir oppgitt på Westshore for god fisk, bare et tips.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
really
05.03.2019 kl 22:31 5338

Enten det eller så har kjøperne vært ekstremt dyktige. Hvor mange kjøpere har det vært?
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Orlille1
05.03.2019 kl 22:21 5347

Mye forskjellige meninger her, og da følger jeg spesielt med på innlegg fra "marco83" og " kontur" , som begge virker å ha sine bestante meninger.
Jeg har vert aktiv på OSE siden 1986, har bommet stygt mange ganger men, har også hatt mange fine oppturer.
Mine erfaringer (magefølelse) vedrørende DOF nå er at vi har vert på bunnen og nå og videre fremover skal mye opp.
Har fulgt spesielt godt med på det som rører seg offshore ( jobber i dette segmentet). Det ligger som tidligere nevt mange båter i opplag som alldri noen gang vil komme i jobb på norsk sektor igjen. Skal prøve å få satt opp et tall på dette innen noen dager.
Vil vel påstå at jeg er mest enig med "kontur" når det gjelder vurderinger vedr. DOF og utfordringer og muligheter videre.
At det vil komme noen overraskelser i flere rederi fremover er jeg sikker på.
Jeg har stor tro på DOF og sitter komfortabelt stille i båten.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 22:16 5348

Hva tror dere om mrg dagens kurs? Vil kontraktene påvirke eller muligheter for å komme inn til ca sluttkurs?
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 22:09 5366

Naa er det bare a vente til det kommer 4 rigger til inn i nordsjoene paa norsk side de neste to maneder saa vil det holde alle de AHS som er aktive i dag i arbeid i hele ar til fornuftige rater, det gjelder bare a ikke tilfore for mange nye baater inn i markedet. Er redd det er litt for enkelt a hente inn 4-8 baater uten for mye kostnader saa det kan lage trobbel for de som allerede er der. Tror paa ett aar med neste dobelt saa hoye rater som i fjor i snitt, saa det blir bedre tider uten at det blir gullalder. Equinor skal flytte 4 rigger for mars er omme saa det blir da litt seinere i maneden ogsaa.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2019 kl 21:23 5457

Dette er ikke svart hvitt. Jeg påstår ikke at det er tomt for ledig tonnasje der ute. Jeg sier bare at dette kommer til å vippe andre veien fortere og mer brått enn flere har forventet.
Grunnen er enkel psykologi. Altfor mange tror på oppleste sannheter, helt til det står veldig tydelig at det ikkje gjelder lenger. Når det skjer skjer det fort, da skal de som har spekulert i overskudd av tonnasje plutselig sikre seg i større grad i frykt for å ikke ha båtene de trenger når de trenger det eller at de må bruke dårligere båter.
Det beste de store rederiene nå kan gjøre er å la snøballen rulle enda fortere. Dvs signalisere at mye tonnasje endelig tas ut. Jeg tipper Tidewater, Bourbon osv allerede har dette i ermet. Mye av de båtene de da varsler at de skroter er allerede i realiteten utrangert, men effekten blir likefullt kraftig.
Vent å se
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2019 kl 21:16 5475

Viss ikke siste par ukers nytt om Dof snart er godt nok for å snart løfte Dof vet ikke jeg hva som skal til for at flere skal få øynene opp. Må da bare være et tidsspørsmål før større aktører går inn og tar en større del av Dof kaka. Hva skjer med kursen da tror dere?
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Dofulf
05.03.2019 kl 20:32 5559

Skandi Herkules (dof subsea) er på kontrakt utenfor Australia til oktober 2019
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
05.03.2019 kl 20:12 5613

The Atlantic region has been awarded a contract by the Norwegian Mapping
Authority regarding Hydrographic services for the MAREANO 2019 program. The
specialised survey and IMR vessel Geograph will be deployed on the project that
is expected to last until late fall.
- Geograph vil altså nå ha oppdrag til ca. desember 2019, og kan markedsføres for oppdrag ikke før i 2020.

Skandi Constructor: DOF Subsea has also been awarded a contract by Siemens on the Beatrice Offshore Wind Farm Project in the North Sea. The contract will utilise the CSV Skandi Constructor and ensures deployment for the vessel until the summer.
- Oppdraget gir arbeid i noen måneder, men DOF kan om ikke lenge markedsføre denne topp moderne båten for nye oppdrag senere i 2019.

In addition, DOF Subsea has been awarded several contracts in the Asia Pacific
region, the Brazil region and the North American region, utilising the regions'
vessels and equipment.
- Fra en annen artikkel fremgår det at DOF vil bruke Skandi Singapore og Skandi Hercules til å gjennomføre oppdragene i Asia. Det fremgår ikke hvor lenge disse båtene vil ha arbeid under disse kontraktene.
- For oppdragene i Brasil og North America fremgår det bare kort at de vil bruke fartøyene og utstyret som DOF Subsea har liggende der. I Brasil antar jeg det betyr bruk av Skandi Niteroi og/eller Skandi Vitoria. Om begge båtene får arbeid vet jeg ikke, ei heller om dette er kontrakter som varer lenge ut 2019 eller bare kortere tidsrom.

Oppsummert kan vi etter meldingen i dag konkludere at DOF får en meget høy kontraktsdekning i 2019. Selskapet har nok fortsatt noe ledig kapasitet, men denne er nå begrenset. De mange kontraktene i dag underbygger ytterligere at DOF vil få høye inntekter og en betydelig EBITDA i 2019.

Det blir meget spennende å se hvordan markedet vil verdsette DOF i månedene fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
marco83
05.03.2019 kl 19:43 5748

https://www.osjonline.com/news/view,osv-sector-should-consider-tidewatergulfmark-example_56237.htm

Ikke all verden er fasiten. Må mangedobles om det skal begynne å ha en effekt
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
marco83
05.03.2019 kl 19:40 5762

Bare til å sende en Mail til et meglerhus og be om den type info. Det har de
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
05.03.2019 kl 19:32 5789

Fant denne lenken om skraping av båter. Mye gammelt her og innleggene er også rundt ett år gamle. Likevel kanskje interessant i mangel på annan info.

http://skipsfarts-forum.net/index.php?threads/ship-breaking.360/

Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Stat oil
05.03.2019 kl 19:25 5807

At noen selger DOF aksjer nå på latterlig lave nivåer er for meg totalt hodeløst. Denne burde startet på over 7 kr i morgen, men ser man på sluttauksjonen idag så ser man at noen ofrer litt aksjer for å holde prisen nede. Selvsagt er planen å kjøpe flere billige aksjer som løkrullene selger billig ut. Nå er det snart slutt på billigsalget og dermed vil kursen stige voldsomt fort. Store kontrakter som detter inn. 1Q og 2Q vil bli virkelig kursdrivende.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
marco83
05.03.2019 kl 19:11 5848

Det er for mye båt. For mange aktuelle båter i opplag enda. Det går det ikke ann å se vekk i fra,
Dagen i dag har ingeting med tilgangen til båt, at det går 10stk AHTSer på en dag på norsk side skjer en gang hvert fjerter,femte år. Ekstrem sjeldent.

Temmelig sikker? Host fram noen tall da.

Det kan ikke bli verre nei. Bunnen ble nådd nå før jul. Ting blir bedre, jeg har snudd i at det nok ikke blir en slikt snegle retur som jeg trodde. Det går litt fortere i år men jeg er ikke enig i hastigheten på returen som mange her inne mener/ønsker.

Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
marco83
05.03.2019 kl 19:06 5859

Ja i dag tror jeg de alle sovnet i timen. Men merkelig det og egentlig, har jo ventet på en slik situasjon i dag for å skru skikkelig i årevis!? At det går for fort er jo bare bra for rederiene, man skrur enda mer på pris da. Merkeligste er jo en av de siste som gikk i dag var båten fra opplag, hvorfor i alle dager be om skarve 200k når markedet er tomt og man må hente rett fra opplag?.? Nei den merkeligste dagen i spotten i mine snart 7-8år nå.

Mest av alt utrolig skuffende.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2019 kl 18:34 5920

Etterspørselen er en ting og det er selvsagt viktig.
Poenget jeg har forsøkt å fremme en god stund er det faktum at tilgangen på god tonnasje ikke er så stor som de fleste virker tro. Vi ha blitt tutet ørene fulle i 5 år nå at det er for masse båt.
Skulle vært utrolig interresant å vite hvor mange båter som er skrotet, solgt utav primærmarkedet, ligger kalde og aldri kommer tilbake, ikke oppfyller nye krav, for dyre å igjen sette i drift, er utrangert.
Det er ikke få båter, det er jeg temmelig sikker på.
Nei, dette blir bra. Selv om jeg bommet med minst ett år
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Met1976
05.03.2019 kl 18:08 5943

Gikk det for fort? Sov de litt idag- det var bare 4 av 11-12 som lå ute på westshore før det tok av ihvertfall, plutselig ramlet det inn oppdrag uten at det lå ute som req først
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 18:03 5943

Nå melder e.24 om ratehopp. Så både hengar og e.24 har dette som toppsak. Dof kan gjøre et byks i mrg. Angrer på at jeg ikke tok:(
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
marco83
05.03.2019 kl 17:58 5964

Kan ikke ta en dag i spoten og gjøre det til noe større enn det det er. Utrolig skuffende og merkelig at det ikke ble millionrater i dag. Etterspørsel i spotten etter AHTS er så langt i år ikke større enn i fjor. Ligger om jeg ikke husker feil minst 50% av dagens tilbudsside i spotten i opplag.

Det som er skremmende er hvorfor ikke raten stiger i dag? Har rederiene mistet taket? Mistet all selvtillit og tørr ikke å stå på ratene sine?
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2019 kl 17:08 3832

Heisann, dette diskuterte vi for ikke lenge siden du og jeg.
Pendelen svinger og som jeg trodde har der over tid bygget seg opp en sannhet/tro om at der er overflod av tilgjengelig båt. Det er det ikke. Der er ingen nye båter på vei inn, der ligger mange kalde båter som aldri kommer inn igjen pga gammel/utrangert tonnasje. Mange av disse vil ikke bli godkjent garantert og klasset.
Nå vil ratene stige mye fremover. Jeg kan ikke skjønne annet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 17:08 3823

Noen som husker Sevdrill og Petrobras,kontraktene ble terminert og selskapet gikk konken, kjøper ikke i selskaper som har kontrakt med Brasse-selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 17:00 3841

https://sysla.no/maritim/sikret-kontrakter-mer-enn-en-milliard-2019/
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
anderix
05.03.2019 kl 16:40 3896

kjøpte meg inn igjen i dag. Har ment lenge at denne er undervurdert og at kursen har en del å gå på.
Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2019 kl 16:36 4044

Lurer på hva de som selger nå tenker på?
Her ligger noen bak og prøver å trykke ned kursen hele tiden
Tipper de kalkulerer med å få tak i flest mulig aksjer frem til Q1 presentasjon som er lenge til.
Dof er vinneren i sin sektor det er jeg sikker på
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 16:20 4077

Kursen på DOF er altfor lavt priset.
Bare å vente på oppturen som garantert vil komme
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Kontur
05.03.2019 kl 16:13 4092

Der kom noen av kontraktene vi ventet på og som jeg har sagt ville komme
Dof er i en egen klasse. Om markedskreftene virker skal kursen veldig mye opp.
Gjør hva dere vil,
Jeg kjøper Dof hver eneste dag på disse nivåer og selger en gang i fremtiden.
Kjøp DOF bli rik
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
05.03.2019 kl 15:23 4208

Tror analytikerstanden er tatt med buksen nede. Nå vet de ikke hva de skal gjøre.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
BullogBear
05.03.2019 kl 15:15 4231

Det neste blir kanskje innsidekjøp!!

Da tar raketten fyr.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Hasa6450
05.03.2019 kl 15:10 4253

Var godt med enda en melding om kontrakter i dag.
Nå må vel kursen begynne å reagere litt grundig snart?
Godt å endelig få «rett» vedr DOF, vært aksjonær i mange år og vært med på begge de siste emiene. Har samme , i mitt univers, store beholdningen som jeg har hatt lenge.
Bedre tider i vente, gratulerer DOF og alle medaksjonærer:)
Chiefen...
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Rakafant
05.03.2019 kl 15:07 4271

DOF: Sa det for en uke eller to siden og gjentar det i dag; med disse fremtidsutsiktene blir det ikke solgt en eneste aksje under NOK50!
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
05.03.2019 kl 14:54 4316

Jeg tror neste intervju med Mons Aase kommer å bety en kurs på DOF mellom 7-8 kroner. Det kommer til å gå opp for markedet at DOF kommer til å knuse sine egne estimater om inntjening og EBITDA for 2019, og da kommer kursstigningen til å ta helt av.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
05.03.2019 kl 14:51 4329

Veldig spennende kontraktsmelding i dag. I kveld skal jeg se på hvilken sannsynlig effekt disse kontraktene har for utnyttelse av båtene i DOF Subsea. Jeg tror de betyr at ytterligere 2-4 båter blir brukt og at det nærmest ikke blir noen ledig kapasitet igjen i DOF Subsea. Men dette kommer jeg tilbake til når jeg får sett dette i sammenheng med tidligere innlegg om båter som ennå er ledige. Vi kan jo selv tenke hvilken konsekvens en nær full kapasitetsutnyttelse har for inntekter og EBITDA i både DOF Subsea og DOF.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
05.03.2019 kl 14:51 4328

Burde jaggu bryte opp over 5.5 kr på dette.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
marco83
05.03.2019 kl 14:41 4357

Skandaløst dag i spotten i dag!! Her har alle rederiene sovnet fullstendig i timen! Hele norske AHTS markedet støvsugd på 2t hvorpå man til og med må ta båt fra opplag og snittraten er under NOK200k?!?! I dag burde snittraten være nærmere millionen hvis ikke mer! Jobbet i denne bransjen i 10 år nå, aldri sett makan faktisk! Merkelig greier
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
addi
05.03.2019 kl 14:22 4422

Og der meldte de jammen en rekker sub-sea kontrakter, nå hjelper det på optimismen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
addi
05.03.2019 kl 14:18 4434

Skandi Bergen også ut av opplag idag og rett på spot oppdrag til kr. 200.000 pr. dag. Ser mer lovende ut.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
glugg
05.03.2019 kl 14:17 4439

Skandi Bergen fikk 200000,- NOK pr.d.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
05.03.2019 kl 14:14 4453

Her kom det en veldig hyggelig melding om mange nye kontrakter for DOF Subsea. Det blir veldig, veldig gøy å følge DOF i tiden fremover som aksjonær. Jeg tror DOF Subsea nærmer seg full kontraktsdekning med disse kontraktene.

DOF ASA: DOF Subsea contract awards

14:01
DOF Subsea, a subsidiary of DOF ASA has been awarded various
contracts, securing utilisation for vessels in the Subsea IMR
Projects segment:

The Atlantic region has been awarded a contract by the Norwegian
Mapping Authority regarding Hydrographic services for the MAREANO
2019 program. The specialised survey and IMR vessel Geograph will be
deployed on the project that is expected to last until late fall.

DOF Subsea has also been awarded a contract by Siemens on the Beatrice
Offshore Wind Farm Project in the North Sea. The contract will
utilise the CSV Skandi Constructor and ensures deployment for the
vessel until the summer.

In addition, DOF Subsea has been awarded several contracts in the Asia
Pacific region, the Brazil region and the North American region,
utilising the regions vessels and equipment.

Adding these new contracts to the previously announced awards gives
DOF Subsea an order intake of more than NOK 1 billion in the
Subsea/IMR Project segment during the first two months of 2019,
securing utilisation for several vessels and ROV systems.

Mons S. Aase, CEO, stated, I am pleased with the magnitude of the
contract awards and our global organisations ability to secure
utilisation for the Groups assets in a challenging market.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Contigo
05.03.2019 kl 14:14 4454

Skjer ett eller annet nå, robothandelen går og det har vært handlet for et par mill. siste kvarteret...

Noen som vet noe vi ikke vet?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
05.03.2019 kl 13:57 4492

Jeg ser også av westshore.no i dag at Skandi Bergen er tatt ut av opplag. Den gikk inn i spotmarkedet her i Nordsjøen. Til nå i dag har det blitt sluttet 14 ATHS på westshore.no.

Av ATHS har vel DOF da bare Skandi Saigon liggende i opplag her i Norge, innen PSV har de ingen i opplag noen steder i verden såvidt jeg vet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Met1976
05.03.2019 kl 13:39 4524

Va på tide med litt trykk igjen, komme det et skikkelig riggflytt te i norske delen nå så blir det bra prispress.

EDIT:
Ser på Haglands spotoversikt nå og de har faktisk 11 AHTS på spotkontrakt idag (oppstart idag-2/3 dager frem) de fleste med varighet 14dager-det kan fort bli bra ut mars faktisk med litt mer jobber nå!
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare