Bank Norwegian . I morgen kommer tallene

Slettet bruker
NOFI 25.02.2019 kl 10:21 14889

Ingen lekkasjer slik det er masse av i NAS
Men så er spørsmålet , blir det økte tap eller har de fått tettet igjen
Blir det noe utbytte, eller er vi holdt for narr atter en gang
En økonomi journalist i DN mener NOFI vil bli den største utbytte maskinen på Børsen målt i dagens kurser
Hørte det på en sending de hadde
Redigert 21.01.2021 kl 03:34 Du må logge inn for å svare
saltoen
27.02.2019 kl 18:42 5773

Verdt og merke seg dette fra dagens finansavis : "Lilienthal-transaksjonen har fått de røde varsellampene til å blinke i investormiljøer i London. ..... Kjos og Kises eierandel i Lilienthal har potensiale til å bli meget grisete" Har selv stusset på dette og finner det helt urimelig at Kjos og Kise skal ha noen eierandel utover det de har i NOFI fra før ved en oppstart i utlandet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2019 kl 18:50 5759

Har du en link til dette
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
saltoen
28.02.2019 kl 01:13 5606

Har dessverre ikke link. Står i en 2-siders artikkel om nofi i finansavisen 27.02
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 10:11 5900

Det som nå skjer er at noen forventet utbytte i år , det kom ikke denne gangen heller og folk gidder ikke vente enda et år
De har gjentatte ganger kommunisert utbytte uten å ha ryggdekning for det
Folk blir forbannet på slik tull og forlater
Vi med veldig lav inngang sitter igjen
Dersom det kommer enda nye og strengere krav til kapitaldekning så venter vi forgjeves også denne gang
Det er jo en dum måte å opptre på når de gang på gang sier de skal utbetale utbytte og så etterpå oppdage at de har ikke mulighet å gjøre akkurat det
Redigert 28.02.2019 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 11:25 5845

Har nett nå snakket med den nye Investor Relations Mats Benserud, en meget hyggelig og oppegående person
Han sier følgende
Det er nå fokus på vekst igjen og han nærmest garanterer utbytte neste år uansett hva som måtte komme fra Finanstilsynet
Han sier at om det kommer EØS regler , så vil ikke våre myndigheter innrette seg etter det fordi det er slingringsmonn for hver enkelt land
I Sverige er altså garanti beløpet 10% sier han og i EU enda lavere
Etablering ut av Norge ses på i lys av Finanstilsynet og myndighetene sin oppførsel i tillegg til at de ønsker å vokse ute i Europa
Å etablere seg ute gir lavere myndighets krav på kapitalkravet, men også lavere skatt
Jeg ville spørre om de skal følge flyselskapet ut i resten av verden, men det kokte bort
Det var i alle fall en meget optimistisk og hyggelig Mats Benserud jeg snakket med , alt ha sa gir mening
Han så ingen grunn til at aksjen skulle ligge her nede på 70 tallet
Redigert 28.02.2019 kl 11:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 13:05 5810

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-fa-massiv-gevinst/70815569
Samme som sto i FA

Mvh Pilkasteren :-):-):-)
Slettet bruker
28.02.2019 kl 15:53 5738

Hvis Bank Norwegian setter opp egen avdeling så blir det vel Lilienthal som får nytt navn
De eier jo alt 40% i dette selskapet slik jeg forstår meldingene
Så skal Kise og Kjos selge seg helt eller delvis ut og vi andre få kjøpe aksjer der
Blir spennende dette
Slettet bruker
01.03.2019 kl 10:36 5561

Kjedelig å sitte i denne aksjen hvor mønstret er det samme hver gang mellom tallene legges frem
Stiger litt frem mot resultatene for så å sige tilbake til samme nivå igjen etterpå
Hadde det kommet utbytte så ville vi hatt en annen opplevelse her nå
Cunt1984
01.03.2019 kl 10:59 5536

Det er fortsatt frivillig å sitte i aksjen:)
Risky
01.03.2019 kl 14:48 5473

Skuffende utvikling i dag...
Slettet bruker
01.03.2019 kl 15:47 6092

Ja ser at mange følger ditt resonnement, er du en av de som selger
Risky
01.03.2019 kl 16:02 6079

Nei, jeg selger ikke. Har sterk tro på at denne kommer etterhvert:-)
Slettet bruker
01.03.2019 kl 16:16 6067

Ja den gjør kan hende det, men etterhvert er blitt lenge alt
Har vert mye tull fra en heller dårlig ledelse vil jeg si

Er det noen som vet hvor gammelsjefen Jensen har blitt av ?
Han var god til få frem verdiene for oss aksjonærer
Risky
01.03.2019 kl 16:31 6053

Det burde vel være potensiale opp til ny all time high, det står vel bedre til enn noen gang før.
Slettet bruker
01.03.2019 kl 19:24 5997

Tja , jeg vet ikke hva jeg skal si.
Vi ser i dag en aksjekurs som er -33% i forhold til ATH
Potensialet eller ønske om ATH er to forskjellige ting
Det har vert uendelig mye tull og dårlig kommunikasjon fra tiden da Jensen var sjef og til nå
Vet ikke at han noen gang nevnte dette med utbytte, men etter han forsvant ut døra har det vert et hett tema fra både ledelse og styret
Når man går ut og lover utbytte til aksjonærene og så flytter på dette gang på gang, da mister man tillit og kursen kollapser
Det siste nå er at utbyttet skal komme neste år i April, men noen garanti har vi ikke denne gangen heller .
Vi ser at mange ikke gidde vente enda et år og nå forlater
Grunnen til kollapsen og problemet med kursen er stort sett et ledelsesproblem
I min verden kan de sende både styreformann og de to toppledelsen til en helt annen selskap eller sted
Redigert 01.03.2019 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Risky
01.03.2019 kl 19:45 5979

Men uansett så blir det satt i gang med tilbakekjøpsprogram?
jacuzzi
01.03.2019 kl 20:35 5951

Er ikke så sikker på at det er ledelsen som forårsaker en slik kurs. Hele sektoren er upopulær for tiden og virker som om markedet ikke er villig til å prise dette til tidligere multipler før man ser hva det regulatoriske og konkurransen gjør med resultater fremover.
Slettet bruker
02.03.2019 kl 10:35 5850

Er det 10% aksjer de har lov å eie selv ?
Tilbakekjøp av aksjer
Når de så deler utbytte, tar da selskapet imot utbytte de selv har delt ut for disse aksjene ? Blir jo bare surr
Hvis det er slik at det er en generell skeptisk til sektoren som holder kursen nede og har gjort det lenge , da vil sannsynligheten for kursoppgang være enda mindre
easy_fin
03.03.2019 kl 12:33 5740

De får ikke utbytte for aksjene de eier. Har ikke satt meg inn i intensjonen for tilbakekjøpet, men det er normalt for å redusere antallet aksjer og/eller aksjeprogram. For aksjonærene er det generelt positivt.
jacuzzi
03.03.2019 kl 14:40 5703

Akkurat nå vektlegges sentiment mer enn selve tallene. Med så kostnads effektive selskap, med 25-30% avkastningen på ek og som fortsatt vokser med 20% i året, så må det på sikt bidra til vekstålen tipper riktig vei. Mener det er mye større oppside enn nedside i sektoren generelt.
Rart med det når investorer samtidig kaster seg på "grønne konsept aksjer" med flere hundre milioner cashburn i året, fordi det er in akkurat nå.
nima
03.03.2019 kl 17:09 5640

Kan ikke skjønne annet at her må det ligge muligheter for god avkastning i nærmeste fremtid, kan vel komme en reprising muligens i kommende uke, jeg har i alle fall trua. tvi tvi
Slettet bruker
03.03.2019 kl 19:56 5578

Hyggelig at dere er slike optimister
Husk imidlertid dette
Det er nå varslet at det kan bli utbetalt utbytte, men ikke før om 14 mnd .
Vi vet heller ikke denne gang om det blir noe utbytte
De har sagt dette lenge, men hver gang har det kommet en eller annen ting i veien slik at de ikke kunne eller ville utbetale
Etter 7 år som aksjonær her er jeg nå veldig nære å selge alt og kjøpe lakseaksjer som gir utbytter
Jeg liker ikke styreformann og heller ikke hu Wollebekk
De sier det skal bli min 40% av 2018 årets overskudd ut til oss, men dette har de sagt i 3 år alt
Jeg synes de er noen idioter
Konseptet er genialt og selskapet er bra, men ledelsen vil jeg spy av
nima
03.03.2019 kl 20:11 5569

Det er vel G.F som bestemmer om det skal utbetales utbytte. Ut i fra planer om å satse i utlandet så kan det være lurt å holde tilbake midler, vet ikke hva de tenker men de har vel en plan som vi nok får høre etter vært. Uansett hva som er plan så står ikke kursen i forhold hva de har levert til nå, så det kommer vel en reprising snart. Kuren er jo alt for lav det vil og må komme en meget positiv utvikling av aksjekursen, tror jeg.
Slettet bruker
03.03.2019 kl 23:50 5498

Kursen den er der markedet priser denne aksjen , hverken mere eller mindre
Noen sier det er sektoren som er blitt upopulær ( det stemmer også)
Men de store idiot handlingene var det de selv som sto for og som førte til at folk dumpet aksjen (Finland tapene )
Man må ikke tro folk glemmer slikt så lett.
Hadde vi fått en annen ledelse enn Wollebekk , så ville kursen løftet seg fort .
Men hun og hele tabbekorpset rundt henne enda sitter der , så får vi ingen reprising
Tilogmed han risk Chief Risk Officer som er ansatt for å avdekket feilene ala de i Finland, han er der enda
Vi sitter da igjen med en grunn til å eie aksjen, nemlig utbytte
Jeg vil ikke bli forundret om de kommer opp med nye hendelser og nye unnskyldninger for å utsette utbyttet i 2019
Samtidig så fylles jo kassen mere og mere opp slik at man får penger til aksjonærene med nytt styre og ny ledelse på plass
Ny styreformann som jobbet for oss aksjonærer og en ny DL ville vert bra nå
Redigert 04.03.2019 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
ketle homeowner
04.03.2019 kl 01:12 5466

"Kursen den er der markedet priser denne aksjen"

Godt sagt! Og det gjelder faktisk samtlige aksjer.
Slettet bruker
04.03.2019 kl 11:13 5375

Som du skreiv
Re-prisingen er alt begynt
2 dager med kraftig fall
Var kan hende ikke den veien du tenkte reprisingen skulle foregå
Slettet bruker
04.03.2019 kl 11:45 5353

:-):-):-)
Får jo håpe forbruksbankene snart reprises riktig vei ??
Mvh Pilkasteren :-):-):-)
jacuzzi
04.03.2019 kl 16:55 5285

Ser ingen grunn til at de norske skal prises 30% lavere enn de svenske. Forskjellen i kapitalkrav forklarer ikke en så stor mismatch
Slettet bruker
04.03.2019 kl 21:54 5196

Vel det kan ingen av oss si noe for eller imot
Men prisen er der den er
Om det er sektoren som er upopulær slik noen hevder, eller om det er ledelsen i dette selskapet som gjør at den ligger der den gjør . Ja se det vet ingen
Kan det være en kombinasjon tro ?
Reprisingen skjedde i alle fall i en annen retning enn noen mener er riktig
Vi ser at den stiger frem mot kvartalstallene slippes, for så å falle tilbake nesten der den var. Ja noen gang mye mere tilbake enn der den var
Aksjen har blitt nesten ødelagt etter Wollebekk kom inn
I min analyse er hun og den nye styreformannen hovedproblemet og det som tynger aksjekursen
Når man ikke har orden i eget hus. Hva skjer da dere ?
I de årene jeg var aksjonær og Jensen var sjef, så var det aldri noen som kom med løfter som aldri stemte . I alle fall ikke han
Få vekk hu Wollebekk så tipper jeg aksjen går opp i et normalt prisleie på 110 - 120 kr
Før hu er borte så skjer det aldri
Slettet bruker
05.03.2019 kl 13:56 5070

Fra 2012 til 2017 altså i 6 år ga jeg bort NOFI akser til barn og barnebarn i julegave
I 2018 skiftet jeg til Borr Drilling
Kan ser ut som det var en smart løsning på julegavene
Får prøve å se etter en annen god aksje snart
Borr gir neppe store utbytter enda, men det kan komme om disse tingene går i boks
Slettet bruker
05.03.2019 kl 14:46 5036

Har et spørsmål til de oppvakte her
Finnes det et opsjonsprogpram for ledere og styret
Ser ikke at det er noen insidere ute og kjøper aksjer her på lange tider
Slettet bruker
06.03.2019 kl 10:59 4903

Korrigerer videre , men feil vei enda
Aksjen er ødelagt av miss Wollebekk og henne team
Slettet bruker
07.03.2019 kl 13:48 4793

Korrigerer mye ned i dag
Mønstret er det samme som vi har sett etter Wollebekk kom inn som sjef .
Det er heller ingen i ledelsen eller styret som kjøper på disse nivåene .
Det kan tyde på at de mener den skal videre nedover.
Eller de rett og slett mener dette ikke er et selskap (aksje) å satse på.
Et tankekors dere, eller hva ?
De vet jo mer enn oss småaksjonærer
tickerlover
07.03.2019 kl 16:52 4740

Bank Norwegian-resultatene har aldri vært så gode som nå.
Du glemmer at det var Wollebekk som var leder når NOFI var ATH.

Men det er jo enkelt og komfortabelt å skylde markedet på ledelsen.
Som om Bank Norwegian-ledelsen er ansvarlig for hele nedturen i finanssektoren inkludert inkasso og fullservicebanker. ?
Slettet bruker
07.03.2019 kl 17:40 4720

Hvor lå kursen for 2 år siden ?
Er det markedet som har skyld for dette i 2 år ?
Kall en spade for en spade .
Vi kan skylde på markedet i en kort eller lang periode, men ikke i 2 hele år .

Jeg kan friske opp hukommelsen om noen har fått akutt black out
Den sto i 75 kr for 2 år siden
Redigert 07.03.2019 kl 17:42 Du må logge inn for å svare
tickerlover
07.03.2019 kl 18:14 4692

Jada, og før det var kursene enda lavere.

Det er selvsagt Wollebekk sin feil at alle forbruksbanker og andre banker har kursnedgang i den senere tid. :-D
Slettet bruker
07.03.2019 kl 18:32 4678

Nei men disse bankene ser ut til å hente sine ledere fra Plata Oslo , de avslører i tur og orden dårlig dømmekraft og elendig lederskap
Bare på det siste halvåret har vi sett store feil hos samtlige av disse forbruks-bankene
De små klarer ikke få opp volumet
Komp og Bank Norwegian har gjort store feil innen avsetninger og modeller som skal følges
Jeg savner Jensen og Kise i Bank Norwegian
tickerlover
07.03.2019 kl 18:49 4664

Og verden har sett feil hos Equinor, Telenor, Nordea og alle de andre...

Jensen og Kise gjorde også feil. Det er en del av drift og vekst. Du glemmer eller mangler kunnskap.
Slettet bruker
07.03.2019 kl 20:14 4614

Dagens styreleder er dårlig
Dagens ledelse er ubrukelig
Alle selskaper (stort sett) som tjener mer penger. Der går kursen opp
Alle selskap som tjener masse penger der utbetales det større utbytter
I Bank Norwegian tjenes det mer penger enn noen gang , men kursen går ned og utbytte de har snakket om i 3 år uteblir
Ja jeg vet om myndighets kravene som er øket
Men da burde ledelsen holdt kjeft om utbytte , helt kjeft
De er noen idioter
Hvor mange store tabber får du gjøre ticker i din jobb før du får sparken ?
Hadde du flagget utbytte i det selskap du har ansvar for 3 år tilbake og enda ikke betalt det ut , hva hadde folk sagt om deg da ?
Redigert 07.03.2019 kl 20:33 Du må logge inn for å svare
nima
08.03.2019 kl 10:16 4507

Kursen styres nå av roboter, følg med på aksjen så ser vi det unormale handle mønsteret. Oppfordrer alle som har aksjer her, glem handel så lenge robotene herjer.