Ny melding MOU avtalen til Nel via OSE nå? Bang?

Slettet bruker
NEL 25.02.2019 kl 11:20 3720

NEL'S GJENNOMBRUDD skriver E24.no nå:
Nel inngår partnerskap med Shell, Hyundai og Toyota for å utvikle hydrogenfyllestasjoner for tungtransport.
Nikola Motor, NEL Hydrogen, AL, Shell, Hyundai and Toyota signed a Memorandum of Understanding (MOU) for hydrogen fueling components, for the purpose of testing state of the art heavy duty (HD) hydrogen fueling hardware to assist in standardization and speed to market for fuel cell electric trucks.
This cross-industry group of both vehicle and infrastructure companies has signed an MOU with the purpose to test pre-commercial 70MPa hydrogen heavy duty vehicle high flow (H70HF) fueling hardware for future Class 8 (40 Ton) trucks. The industry group has created specifications for the fueling nozzle, vehicle receptacle, dispenser hose and breakaway device components for this HD application for the purpose of developing Request for Proposals to suppliers.

This industry group is requesting notification of
Les om vinneren Nel her. Aksjen skyter opp +4.36%
https://newsweb.oslobors.no/message/470446
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 11:27 3642

Haha.. Jeg la vel ut denne særdeles viktige tunge NOU avtalen her i helgen på forumet? Nå er den offisiell. Bang ??? Shell,Nel,Nikola,Huyndai,AL og Toyota er 6 kløveret som vinner verden i tungtransport.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
bullair
25.02.2019 kl 11:36 3521

Vow nå er det seriøse krefter og kapital i sving for å rulle ut H2! Dette vil skje i heile verden ikkje berre i vår eigen vetle sandkasse. Innan tenkjelege og utenkjelege områder for energi. Spennande tider framover særleg innan meir energikrevjande områder for transport men også industri!
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
omans
25.02.2019 kl 11:40 3447

Kun melding om nye kostnader og ikke inntekter, allikevel stiger kursen.

Nå, iallefall karrer seg over emisjonskursen.
Mulig de skal kjøre den litt opp i forkant av resultatet som vil vise røde tall.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 11:49 3362

Nå vil Nel skyte fart hele uken. Guidingen til Løkke på onsdag vil løfte Nel solid opp. Ryktene går nå fort om det vi ser og det som vil skje på onsdag. ?? Nel er nå en tungvekter. Jeg må le av alle som skulle vente med å kjøpe Nel aksjer til onsdag. Jeg har en gevinst ca kr 480.000 de tre siste børsdager kun i Nel. Jeg lastet opp tungt på dippen. Nå opp ca +13% på 3 dager. Det er nå H2 festen er erklært for åpnet. Det koker i Nel. Flere kursdrivende meldinger kan komme denne uken. Stay inside Nel. Det eksploderer opp nå.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
johnsen50
25.02.2019 kl 11:54 3289

Blir slutt på billige aksjer nå, emikursen vil vise seg som gullkurs?????
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
optimist68
25.02.2019 kl 11:54 3290

Bare for å gjøre det helt klart. Nel baserer sin produksjonslinje med samme prinsipper som Toyota. Hele tiden forbedre og effektivisere. Få bort alt av unødvendigheter og få maksimal verdi ut av produksjonen satt i system.

"Facility for refuelling stations based on LEAN manufacturing principles. "

Man kan også lese litt om dette i Q3 rapporten

Ikke helt tilfeldig NEL får kontrakter med de virkelig store
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
bullair
25.02.2019 kl 11:59 3222

Omans veit ikkje heilt om eg tolkar innlegget ditt rett. Uansett 4q er meldt mørke raudt om lag som 3q, om me plussar på 10-20 mill er ein nok innanfor.. Så ingen nyheiter! der. Utgifter ja, men det viktigaste er signaleffekten! Store krefter vil inni H2.

Kunne godt tenkt meg nokre analyser av poensiale teknisk til Nel og evt KRAKK no om dagen Omans. Der må eg sei du har visst til tider brilliante takter! Historielaus skal ein ikkje verte, men all teknisk analyse baserer seg på skriven historie. Historien gjentek seg sjeldan, men ofte fellestrekk. For Nel er det vel mest interessant for daytrading. For meg vert det tydelegare dag for dag at Nel er med på starten av ein megatrend. Eller kva meiner du Omans?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
omans
25.02.2019 kl 12:01 3193

Kursen er ned 10% siden januar.
Fint at konturer av HS formasjon var en bear-trap.

Jeg leste at kurs skulle bare opp fra 6 kroner også, men man fikk den altså på 4.70 tallet først.
Sier litt om at man ikke evner å se svingninger.

Skryt om slik og slik, er sikkert fint for imaget på forumet, men her som andre steder utelater man lett det som ikke gikk bra, som da man kjøpte på vei ned.
Få tror allikevel på slikt skryt du presenterer, men alt kan skrives så lenge det ikke kan etterprøves bevises.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 12:07 3122

Kursen er opp +13% på 3 dager. ASK kontoen til mange buler nå. Større og større egen pengebinge hver dag. Hopp inn i raketten ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
omans
25.02.2019 kl 12:07 3106

Jeg sitter i ro med min beholdning, og har tenkt å sitte langsiktig. Rolig i båten.
Du trenger ikke tolke innlegget så nøye, annet en at jeg skrev fakta.

Den spesifikke meldingen sa ingenting om konkrete inntekter nå.
Men det vil jo medføre noen kostnader.

Selskaper som avgir gode resultater og utbytte, er gode selskaper.
Andre er utviklingsselskaper som har mål om å bli slike selskaper, eller de sliter med for store kostnader ift inntekter i sitt marked.

Markedet ser ofte fremover, så om det er utsikter for gode tider 6-12mnd fremover så stiger kurser/børs.
Så får en se om det er hype eller fakta, når en kommer litt fremover i tida.

Det er fint å legge en demper på halleluja koret, det hjelper uansett ikke på noe som helst hva den ene eller den andre skriver, ift kursen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 12:15 3036

Meldingen er direkte relatert til tre ledende fuelcell bilprodusenter med hele kjeden representert fra produksjon av biler innen alle bilsegmenter fra lette personbiler til tunge kjøretøy.
Nel som hovedleverandør av hydrogen produksjonsutstyr og fyllestasjoner og tog og buss er vel også representert og sansynligvis skip og lette båter.
Nå er tiden for å gi slipp på tvil , dette skjer nå og det går raskt.
Iløpet av 2020 er det millioner av lette og tunge kjøretøy som ruller på veiene med hydrogen som drivstoff uten fosil forurensing.
I tilegg kommer industriell produksjon for fult som gjødselproduksjon og produksjon og innfasing av hydrogen i eksisterende rørlednings system for tradisjonell gass , et stort og område over store deler av verden idag.
Sender du eks 10 % hydrogen inn i tradisjonelt gassrørlednings system minsker du fosil forbrenning med CO2 utslipp med 10% .
Hydrogen som driver og energibærer blir enormt de nærmeste årene.
Go hsrd go long.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
omans
25.02.2019 kl 12:17 3009

Det er fint dette, men har du noen konkrete tall her?
Hva blir de garanterte inntektene fra dette her?
(og når kommer de garanterte inntektene, som vises i regnskapene etc)

Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
bullair
25.02.2019 kl 12:20 2985

Har gått litt ut og inn, Nel har til tider bevega seg fint mellom motstand og støtte. No er det mykje som skjer, så ein er meir og meir uitilpass med å vera på utsida.


Kostnader med sterk signaleffekt. Virkar meir og meir som starten på eit paradigme skifte innan energi forvaltning.


Er nok klart eit utviklingsselskap, men godt posisjonert for verte eit utbytte selskap! Det er i denne fasen me er i no reprisinga ofte finner stad!


Ein kvar vekkelses predikant kunne hat godt utbytte av å vera inne på forumet her ifrå tid til annan:)
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Anywhere
25.02.2019 kl 12:20 2986

Tigeren, du har en rar tolkning av gevinst. Du påstod at du kjøpte mye på rundt 5,4 og så siste gang 5,31. Og at du så har gevinst på 480K fra da aksjen stod som lavest.
Må minne deg på at det aksjen til enhver tid svinger ikke gir seg utslag i gevins/tap:) , din gevinst er fra hva du kjøpte aksjen til hva du realiserer den for, og der har du kanskje 100K i gevinst siden dine kjøp dersom vi sier maks 100K aksjer på 5,4 og 5,31 jevnt fordelt. Da er gevinsten din på disse 100K aksjene ca 11-12.000 om du selger just nu.
Med din måte å regne gevinst på sa hadde dy da for noen dager siden et tap på minst 5-600.000 da du ble med ned fra 6 til under 5 kroner...Det kunne du unngått om du hadde lyttet til noen motforestillinger.
Hva du har av kjøpskurs fra før er nok lavere...Men jeg forstår ikke hva hensikten er med å gjøre seg så forferdelig mye mer treffsikkert enn man er, eller kanskje; så veldig mye mer vellykket enn man egentlig er?? I alle fall når det er så lett å se lempfeldigheten med sannheten...Hva er det du så sårt ønsker å fortelle?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 12:28 2923

Det ligger vel i kortene etter Musks utalelse at Tesla i 2020 kommer ut med hydrogen drift?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Anywhere
25.02.2019 kl 12:33 2867

Bullair.

NEL er foreløpig ganske langt fra noe utbyttefokus. Foreløpig har de faktisk ikke klart å levere noen av sine prosjekter med positiv bunnlinje, det er de de mest sliter med å få til. Prosjektene genererer isolert sett ikke positiv EBIT, og da blir det vanskelig å tenke at aggregering av prosjekter skal endre vesentlig med det første. Det er foreløpig lite volum NEL skal levere neste året, og 2019 blir også et underskuddsår. Penger fra emisjoner går til bygging av organisasjon og fasiliteter, og dette skal igjen holdes i drift med bidrag fra hvert prosjekt som er minst 30% på EBIT. Da kan man kanskje klare en 10% margin på driften. Men dette er altså årevis frem. Og selskapet skal ha en ekstrem ordreaksellerasjon om man skal kunne si at 6-7 milliarder er OK. Aksjonærer kan foreløpig ikke regne med noen verdiskapning på aksjene sine, og skal man driste seg til å tro at det skal dannes 10% overskudd på drift i NEL, så er kreves det altså over 600 mill pr år i overskudd om dagens prising skal forrente seg. Slik driften er i dag, er det altså en umulighet. Onsdag bør analytikere stille gode spørsmål om hvorfor det fortsatt går dårlig på prosjektsiden, og hva selskapet gjør fremover for å skape positiv margin på de større prosjektene.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Krustjevskij
25.02.2019 kl 12:44 2784

Du har feil flagg på 17.mai lille venn
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 13:41 2659

Krut. Har du tenkt litt over dette deilige fakta :-) : Wow, Nel Hydrogen is on a roll, third announcement in two days. Great to see the 1000 Swiss trucks will run on pure Green H2 from Nel electrolyzers, No Co2.
All in .
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 13:43 2641

Flere av oss har heldigvis blokkert fru Anyting. Nå rasker Nel toget oppover lia. Hun ser toget går og står igjen alene på perrongen.. Slik går det når en bare prater...Vi andre handler og gir full H2 gass. :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2019 kl 16:32 2432

Opp +4% er helt ok. Rt 5.44. H2 Festen fortsetter denne uken ?? Løkke har mere i ermet, tror eg?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
KurtAsje
25.02.2019 kl 18:02 2164

Syns det var nevnt oppgang på 32% på en dag på neste melding! Men vi tar det vi får! 4% her og 4% der blir fort 32%
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Sann
25.02.2019 kl 18:08 2133

Hva antas stipulerte inntekter og underskudd etter skatt å bli for Q4 ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
oppvigår
25.02.2019 kl 18:23 2049

Med denne avtalen, kan Nel gå fra å være et spekulativt selskap til å være et seriøst og sikkert selskap. Her har de inngått et Memorandum of Understanding ( MOU ) med store og seriøse selskap.
For å forstå hva MOU er:
https://www.forretningsjuridisk.no/2015/12/09/intensjonsavtale-bindende/

https://www.rocketlawyer.com/form/memorandum-of-understanding.rl#/

Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare