FLNG

rammern
FLNG 25.02.2019 kl 12:10 10669

Blir meldt om stor økning i behov for tilgang av LNG . Kina er en av driverne for dette . Samtidig gjøres det mye for at produksjon /pris og tilgjengelighet skal bedres .

HLNG kommer med resultat i morgen :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
nucleus
27.02.2019 kl 13:39 6323

"Spår shippingrally ved KINA-USA løsning" står det på førsteside i dagens finansavisa.
FLEX LNG blir omtalet (side nr12).
Kjøpte litt til idag, snittet ned.
Venter børsopptur..
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Varsom
27.02.2019 kl 14:35 6228

Håper denne ligger litt nede en liten stund fremover, jeg kunne tenke meg å laste mye mer før den drar i veien.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
sheepman
27.02.2019 kl 14:54 6195

Bra resultat fra Golar. Kan vi forvente det samme for Flex i morgen,tro? https://finance.yahoo.com/news/golar-lng-limited-preliminary-fourth-131207300.html
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2019 kl 15:04 6161

Hvilken forventninger er det til Q4? Hva tror dere?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Fredrik T
27.02.2019 kl 15:05 6153

aksjekursen til golar er vel temmelig slapp?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
sheepman
27.02.2019 kl 16:13 6062

Ja nå er Golar faktisk ned 1,7 prosent. Dette lover ikke bra for flng
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Vikpat
27.02.2019 kl 16:22 6040

Its because Oil contract gave a loss to GLNG which has affected it's earning from the gas market.
Its clearly written on Hegnar that " GLNG revenues increased by 200 percent to $ 430.6 million, driven by a sharp increase in rates."
"An unrealized loss of $ 195.7 million, equivalent to $ 1.7 billion, related to an oil derivative, however, resulted in a loss of $ 102.8 million on operating profit."

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Oljekontrakt-ga-milliardtap-for-Golar-LNG

Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
sheepman
27.02.2019 kl 18:09 5934

dæven. Betyr dette at de har sikret seg på topp? Får tro flng ikke har gjort det da...... Litt av et tap. Har de ikke hørt om stop-loss?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2019 kl 18:32 5876

Flex driver kun med frakt ettersom jeg vet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
27.02.2019 kl 19:21 5795

Dette er et rent derivat som vil svinge fra kvartal til kvartal avhengig av oljeprisen. Det er et urealisert papirtap/gevinst som ikke forteller noe om den underliggende driften. På samme måte vil det føres et tap/gevinst på aksjebeholdningen i GMLP.

Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Empire
28.02.2019 kl 06:44 5592

Flex knaller til og levere et veldig bra Q4 resultat. De tjener gode penger på drift og har ingen derivater som drar ned inntrykket :)

Gudingen er at Q1 2019 blir omtrent som Q3 2018.

https://newsweb.oslobors.no/message/470632
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 09:16 5345

Very strange price development even with good numbers from Q4-2018. Anyone who knows why?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
DiggingNorway
28.02.2019 kl 09:44 5244

Selskapet er verdsatt til 5MRD med 500 M aksjer ute.
Er markedet redd for at den resterende capex (1.2MRD USD om jeg forstår Q4 pres riktig) skal føre til ytterligere aksjeutstedning?
Når alle 13 skip er på vannet så blir vel gjelden ganske høy?
Er det noen som har skikkelig grep på finansieringen og gjeldsgraden her inne?
(Har fortsatt ikke hatt tid til å sette meg ned og regne skikkelig her, men det skal jeg gjøre)
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
rammern
28.02.2019 kl 10:45 5118

Finansiering ? Glemt siste emisjonen ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
really
28.02.2019 kl 10:52 5086

.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
d12m
28.02.2019 kl 11:00 5050

Siste emisjonen dekket vel ikke hele byggeprogrammet?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 11:10 5003

Selv med topp resultater meldt i dag faller kursen med 3,69% ned mot bunnen av 10-tallet. Det er ikke lett å bli klok på aksjemarkedets finurlige kursbevegelser.?
K
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Heven
28.02.2019 kl 11:19 4977

Ja dette var noe merkelig utenom det tekniske da. Har JF lånt ut noe eller?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 11:19 4973

Wasn't that 1.2MRD USD clear at Q3 results? why should it give influence to Q4 results? Is there something else here we are missing here?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 11:29 4937

Selskapet er fullfinansiert for levering av samtlige skip. Les rapporten. Så her blir det ingen emisjon.
Helt uforståelig at kursen faller i dag.
Kjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 11:37 4903

Selskapet generte 38.5 mill USD i cash i Q4.
Cash break even 45.000 USD/day. Rate i dag 60.000.
Etterspørselen etter skip blir større enn tilbudet i år. Det gir høyere utnyttelse og høyere rater.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
goodoil
28.02.2019 kl 11:52 4864

Har kjøpt i dag ,så viss ikke det er noe vesentlig som har skjedd så burde dette være god inngang.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 11:58 4837

Du får en fantastisk inngang i dag.
Alt er på skinner, og prisingen er latterlig lav.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Dabizas
28.02.2019 kl 12:06 4801

Hvad er grunden til denne kurs-tilbagegang? Et mere "soft" q1..? Flere både på vandet??
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
DiggingNorway
28.02.2019 kl 12:09 4782

Hvis jeg leser dette riktig.
I 2017 hentet de inn 329 Musd for å finansiere egenkapital for 4 fartøy (Endeavour, Enterprise, Constellation og Courageous)
I 2018 hentet de inn 300 Musd for a finasiere egenkapital for 7 fartøy (Reliance, Resolute, Freedom, Aurora, Amber, Volunteer og Vigilant)
De ser for seg at i snitt vil hvert fartøy trenge 100 Musd i funding (slide 10) så da skal de låne ca 200 Musd. for Constellation og Courageous etter de er ferdig i år.
Så skal de ut å låne for syv fartøy til de neste årene, frem til 2021.

Spørsmålet blir da; de 300 de hentet i 2018, vil de holde som egenkapital for å låne til 7 skip til? Eller ser man for seg at selskapet skal bygge cash i årene i forkant å benytte den til å bidra til finansieringen?

Jeg må si, jeg liker selskapet og storyen, men må kanskje ha den fremtidige skipsfinansieringen litt inn med teskje for å forstå den (sorry),
Jeg vil gjerne kunne sette opp et estimat for hvor Flex er når alle 13 skip er på vannet. Hva er forventet revenue, cost og total gjeld. Det klarer jeg ikke slik situasjonen er nå, men skal fortsette å grave.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 12:20 4751

Very good view @DiggingNorway.
Why don't you ask those questions in today's webcast at 14:00?

"Spørsmålet blir da; de 300 de hentet i 2018, vil de holde som egenkapital for å låne til 7 skip til? Eller ser man for seg at selskapet skal bygge cash i årene i forkant å benytte den til å bidra til finansieringen?"

It would be really interesting to see what answers we get from FLNG management, as its also important for investors to know.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 12:21 4742

Alt står i presentasjonen. Skipene er fullfinansiert.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
larserne
28.02.2019 kl 13:11 4662

Da var vel selgeren på 10.30 ferdig.
Fikk toppet opp beholdningen på 10.30 og er fornøyd med det (tror jeg):-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
DiggingNorway
28.02.2019 kl 13:18 4650

Hvor da?
Kan du beskrive det for meg i korte drag? Hadde satt stor pris på det
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 14:09 4546

Kan noen forklare meg hvorfor denne detter på resultatet som ble lagt frem? Jeg forstår det virkelig ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
28.02.2019 kl 14:17 4521

Var ikke resultatet omtrent som forventet? I så fall er det vel ingen grunn til at den skal stige?

LNG-aksjer er for tiden blytunge.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 14:18 4513

Poenget er at selskapet er kraftig underpriset. I aksjekursen er ofte utsikter bakt inn i prisen, i denne aksjen er ikke utsiktene tilstedeværende. I tillegg legger de frem meget gode tall i dag, derfor helt hårreisende at den detter 6%, jeg kjøper mer på disse nivåene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
lucky strike
28.02.2019 kl 14:19 4505

Den faller fordi bankene skal inn i aksjen.... Kommer sikkert en kjøpsanbefaling i morgen utpå dagen med kurs 20 kr. Kepler Cheuvreux har kjøpsanbefaling på Flex og har hatt det en stund (22 kr). Det er helt utrolig hvordan bankene kan herje med aksjer...
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
28.02.2019 kl 14:22 4490

Det samme gjelder en rekke andre aksjer.

Dessuten tviler jeg på om veldig mange er i stand til å forutse LNG-ratene flere år frem i tid. Et stramt marked de neste par årene er nok allerede reflektert i kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 14:32 4452

Hvordan er det reflektert i kursen?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 14:38 4423

Børsnotering i USA ila våren !
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
d12m
28.02.2019 kl 14:40 4414

Ser det er flere som sier at skipene er fullfinansiert. Da har jeg en utfordring til dere:
Forklar meg hva dere legger i 'funding need per vessel ' på side 10
https://www.flexlng.com/wp-content/uploads/2019/02/Flex_LNG-Q4_2018-vF.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 14:53 4371

As it was replied and if i understood correctly, The (7) vessels which will be delivered in 2020 and onwards will be financed by bank loans and or lease ( Not sure if finance from a current bank loan will be used for those vessels).
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 14:58 4497

De første to blir levert ila. H2 2019 FYI.
Når det gjelder finansiering så var det vel ikke noe nytt her som skulle tilsie et fall som vi vitner i dag. Må ligge noe annet bak.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
goodoil
28.02.2019 kl 15:01 4480

hm lurer på hva som var galt i dag kan ikke finne noen store overraskelser ?. https://globenewswire.com/news-release/2019/02/28/1743923/0/en/Flex-LNG-Ltd-Interim-Financial-Information-Fourth-Quarter-2018.html
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare