FLNG
Blir meldt om stor økning i behov for tilgang av LNG . Kina er en av driverne for dette . Samtidig gjøres det mye for at produksjon /pris og tilgjengelighet skal bedres .
HLNG kommer med resultat i morgen :)
HLNG kommer med resultat i morgen :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
nucleus
27.02.2019 kl 13:39
6648
"Spår shippingrally ved KINA-USA løsning" står det på førsteside i dagens finansavisa.
FLEX LNG blir omtalet (side nr12).
Kjøpte litt til idag, snittet ned.
Venter børsopptur..
FLEX LNG blir omtalet (side nr12).
Kjøpte litt til idag, snittet ned.
Venter børsopptur..
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Varsom
27.02.2019 kl 14:35
6553
Håper denne ligger litt nede en liten stund fremover, jeg kunne tenke meg å laste mye mer før den drar i veien.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
sheepman
27.02.2019 kl 14:54
6520
Bra resultat fra Golar. Kan vi forvente det samme for Flex i morgen,tro? https://finance.yahoo.com/news/golar-lng-limited-preliminary-fourth-131207300.html
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Hvilken forventninger er det til Q4? Hva tror dere?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Fredrik T
27.02.2019 kl 15:05
6478
aksjekursen til golar er vel temmelig slapp?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
sheepman
27.02.2019 kl 16:13
6387
Ja nå er Golar faktisk ned 1,7 prosent. Dette lover ikke bra for flng
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Vikpat
27.02.2019 kl 16:22
6365
Its because Oil contract gave a loss to GLNG which has affected it's earning from the gas market.
Its clearly written on Hegnar that " GLNG revenues increased by 200 percent to $ 430.6 million, driven by a sharp increase in rates."
"An unrealized loss of $ 195.7 million, equivalent to $ 1.7 billion, related to an oil derivative, however, resulted in a loss of $ 102.8 million on operating profit."
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Oljekontrakt-ga-milliardtap-for-Golar-LNG
Its clearly written on Hegnar that " GLNG revenues increased by 200 percent to $ 430.6 million, driven by a sharp increase in rates."
"An unrealized loss of $ 195.7 million, equivalent to $ 1.7 billion, related to an oil derivative, however, resulted in a loss of $ 102.8 million on operating profit."
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Oljekontrakt-ga-milliardtap-for-Golar-LNG
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
sheepman
27.02.2019 kl 18:09
6259
dæven. Betyr dette at de har sikret seg på topp? Får tro flng ikke har gjort det da...... Litt av et tap. Har de ikke hørt om stop-loss?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Flex driver kun med frakt ettersom jeg vet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
27.02.2019 kl 19:21
6120
Dette er et rent derivat som vil svinge fra kvartal til kvartal avhengig av oljeprisen. Det er et urealisert papirtap/gevinst som ikke forteller noe om den underliggende driften. På samme måte vil det føres et tap/gevinst på aksjebeholdningen i GMLP.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Empire
28.02.2019 kl 06:44
5917
Flex knaller til og levere et veldig bra Q4 resultat. De tjener gode penger på drift og har ingen derivater som drar ned inntrykket :)
Gudingen er at Q1 2019 blir omtrent som Q3 2018.
https://newsweb.oslobors.no/message/470632
Gudingen er at Q1 2019 blir omtrent som Q3 2018.
https://newsweb.oslobors.no/message/470632
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 09:16
5670
Very strange price development even with good numbers from Q4-2018. Anyone who knows why?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
DiggingNorway
28.02.2019 kl 09:44
5569
Selskapet er verdsatt til 5MRD med 500 M aksjer ute.
Er markedet redd for at den resterende capex (1.2MRD USD om jeg forstår Q4 pres riktig) skal føre til ytterligere aksjeutstedning?
Når alle 13 skip er på vannet så blir vel gjelden ganske høy?
Er det noen som har skikkelig grep på finansieringen og gjeldsgraden her inne?
(Har fortsatt ikke hatt tid til å sette meg ned og regne skikkelig her, men det skal jeg gjøre)
Er markedet redd for at den resterende capex (1.2MRD USD om jeg forstår Q4 pres riktig) skal føre til ytterligere aksjeutstedning?
Når alle 13 skip er på vannet så blir vel gjelden ganske høy?
Er det noen som har skikkelig grep på finansieringen og gjeldsgraden her inne?
(Har fortsatt ikke hatt tid til å sette meg ned og regne skikkelig her, men det skal jeg gjøre)
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
d12m
28.02.2019 kl 11:00
5375
Slettet brukerskrev Finansiering ? Glemt siste emisjonen ?
Siste emisjonen dekket vel ikke hele byggeprogrammet?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Selv med topp resultater meldt i dag faller kursen med 3,69% ned mot bunnen av 10-tallet. Det er ikke lett å bli klok på aksjemarkedets finurlige kursbevegelser.?
K
K
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Heven
28.02.2019 kl 11:19
5302
Ja dette var noe merkelig utenom det tekniske da. Har JF lånt ut noe eller?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 11:19
5298
Wasn't that 1.2MRD USD clear at Q3 results? why should it give influence to Q4 results? Is there something else here we are missing here?
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 11:29
5262
Selskapet er fullfinansiert for levering av samtlige skip. Les rapporten. Så her blir det ingen emisjon.
Helt uforståelig at kursen faller i dag.
Kjøp.
Helt uforståelig at kursen faller i dag.
Kjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 11:37
5228
Selskapet generte 38.5 mill USD i cash i Q4.
Cash break even 45.000 USD/day. Rate i dag 60.000.
Etterspørselen etter skip blir større enn tilbudet i år. Det gir høyere utnyttelse og høyere rater.
Cash break even 45.000 USD/day. Rate i dag 60.000.
Etterspørselen etter skip blir større enn tilbudet i år. Det gir høyere utnyttelse og høyere rater.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
goodoil
28.02.2019 kl 11:52
5189
Har kjøpt i dag ,så viss ikke det er noe vesentlig som har skjedd så burde dette være god inngang.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 11:58
5162
Du får en fantastisk inngang i dag.
Alt er på skinner, og prisingen er latterlig lav.
Alt er på skinner, og prisingen er latterlig lav.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Dabizas
28.02.2019 kl 12:06
5126
Hvad er grunden til denne kurs-tilbagegang? Et mere "soft" q1..? Flere både på vandet??
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
DiggingNorway
28.02.2019 kl 12:09
5107
Hvis jeg leser dette riktig.
I 2017 hentet de inn 329 Musd for å finansiere egenkapital for 4 fartøy (Endeavour, Enterprise, Constellation og Courageous)
I 2018 hentet de inn 300 Musd for a finasiere egenkapital for 7 fartøy (Reliance, Resolute, Freedom, Aurora, Amber, Volunteer og Vigilant)
De ser for seg at i snitt vil hvert fartøy trenge 100 Musd i funding (slide 10) så da skal de låne ca 200 Musd. for Constellation og Courageous etter de er ferdig i år.
Så skal de ut å låne for syv fartøy til de neste årene, frem til 2021.
Spørsmålet blir da; de 300 de hentet i 2018, vil de holde som egenkapital for å låne til 7 skip til? Eller ser man for seg at selskapet skal bygge cash i årene i forkant å benytte den til å bidra til finansieringen?
Jeg må si, jeg liker selskapet og storyen, men må kanskje ha den fremtidige skipsfinansieringen litt inn med teskje for å forstå den (sorry),
Jeg vil gjerne kunne sette opp et estimat for hvor Flex er når alle 13 skip er på vannet. Hva er forventet revenue, cost og total gjeld. Det klarer jeg ikke slik situasjonen er nå, men skal fortsette å grave.
I 2017 hentet de inn 329 Musd for å finansiere egenkapital for 4 fartøy (Endeavour, Enterprise, Constellation og Courageous)
I 2018 hentet de inn 300 Musd for a finasiere egenkapital for 7 fartøy (Reliance, Resolute, Freedom, Aurora, Amber, Volunteer og Vigilant)
De ser for seg at i snitt vil hvert fartøy trenge 100 Musd i funding (slide 10) så da skal de låne ca 200 Musd. for Constellation og Courageous etter de er ferdig i år.
Så skal de ut å låne for syv fartøy til de neste årene, frem til 2021.
Spørsmålet blir da; de 300 de hentet i 2018, vil de holde som egenkapital for å låne til 7 skip til? Eller ser man for seg at selskapet skal bygge cash i årene i forkant å benytte den til å bidra til finansieringen?
Jeg må si, jeg liker selskapet og storyen, men må kanskje ha den fremtidige skipsfinansieringen litt inn med teskje for å forstå den (sorry),
Jeg vil gjerne kunne sette opp et estimat for hvor Flex er når alle 13 skip er på vannet. Hva er forventet revenue, cost og total gjeld. Det klarer jeg ikke slik situasjonen er nå, men skal fortsette å grave.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 12:20
5076
Very good view @DiggingNorway.
Why don't you ask those questions in today's webcast at 14:00?
"Spørsmålet blir da; de 300 de hentet i 2018, vil de holde som egenkapital for å låne til 7 skip til? Eller ser man for seg at selskapet skal bygge cash i årene i forkant å benytte den til å bidra til finansieringen?"
It would be really interesting to see what answers we get from FLNG management, as its also important for investors to know.
Why don't you ask those questions in today's webcast at 14:00?
"Spørsmålet blir da; de 300 de hentet i 2018, vil de holde som egenkapital for å låne til 7 skip til? Eller ser man for seg at selskapet skal bygge cash i årene i forkant å benytte den til å bidra til finansieringen?"
It would be really interesting to see what answers we get from FLNG management, as its also important for investors to know.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 12:21
5067
Alt står i presentasjonen. Skipene er fullfinansiert.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
larserne
28.02.2019 kl 13:11
4987
Da var vel selgeren på 10.30 ferdig.
Fikk toppet opp beholdningen på 10.30 og er fornøyd med det (tror jeg):-)
Fikk toppet opp beholdningen på 10.30 og er fornøyd med det (tror jeg):-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
DiggingNorway
28.02.2019 kl 13:18
4976
kodenavn skrev Alt står i presentasjonen. Skipene er fullfinansiert.
Hvor da?
Kan du beskrive det for meg i korte drag? Hadde satt stor pris på det
Kan du beskrive det for meg i korte drag? Hadde satt stor pris på det
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Kan noen forklare meg hvorfor denne detter på resultatet som ble lagt frem? Jeg forstår det virkelig ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
28.02.2019 kl 14:17
4847
Var ikke resultatet omtrent som forventet? I så fall er det vel ingen grunn til at den skal stige?
LNG-aksjer er for tiden blytunge.
LNG-aksjer er for tiden blytunge.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Poenget er at selskapet er kraftig underpriset. I aksjekursen er ofte utsikter bakt inn i prisen, i denne aksjen er ikke utsiktene tilstedeværende. I tillegg legger de frem meget gode tall i dag, derfor helt hårreisende at den detter 6%, jeg kjøper mer på disse nivåene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
lucky strike
28.02.2019 kl 14:19
4831
Den faller fordi bankene skal inn i aksjen.... Kommer sikkert en kjøpsanbefaling i morgen utpå dagen med kurs 20 kr. Kepler Cheuvreux har kjøpsanbefaling på Flex og har hatt det en stund (22 kr). Det er helt utrolig hvordan bankene kan herje med aksjer...
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
28.02.2019 kl 14:22
4816
Det samme gjelder en rekke andre aksjer.
Dessuten tviler jeg på om veldig mange er i stand til å forutse LNG-ratene flere år frem i tid. Et stramt marked de neste par årene er nok allerede reflektert i kursen.
Dessuten tviler jeg på om veldig mange er i stand til å forutse LNG-ratene flere år frem i tid. Et stramt marked de neste par årene er nok allerede reflektert i kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 14:38
4749
Børsnotering i USA ila våren !
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
d12m
28.02.2019 kl 14:40
4740
kodenavn skrev Alt står i presentasjonen. Skipene er fullfinansiert.
Ser det er flere som sier at skipene er fullfinansiert. Da har jeg en utfordring til dere:
Forklar meg hva dere legger i 'funding need per vessel ' på side 10
https://www.flexlng.com/wp-content/uploads/2019/02/Flex_LNG-Q4_2018-vF.pdf
Forklar meg hva dere legger i 'funding need per vessel ' på side 10
https://www.flexlng.com/wp-content/uploads/2019/02/Flex_LNG-Q4_2018-vF.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 14:53
4697
As it was replied and if i understood correctly, The (7) vessels which will be delivered in 2020 and onwards will be financed by bank loans and or lease ( Not sure if finance from a current bank loan will be used for those vessels).
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
De første to blir levert ila. H2 2019 FYI.
Når det gjelder finansiering så var det vel ikke noe nytt her som skulle tilsie et fall som vi vitner i dag. Må ligge noe annet bak.
Når det gjelder finansiering så var det vel ikke noe nytt her som skulle tilsie et fall som vi vitner i dag. Må ligge noe annet bak.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
goodoil
28.02.2019 kl 15:01
4798
hm lurer på hva som var galt i dag kan ikke finne noen store overraskelser ?. https://globenewswire.com/news-release/2019/02/28/1743923/0/en/Flex-LNG-Ltd-Interim-Financial-Information-Fourth-Quarter-2018.html
Redigert 21.01.2021 kl 03:41
Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 15:05
4767
Innsidekjøp av Kalleklev i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04
Du må logge inn for å svare
Penger på gata! Flott resultat. Har tredoblet i Flex i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04
Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 15:08
4747
You are correct, Those numbers about financing are not new, in fact, they are known since Q3-2018.
"When it comes to financing, there was nothing new here that would have meant a fall that we are witnessing today. Must be somewhere else behind."
It could be their statement regarding Q1-2019 made investors lose confidence. After all, it was not positive (i guess)
"When it comes to financing, there was nothing new here that would have meant a fall that we are witnessing today. Must be somewhere else behind."
It could be their statement regarding Q1-2019 made investors lose confidence. After all, it was not positive (i guess)
Redigert 21.01.2021 kl 02:04
Du må logge inn for å svare
DiggingNorway
28.02.2019 kl 15:22
4694
I agree, there was nothing new reg. the financing. I asked my question above more from a fundamental level (I wanted to make sure I understood it from a delution-risk perspective). The way I think I understand it now is that each coming ship will need 100 Million in funding and that they will use bankloans for this (or leasing)
The reason I think the share falls today is that it became very evident that the whole business model is to "be opportunistic with regards to rates". Flex will use their good balance and liquidity to wait out the market for better rates. Therefore they will not commit ships for longer contracts and Kallekleiv more or less admitted that in January only 1 vessel (the one on a term-contract) generated revenues... The discussion with the last analyst from the US in the Q&A was quite illuminating
Flex will be a very volatile stock and be "a spot play" - Thats how it looks to me, and the market does not like that, especially since rates have come down since q4
The reason I think the share falls today is that it became very evident that the whole business model is to "be opportunistic with regards to rates". Flex will use their good balance and liquidity to wait out the market for better rates. Therefore they will not commit ships for longer contracts and Kallekleiv more or less admitted that in January only 1 vessel (the one on a term-contract) generated revenues... The discussion with the last analyst from the US in the Q&A was quite illuminating
Flex will be a very volatile stock and be "a spot play" - Thats how it looks to me, and the market does not like that, especially since rates have come down since q4
Redigert 21.01.2021 kl 02:04
Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 15:23
4689
Helt merkelig kursutvikling. Aksjen burde vært 5 % opp i dag.
Siste kapitalutvidelse med Fredriksen gikk på 14,25
Og samtlige analytikere har kjøp og kursmål fra 20.- og oppover.
Siste kapitalutvidelse med Fredriksen gikk på 14,25
Og samtlige analytikere har kjøp og kursmål fra 20.- og oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04
Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 15:24
4685
kodenavn skrev Innsidekjøp av Kalleklev i dag.
Mr Øystein Kalleklev and Mr Harald Gurvin bought at a really cheap price today.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04
Du må logge inn for å svare
Er spent på nye analyser som kommer i etterkant.
Vær snill å post om deres meglere har dekning av selskapet.
Vær snill å post om deres meglere har dekning av selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04
Du må logge inn for å svare
Sterk kvartalsrapport fra Flex LNG
9:18:02 | Nordea
Fra Nordea:
Driftsresultatet (EBITDA) kom inn på USD 28,3 mill. mot konsensus på USD 29,2 og vårt estimat på USD 29,3 mill. Topplinjen var USD 36,1 mill. – på linje med selskapets guiding. Inntjeningen endte på USD 15,2 mill., opp fra USD 1,2 mill. i 3. kvartal. Den impliserte realiserte raten stod i USD 94.000 per dag per skip, sammenlignet med vårt estimat på USD 95.000. To skip opererte på kontrakter til en rate på rundt USD 60.000 per dag, mens to skip opererte i spot-markedet. Gitt 100% utnyttelse var den impliserte realiserte raten for de to sistnevnte fartøyene USD 128.000, sammenlignet med vårt estimat på USD 130.000.
9:18:02 | Nordea
Fra Nordea:
Driftsresultatet (EBITDA) kom inn på USD 28,3 mill. mot konsensus på USD 29,2 og vårt estimat på USD 29,3 mill. Topplinjen var USD 36,1 mill. – på linje med selskapets guiding. Inntjeningen endte på USD 15,2 mill., opp fra USD 1,2 mill. i 3. kvartal. Den impliserte realiserte raten stod i USD 94.000 per dag per skip, sammenlignet med vårt estimat på USD 95.000. To skip opererte på kontrakter til en rate på rundt USD 60.000 per dag, mens to skip opererte i spot-markedet. Gitt 100% utnyttelse var den impliserte realiserte raten for de to sistnevnte fartøyene USD 128.000, sammenlignet med vårt estimat på USD 130.000.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
28.02.2019 kl 15:51
4597
Merkelig at innsidekjøpene ikke er større med tanke på at dette visstnok er penger på gata.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »