FLNG

rammern
FLNG 25.02.2019 kl 12:10 10670

Blir meldt om stor økning i behov for tilgang av LNG . Kina er en av driverne for dette . Samtidig gjøres det mye for at produksjon /pris og tilgjengelighet skal bedres .

HLNG kommer med resultat i morgen :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 15:05 4556

Innsidekjøp av Kalleklev i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 15:06 4552

Penger på gata! Flott resultat. Har tredoblet i Flex i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 15:08 4536

You are correct, Those numbers about financing are not new, in fact, they are known since Q3-2018.
"When it comes to financing, there was nothing new here that would have meant a fall that we are witnessing today. Must be somewhere else behind."

It could be their statement regarding Q1-2019 made investors lose confidence. After all, it was not positive (i guess)
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 15:19 4493

Hallo! 2xinnsidekjøp i dag..
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
DiggingNorway
28.02.2019 kl 15:22 4483

I agree, there was nothing new reg. the financing. I asked my question above more from a fundamental level (I wanted to make sure I understood it from a delution-risk perspective). The way I think I understand it now is that each coming ship will need 100 Million in funding and that they will use bankloans for this (or leasing)

The reason I think the share falls today is that it became very evident that the whole business model is to "be opportunistic with regards to rates". Flex will use their good balance and liquidity to wait out the market for better rates. Therefore they will not commit ships for longer contracts and Kallekleiv more or less admitted that in January only 1 vessel (the one on a term-contract) generated revenues... The discussion with the last analyst from the US in the Q&A was quite illuminating

Flex will be a very volatile stock and be "a spot play" - Thats how it looks to me, and the market does not like that, especially since rates have come down since q4
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
kodenavn
28.02.2019 kl 15:23 4478

Helt merkelig kursutvikling. Aksjen burde vært 5 % opp i dag.
Siste kapitalutvidelse med Fredriksen gikk på 14,25
Og samtlige analytikere har kjøp og kursmål fra 20.- og oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 15:24 4474

Mr Øystein Kalleklev and Mr Harald Gurvin bought at a really cheap price today.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 15:28 4458

Er spent på nye analyser som kommer i etterkant.
Vær snill å post om deres meglere har dekning av selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 15:41 4419

Sterk kvartalsrapport fra Flex LNG
9:18:02 | Nordea

Fra Nordea:
Driftsresultatet (EBITDA) kom inn på USD 28,3 mill. mot konsensus på USD 29,2 og vårt estimat på USD 29,3 mill. Topplinjen var USD 36,1 mill. – på linje med selskapets guiding. Inntjeningen endte på USD 15,2 mill., opp fra USD 1,2 mill. i 3. kvartal. Den impliserte realiserte raten stod i USD 94.000 per dag per skip, sammenlignet med vårt estimat på USD 95.000. To skip opererte på kontrakter til en rate på rundt USD 60.000 per dag, mens to skip opererte i spot-markedet. Gitt 100% utnyttelse var den impliserte realiserte raten for de to sistnevnte fartøyene USD 128.000, sammenlignet med vårt estimat på USD 130.000.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
28.02.2019 kl 15:51 4386

Merkelig at innsidekjøpene ikke er større med tanke på at dette visstnok er penger på gata.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
larserne
28.02.2019 kl 16:02 4629

Tapogvinn;
Synes du innsidekjøpene var så små? Av en total beholdning på henholdhvis 60000 og 30000 aksjer før kjøp, er vel ikke 20000 aksjer på hver et lite kjøp..
Ikke alle som har så mye penger tilgjengelig som deg!!! Du har nok bare tapt på Flex og er bitter?....
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 16:16 4601

Øystein har kjøpt for nesten én mill i 3 omganger. Synes det er bra jeg. Vet ikke hvor mye han har på kontoen, men er sikkert ikke steinrik for å si det sånn. Så utgjør nok en betydelig del av hans formue.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
really
28.02.2019 kl 16:26 4584

Slik jeg leser den er det igjen å finansiere rundt 130 MUSD pr skip. De får 2 levert i 19 og der er finansieringen på plass med 270. På de øvrige er ikke finansieringen, men den de har fått i 19 gir en indikasjon på at det bør være mulig. Med 6 skip i drift mot toppsesongen på høsten vil de generere betydelig cash i år, sannsynligvis godt over 50 MUSD om ratene overstiger fjorårets. De oppnådde tross alt bare en snittrate på ca 100 i Q4, men en av årsakene var skip i TC til lavere rate. Inngår de ingen ny er alle skipene i spot fra sommeren.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Kantarell
28.02.2019 kl 16:27 4579

Blir det -utbytte i år? Det er aldri skjedd før tro
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
really
28.02.2019 kl 16:32 4555

Det er mulig, men må balanseres mot likviditeten de trenger for å finansiere nybyggene. FLNG er nesten en startup, så de har aldri betalt utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Volf
28.02.2019 kl 16:39 4540

FLNG:KOMFORTABEL MED Å VÆRE I SPOTMARKEDET -KALLEKLEV
Oslo (TDN Direkt): Administrerende direktør Øystein Kalleklev i Flex LNG synes det er vanskelig å spå når markedet vil bunne ut, men ser høyere aktivitet i markedet.

-Det er vanskelig å si når markedet bunner, men vi ser mer aktivitet i spotmarkedet nå, det begynner å rebalansere seg. Med en varm vinter, kan det fort bli en varm sommer, som vil gi et høyere behov for nedkjøling og LNG. Vi har såpass god likviditet at vi er komfortable med å være i spotmarkedet og ta risiko i markedet, sier han.

Flex LNG guider i dagens kvartalsrapport at resultatet i første kvartal 2019 vil være tilnærmet lik tredje kvartal 2018, ettersom LNG-markedet har opplevd lave ratenivåer og en svak utnyttelse.

I tredje kvartal 2018 hadde Flex LNG en omsetning på 19 millioner dollar, med et resultat på 1,2 millioner dollar.

-Vi hadde tre skip eksponert mot et svakt spotmarked. Tidlig i vinter steg gassprisene til høye nivåer, men kom raskt tilbake i januar da vi har hatt en varm vinter og lite behov for LNG, sier Kalleklev.

Videre har Flex LNG sikret finansiering for Flex Constellation og Flex Couragous, som vil bli levert i juni og august i år.

-Vi har nå sikret finansiering for nyleveringer av skip i 2019. Etter dette har vi syv leveringer igjen, som vi vil finansieres med en kombinasjon av bankfasiliterer og leasing. Vi vil ikke søke om finansiering for 2020-leveringene før etter sommeren 2019, sier han.

NS, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
28.02.2019 kl 16:49 4523

Ja, jeg vil tro innsidekjøpene tilsvarer et par månedslønner for disse to personene. De har ikke gravd dypt i lommeboka.

Uansett karakteriserer jeg 200' som et relativt lite innsidekjøp. Men jeg forstår at et par hundre tusen kroner for enkelte kan fremstå som en stor formue.

Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
28.02.2019 kl 16:54 4508

DNB opprettholder sin kjøpsanbefaling på aksjen, men reduserer kursmålet fra kr 23,60 til kr 16,20.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Varsom
28.02.2019 kl 16:59 4494

Hva er bakgrunnen for at de reduserer kursmålet så mye?
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Vikpat
28.02.2019 kl 17:05 4476

"Flex will be a very volatile stock and be "a spot play" - That's how it looks to me, and the market does not like that since rates have come down since q4"

This is known to market for a long time, isn't it?
Why suddenly the market become so negative about FLNG?
is there something we are missing here? or its just day rate which is driving the price here?
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
28.02.2019 kl 17:11 4459

synd du ikke har evne til å heve deg over personangrep.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
28.02.2019 kl 17:13 4453

Fra DNB:

We reiterate our BUY recommendation, but have lowered our target price to NOK16.2 (NOK23.6) on 1.0x our NAV of NOK16.2 (USD205m/vessel based on our rate forecast), which is a 35% premium to a newbuild parity NAV of NOK12 (USD185m/vessel). We no longer value on earnings multiples as we believe FLEX is likely to be more opportunistic, reaping the benefit of a strong spot market in 2019–2021e rather than taking a long charter at a marginal premium to the equilibrium rate.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
delta
28.02.2019 kl 17:15 4446

DnB tar ned kursmålet i FLEX til kr. 16,20 som er 1*NAV (forrige kursmål var kr. 23,60). De går bort fra å verdsette FLNG på basis av PE-multipler siden de tror FLEX vil bli opportunistisk og ri et sterkt spotmarked i 2019-21 heller enn å inngår langsiktige avtaler med en marginal premie til likevekstrate som de mener er USD 65k/dag for en 7 års avtale.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Varsom
28.02.2019 kl 17:35 4406

De tror ja... Disse meglerhusene tror så mye rart og plutselig skifter de mening, også går det en stund så snur de igjen, og slik fortsetter det! Og det spriker stort mellom alle meglerhusene når det kommer til kursmål, estimater, osv... Ingen er enige! For et sirkus, liksom profesjonelle!
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Volf
28.02.2019 kl 17:37 4400

FLEX LNG Target 35% premium to NB parity We reiterate our BUY recommendation, but have lowered our target price to NOK16.2 (NOK23.6) on 1.0x our NAV of NOK16.2 (USD205m/vessel based on our rate forecast), which is a 35% premium to a newbuild parity NAV of NOK12 (USD185m/vessel). We no longer value on earnings multiples as we believe FLEX is likely to be more opportunistic, reaping the benefit of a strong spot market in 2019–2021e rather than taking a long charter at a marginal premium to the equilibrium rate.
Q1 guidance prompts estimate downgrades. We have lowered our 2019e net profit by 30% and 2020e by 2%, while we have cut 2019e EBITDA by 12% and are unchanged for 2020e, as a result of lower than expected Q1 rates.
We believe LNG spot shipping is likely to see same seasonal pattern as VLCCs, where the spot market is strong from early autumn to year-end, driven by heating demand in Asia, whereas H1 is seasonally weaker. In our 5 September LNG sector report, we estimated an LNG market utilisation of 74% in 2018, increasing to 79% in 2019e, with Tri-Fuel Diesel Electric rates of USD54k/day, increasing to 83% in 2020e with rates of USD73k/day, hence when rates increased to USD185k/day in November 2018, our rate forecast looked very conservative. But, in hindsight, LNG shipping rates peaked in November when as many as 31 LNGCs or 8% of the fleet was tied up in floating storage, so spot utilisation increased due to an irregular event. FLEX LNG’s Q1 guidance implies spot rates of USD55k/day (in line with our full-year 2019 forecast back in September, which we later raised for Q1 in Q4, explaining our estimate downgrade).
2018 sees a record number of NB orders and the equilibrium rate is USD65k/day. Just since our latest update in November, 31 LNG newbuild orders have been placed (equal to 8% of the fleet), while there have been 79 orders since January 2018 at a time where the NB price is only up USD4m to USD185m. Historical low NB prices, combined with low interest rate swaps allows for an equilibrium rate of USD65k/day for a 7-year timecharter still providing a 12% return on equity.
Reiterate BUY recommendation, target price lowered to NOK16.2 (NOK23.6) on 1.0x our NAV of NOK16.2 (USD205m/vessel based on our rate forecast), which is a 35% premium to a newbuild parity NAV of NOK12 (USD185m/vessel). We no longer value on earnings multiples.
BUY TP: NOK16.2
FLNG versus S&P 500 TR (12m)

Source: Factset

Note: Unless otherwise stated, the share prices in this note are the last closing price.





EQUITY RESEARCH 28 February 2019 Research report prepared by DNB Markets, a division of DNB Bank ASA Energy Q4 results review This report was completed and disseminated at 16:31 CET on 28 February 2019





10 11 12 13 14 15 16 17
feb apr jun aug okt des feb Flex LNG S&P 500 TR (Rebased)
SUMMARY Recommendation (prev.) BUY (BUY) Share price (NOK) 10.5 Target price (previous) (NOK) 16.2 (23.6) Upside/downside potential (%) 54 Tickers FLNG NO, FLNG.OL CAPITAL STRUCTURE No. of shares (m) 540.9 No. of shares fully dil. (m) 540.9 Market cap. (NOKm) 5,679 NIBD adj end-2019e (USDm) 648 Enterprise value adj (USDm) 1,314 Net debt/EBITDA adj (x) 7.41 NAV per share (NOK) 16.2 Source: Company, DNB Markets (estimates)
NEXT EVENT Q119 28/05/2019
ESTIMATE CHANGES (USD) Year-end Dec 2019e 2020e 2021e Sales (old) 131.9 271.5 428.0 Sales (new) 119.8 271.5 428.0 Change (%) -9.1 0.0 0.0 EPS (old) 0.09 0.25 0.41 EPS (new) 0.06 0.25 0.41 Change (%) -30.4 -1.8 -1.1
Source: DNB Markets,
Year-end Dec 2015 2016 2017 2018 2019e 2020e 2021e
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 20:47 4214

Har oppfattet det som om dette har vært strategien lenge..? Leste noe om at de aller fleste skip som er i ordreboken går rett ut i lange kontrakter og få vil være tilgjengelig til spot. Derfor skal de på opportunistisk vis utnytte dette.
Mente dette var kjent en stund, eller har jeg drømt det? haha Anyone?
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
DiggingNorway
28.02.2019 kl 20:58 4177

Well, if I remember correctly the split between TC and spot was more 50/50 in Q4. It's true that the company has said all along that they preferred to wait for higher spotrates than to contract long in a soft market, but now that they actually guide the true effect, maybe the market correct for these.

Dnb says they will no longer value based on expected earnings, but rather on NAV, b.c. earnings are expected to fluctuate.

I believe flex can develop into a volatile rate-play, especially if they list in the US too.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
delta
28.02.2019 kl 21:10 4156

RSinvest I dag kl 20:47
Ja, strategien til FLNG står fast. Det som er endret seg slik jeg oppfatter at DnB ser det, er ordreboken av nye skip som har steget overraskende de siste kvartalene. Som de sier, bestilles det nesten umiddelbart en ny FLNG når noen får en mangeårig kontrakt for frakt med rater i området like under USD 70k/dag. Da kan det være at noen analytikere er mer tilbøyelig til høyere kursmål hvis det ligger stor kontraktsdekning til ok rater i bunnen og ikke nærmest full spoteksponering som nå for FLNG.



Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 21:13 4148

Når det gjelder USA og Kina så står det kun om biff så er det i boks. hehe
Vertfall oppmuntrende å høre noen andre enn Trump bekrefte fremgangen.

https://www.cnbc.com/2019/02/28/larry-kudlow-says-us-china-trade-deal-talks-made-fantastic-progress-last-week.html
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2019 kl 08:14 3943

Kina sitter i bjørnesaksa til Trump. Meanwhile så er LNG-eksport fra USA lavt som bare det. 8 laster.

https://e24.no/makro-og-politikk/kina/forskere-oppblaaste-bnp-tall-skjuler-krise-i-kina/24571922
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
rammern
01.03.2019 kl 08:31 3899

DNB og Pareto gjentar kjøpsanbefaling i dag . Kursmål 16,- og 20,-
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
larserne
01.03.2019 kl 09:51 3784

Ny analyse fra Nordea datert 28.02.2019. Gjentar kjøpsanbefaling, men forandrer "target price" fra NOK 25 til NOK 22.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2019 kl 09:58 3766

Bra gjort, men av erfaring har vel Fredriksensystemet aldri hatt problem med "prosjektfinansiering"? Når de har trua går de all in.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
rammern
01.03.2019 kl 11:15 3691

Sær dag i går men , kjøp fra 10,90 og nedover til og med 10,30 skal jeg ta med meg videre , som en grei opplevelse .
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2019 kl 12:32 3627

FLNG tatt inn i Paretos månedsportefølje i dag.

https://www.paretosec.no/maanedsportefoelje
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
larserne
04.03.2019 kl 13:47 3371

Ble ikke feil å laste opp mer før helgen!
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare