PHO - Tipp sluttkurs Onsdag 27.02 og Fredag 01.03.

Slettet bruker
PHO 25.02.2019 kl 18:19 16778

Med ny rekord av utplasserte scope for et kvartal (minimum 18) og sannsynligvis de aller fleste av dem Flexiscope med 4X Rigide på kapasitet i oppfølgingsmarkedet, og med ny og høyere guiding vil det være naturlig med kursoppgang etter at "musene" er ute på morgen og tidlig formiddag.
Eller kanskje det ikke er så mange `mus` som skal ut, jeg har bare hørt om 1 som skal ut i morgen, men kanskje følger jeg for dårlig med..

Mine tips for onsdag 27.02 =55, og fredag 01.03 =65.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2019 kl 10:17 2687

Jeg gidder ikke tenke veldig mye på akkurat hva som skjer i morgen. Men det ville utvilsomt vært kjekt med bekreftelse på en substansiell og fundamental positiv utvikling.

Imidlertid er jeg både forberedt og innstilt?? på en skikkelig skuffelse.

Hvordan er det med dere...når kursen igjen ligger på lav 30...blir det mye snørr tårer og tenners gnissel?
Jeg vil ikke engang heve på øyebrynet over en slik reaksjon, jeg har opplevd det så mange ganger tidligere i Pho, at jeg er mer eller mindre immun.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
bravi
26.02.2019 kl 10:45 2598

Daniel det er flere enn deg som får flashback til Q3 når de leser på forumet, det kan noen og enhver få. I og med at jeg ikke har solgt aksjene mine før dette Q resultatet blir det nok en nedtur igjen. Har vært med på mange slike, det er regelen i denne sektoren. Unntaket var Q2, forskjellen var at den gang kom det litt informasjon før Q presentasjonen, akselererende salg osv. bla..bla. Nå er det som normalt, vi har ikke fått noen bekreftelser fra selskapet på at det går så mye bedre, bare vill synsing på forumet. Regner derfor med at mange av de mest "optimistiske" her på forumet har solgt seg ut eller vil gjøre det i dag. Det er ingen dum strategi, da kan de kjøpe seg inn igjen billigere etterpå. Tror heller ikke at MW (med sin short) er helt idioter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
26.02.2019 kl 11:05 2541

"Regner derfor med at mange av de mest "optimistiske" her på forumet har solgt seg ut eller vil gjøre det i dag. Det er ingen dum strategi, da kan de kjøpe seg inn igjen billigere etterpå. "

Wow, du må være fryktelig rik som har fasiten :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Sparegrisen
26.02.2019 kl 11:12 2512

Tydelig at folk er rimelig skeptiske? Selv tror jeg vi får flere kurstriggere i morgen, merkelig at ikke flere ser dette? Hva med ny guiding, den blir vel ikke skuffende? Hva med radforsk? Det blir vel enda. en trigger? Og så har vi jo det evige maset om å gå i pluss, det har vel aldri før vert mer sannsynlig at det blir levert et pluss? Jaja, jeg sitter over natten med meget god tro :) alle som er skeptiske er vel ute, og går inni morgen, løfter kursen enda mer i morgen..
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2019 kl 11:14 2501

Jeg er positiv og har ikke solgt og gjør det heller ikke.
Når det gjelder MW så trenger de ikke være idioter selv om de bommer.
Minner om shorten som ble satt i Nel i fjor på ca. 3,20....
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.02.2019 kl 11:16 2489

Bravi
Du skriver: " Regner derfor med at mange av de mest "optimistiske" her på forumet har solgt seg ut eller vil gjøre det i dag. Det er ingen dum strategi, da kan de kjøpe seg inn igjen billigere etterpå."

Det er ikke snakk om de "muligens kan" kjøpe seg inn igjen billigere etterpå, men at de "kan" kjøpe seg billigere inn igjen etterpå.

Si meg bravi, på hvilke grunnlag kan du garantere dette? Er det kun basert på at "slik har det alltid vært, med unntak av Q2." Eller kan du komme opp med noen andre faktorer som gjør at du kan utstede garantier på denne måten.

Dersom jeg velger å dumpe mine aksjer i dag, kan du da gi meg en garanti for at jeg kan kjøpe dem billigere tilbake på torsdag?Ja eller nei. Dersom du kan gå god for en slik bastant uttalelse så antar jeg at du er rede til å betale mellomlegget jeg må ut med dersom dine garantier ikke holder vann?

Du fremholder foiskt og freidig at vi kk,ke har fått noen bekreftelser fra selskapet at det går så mye bedre. Bedre enn hva?

Nå vet ikke jeg om du følger med på utplassering av scope, men dersom Cysview.com ikke driver løgnaktig propaganda, så viser den siden at utplassering av nye scope var betydelig høyere i Q4 enn det var i Q3. Tallene for Q1 19 er også meget oppløftende. Jeg antar at du er på det rene med at antall scope er en av faktorene som viser inntektsgrunnlaget for PHO. Brukerfrekvensen er en annen. Men når interessen i markedet er av en slik karakter at utplasseringen av scope skjer i en slik takt at stigningstakten er akselererende, da er det vel ikke unaturlig å tro at dette skjer fordi sykehus/klinikker bifaller BLCC teknologien og anerkjenner at dette er en bedre teknologi enn rent hvitt lys. Er det da for mye å trekke den konklusjon at også brukerfrekvensen høyst sannssynlig vil vise vekst når fasit legges frem i morgen?

Dersom det jeg har presentert ikke er feil, så er der vel etterhvert klare tegn på at BLCC teknologien er i ferd med å vinne terreng i et stadig hurtigere tempo i det amerikanske markedet. Dersom en slik utvikling bekreftes av ledelsen i morgen er det vel ikke unaturlig å tro at det vil kunne få en positiv effekt på kursutviklingen frem mot Q1 presenteres i mai 2019. I så tilfelle vil dine garatier for at jeg skal kunne kjøpe aksjene jeg selger i dag, billigere igjen etter presentasjonen i morgen, ikke verdt noe som helst. Da vil jeg måtte løpe etter og i beste fall håpe på at noen er villige til å forære meg det samme antall aksjer tilbake for under kr 60,-. Men hvem vil det dersom utsiktene Schneider skal presentere er i tråd med den presentasjon han holdt i desember 2018? Joda, jeg kunne jo håpe at der fantes en Mor Teresa blant PHO aksjonærene, men jeg tror det ikke.

Ha en fortryllende dag! Jeg håper du ikke har utstedt den garantien til for mange, for det kan komme til å koste deg skjorten! ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
26.02.2019 kl 11:19 2474

Bravi tror MW som shorter er genier.
Da må han også tro at Hansson, Fondsfinans, KLP, Radforsk og alle oss andre store eiere er idioter.

Det er et gammelt ordtak som sier at hvis man tror alle andre er idioter, så er et kanskje en selv som....... :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
focuss
26.02.2019 kl 11:31 2437

LM
Bravi skrev her om dagen at problemet er at PHO ikke tjener en milliard allerede. Den type holdninger sier alt. Man kan undres hva han egentlig har på børs å gjøre da han tror at pengene skal renne ned fra himmelen. Bravi liker ikke å få kritikk. Da får han slutte å komme med den type skriblerier. Å diskutere med ham ser jeg ikke at folk med erfaring fra børs skal bruke tid på. Hvilken vei PHO går i morgen vet ingen og det er helt greit å ha forskjellige meninger. De som får rett får en bedre dag enn de som tar feil. Q4 er ikke slutten for PHO. Knapt nok slutten på begynelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
bravi
26.02.2019 kl 11:40 2397

Når får dere holde opp med tullet, les hva jeg skriver og ikke driv å finne på ting fordi det jeg skriver ikke er akkurat er det dere ønsker å lese. Reaksjonene viser at dere er piss nervøse for samme utvikling som etter Q3.

Londonmannen, hvilke garantier har jeg kommet med?
focuss, hvor har jeg skrevet at problemet er at de ikke tjener en mrd. allerede? Regner ikke du deg som en seriøs skribent?
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2019 kl 11:41 2394

Kr 48 den 27ende og kr 66 den første tippar nå eg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2019 kl 11:41 2395

Bravi - du har tidligere skrevet at du beholder aksjene i PHO fordi du mener det er mest sannsynlig at selskpet vil lykkes. Samtidig skriver du i dag at du ikke kommer til å selge før presentasjonen av Q4 - men mener at det ikke er noen dum strategi å selge før Q4, fordi en da vil kjøpe seg inn billigere etter Q4. Hva er logikken? Du skriver videre at MW ikke er noen idioter (som har shortet ca 1,25 %) - mener du da samtidig at de resterende 98,75 % er idioter...?

Hvilken informasjon sikter du til som ble presentert før Q2 (ift akselerende salg) som vi ikke har fått presentert denne gangen?

Dersom kursen på kr 50 holder seg, vil markedet helt klart ha lavere forventninger til Q4 enn Q3 (kursen lå over 10 % høyere). Vi har ingen garanti for hva som blir presentert og hvordan kursen vil utvikle seg etterpå - jeg tror derimot at risikoen for at vi får presentert forhold som vil overstige markedets forventninger er høyere enn at markedet blir skuffet. Jeg tviler på at markedet har forventninger til overskudd i Q4 (det vil ev. være et stort pluss), og gitt dagens kurs virker det heller ikke som at markedet har store forventninger til den nye guidingen. Jeg mener derimot at det kan være gode grunner til å håpe på at utplasseringer av Scope har steget relativt mye sml. med Q3 og at vi kommer til å se en tryggere og mer selvsikker Schneider. Samtidig vet vi nå at PHO har fått 100 % refusjon for Surveillance (det visste vi ikke før Q3) - og de blir spennende å høre Schneiders tanker rundt hvordan tilgangen til Surveillance (og den nye refusjonen) vil få for fremtidig inntjening - selv om det er kort tid siden refusjonsordningen trådte i kraft ("golden key").

Nå får vi bare smøre oss med tålmodighet:)

Ønsker dere alle sammen lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
jb10000
26.02.2019 kl 11:45 2383

Mon ikke vi nøjes med 15 procent ned.

Den helt tåbelige haussing er i gang igen
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2019 kl 11:50 2370

Tull og tøys,
Ingen stor haussing her.
De som er positive og har tro på framtiden underbygger dette med hvorfor de tror på det.

De som er negative underbygger det kun med"for det har alltid gått ille"

Jeg tror det blir positivt imorgen og på bakgrunn av kursutviklingen nå i forkant kan vi få både 15 og 30% opp resten av uken.
Men garantier finnes det selvsagt ikke og skuffes markedet som naturligvis også er en mulighet vil vi få et fall, det er ikke vanskeligere.
Så må hver enkelt gjøre sine valg utfra hva en tror på kortsiktig og langsiktig.

Men enkelte her inne uttaler at de er sikre på at det går dårlig i morgen, men vil sitte med aksjene sine over natten og da tenker jeg, hvor forbanna dum går det an å være?
Hvis en er sikker på at noe bærer til helvete og har mulighet for å gjøre noe med det, ja så gjør en noe med det(SELG IDAG)
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Hayen
26.02.2019 kl 12:03 2329

Mulig du blir skuffet, men jeg er 0% nervøs for i morgen.
Det hører også med at jeg har økt beholdningen med noen ti-talls tusen aksjer den siste mnd.

Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
26.02.2019 kl 12:27 2266

Det skrives om "altfor høye forventninger" samtidig som de selv forventer kursras. Kan det være altfor lave forventninger ?

Jeg tror sannheten er at det ikke er forventninger i det hele tatt. Det er nesten ingen som engang vet at det kommer guiding i morgen. De vet heller ikke at PHO har Q4 presentasjon i morgen. Det er nesten ingen som følger PHO. Vi er bare en bitte liten menighet.
Noen forventninger å snakke om kommer først når markedet oppdager PHO. Det tror jeg skjer etter 2-3 kvartaler med sterkt stigende overskudd.
Kursen kan bevege seg mange % i morgen og dagene fremover, men det er ingenting mot hva vi har i vente etter flere kvartaler med vekst i overskuddet.
Snart blir det helt vanlig med bevegelser på 50kr på en dag
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
26.02.2019 kl 14:17 2143

Er egentlig nevøs foran morgendagen selv om jeg ikke har aksjer. Nervøs for å oppdage at jeg har gått glipp av en solid gevinst som kan vokse seg stadig større i månedene og årene fremover. Hadde visse planer om å kjøpe meg raskt inn hvis resultatet vart svært lovende uten at kursen tok helt av, men innser at dette ikke er realistisk fordi mine selskaper er så lite likvide at det er vanskelig å selge noe i en fei. Dessuten tror jeg at både NANO og PCIB vil komme under press hvis PHO overrasker på den positive siden. Da kan det være mange som samtidig ønsker å allokere over til PHO. Tenker det er 50-50 hvilken vei kursen vi ta utover uken.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2019 kl 14:18 2141

Opp eller nedover? ??
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
26.02.2019 kl 14:20 2136

"Jeg tror sannheten er at det ikke er forventninger i det hele tatt. Det er nesten ingen som engang vet at det kommer guiding i morgen. De vet heller ikke at PHO har Q4 presentasjon i morgen. Det er nesten ingen som følger PHO. Vi er bare en bitte liten menighet."

Det som betyr noe for kursen på kort sikt er hvilke forventninger aksjonærene har, og de vet nok det meste om hva som finner sted i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
NilsAB
26.02.2019 kl 14:23 3020

Dr. S, mener da du snakket om at du følte deg naken uten Pho, og at du hadde kjøpt noen igjen etter salget? Kan være jeg tar feil ?
Er enig i at det er lite og ingen haussestemning, ingen store forventninger som til Q3. Det er stille og avventende, lite kjøpere og lite selgere i forhold til sist. Er jo merkelig synest jeg. Vel, jeg selger ikke aksjene mine på denne kursen, var egentlig tenkt å selge ca det halve, men det er avlyst. Håper det går greit i morgen, usikker på markedet men sikker på at DS har positive saker i boka si!
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2019 kl 14:27 3007

From 50kr to 70kr in 3 days? Isn't that forventinger?
Redigert 21.01.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2019 kl 14:27 3115

I oppsettet til Hayen er det stipulert med en vekst på 17 scope i Q4.

Skulle f. eks fasiten bli 20, så vil tallene bli betydelig mye høyere i Q4 2020 enn det modellen viser pr. i dag.
Og skulle vi få fasit på 25 scope i Q4, noe jeg tror er godt mulig, da skal mange tall forandre seg i regnearket til Hayen.

Men det er faktisk ikke umulig at fasit blir opp mot 30 scope, og da tør jeg nesten ikke tenke på hvilke tall vi får allerede i 2019, for ikke å snakke om the end of 2020.
Redigert 26.02.2019 kl 14:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2019 kl 14:31 3099

Looks like the sell off started early. There was no rally the day before, the opposite in fact. The market feels differently than the menighet. We might still reach that famous 48kr that I picked way back in November.

God I`m good.
Mdg1
26.02.2019 kl 14:36 3085

Du var flink. Det som betyr noe er nå uansett prisen etter resultatfremleggelse. Så får morgendagen vise om det blir 40 eller 60 eller 48?
Slettet bruker
26.02.2019 kl 14:41 3057

What do we think for the last 2 hours before Dan the Man rewrites history? Will there be a rush to get out or a rush to get in?

Slettet bruker
26.02.2019 kl 14:45 3046

I Photocure er det aldri noen hast med å kjøpe seg inn.
Det kommer alltid en ny sjanse.
Slettet bruker
26.02.2019 kl 15:01 2992

It has been that way so far at least. Looking at that chart there is not much support under 48kr.

It`s squeaky bum time. PHO always dissapoints, maybe this time it`s different, maybe this time is Schneider time.

I`m really looking forward to many things, the guiding, the development of the price, the market reaction. I want to compare the reality with what the menighet have been screaming about. No doubt if it all goes wrong tomorrow there will be an excuse and then it`s "Just wait til Q1 then it will be over 1000kr"

When people expect too much it cannot do anything other than dissapoint.
Scoopfinder
26.02.2019 kl 15:11 2937

Thepower : "From 50kr to 70kr in 3 days? Isn't that forventinger?"

OK. Jeg visste ikke at det var 1 person (den mest optimistiske) som er markedet. Jeg trodde det var gjennomsnittet. Da har jeg lært noe i dag også :-)
Hvorfor teller forresten den personen mer enn dine forventninger om fall ?
Hardly
26.02.2019 kl 15:11 2936

Tipper det er en del som hadde håpet på et lite rally i dag for så å selle seg ut før Q4.
Det rallyet kom aldri så de begynner å få det travelt med å selge.
Vil ikke overaske meg om vi dipper under 45 før børsen stenger.
Redigert 26.02.2019 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Durable
26.02.2019 kl 15:12 2933

I wonder why on earth you invest in biotech, thepower.

There’s an added risk, but also a greater potential if the company proves succesful.

Why invest at all, if you don’t believe in PHO’s ability to do well and claim a solid market position in the USA?
Slettet bruker
26.02.2019 kl 15:31 2882

Under 45???

Det er småfolket med 500-5000 aksjer som selger, det er jo de som er nervøse.
De store sitter naturligvis i ro.

Shorten redusert med 20k igår
Redigert 26.02.2019 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
JT
26.02.2019 kl 15:44 2842

Da stod MW for mer enn 1/5 av hele omsetningen i går...
Tipper de dekker inn en del i dag også
NilsAB
26.02.2019 kl 15:52 2828

Og det får de visst holde på med i fred og ro... De får ikke mine!
Durable
26.02.2019 kl 15:58 2813

Irriterende at de får lov til å gjøre dette på fallende kurser, men de klarer nok ikke å foreta seg den samme manøveren på stort volum.

Folk må slutte å gi bort aksjene sine på billigsalg, og det kan det jo forhåpentligvis bli en slutt på allerede i morgen.
Slettet bruker
26.02.2019 kl 16:00 2810

Durable,
Helt enig, men det er av sine egne en skal ha det, sies det.
Det stemmer jo bra
JT
26.02.2019 kl 16:04 2796

Positivt tegn at de begynner å dekke inn shorten nå før Q4...
De aner vel kanskje hva som skjer de også
Slettet bruker
26.02.2019 kl 16:08 2791

Eller at de skal ha 50k for å dumpe imorgen tidlig, umulig å vite hva de tenker.
Slettet bruker
26.02.2019 kl 16:14 2764

Klart aner de hva som skjer, det byr seg en ny fin mulighet å sette en ny short i morgen. Hva som er vitsen med det hvis den ikke dekkes inn på lave kurser skjønner jeg dog ikke helt.
Slettet bruker
26.02.2019 kl 16:17 2759

John Steibeck skrev en bok om "mus og MENN", og tydelig mange mus i PHO enn så lenge..