Kan en gigant P2G HYON kontrakt være nære? Emisjon Hex 500mill

Slettet bruker
NEL 27.02.2019 kl 17:29 3401

Følg med nå: Hehe..Det er alltid en grunn til at Hexagon i kveld henter inn kr 500 mill. Det er til en vill vekst, for å berike sine aksjonærer. Nel har nylig hentet inn kr 480 mill til en vill vekst, for å brerike sine aksjonærer. PowerCell er meget likvide og PC aksjen har steget 50% de 3 siste mnd..Hex har steget 30% på de 3 siste mnd. Nel har steget 24% de 3 siste mnd. Dette er ingen tilfeldighet. Fornybar energisegmentet er i sterk vekst. Men dette har såvidt startet. Dette segmentet er i en sterkt vekst som Løkke fortalte oss i dag. Hyon har nå muligens en storfisk på kroken. Hyon sine partnere trenger cash til å ta denne store kunde. Dette er Tigeren overbevist om. 2+2=4. Du skal ikke se bort i fra det er kommer noe stort inn til Hyon som kan løfte Hexagon og Nel til himmels. En game changer kontrakt til to/tre vinnerselskaper inkl PC. Hvis ja...så tør jeg ikke å tenke på aksjekursen til Nel og Hex, hvis dette smeller inn.
Fakta om Hyon:
Hyon is equally owned by Nel ASA, Hexagon Composites ASA and PowerCell Sweden AB, and utilises each partner's respective world leading technologies and competencies to manage and develop projects for effectively integrated and optimal zero-emission power solutions for the customers.

Hyon har 4 forretningsområder:
TRANSPORTATION
An increasing number of transportation segments are being converted to hydrogen. Hyon has the experience and capabilities to deliver across all segments.

OFF-GRID
By connecting renewable energy sources e.g. wind or photovoltaics to hydrogen solutions from Hyon, energy can be stored and utilized at a later point in time. Creating a self-reliant off-grid solution with zero emission.

MARITIME
Hydrogen provides the most flexible solution to replace fossil-based solutions in the maritime sector, especially where weight and range are important factors. Hyon combines hydrogen technology with leading maitime expertise to provide ideal solutions for maritime applications.

POWER TO GAS
With increasing amount of renewable electricity generation, the difference between supply and demand both creates challenges and opportunities. By converting low-cost electricity to hydrogen, using solutions from Hyon, a multitude of market opportunities opens up.
Jeg heller mot en tung P2G kontrakt eller en tung H2 marine kontrakt. Det er vel det eneste Nel mangler :) = Bortsett fra H2 flykontrakt,da....Følg Tigeren,last opp med Nel og Hex aksjer og bli rik.
Redigert 27.02.2019 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
Anywhere
27.02.2019 kl 17:32 3387

Vaser du rundt med dine kommentarer som slag i luften rundt NEL enda, Tigeren?
Slettet bruker
27.02.2019 kl 17:35 3352

Any. Du er blokkert. Det vet du. Da slipper jeg å lese. Takk for at du løfter en spennende tråd.
Hexagon nå i kveld: The net proceeds of the Private Placement will be used for continued investment in growth opportunities across all of Hexagon's business areas, hereunder hydrogen opportunities and new market development.
Nettoprovenyet fra emisjonen skal brukes til fortsatte investeringer i vekstmuligheter på tvers av alle Hexagons forretningsområder, herunder også muligheter innen hydrogen og nye markeder, heter det.
--------
22.02.2019 11:42
HEX:CARNEGIE OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 57 (33)
Oslo (TDN Direkt): Carnegie hever kursmålet på Hexagon Composites til 57,0 kroner pr aksje fra tidligere 33 kroner pr aksje, og viser til en revurdering av momentet og potensialet i hydrogen, konsolidering av Agility og høyere estimater for konsernet.
Redigert 27.02.2019 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2019 kl 17:45 3275

Har dere lest dagens nyheter om hex: News
Hexagon Launches Hexagon Purus, a Dedicated Business Division for its Group-Wide Hydrogen & CNG Activities
By FuelCellsWorksFebruary 26, 2019
Hexagon experiences substantial activity in all segments of the Hydrogen business and is involved in a number of hydrogen development projects ranging from vehicle tanks for cars, buses, ground storage, transportation, marine, rail and backup power solutions.
Les fakta her: https://fuelcellsworks.com/news/hexagon-launches-hexagon-purus-a-dedicated-business-division-for-its-group-wide-hydrogen-lng-activities/?fbclid=IwAR0Mlf0ozW_E_DVxgWsrlcPqrvWM76BnnnY6zQaQX69IN_g-Zf2SQifL62Y
bullair
27.02.2019 kl 17:59 3171

Spennande tankar Tigeren. Var litt i same tankebaner då eg såg Hex hentar meir pengar like lett som Nel.. Er nesten umulig at det ikkje er ein samanheng. Kvalifiserer nesten til ein 1+1=2 dette Tigeren! Kanskje mest nærliggande med i god marinekontrakt? Det vil i alle høve gje ein rakett start på Nel kursen, for her er det eit enormt marked. Alle veit også at nokre få av råolje dyra som dampar rundt på verds hava forureinar likke mykje som heile verdas bilpark.
Slettet bruker
27.02.2019 kl 18:15 3090

Ja takk bullair. Helt enig. Det kan nå bygge seg opp til noe av det største vi har sett så langt. Hvis det er P2G(Power3Gas) eller H2 marinesektoren, da tar jeg araberflikkflakk. Da skal jeg klare å slå hjul eller gå ned i spagaten. Tungolje som drivstoff på et skip, det er snart en saga blott. Nå er det ren luft i skorstein, null CO2 utslipp, FuelCell og fornybar hydrogen som gjelder på hurtigbåter, ferjer, fraktbåter og cruiseskip. Der er her Hyon har sin spisskompetanse. Løkke fortalte til oss på Q3 presentasjonen i dag at det er svært mye spennende som skjer i Nel om dagen. Tror nå at Nel får et løft bare på denne HYON tanken. For her er det noe gigantisk på gang.
Redigert 27.02.2019 kl 18:20 Du må logge inn for å svare
spaggio
27.02.2019 kl 18:28 3005

Tenk å skrive så mye « sprøyt» om ett selskap som ikke har noe med Nel å gjøre ! Nel er ett selskap som taper 40 øre pr. Omsatt krone. Det er uhyre sjelden over så lang tid og kan kun sammenlignes med når Løkke var i REC og i Norsk Titanium !
Redigert 27.02.2019 kl 18:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2019 kl 18:38 2966

spaggio: Som du vet er du blokkert. Da slipper jeg å lese dine innlegg. Takk for at du løfter opp denne viktige tråden til alle Nel aksjonærer.
Redigert 27.02.2019 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
spaggio
27.02.2019 kl 18:48 2910

Er det noen som er uenig i oppskrytte sprøytet ditt og den evindelige «backtradingen» din som ikke et blokkert ? Hamstrer Nel på 5,88, tegnet deg i emisjonen i Nas på 145 ( imaginært garantikonsortium) hvordan er det mulig etter å ha vært svartelistet som Phantom, the Brooker, Lorden, James Bond etc. å få fortsette å garantere dobling og 3 dobling hver mandag uten å bli gjennomskuet ?
Redigert 27.02.2019 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2019 kl 18:59 2846

Tusen takk for at du løfter viktige tråder opp. Stakkars kar som sliter. Da oppfører de seg ofte slik.
Redigert 27.02.2019 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
optimist68
27.02.2019 kl 19:22 2730

Dette har jeg tenkt lenge derfor sitter jeg med både Nel og Hex. PCell så jeg på i julen når den lå på ca 30 svenske kroner. Angrer nå på at jeg ikke kjøpte. Helt enig Tigeren, direkte skammelig å kommentere tråden din på denne måten. De er bare misunnelige. La merke til at DnB miljø fond har økt 20 % iår. Ett grønt skifte er i full anmarsj
Slettet bruker
28.02.2019 kl 08:07 2368

Optimist88. Du gjorde et klokt valg ved å laste opp HEX og Nel. Jeg så det nylig var kjøpsanbelinger fra CAR med kursmål kr 57 på HEX. Samt innsidekjøp. Nå er kursen kr 32. Huge potensiale der ja. Nel kommer og til å fly høyt opp fremover. Hvis HYON smeller inn blir det tungt. Det lukter svært tunge gigantkontrakter nå for begge norske grønne vinnere. Dnb miljøfond går så det suser.
Redigert 28.02.2019 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 08:32 2264

Hex emisjonen ble fulltegnet på 1 time igår. https://www.hegnar.no/Marked/?s=Hex
Kr 493 friske mill inn i kassa + de kr 170 mill de har i banken. Er ca kr 660 mill i cash. Nel har kr 800 mill i cash. Hyon kan sveive inn verdens største kveite nå. Store fisker og store kontrakter krever cash. Jeg tegnet meg for kr 3.6 mill i emisjonen i går. Tror dette blir en snarlig stor gullfest. Den største ever. Hyon kan nå bli gull for Nel og Hex. Håper du er klar for gullfest?
Redigert 28.02.2019 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 09:04 2169

Wowhh... Mld fra Hex nå. Hexagon Composites ASA has mandated DNB Markets as Sole Bookrunner to arrange a series of fixed income investor meetings in the Nordics, commencing on Monday, 4 March. A NOK 1,100 million senior unsecured 4 year floating rate issue is expected to follow, subject to market conditions.
MrPutter
28.02.2019 kl 09:57 2044

Ja. Dette er spennende tider. Det er det ingen tvil om.

MrPutter
abroker
28.02.2019 kl 10:16 1979

Det nytter dårlig å hausse opp små enkelt bestillinger ved å flytte komma Tiggegutt?
Nå håper vi bare at NEL i det minste holder seg frundt femmer`n?