Nel rigger seg for sterk vekst,sier Løkke nå til e24.no :-)

Slettet bruker
NEL 27.02.2019 kl 18:33 4987

Hehe...Ikke tilfeldig at dette intervjuet med Løkke kom nå på e24.no for 15 minutter siden. Hehe..Det er noe stort på gang.
Aktivitetsnivået innenfor hydrogen er økende på alle mulige fronter
Nel-sjefen mener forretningsmulighetene innenfor hydrogen bare blir større og større. Nå rigger selskapet seg for å møte den fremtidige veksten. Vi ser at det generelle aktivitetsnivået innenfor hydrogen er økende på alle mulige fronter. Vi ser at den pipelinen vi jobber med blir større og større, sier Nel-sjef Jon André Løkke til E24, med henvisning til selskapets forretningsmuligheter.
– Så vet man ikke nøyaktig timing på ting, men underliggende så er det økende aktivitetsnivå innenfor en hel rekke forskjellige applikasjoner i hydrogen, sier han.
Selv produsere Nel hydrogenfyllestasjoner ved sitt anlegg i Danmark og elektrolysører, som bruker strøm til å skille ut hydrogen fra vann, ved anlegget på Notodden.
Jobber daglig med Nikola:
– Vi jobber med Nikola daglig og ukentlig, men jeg kommer ikke til å gå ut og dele våre interne samtaler, sier Løkke, som peker på at Nikola må gjøre en rekke vurderinger.
– Hvilke ruter skal jeg dekke med hvilke stasjoner i hvilken rekkefølge. Det sitter de og vurderer, og de skal time det med hvordan de prioriterer leveransene av lastebiler til ulike kunder.
– Vi er støttende og jobber konkret med de leveransene som vi jobber med akkurat nå. Så er vi avventende og lytter til hva de ønsker av oss, sier Løkke.
Les alt her: https://e24.no/boers-og-finans/nel-asa/nel-rigger-seg-for-sterk-vekst-aktivitetsnivaaet-innenfor-hydrogen-er-oekende-paa-alle-mulige-fronter/24570058
Redigert 20.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
27.02.2019 kl 21:03 4422

"Gigantisk kurs potensiale"!!!!
Sylfest
27.02.2019 kl 21:03 4409

Er vel på tide med en melding vedrørende annullering av rep.emisjon. Ble det nevnt noe om dette på presentasjonen eller i andre fora i dag Tigeren ?
Slettet bruker
27.02.2019 kl 21:30 4234

"NEL`s pipeline er rekordhøy, men leveringene til Nikola skal skje fra 2020 til 2025, og dette ikke bokført i ordrereservene fordi det eksakte tidspunktet og stasjonsdesign fortsatt diskuteres."
Det blir en morsom pipeline mot slutten av året........ ?
https://t.co/myfMSrQHH5
Redigert 27.02.2019 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.02.2019 kl 21:54 4055

Ingen lever av pipelines - og i hvert fall ikke NEL.

Dagens elendige resultat viser bare det jeg tidligere har påstått; dette er en bransje det er ganske så vanskelig å tjene penger i.
Så langt taper vel NEL ca 30-40% av det som omsettes. Det loves, og det loves - men noen butikk blir det ikke!

CEO.
En pratmaker som elsker å fortelle om samarbeid med mer rennomerte og lønnsomme selskaper.
Etter hvert rant svetten i strie strømmer etter alle "fortellingene", vannet forsvant raskt fra glasset - og da det var tomt avsluttet han like godt hele forestillingen. Skulle vel ut for å skifte skjorte.....?

Hilsen Hammers
Slettet bruker
27.02.2019 kl 22:02 3978

Du vet at jeg og flere har blokkert deg. Da slipper vi å lese. Takk for at du løfter opp tråden. I dag spiste jeg en Hammer til frokost. Han tapte i dag igjen og Nel stiger videre opp.
Hilsen
Tigeren
Redigert 27.02.2019 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
fjellets sønn
27.02.2019 kl 22:10 3919

Løkke sa for noen uker siden at rep.emisjon for oss som ikke var med i den rettede emisjonen vil komme i slutten av mars - da kan kursen ha godt godt forbi kr.5,45
fjellets sønn
27.02.2019 kl 22:10 3914

Løkke sa for noen uker siden at rep.emisjon for oss som ikke var med i den rettede emisjonen vil komme i slutten av mars - da kan kursen ha godt godt forbi kr.5,45
tiguan
27.02.2019 kl 22:15 3857

Tradegate sluttet på 5,433:))
Sylfest
27.02.2019 kl 22:23 3788

Takk for svar. Selv har jeg økt mitt innehav av aksjer på kurser under emi. kurs og håper på en gjentakelse av det som skjedde tidligere ved at rep. emi. ble kansellert fordi det over tid hadde vært mulig å handle aksjer under emi.kurs. En slik annulering vil hindre ytterligere utvanning, og samtidig være et signal om at selskapet er tilstrekkelig finansiert for den veksten som forventes.
Slettet bruker
27.02.2019 kl 22:27 3757

Herlig opp 2.8 % på Tradegate ? Vi får en fin Nel dag, torsdag. Løftet brått opp kan komme anytime.
Redigert 27.02.2019 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.02.2019 kl 22:42 3660

Kan du ikke fortelle en ENESTE LOGISK grunn til at kursen skal stige?
Pengene renner da like raskt ut av kassa som tidligere......om ikke raskere!

Ikke rart Løkke etter hvert ble så svett som han ble.......da han etter beste evner prøvde å overbevise forsamlingen
om alle "godene" som ventet i det FJERNE fjerne! Har man hørt slikt før.........?

Hilsen Hammers
Redigert 27.02.2019 kl 23:10 Du må logge inn for å svare
AksjeRik
27.02.2019 kl 22:47 3633


Ingen å stole på her. Oppblåste personligheter overalt. Kjærlighet til pengene ødelegger liv, verden og personer.
Slettet bruker
27.02.2019 kl 23:06 3549

 
FA onsdag 28.02.2019 har på side 8 et intervju med Løkke som han ikke kommer spesielt bra i fra. Løkke innrømmer bl.a. at veksten til NEL er for dårlig, og ligger et godt stykke etter plan og mål.
optimist68
27.02.2019 kl 23:15 3503

Bedre å kalle ei spade for ei spade. Merkelig om han sa det motsatte og tallene de det var. Slapp nå av. Det er nå det starter
JosefK
27.02.2019 kl 23:26 3442


Ja, det finnes en logisk grunn. Det finnes faktisk fler. Men det fordrer å kunne lese markedet.

1. Den viktigste avtalen av dem alle, avtalen med nikola går etter planen. Så langt med de første 110 millionene i sving.

2. Den nye avtalen i Sveits er større enn jeg så for meg til å begynne med. 1 000 biler skal nettverket betjene.

3. 2 av 300 stasjoner i Korea er bekreftet vunnet

4. Alstom og elektrifisering av diesel tog kommer.

5. Yara og resten av kunstgjødsel industrien ligger som upløyd mark og er epleklar for grønn ammoniakk.

6. Løkke bekrefter at stålindustrien (SSAB) og aluminium industrien (tizir) er klar for å kaste ut koks og kull.

Man må jo nesten være stokk dum for ikke å kunne se linjene i mediebildet materialisere seg for lille Nel.

Jeg lyttet en gang til på webcasten, denne gang uten slides og forstyrrende elementer. Gjør deg en tjeneste og hør hva som blir sagt. Ta deretter å Google mediebildet daglig. Lær forskjellen mellom små pilot prosjekt og store samfunnsendringer. Nel er klar for å endre hvordan energi forsyningen foregår.

Når det så har materialisert seg et bilde av oppgaven som ligger klar, vil du se at Spettet hadde helt rett: dette er større enn du kan prøve å forestille deg.

Det stod skrevet i grafene i fjor vår: to streker strakte seg direkte mot himmelen. Jeg så det. Og jeg er ikke spesielt god i TA. Naturlig nok lastet man mer enn man kunne klare å bære bed første anledning som den gang var en emisjon for å finansiere Nikola utbyggingen.

Løkke til.

dotcom
27.02.2019 kl 23:34 3395

Hammers nå synes jeg du vandrer langt ut på viddene.
Greit at NEL går med underskudd, men de forsvarer det med at de bygger opp salgsapparater i nye markeder. Det er ikke helt uvanlig at det koster å vokse eller å posisjonere seg for vekst. Det vet du like godt som meg.
NEL er et veddemål på at hydrogen vil ta av de nærmeste årene. Hvis det skjer kan selskapet være i en unik posisjon til å profflitere på denne veksten. Blir det ingen vekst, eller veksten går for sakte så er NEL en dårlig investering. Det er så enkelt.
Det jeg synes er litt trist er at du som vanligvis argumenterer ut fra TA linjalen din, nå senker deg ned til å argumentere ut fra at du syntes Løkke svettet på presentasjonen. Jeg har forståelse for spissargumenter og artigheter men dette er bare patetisk.
Hammers
27.02.2019 kl 23:36 3385

Alt det der har Tigeren fortalt oss minst 50x - så det vet vi!
Fortell meg heller hvor FORTJENESTEN ligger!
Er det ikke en bedrifts OVERSKUDD som teller i det lange løp.......ikke alle de kontraktene de bare taper penger på!

Hilsen Hammers
Wrold
27.02.2019 kl 23:46 3346

Hammers
Du minner meg som en ypperstprest som tror han har svar på alt.
Da jeg. Startet min forretning gikk det 7 år før overskudd kom. Så ting tar tid
dotcom
27.02.2019 kl 23:47 3340

At Tigeren er fullstendig upålitelig vet alle som har sett hva han har skrevet på NAS trådene. Det betyr imidlertid ikke at NEL ikke kan ha en fremtid.
Alle selskap i vekst taper penger hvis de bruker mer på å vokse enn de har i løpende inntekter.
Det er en strategi som kan føre til total kollaps, men det er også en strategi som kan gi markedsandeler og bli svært profitabel i et voksende marked.
NEL er som mange andre selskaper på OSE et veddemål på om teknologien vil ta av eller ikke. ;)
JosefK
27.02.2019 kl 23:48 3333


Hvis du ikke har tålmodighet til å vente på den synes jeg ærlig talt skal holde deg til det du kan. Men for å være helt ærlig var det svakt å ikke se taktskiftet for snart ett år siden. To streker som sprengte diagrammet.
Hammers
27.02.2019 kl 23:50 3324

Ja, Løkke til......om kanskje 10-15 år!

Hilsen Hammers....som ikke akkurat synes det er TRENGSEL på veiene mtp hydrogenbiler......ja hvis det finnes noen?
Redigert 27.02.2019 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
JosefK
27.02.2019 kl 23:58 3297


De venter på stasjonene vøtt. De blir født på et samlebånd i Herning og ramler ned i Trondheim, Bergen, Bærum og dalstrøka innafor...

En etter en står de der og betjener nye fine miraier, nexoer og GLCer.
dotcom
27.02.2019 kl 23:59 3292

Hammers: "... ...om kanskje 10-15 år!"
Greit at du tror det, jeg tror det vil gå fortere, og på kort sikt tror jeg det kan komme en bølge av optimisme som trekker markedet for slike teknologier opp. Akkurat nå går det i retning tunge kjøretøyer, båter, tog og lignende. Ingen er veldig opptatt av personbiler. Om optimismen er berettiget vil vise seg.
Som sagt, dette er et veddemål .. som så mye annet på børs. :)
Slettet bruker
28.02.2019 kl 07:50 2991

Støtter ditt innlegg 100%,dotcom. Og det et svært hyggelig å høre at Nel og Nikola har en så tett dialog hver uke. Nikola er svært tilfreds med den business modellen og positive regelmessige kontrakten selskapet har med Nel. De har utviklet i sammen store industriprodukter som verden skal få se om ca 5 uker. Nel kommer til å vinne store kontrakter fra Nikola. Fru. Hammer dine innlegg er igjen som vanlig helt uten substans. Bare dizz er formålet. Hun fremstår som lite troverdig.
Redigert 28.02.2019 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Sann
28.02.2019 kl 09:42 2798

Merkelig at du vektlegger private hydrogenbiler når det er det NEL er minst opptatt av for tiden. Gjenspeiler din viten om selskapet og den globale utviklingen innen fornybar energi. Er ikke Funcom et bedre forum for deg å være på, da kan du veksle mellom innlegg å spille etter skolen samtidig!
Slettet bruker
28.02.2019 kl 09:57 2750

se på REC og THIN så har du NEL om noen år!

løkke selger håp og drømmer til sauene og grisene LOL
Hammers
28.02.2019 kl 10:09 2718

Jeg registrerer at LAVMÅLET når nye høyder her inne!

Dotcom: Jeg har da aldri snakket om private biler. Jeg snakker om trengsel på veiene. Ser du ingen tungtransport på "dine" veier?
Sann: Jeg snakker FORTSATT om trengsel på veiene - og har FORTSATT ikke nevnt privat bilisme.

Begge kan heller komme med anslag for når luftballongen skal tjene sine første kroner i stedet for å komme med nedsettende og usaklige slengbemerkninger mot slike som har andre meninger enn dem selv.

Tigeren gidder jeg ikke å svare - for han er SYNSK og vet derved hva jeg skriver.
Ja synsk, for nå kommenterer han mine innlegg selv om jeg er blokkert......???.
At også HAN kommer med usaklige slengbemerkninger i stedet for å svare på kritiske spørsmål vitner vel om hans egentlige totale uvitenhet!

Hilsen Hammers
Redigert 28.02.2019 kl 10:12 Du må logge inn for å svare