hvorfor kjøpe nå...

Slettet bruker
AEC 28.02.2019 kl 00:21 848

Fra SpareBank 1 Markets Energy Conference - Videopresentionen:

"Good morning. I am here to tell you about America Energy and why you should buy now" , " the marked haven't really understood our discovery, so there is a great opportunityto look at value now..... I think its a must own stock"

https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97752960
Andyo
28.02.2019 kl 01:49 823

America...
trasi
28.02.2019 kl 09:49 753

Spørsmålet er vel heller: Hvorfor selge nå?

Jeg lurer iallefall på hva som får folk til å selge nå. Kan faktisk ikke finne et eneste punkt som taler mot denne aksjen nå. 3D seismikken kommer til å fastslå at man sitter på enorme ressurser.....som om ikke nåværende estimat er enormt nok.
PAS sitt kursmål på kr 3,80 tar utgangspuntk i 500 mMboe, mens vi her snakker om > 1000 mMboe. I presentasjonen fra i går er det skrevet 2000 mMboe. Altså 4 ganger det PAS har lagt til grunn.
Min påstand er at hadde dette selskapet vært registrert på Oslo Børs så hadde vi sett helt andre kurser nå. Svenskene ser ikke ut til å ha et snev av forståelse for hvilke verdier vi snakker om.
Jo mer jeg tenker på dette jo mer ser jeg for meg situasjonen på 70-tallet når Norge fant olje og ville ha med svenskene i bytte mot aksjer i Volvo. Det ville de ikke.

Specsavers skal her få et gratis tips til reklamefilm i 2020:
Lag en reklame der svenske investorer får tips om å investere i AEC, men lar være. I stedet kjøpes aksjene opp av nordmenn som skjønner caset.

Og sånn går dagene. Ser AVA selger stort i dag... Excactly my point!!!!
Slettet bruker
28.02.2019 kl 16:02 705

Det er ikke lett å bli klok på aksjemarkedet for en nybegynnet. Det kan virke som om markedet ikke responderer i det heletatt på de ressursene selskapet sitter på. Leste på et svensk forum at man ikke kan forvente økning før etter 3D seismetikken er utført. Det ligger kanskje noe i det utsagnet. Folk vil kankje ha enda mer dokumentasjon før de kjøper.