Barneoppdragelse

Fredrik Frikk
28.02.2019 kl 15:23 714

Mine prinsipper:

1. Gi dem alt de vil ha.
2. Si aldri nei.
3. Les eventyr for dem.
Slettet bruker
28.02.2019 kl 15:40 709

Å slik skaper man snørrunger du. Keds må settes i arbeid i rundt 7 års alderen. Dagene avsluttes med to timers undervisning i nasjonalisme og white supremacy før det er rett i køya se.
Slettet bruker
28.02.2019 kl 16:03 704

Og så må man gi døm alkohøl.

Storkæll og sinnssyk rogalending:

Gje ungdommen ei flaska brennevin før idretten tar de.
- Per Enge Tørkelsen
Fredrik Frikk
28.02.2019 kl 16:07 701

" ... før idretten tar dem", skal det være.
Og Per Inge Tørkelsen har jeg mistet respekt for etter dette kjøret hans mot ei frisørdame. Man skal være grei mot folk, og det burde Per Inge tenke mer over.
Slettet bruker
28.02.2019 kl 16:27 699

Feil. På den dialekten er det «før idretten tar de».
Slettet bruker
28.02.2019 kl 19:17 681

De fleste her må ta pensum i barne og ungdomspedagogikk. Jørn-Børge ønsker seg nok barn, men er hele tiden på feil sted for å få det. Snart er det aldeles for sent og han er kanskje fortsatt på BP? biolante har selvsagt av naturlige årsaker ikke barn.

Barn trenger påbud og forbud i store enkle skilt. De skal inn i hus etter 22:00, ikke ta med tvilsomme personer eller dyr inn, husarbeide på lørdager og selvsagt pugge Grimberg og den yngre og eldre Edda i tillegg til å kunne utlede relativitetsteorien utenat. Til gjengjeld er det fri bruk av lego, blu-ray dokumentar +eventyrfilm og pizza, boller og brus hele lørdag kveld.

Sosialisering er uhyre viktig og alle ungene må og skal ut blant andre unger og gjøre det unger gjør i våre dager. Nemlig å spille data. idrett er bortkastet tid og penger.

Forøvrig har Jørn-Børge rett. Gje ungdommen ei flaska brennevin før idretten tar de. Svært Bra +
Fredrik Frikk
28.02.2019 kl 19:36 674

Jeg er ofte forundret over at voksne er så skråsikker på hva som er godt og riktig for barna. Hadde disse voksne enda hatt et suksessfylt liv med nobelpriser i hylla og milliarder på bok, hadde jeg forstått det, men sånn er det ikke. Folk flest er sånn midt på treet. Dessuten har verden forandret seg siden de for lenge siden lærte hva som er godt og riktig.

Barn er antakelig i gjennomsnitt smartere enn oss voksne. De er våkne, intuitive og med en intelligens som ikke er sløvet av rus og grå hverdag. Får barna sjansen, greier de fint å finne ut av tingene selv.
Slettet bruker
28.02.2019 kl 20:05 667

Hei folkens:))

Og...fra fire års alderen skal alle barn sitte adskilt (gutter/jenter) og pugge Quaranen- zånn er det bare...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
28.02.2019 kl 20:32 658

Og da kom JBJB som en ayatollaens rock'n rolla med samme refrenget dag etter dag.
Slettet bruker
28.02.2019 kl 20:37 657

Veldig morsomt FF. Ungene mine klarer ikke å løse 3. grads likninger uten min hjelp du.
Slettet bruker
28.02.2019 kl 21:03 654

Enig med Møgasaki angående JØBØJØBØ her du.

Nå: rulle meg rundt i torskefileter gett.
Slettet bruker
28.02.2019 kl 21:55 644

Hei folkens:))


Og...meget ztreng FATWA mot Magasaki og Børge vurderez...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
28.02.2019 kl 22:10 636

let me enlighten you at mange voksne også bør oppdras også du.
Fredrik Frikk
28.02.2019 kl 22:14 634

Magasaki,

Selvsagt kan ikke unger løse 3. gradsligninger, neppe heller 2. gradsligninger. Jeg snakker om oppdragelse, ikke kunnskaper og ferdigheter. Vi voksne har uten tvil mer kunnskap enn ungene våre, men oppdragelse dvs. evnen til å sosialiseres fram til et godt liv er noe annet.
Slettet bruker
28.02.2019 kl 22:38 627

Viktigste med øppdragelse er å sørge for at itte vønstreradikalesmen, byhømofilien eller veganesmen førpester avkømmet du.
Slettet bruker
28.02.2019 kl 22:53 622

Vår oppgave som voksne er å oppdra barna Fredrik Frikk. Barn kommer ikke fullt ferdig. De må formes. I en støpeform eller uten rammer der de flyter ut i tåken som er alt samfunnet er. De fleste voksne velger en middelvei. Forbausende mange bruker ikke pedagogikk og da blir barna slik som biolante har skissert.
Slettet bruker
01.03.2019 kl 09:38 597

å jeg tenker at mange voxne trenger oppdragelse se
Fredrik Frikk
01.03.2019 kl 20:04 576

Omgivelsene former dem, Magasaki. Ungene ute, i barnehagen og på skolen former dem. Hvis en unge er snørrhoven, skrytete, løgnaktig eller kjip, så vil ikke de andre ungene være sammen med ungen. Intuitivt merker ungen dessuten når foreldrene blir slitne eller irritable, og da korrigerer ungen adferden sin. Det er ikke nødvendig å kjefte eller nekte ungen noe. Hva ungene trenger er framfor alt støtte og oppmuntring.

Legg merke til mitt 3. prinsipp. Eventyrene har mye skjult visdom, og den går rett i fletta på ungene. "Hans og Grete" lærer dem å være smarte. "Espen Askeladd" lærer dem å være nysgjerrig og undersøke sakene. "De tre bukkene bruse" lærer dem å utsette aggresjon (iallfall hvis motstanderen er større enn dem selv), men til slutt gi motstand. Men som du ser: Eventyrene trenger samtale etterpå.
Redigert 01.03.2019 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2019 kl 20:26 572

Fredrik, de eventyrene er sterkt sensurert du. Jo, originalene var grove og perverse sexhistorier se.
(Seriøst du)
Slettet bruker
01.03.2019 kl 23:07 563

E9 med hank18

Forøvrig skuffende at hank18 itte har sløtt et slag før klassisk barneoppdragelse du. Døm gud elsker, tukter ham. Og da bør øsså fedre som elsker sine barn, tukte døm. Je tenker nøkk mødernistene fikk fjerna ordet tukt fra nye bibelen se.