Nel og Hex blir en H2 gamechanger!! Milliarder på gang

Slettet bruker
NEL 28.02.2019 kl 20:51 2182

Dette innlegget som fanget min store interesse på en Hex tråd står det:
Chairman Knut Flakk i Hexagon: Presentasjon hos Sparebank1 Markets i dag
Adjit
Presentasjon av HEX inkl mye H2 her:
http://event.congresso.no/uploads/account/4/8d/260/48d26062ffe0d9a1d8be8c919aefe7cb.pdf
Very informative presentation and meget bra hydrogen update. See especially pages 23->
''Hydrogen has for years been centered around development contracts, prototypes and small serial production contracts
Now, that is changing: In 2018 Hexagon secured two large serial production contracts from two leading global OEMs
‒Total projected value NOK 1,5 -2,0 billion (2 milliarder !!!)
Serial production to start in 2020/21''

Mass production to be started. That's why they need lots of money now ; )
Program of the day (other interesting companies like NEL and SSHIP as well involved):
https://sb1menergyconference.com/wpday2
Nanoq
Thanks, Adjit. Great stuff this presentation.
The illustration on page 26 was a bit surprising to me:
What are the relative sizes of the different business segments within the Hydrogen Value Chain?
According to this graphic illustration, H2 storage systems are nearly twice the added size of electrolysers + H2 filling stations...
If correct, this is interesting...especially for NEL-investors.
Adjit
Yes, that was eye opening for me as well. But I think it is about right because the number of applications and end users is so big as presented in page 15. Actually this picture is missing very significant application groups: real estates, households and industrial users!! I'm convinced that huge amount of normal houses will be energized by hydrogen as seen already now in some pilots e.g. in Sweden and Germany.
Redigert 18.01.2021 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2019 kl 20:54 2161

Følg med..haha..Nel, PowerCell og Hex er sammen her hos Sparbank1 Markeds....Hmmm?? Store saker i HYON på gang?
Fuel and storage View session
13:00-14:00 Hexagon Composites - Chairman Knut Flakk
Download presentation
NEL - CFO Bent Skisaker
Download presentation
Quantafuel - CEO Kjetil Bøhn
Download presentation
PowerCell - CEO Per Wassén
Download presentation
Jeg ber dere om å se nøye på denne NEL presentasjonen i dag mrk: Multimilliard kontrakt på electrolyzer and fueling station contract og ikke minst 1 GW electrolyzer til Nikola fra Nel:
Establishing hydrogen production & fueling infrastructure for Nikola
1. Nel awarded contract awarded as part of Nikola’s development of a hydrogen
station infrastructure in the U.S. – target of 800+ stations by 2028
2. Multi-billion NOK electrolyzer and fueling station contract, to be deployed
from 2020 – largest electrolyzer contract ever awarded
3. Electrolyzer stacks to be manufactured in Norway, fueling equipment in
Denmark - supporting components, including frames, pipes and vessels to be
sourced locally in the U.S.
4. 12 B$ in pre-orders, recently raised 200+ M$, company valuation of 1.1 B$
5. Contract for delivery of up to 1 GW of electrolysis & associated fueling stations
PS: Jeg så denne i Tyskland nå i kveld: NEL ASA MED NYE ORDRER FRA Frankrike....
Redigert 28.02.2019 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
Tradinator
01.03.2019 kl 08:26 1460

Dette er snack Tigeren, tur at jeg har lodd i SSHIP også. Fantastisk selskap, med enorme muligheter.
Malchish
01.03.2019 kl 10:43 1302

Solgte NEL , kjøpte HEX
Får se :)
Slettet bruker
01.03.2019 kl 10:50 1264

Både Hex og Nel er to vinnere. Det at Hex skal låne en milliard i neste uke kan jo sende Hex ned under emikurs,men en vet ikke. Hex har en litt svak omsetning. Nel har OBX fordelen. Bare se i dag. Nel omsetning på kr 46 mill på 1 time og 45 min gjør aksjen til en attraktiv lett omsettelig aksje. Husk at Nikola nå innen 5 uker kan smelle hardt opp for Nel. De holder på med sluttfinish på demo pumpene i Pheniox. De skal nå i de neste ukene teste denne gigantiske Nel Nikola stasjonen. Leverer den det Mr.Milton krever: 1 tonn H2 om dagen, så vil det garantert komme inn nye milliardordrer til Nel fra Nikola som kan sende Nel kursen til himmels...Så har vi HYON som kan løfte begge godt oppover. To gode grønne selskaper uansett. Hex har omsatt kr 8.9 mill på 1 time og 45 min.
Redigert 01.03.2019 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2019 kl 11:19 1169

NORLED
Velger verft før påske: Slik kan den aller første hydrogenfergen bli
Seks verft kjemper om kontrakten.

TU.no
Nanoq
01.03.2019 kl 11:29 1116

..."Hex har en litt svak omsetning."

Ja, likviditeten er ikke så stor i HEX som i NEL hovedsaklig fordi 80% av aksjene eies av de 20 største investorene - hvor de aller fleste er store institusjonelle investorer med lang investeringshorisont.
Den største aksjonæren, den japanske energi- og industri-kjempen Mitsui &Co. Ltd., eier 25%. Også nå etter emisjonen.

Den foreslåtte låne-opptakelsen på 1,1 milliard kr som ble meldt i går tipper jeg skal gå til etablering av produksjon i Asia (Korea? Kina? Japan?). Så lenge disse pengene brukes til fortsatt sterk vekst og ikke koster for mye i rente, så bør dette ikke være negativt for aksjekursen. Snarere tvert om.

PS.: Hvis HEX låner disse 1,1 mia. kr via egne virksomhetsobligasjoner, så har de i alt ca. 1,8 mia. kr i kassa. En pen sum penger, nok til mye vekst i lang tid.
Redigert 01.03.2019 kl 11:50 Du må logge inn for å svare