FB gruppen med brev til Schneider

Slettet bruker
PHO 03.03.2019 kl 13:17 16775

Synes denne som "jt" har delt med HO fortjener en egen tråd.
Personlig synes jeg det er et glimrende initiativ.

Her er meldingen som er lagt ut :

Siden vi ikke har mottatt noen motforestillinger mot å sende en liten mail til selskapet angående diverse i etterkant av Q4 presentasjonen har undertegnede ikveld sendt følgende til CEO Schneider med styreformann Egberts på kopi. Flere spørsmål kunne vært stilt, men vi har forsøkt å trekke inn de mest essensielle punkter.
Svar vil bli publisert her så snart det måtte foreligge.

Hello Dan,

I am one of four founders of the Facebook group "Photocure Investors" The group currently holds 385 members, most of whom are shareholders in Photocure.
Several of them are major investors in the company. Some of them on the Top 20 and even more on the Top 100 list.
Growth in the US shows a tremendous development and we are great enthusiasts in relation to the company PHO and its wonderful tools to combat bladder cancer

We are very grateful if you can give some answers to questions about the following issues.

- Media. 
We never experience the company being interviewed in any medium, why don't you want to spread the wonderful message about how good Blue Light Cystoscopy is for those affected by bladder cancer? The market / investors depend on positive refinements to maintain their interest in the company.
Question: Do you have any plans that can improve this impression?

-Plus / minus EBITDA.
The company has chosen a strategy where further and faster growth in the US is preferred before profit. 
The growth of the company is high, revenues are rising at a rapid pace. We are therefore amazed that the company will not make profit before 2020. The company will now employ 9 new employees, but that alone cannot be the reason why a profit in 2019 is not possible.
Question: Are there other reasons why it is not possible to make a profit in 2019 beyond new employments?

-Stock exchange releases / information.
Very few stock exchange announcements are sent out in PHO, which certainly does not contribute to increased confidence in the market. We're trying to keep up to date with Cysview.com, but it's very difficult and doesn't match reality.
Question: The market would like you to inform the market on an ongoing basis when new scopes are installed, can this be done?

-Pipeline.
You are talking about a positive and growing pipeline.
When closing big deals or contracts between quarter presentations it would be great for the investors to get this information on ongoing basis.
Question: Can you tell more about the pipeline, are we dealing with 20 or 100 new scopes?

-Problems due to the Flexible scopes.
Question: Why did the company choose not to inform the market about this problems at once?

- Sale.
Question: Is it Photocure who actively contacts hospitals or is the hospitals that now are addressing Photocure and asking for Blue Light?

-Insider
We find that the interest among leading personnel and board members to buy shares is low compared to other companies.
Recommendation: We hope you can encourage them to buy more shares in their own company. This creates trust and confidence in the market in general.

We hope you can take the time to answer the above questions.

Thank you in advance.

Best regards,

Redigert 21.01.2021 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
rischioso
04.03.2019 kl 16:12 5762

Dom som sier dom er domma dom er domma dom ....

Når man hverken kjenner til inngang eller utgang ei heller hvor mange trades som gjøres så har man ikke belegg for hverken det ene eller det andre. Om jeg skulle ha feilet 95% av alle trades så kunne jeg ikke ha levd av børs også ville det ha blitt tomt for lenge siden - det burde selv den største mandelmassenassetasse skjønne ... ;)

Så kanskje en ide å la tankene gå i gjennom et filter før de når tastaturet for fremtiden ....

Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
focuss
04.03.2019 kl 18:04 5617

Må si jeg jeg synes det er fint med tiltaket til FB gruppen men synes ikke innholdet i brevet er så veldig bra.De lurer på hvorfor ikke PHO meldte med en gang at det var trøbbel med scope som nå er løst. Må bare si takk og pris for at de ikke gjorde det, da markedet ville hatt null kompetanse til å vurdere alvorligheten av det. Videre dette med å melde så fort de har installert et scope er noe stort tull, og som ikke bør gjøres.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2019 kl 18:11 5596

Focuss,
Der er jeg faktisk ikke enig med deg.
De kortsiktige i denne aksjen skjønner ikke bæret av hva PHO driver med uansett.Om selskapet hadde meldt om disse problemene underveis som de burde kunne det heller kommet noe positivt ut av det hele på Q4 da de kunne bekrefte at dette nå var iorden.
Synes også at de treffer godt når de forespør muligheten for å melde nye inngåtte kontrakter(utplasseringer av skop). Dette kan gjøres i bolkvis a 3-5 klinikker. Vi er inntil resultatene er positive avhengig av noe positivt påfyll innimellom, det er stort sett dødt mellom kvartalsrapportene og når de også blir så der, blir ikke summen sprek.

Enig i mye av det du skriver, men her er jeg ikke enig.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
bravi
04.03.2019 kl 19:56 5512

Jeg skjønner ikke hvorfor focuss er så imot at de skal melde utplasserte skop? Det er egentlig den eneste målbare størrelsen de kan melde som helt sikkert viser potensialet hvordan det utvikler seg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
focuss
04.03.2019 kl 20:10 5488

Andy
Jeg er sikker på at aksjen ville falt masse og mange ville solgt i panikk og noen med stopp-loss. shorterne hadde kastet seg på sammen med baisserne Mindre operasjonelle problemer er det overalt uten at det børsmeldes. Mener virkelig at å børsmelde slikt ville vært uansvarlig Nå er det løst og ingen skade skjedd. Regner med at de kommuniserte med KS for å få avklart om det var noe alvorlig eller ikke. Som Schneider sier , med nylanseringer så er det alltid noe som korrigeres etterhvert.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.03.2019 kl 00:55 5382

Enig i at forbigående utfordringer som de mer eller mindre har kontroll på ikke er noen grunn til å melde om - det må da være viktigere å få ordnet opp enn å skulle melde hver eneste aktivitet i markedet - men når det kommer til utplasseringer så er det viktig å melde i den fasen de nå befinner seg nettopp fordi det er det eneste selskapet kan måles på.

Det er ikke meldepliktig og kan om selsakpet ønsker det samles opp til hver q presentasjon, men siden det er dette som legger grunnlaget for fremtidige inntekter så vil det ikke være annet enn positivt å melde denne progresjonen i markedet - om ikke hver uke så i alle fall på månedsbasis.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
focuss
05.03.2019 kl 06:08 5302

Rischioso
Det kan være en periode null nye scope er utplassert, mens det er solgt rekord mye Cysview så det blir å sende helt feil signal å melde antall scope alene til markedet. Om noe skulle vært meldt på månedsbasis så burde det være antall kit solgt. Dette fordi det er relevant for resultatet, men også fordi det er dette de faktisk selger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
05.03.2019 kl 06:43 5250

Dette med å melde månedelig er å fokusere på detaljer som raskt kan gi signaler som misoppfattes i markedet. Jeg antar at Cysview, som er PHO sitt produkt, selges i rykk og napp. Antar at når et sykehus kjøper inn Cysview så kjøper de ikke bare bare for en ukes forbruk, men gjerne for flere ukers forbruk. På den måten kan salget være svært høyt enkelte måneder og lavt enkelte måneder.
Hva angår selve scopene vet vi hvordan KS rapporterer dette? Rapporterer de salg hver måned eller kvartalsvise? Jeg antar at uansett hvilke måte PHO ønsker å rapportere salg av scope så er ikke det en beskutning som kan fattes ene og alene av PHO da produktet produseres og leveres av KS. Så jeg føler meg sikker på at den måten denne rapporteringen skjer på er et resultat av samtaler mellom PHO og KS.
Men KS produserer og selger en rekke forskjellige produkter og jeg kan vanskelig tenke meg at de rapporterer månedlig hvor mange enheter de selger.

Men jeg skjønner at man som aksjonær ønsker mest mulig info som kan bidra til å vurdere godheten av ens investering. Hvem gjør ikke det?
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
focuss
05.03.2019 kl 08:46 5111

Jeg hadde foretrukket at brevet til selskapet hadde adressert det som vi virkelig føler er problemet, nemlig utvikling av aksjekurs da vi opplever at den overhode ikke representerer selskapets posisjon. Slike tiltak kunne vært pleie av meglerhus, media, tilbakekjøp av egne aksjer etc.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.03.2019 kl 08:53 5083

Det er jo det som er hensikten - ledelsen kan ikke bry seg om aksjekursen - de jobber for å skape verdier og aksjekursen kommer som et resultat av det og av samme grunn var det riktig og stile det som er gjort for gjennom hyppigere rapportering anslagsvis en månedsvis rapprortering så får man en indikasjon på progressen. Det spiller jo ingen rolle om det går i rykk og napp for det er vel noe alle er inneforstått med - det som er greia er jo at man ser en økning fra måned til måned liten eller stor for begge vil unansett generere inntekter på sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
JT
05.03.2019 kl 08:57 5467

FB gruppen har fått svar fra DS :
Vedrørende epost til Schneider.

Sent igår kveld har jeg fått svar på henvendelsen som ble sendt lørdag kveld.
Jeg vil informere om at jeg har fått en meget hyggelig respons fra Schneider som i ord og oppbygging bidrar til spenning og optimisme. De jobber med å utarbeide en besvarelse som de tror vi i denne gruppen kommer til å sette pris på. Svar er lovet denne uken. Jeg legger det ut så snart det er mottatt.


Hi Roger

It’s a pleasure to meet you.

I want to acknowledge I received your email and let you know we are working on something that I think will serve you and your FB group perfectly in terms the questions and answers you are looking for from us. I am confirming some things on my end and will get back to you early this week.

Kind regards,

dan
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
05.03.2019 kl 09:00 5466

Fantastisk! Ser frem til svarene Dan gir!
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
focuss
05.03.2019 kl 09:21 5435

At ledelsen ikke skal bry seg om aksjekursen er en utbredt missforståelse. Det er det samme som å si at styret ikke skal bry seg om aksjonærene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 12:17 5267

Flott å registrere at Schneider har respondert raskt og svarer på en positiv måte.
Det bør han selvsagt også gjøre da dette er en stor gruppe som ikke skal ignoreres.
Blir spennende å se hva han kommer med som endelig svar på deres spørsmål.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
focuss
05.03.2019 kl 12:30 5244

Svaret til FB gruppen må nesten komme i form av en børsmelding.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
bravi
05.03.2019 kl 12:38 5214

Ser frem til svaret fra Schneider, kunne gjerne kommet som en børsmelding (forutsatt at det ikke er negativt).

Er helt uenig med rischoso, den viltigste oppgaven til både ledelse og styret er til enhver tid høyest mulig aksjekurs. Kursen er egentlig en oppsummering og kontinuerlig verifisering av deres kvaliteter.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.03.2019 kl 12:43 5198

Selvfølgelig er aksjekursen viktig, MEN det er ikke slik at ledelsen sitter og kikker på aksjekursen på daglig basis slik vi gjør og setter inn støt for å bevege den om den går i feil retning - får inderlig håpe at de bruker tiden til å utplassere scope og ikke sitter foran skjermen og kikker på kursutviklingen for de burde heller være opptatt av å skape verdier og gjennom det kommer aksjekursen - akkurat det er vel noe som burde være almen viten ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
focuss
05.03.2019 kl 12:50 5171

Rischioso
Selvfølgelig sitter ikke ledelsen å følger aksjekursen, de skal skape verdier for selskapet. Styreformannens arbeid er å ivareta aksjonærenes interesser og det gjøres best ved å sørge for en riktig pris i markedet. Dersom styreformannen synes dagens pris er riktig så har han i hvert fall ikke min tillit som styreformann. Går ikke ann å å snakke om ny SoC og akselererende vekst og mene at selskapet i dag er ok priset. Styreformannen kan doble verdien på en ettermiddag om han ønsker.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 13:14 5114

focuss,

Ikke helt utenkelig at det gjør nettopp det, synes forøvrig svaret fra Schneider åpner for slike tolkninger.
Overrasker meg faktisk at ikke flere tolker det slik.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.03.2019 kl 13:22 5102

Det har ingen hensikt at ledelsen skal hausse når det ikke gjenspeiles i resultatene - de lærte nok noe for ikke lenge siden hvor kursen steg til rundt 60 og falt som en sten når resultatene kom ...

Det er bedre å skape mindre forventninger og heller kunne matche eller overraske positivt enn å skuffe slik de gjorde både i q3 og q4 ...
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 13:27 5081

Risch,
Det kan jeg være enig med deg i.
Samtidig er det vel en kjennsgjerning at resultatene i seg selv både ved q3 og q4 ikke fortjente slike dropp(med unntak av antall utplasseringer q3).
De viser til en fordømt sterk vekst tross alt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 13:48 5037

Takk for oppdateringen JT - venter i stor spenning på svaret. Men skal det gis kurssensitive informasjon - som går utover presentasjonen ved Q4 - må det vel gis som børsmelding. Enten kan en forvente en ytterligere oppdateringen av det som har skjedd så langt i Q1 (børsmelding) - eller gis det et mer generelt svar (uten børsmelding). Basert på svaret ja en kanskje håpe på en mer utførlig oppdatering/forklaring (børsmelding)? Uansett er det av interesse å høre hva de tenker om ift større grad av synlighet i media/øvrige informasjonskanaler mellom Q rapporteringen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
bravi
05.03.2019 kl 13:58 5011

Problemet med dette caset er at kursen ikke er i forhold til resultater og potensial. Det er det styrets ansvar overfor aksjonærene å få rettet opp.

For meg kan Schneider få satse med så mange selgere han vil hvis det fører til optimalisering av aksjekursen. Klarer han ikke det må han redusere utgiftene og begynne å levere pluss resultater. Det er ingen mellomting på det og bla..bla.. at alt skal bli så mye bedre i 2025.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Legoland
05.03.2019 kl 14:26 4947

Tipper svaret kommer i form av melding om insiderkjöp av CEO. Helt uforpliktende overfor leserne, men et tydelig signal.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 15:27 4848

Interessen for Photocure er nå rekordstor til tross for sjokknedgang i kursen etter Q4 2018 og Q4 2018 som ble presentert så sent som den 27.02.2019.
På godt under 3 døgn har antallet medlemmer på Photocure Investors vokst med 41 stk, og det går ikke mange minutter mellom hver innmelding i perider av døgnet.

Så kan men spørre seg hva denne enorme, nye interessen kommer av, og personlig har jeg ikke noe godt svar, men jeg ser det som et godt tegn for selskapet som den optimisten jeg er på selskpapets vegne.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 17:23 4710

Jeg er medlem i gruppen på Facebook og henstiller de som er aksjonærer i pho og som ikke er medlem der om å bli det.
En slik stor gruppe kan ikke ignoreres av ledelsen og styret i selskapet.
Jo større, jo sterkere ved henvendelser, GF, oppkjøp etc.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 17:34 4684

Tenker FB-gruppen å kjøpe opp Pho??
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 17:37 4677

Hehe, tror ikke.
Vil tro du skjønte hva jeg tenkte på
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
teaa
07.03.2019 kl 11:15 4429

Angående svar fra Schneider:
SITAT
Hi Roger

It’s a pleasure to meet you.

I want to acknowledge I received your email and let you know we are working on something that I think will serve you and your FB group perfectly in terms the questions and answers you are looking for from us. I am confirming some things on my end and will get back to you early this week.

Kind regards,

dan
SITAT SLUTT
"I am confirming some things on my end and will get back to you early this week."

"Tidlig denne uken" tolker jeg som første halvdel av uken. Nå er det torsdag og hvis svaret er kommet, så er det nok flere enn meg som er spent på svaret.


Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
JT
07.03.2019 kl 11:50 4374

Det er kommet et svar nå :
Oppfølging vedrørende vår henvendelse til Dan Schneider.

Imorges mottok jeg følgende e-post fra Erik Dahl.
Dette oppfatter undertegnede som et positivt signal og respons på vår henvendelse.
Mer informasjon om denne seansen vil fortløpende bli publisert her etterhvert som den foreligger.

Hei Roger,

Takk for eposten til Dan Schneider og styreleder Egberts. Vi setter stor pris på engasjementet og interessen for Photocure. Spørsmålene deres er viktige og vi ønsker å invitere til å stille enda flere. Samtidig mener vi også andre bør han anledning til å ta del i aksjonærdialogen på nettet.

Derfor inviterer vi til en Q&A-seanse onsdag 13/3 klokken 1300 som vi kommer til å strømme på Facebook og på andre plattformer. Vi vil åpne spørsmålsfeltet denne uken og skal besvare spørsmålene som kommer inn. Dere kan også få tilgang til lenke, slik at dere kan følge sendingen på deres side.

Hilsen

Erik
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Jackpot$
07.03.2019 kl 12:14 4327

Spennende! Bra tiltak!

Det er helt hinsides at det selskapet som har best teknologi for å redde liv til pasienter som blir rammet av blærekreft( som er verdens 4-5 største kreftform) er priset til 840 mill. Helt utrolig!! Særlig nå som alle lampene lyser grønt i USA. PHO har ca 100 mill på konto og er gjeldsfri!! Såvidt jeg kan huske ble saksbehandlingen for å få gjennom full refusjon i usa(som trådte i kraft 01.01.19.) gitt en slags økt prioritet for å fremskynde søknaden pga det enorme og akutte behovet for PHO sitt unike produkt!! Hva forteller ikke det?? PHO blir en mega suksess av dimensjoner!!!

I pharma sektoren skjer oppkjøp og fusjoner hyppig. Blir PHO liggende på dagens kurs fremover samtidig som omsetningen øker, er min helt klare spådom enten at PHO blir kjøpt opp eller fusjonerer med et annet selskap!
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2019 kl 13:13 4251

Dette virker jo meget positivt så får en se hva som kommer ut av det.
Men virker som Schneider har skjønt poenget og reagert meget hurtig.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
JT
07.03.2019 kl 15:09 4133

Sjekk ut AX Exposure på facebook :Photocure ASA kommer på besøk!

Photocure er et norsk farmasøytisk selskap som utvikler og kommersialiserer legemidler for bedre diagnose og behandling av pasienter med blærekreft. Anvendelse av Photocure-teknologien, som får kreftceller til å lyse rødt, har ført til bedre behandling av blærekreftpasienter over hele verden. Nå satser selskapet stort i det viktige amerikanske markedet.

CEO Daniel Schneider vil holde en direktesendt Q&A-seanse onsdag kl. 13.00. Det vil være mulig å stille spørsmål i kommentarfeltet, samt å sende inn spørsmål på forhånd. Pål Falck som er helseanalytiker i Arctic bistår som moderator.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.03.2019 kl 15:12 4124

Kan vel tyde på at Marschall også har sine ører på hva som rører seg rundt PHO, for nå ser vi at "noen" plutselig ønsker å presse kursen nedover igjen. Og med såpass mange nervøse investorer som er avhengig av blå tall på bunnlinjen for å skjønne at dette går veien, så sier det seg selv at Marshall bør ha gode muligheter til å treffe på en del stop loss som kan hjelpe dem, dersom de får kursen ned noen kroner. Synd vi ikke lenger kan se hvilke aktører det er som er aktive. Men hadde ikke slike spill vært like lette. Børsen er tross alt ikke for oss småaksjonærer. Vi blir bare en kork som følger bølgene de store lager.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
JT
07.03.2019 kl 15:19 4099

Tydelig at noen våknet....Fallet i kursen kom nøyaktig samtidig som Q&A seansen ble offentliggjort
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
teaa
07.03.2019 kl 15:29 4094

Hvor/når ble Q&A-seansen offentliggjort?
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
JT
07.03.2019 kl 15:32 4085

På AX Exposure klokken 14:30
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2019 kl 15:39 4064

LM,
Tror du har helt rett, siste krampetrekninger fra MW før inndekningen starter.
Utfordringen er at de får herje akkurat som dem vil uten noe som helst kamp.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Jensemand
07.03.2019 kl 16:01 4017

Jeg vil nok mene at det er i aksjonerenes interesse at PHO holdes med et lille overskud i hvert Q. Når man har underskud så vil det give større udsving i aksjekursen og sådan rent psykisk er det således, at når et selskap har underskud så bevæger man sig mod en emission no matter hvor meget at ledelsen siger man er fuld finansiert. Underskud betyder man beveger seg mot emission i markedets pimitive opfattelse. Underskud giver næring til shorting og store kursbevegelser. Overskud vil gji en mere stabil kurs - også er blot lille overskud.
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2019 kl 16:09 3993

This garbage is going out the back door
Redigert 21.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare