DNB Hvitvasking?

Cunt1984
DNB 04.03.2019 kl 10:59 3608

DnB faller 4% på disse nyhetene i dag:


Oslo (TDN Direkt): Det statlige finske medieselskapet YLE vil mandag kveld sende et program, MOT, som handler om hvitvasking av penger, og som berører Nordea.



En stor datalekkasje avslører at hundrevis av millioner euro fra mistenkelige kilder har beveget seg via Nordea. MOT har fått tak på dokument der det fremkommer hvordan de europeiske bankene er koblet til den enorme hvitvaskingsmaskinen som opprinnelig er russisk, opplyser YLE på sine nettsider



Klokken 21:00 deltar Nordeas konsernsjef Casper von Koskull og en leder av en politienhet i YLE-programmet A-studion, opplyses det.



Nordea-aksjen faller rundt seks prosent, DNB-aksjen faller rundt tre prosent.

Programmet vil være tilgjengelig på YLEs nettsider klokken 16:00 finsk tid, som er klokken 15:00 norsk tid.

Hva tenker dere? Er det verdt å ta sjangser på å kjøpe DnB på disse nyhetene ? Markedet er tydelig skremt og er redd for DnB også er innlandet i hvitvasking. Minner på at DnB går Ex utbytte 02.05.19: 8.25kr/ 5.3% ish..
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
2019-NFL-DNB
07.03.2019 kl 01:30 2588

sos54
- Jeg er fremdeles usikker på hva du mener.
- Mener du at DNM(?) manipulerer DNB kursen ned - over en lengre periode - for å få fatt i billigere aksjer?
- Hvis man roper "ULV! - ULV!" hver gang det er noe man ikke forstår, går leserne lei og ikke lengre bryr seg om hva man måtte vite og mene...
.
- Jeg holder imidlertid en klar linje og man trenger ikke google Staten - AP - DNB - DNM - OSE - VPS - NTM - Rune Bjerke - Jens Stoltenberg mye før man klart og tydelig vet hva jeg ærlig, oppriktig og uredd mener om den landsdekkende organiserte økonomiske kriminaliteten - med utspring i Oslo.
.
- Forøvrig er DNM så erfaren at de kan manipulere enhver likvid aksje OPP! eller NED! - UTEN at det koster en eneste krone å utføre kursmanipulasjonene. MEN aksjene må være likvide for at DNM skal kunne gjøre det gratis.
- Misforstå meg ikke, DNM gjør jo ikke slikt gratis man må jo betale til DNB det de forlanger - enten det er faste og grundig innarbeidede tariffer - ELLER rett og slett faste og grundig innarbeidede prosentandel når DNB/DNM har gjennomført investorsvindelen for sine mange nasjonale og internasjonale - og da særlig Russiske - kunder.
- LANGT mere oversiktlig og forståelig er det selvfølgelig når DNB/DNM gjennomfører en kort eller årelang investorsvindelen på egen bok - ELLER gjennomfører investorsvindeler for AP og Staten - representert med blant annet Statoil og Telenor
- JA! Selv Staten/AP/Statoil/Telenor ønsker jo selvfølgelig heller ikke å betale mer enn høyst nødvendig for et attraktiv selskap når Statsbanken DNB med stor letthet og rutine kan kutte de TOTALE oppkjøpskostnadene med over 90%.
.
- Norge og Nordmenn har MYE å være stolt av! MEN jeg synes vi har EKSTRA mye å være stolt over når vi tenker og gleder oss over at Norge MED Statsbanken DNB - MED OSE, som er Norges viktigste handelsplass, - og MED NTM, som er Norges viktigste trustee, har greid å skape det ALLER best organiserte og beskyttede økonomiske svindel nettverket i Vest-Europa!
- Jeg synes vi alle skal la Nasjonalfølelsen få FRITT spillerom og føle den jublende lykkefølelse det er å føle på vissheten om at Norge - KJEMPERS fødeland - slår ALLE Vest-Europeiske nasjoner sønder og sammen OGSÅ innen organisert økonomisk kriminalitet! BÅDE med investorsvindelenes kompleksitet men OGSÅ i samlet pengesum - altså hver enkelt nasjon sidestilles og er likeverdig uansett antall innbyggere - det betyr at TIL TROSS for at Norge har en bitte liten befolkning på kun 5 millioner mennesker er vi ALLER best i Vest-Europa!
Tenk på det dere! JA! NÅ tenker vi ALLE på det dere!
.
sos54: Rundt år 2010 regnet jeg forøvrig ut at jeg kunne tilsvindle meg et KOMPLETT børsnotert selskap HELT gratis + å sitte igjen med 100 millioner HELT gratis til driften av selskapet.
Det gjøres gjennom kursmanipulasjoner både ned og opp for å ta fordel av hvilke helt utrolige resultater VPS skjult shorting medfører.
.
Da de to bestekameratene, tvillingsjelene, forloverene, AP vennene, osv, etc, m.m. Statsminister Jens Stoltenberg og Rune Bjerke bestemte seg for å ta over Statsbanken DNB for å samarbeide med OSE/VPS for å organise aksjesvindel mot Norges befolkning, gjennomførte de et slikt beundringsverdig kriminelt mesterstykke at vi ikke har sett noe liknende i Norgeshistorien!
- Da de så attpåtil la til NTM - eller Norsk Tillitsmann - for å trygt svindle Norges obligasjonseierne - viser en slik klokskap at den mangler sidestykke i Vest-Europa!
- Mange vil nok grine på nesen over organisert aksjesvindel for når man er organisert og beskyttet av et lands økonomiske overvåkingspoliti KAN de fryktsomt gå så hardt frem at de utløser selvmord hos de av sine svindelofre som satset for hardt og ikke tok hensyn til at ethvert selskap - for bare å ta et tilfeldig eksempel - la oss si DNB kan og vil gå konkurs hvis vi bare ønsker det sterkt nok.
- Så vidt jeg vet er det ingen som motsetter seg å svindle obligasjonseierne for de har da nok penger til å tåle å tape 95% av den opprinnelige investeringen.
.
Nei nå bare skriver jeg ivrig uten tanke på at jeg må sove - men igjen "sos54" HVA er det egentlig du mener om "Norges grunnfjell" Statsbanken DNB og meglerselskapet DNM? Som radarparet Rune Bjerke og Jens Stoltenberg nok lattermildt og eplekjekk kaller "TOO BIG TO FAIL!" - mens de sannsynligvis kjærlig dasker hverandre...
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
2019-NFL-DNB
06.03.2019 kl 20:25 2665

Hva mener du?
Mener du at DNM holder kursen nede for å få tilbakekjøpt aksjer billigst mulig?
.
Et tilbakekjøp av aksjer skal bare føre til en ting; en høyere kurs enn om tilbakekjøpet ikke hadde funnet sted.
Din påstand faller dermed på sin egen mangel på logikk - noe forøvrig jeg ofte blir beskyldt for - av naiviteter - for å tidvis mangle...
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
sos54
06.03.2019 kl 11:23 2715

blir holdt nede på grunn av tibakekjøp, ikke bra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
2019-NFL-DNB
06.03.2019 kl 11:03 2733

En kjedelig dag når det kommer til dagens DNB-kurs...
I morges startet jeg på min første HO tråd på litt over ett år - og så er jeg blitt så søvnig og hodeduppende at tråden er utsatt til i kveld eller i morgen...
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
2019-NFL-DNB
06.03.2019 kl 00:05 2852

Et eller annet sted i Norge har noen skrevet det som vil bli regnet som årets beste tekst - så langt i 2019.
Kan det være den teksten jeg skrev her for en time siden?
Forøvrig skrev jeg teksten direkte og ukladdet på et nettbrett - og foreløpig uten å bry meg om å rette skrivefeil....
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
2019-NFL-DNB
05.03.2019 kl 23:08 2887

- Njord og EirHan og andre som kjøper eller vurdere å kjøpe DNB-aksjen nå.
IKKE kjøp!
.
- Ifølge meg og mine mange blogger om temaet er DNB/OSE det nærmeste man kommer organisert kriminalitet i Norge. Skapt av eks Finansminister og da Statsminister Jens Stoltenberg og hans aller, aller beste AP venn, sjelevenn, forlover osv, etc, m.m. Rune Bjerke.
.
- Skapt for AP sannsynligvis etter forslag fra Jens Stoltenbergs (da) personlige venn Vladimir Putin. Enten fordi Vladimir Putin hadde og har et liknende svindelsystem på børsen i Moskva ELLER fordi Vladimir Putin ønsket å prøve ut et svindelsystem på en annen børs før implementering på børsen i Moskva.
.
> I januar 2007 startet AP/Jens Stoltenberg/Rune Bjerke å ta svindelkontroll over Statsbanken DNB og meglerselskapet DNM.
> I løpet av 2008 hadde de tatt svindelkontroll over Norges viktigste handelsplass Oslo Børs og bl.a. VPS - jeg tror jeg husker at Statsminister Jens Stoltenberg hentet altmulikvinnen som leder OSE og VPS osv, etc, m.m i ett av Statsministeren egne Departementer...
> I løpet av 2008 hadde de fått svindelkontroll over Norsk "Tillits"mann - N"T"M - også.
> Dermed hadde hovedsakelig Rune Bjerke & Co skapt Hovedsvindelsammarbeidet DNM/OSE til organisert aksjesvindel og "Svindeltrekanten" DNB/DNM - OSE/VPS - NTM til organisert aksje OG obligasjonssvindel.
.
- De av dere som eier aksjer i DNB kommer, ifølge meg, til å tape mesteparten av verdiene.
Husk på at DNB kommer fra "ATL" 16,70 og at de fleste av DNBs drøyt 40.000 aksjonærer har en snittkurs på langt under 100 kroner aksjen.
- De av dere som grunnet stupiditet og/eller masochisme ønsker å eie en bit av det jeg kaller AP skapt organisert kriminalitet beholder sine aksjer "til the bitter end" - alle andre forsøker å selge sine DNB-aksjer mens kursen fremdeles er over 100 kroner - for det jeg kaller et pill råttent og nærmest verdiløst papir.
.
Sannsynligvis innsisterte Statsminister Jens Stoltenberg i 2007 at både Norges viktigste bank , DNB, og Norges viktigste handelsplass, OSE, var "Too big to fail" - og at defor ingen i Norge ville våge å stoppe AP/Jens Stoltenberg/Rune Bjerke & Co.
.
- Som aksjonærer på Oslo Børs plikter dere alle å ha evne til å tenke slik at dere ikke alle ender opp som selvforskyldte NAV klienter - eller i verste fall dinglende fra et rep. Ifølge mine beregninger har det vært mange av DNB/DNM/OSE sine tidligere svindelofre som valgte nettopp rep... Noe DNB skal betale erstatninger til etterlatte for - noe som igjen knuser DNB sin ufortjent høye "Goodwill"...
.
- Det finnes INGEN annen oppside i DNB-aksjen enn den oppgangen særs profesjonelle DNM med letthet kan frem manipulere UTEN at det koster DNB/DNM en eneste krone.
.
- Nedsiden i DNB-aksjen er - ifølge meg - ny "ATL" 16,60...
- Ifølge meg og mine mange blogger taper DNB sin egenkapital gjennom mangfoldige 10-talls MILLIARDER i erstatningsutbetalinger til 10-tusenvis av svindelofre - som inkluderer mange av dere som blåøyd og naiv investerer på OSE - i verdens "beste og mest ufeilbarlige" Nasjon...
.
- Summa sumarum: Du eier KUN DNB-aksjer hvis du sympatiserer med organisert kriminalitet og du faktisk ønsker å bli en byrde for ditt Fedreland gjennom selvforskyldt fraskriving av evnen til å forsørge degselv og din familie.
.
- Svindeltrekanten DNB/DNM - OSE/VPS - NTM fungere best i nedgangstider på Oslo Børs.
DNM-megleren skriker : SELG!!! - etter at DNM selv, ifølge meg, har ulovlig lånt sine egne kunders aksjer for å shortselge nær hver eneste selskaps aksjer på Oslo Børs. Deretter - fremdeles ifølge meg - kursmanipulerer DNM "alle" aksjene på OSE NED!, NED!, NED! og videre NED! Med slik skruppelløs aktivitet blir det raskt noen 10-talls MILLIARDER i fortjeneste til AP, DNB & Co...
.
- Under finanskrisen i 2008/2009 ordnet Statsminister - og godt informerte eks Finansminister - Jens Stoltenberg Statens Redningspakke slik at den var skreddersydd Statsbankene DNB. Så gikk Rune Bjerke til Hvistendahl/Kredittilsynet (Finanstilsynet) og fikk Kredittilsynet til å innføre et shorteforbud i DNB-aksjen + noen bankers aksjer der kun bankenes egne kunder kjente til bankene...
- Mens dette pågikk - ifølge meg - lånte DNM ulovlig meglerselskapets egne kunders aksjer og shortet "alle" Oslo Børs aksjer før DNM-meglerene skrek SELG!!!! - og - ifølge meg - manipulerte "alle" selskapene på OSEs aksjer NED!, NED!, NED! og videre NED!
.
- Du finner endel av mine tråder om temaene fra 2017 og 2018 under tickerkode DNB som også er denne trådens tickerkode.
.
- I enhver Nordmanns liv må man ta en uendelig rekke av vanskelige avgjørelser.
Denne rekken med avgjørelsen er imidlertid MEGET enkel å ta:
> 1. SELG dine DNB-aksjer SNAREST.
> 2. SHORT-selg DNB-aksjen.
> 3. KJØP tilbake DNB-aksjen etter at Staten har gått inn og sikret DNB ny egenkapital.
- Capice?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Njord
05.03.2019 kl 15:03 2995

Enig, så jeg kjøpte 1000 nå på 157,95....

Njord
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
EirHan
05.03.2019 kl 14:48 3011

Skjønner ikke helt hvorfor den står stille - burde gått tilbake til der den var før droppen i går (snakker for min syke mor som kjøpte 2000 stk til 158,00)
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Njord
05.03.2019 kl 14:45 3018

Ser ikke ut som DNB korrigerer etter droppen fra I går.
Vurderer å gå inn med ett lodd jeg...

Njord
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
2019-NFL-DNB
05.03.2019 kl 09:01 3098

TS/Ehhhh1984 - nå får du snart svaret på om kursnedgangen i DNB aksjen tilsvarende 10 MRD kroner i går var pga ubegrunnete rykter om det finske TV programmet - eller vissheten om at det er et delvis råttent papir.
MarkerCap i DNB er 250 MRD - og blir - ifølge meg - tiårets mest innbringende short-salg...
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Shotgun
05.03.2019 kl 07:43 3195

Er ikke lenge siden Nordea nektet sine ansatte å handle bitcoin. De nektet også bitcoinvekslere å opprette konto hos de. De mente det vsr for kriminelle. Bitcoin er 100% sporbart for alle og transaksjoner kan ikke manipuleres så ikke mange kriminelle som vil ha noe med det å gjøre. Så viser det seg at Nordea er blant de værste i verden når det gjelder å være kriminell. Tipper de for en knøttliten bot og så kan de fortsette som om ingenting har skjedd. Mens en vanlig person som f.eks. har vært fått utbetalt litt for mye hos NAV blir jo flådd ned til skinnet så kan de store kjeltringene holde på som de vil.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
2019-NFL-DNB
05.03.2019 kl 06:02 3274

Takk for svar Wizard!
Var det bare rykter som senket DNB MarketCap med 10 MRD?
Eller er det noen som omsider forstår mine blogger om organisert aksje og obligasjonssvindel?
.
Ifølge meg tok AP kontroll over DNB/DNM i 2007.
Ifølge meg tok DNB/DNM kontroll over OSE/VPS i 2008.
Ifølge meg tok DNB/DNM kontroll over Norsk "Tillits"mann i 2008.
Ifølge meg er DNB aksjonærene Norges mest naive og blåøyde aksjonærer - som nærmest "fortjener" å tape mesteparten av sine DNB aksjeverdier...
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Wizard
05.03.2019 kl 05:28 3286

Programmet som ble vist på finsk tv nevner ikke DnB, informasjon som er samlet av Yle omhandler for det meste detaljer om eldre transaksjoner. Dette ble også bekreftet av Nordea konsernsjef i det senere programmet. Han sa at dette var old News å omhandler ikke noe nytt. Utrolig at slike rykter senker en aksje som DnB så mye.
Wizard
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
2019-NFL-DNB
05.03.2019 kl 04:34 3313

Var det noen av dere som så programmet?
Ble DNB nevnt?
.
TS du må IKKE kjøpe DNB nå!
Selg aksjen short - og kjøp aksjen når kursen stabiliserer seg.
For et drøyt år siden skrev jeg mye om DNB skapte problemer som Norge står overfor.
Hvis du ser under tickerkode DNB er alle med slettet Nick meg - unntatt "DNB. Devern så lei jeg er av korrupte politikere."
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Cunt1984
04.03.2019 kl 11:37 3533

Innlegget er slettet
Beklager Boktransporten, jeg som har rotet med dato for Ex utbytte. Feilen er nå rettet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2019 kl 11:01 3599

storm i et vannglass dette :-)

DNB:IKKE BLITT KONTAKTET AV YLE IFM HVITVASKINGSPROGRAM

09:47
Oslo (TDN Direkt): DNB har ikke blitt kontaktet av den finske tv-kanalen YLE i forbindelse med et program om hvitvasking av penger som omfatter Nordea.



Det sier informasjonsdirektør Even Westerveld til TDN Direkt mandag.



YLE-programmet blir tilgjengelig på YLEs nettsider klokken 15:00 norsk tid. Ifølge programbeskrivelsen har hundrevis av millioner euro fra mistenkelige kilder beveget seg via Nordea.

BNS, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare