3000 nye H2 fueling stasjoner i Usa innen 2025

Slettet bruker
NEL 04.03.2019 kl 13:48 4850

En strålende H2 stasjonsvekst i Usa som kan berike mange Nel aksjonærer. Nel er tungt inne i Usa og selskapet har en stor fabrikk der borte. Selskapet kan vinne store USA kontrakter og Nel har nylig montert og levert tunge H2 fueling anlegg til Sun Lines H2 bus selskap i California. Stay inside Nel.
Hydrogen: Byggeklossen til en helt ny energi industri.
Les herlige omfattende H2 fakta om den rivende raske H2 utviklingen i Usa: https://medium.com/@cH2ange/hydrogen-the-building-block-of-an-all-new-energy-industry-39ec03ba5b86
Redigert 20.01.2021 kl 16:56 Du må logge inn for å svare
Tradinator
04.03.2019 kl 14:02 4757

Gode nyheter fra alle kanter og nå står det ikke 2030 men oftere og oftere 2020-2025. Det vil si at man øker hastigheten i det grønne skiftet. Hold på hatt og aksjer.
rogneveien
04.03.2019 kl 14:05 4729

Tigeren.
Du og vi kan rope og skrike så mye vi orker om nye stasjoner og intensjonsavtaler, ja om så de popper opp som paddehatter rundt omkring. dette hjelper ikke NEL en puch. Det eneste som vil klare å karre NEL over 6 tallet nå er KONTRAKTER med hard cash. Alt utenom det, trekker bare markedet på skuldrene av. Løkke må få realisert noen av disse gullkantede "obligasjonene" hvis ikke det skjer snart siger vi ned i det ytterste mørket igjen. Jeg har sittet i NEL i 3 år og har ingen planer om å selge, men jeg er realist og ser klart risken i denne aksjen.
NEL er totalt prisgitt noen virkelig godbiter nå som akkumulerer mye penger om vi skal videre oppover. Investorene er lei knapper og glansbilder for å si det stygt. Er litt lei selv også, men sitter videre med det jeg har, blir ikke å selge.
Løkke til.
meocon
04.03.2019 kl 16:47 4443

Ingen vet hvor haren hopper ! En vakker dag skjer det !
Den dagen kan godt være imorgen, i April eller i 2020.

Dette er en del av game, vel !

Jo større risiko, Jo større gevinst (eller større tap).
Framtiden vet ingen sikkert og begrep 100% er sjelden bruk i statistikk !


Slettet bruker
04.03.2019 kl 16:52 4406

Jepp, meocon :-) Aksjer er alltd spennende. Ingen vet hva morgendagen bringer. Jo større risiko - Jo større gevinst. De ord "låner" jeg som mine nye slagord. Nel står foran det store gjennombruddet. Da må jeg sitte i en høy posisjon og er tungt lastet med Nel. Lykke til :-)
Sørøya
04.03.2019 kl 17:35 4194

Rognveien,
Bra sagt.
Flere av NELs inngåtte «avtaler» mangler endelig utforming og kvantifisering og får etterhvert litt luftslott preg.
Det gjelder YARA avtalen der vi skulle få mer info tidlig 2019
Det gjelder Alstom avtalen, der det riktignok er sagt at anbudsevalueringen vil dra ut i tid. Men hvor lenge?
H2 buss prosjektet likedan. Hva skjer?
I Japan ble det tegnet en lisensavtale basert på tidligere generasjon av stasjoner. Hva skjer. Skal NEL baserte stasjoner utplasseres før OL må de snart starte.
Riktignok har NEL signert noen avtaler i det siste, men det er knapt nok til å holde dagens aktivitetsnivå.
Regner med at vi får mere konkrete utbyggingsplaner fra Nikola 15 april.
Men basert på den tilsynelatende store og økende hydrogenaktiviteten som er i markedet må man nå forvente at NEL signerer flere håndfaste kontrakter.
Samarbeidsavtaler, standardiseringsavtaler etc. er stort sett bare utgiftsposter dersom de ikke raskt følges opp med konkrete kontrakter.
NEL sier selv at ut kilingen går raskere enn ventet. Fint, men hvor er kontraktene?
Redigert 04.03.2019 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2019 kl 17:49 4124

Lökke kan få sparken inom tre dager hvis styret inser hvor illa det er med finanserna
Slettet bruker
04.03.2019 kl 17:54 4081

I Sverige kunne han sikkert fått det. Men hvorfor fikk ikke sjefen i Volvo sparken da han dreit seg ut i forhandlingene med norsk olje...?
Slettet bruker
04.03.2019 kl 17:55 4069

Tror sikkert bunnlinje var positiv den gång då kan du bli sittende
rogneveien
04.03.2019 kl 19:32 3860

Sørøya.
Djings... som ungdommen sier når man tenker likt og gjerne sier det også.
Tror vi ser tingene ganske likt ja.

Løkke til.
Asko
04.03.2019 kl 20:23 3662

Rogneveien:

Jeg er temmelig enig i dine synspunkter! Det er kanskje noe "urettferdig" å skrive "nedsettende" om NEL nå ettersom jeg ikke lenger har aksjer i selskapet :-(

Jeg har siden fremleggelsen av 3q vært svært usikker mtp hvordan NEL-skuta styres: Man griper om alt for mange prosjekter uten egentlig å ha særlig kontroll over noen av dem. Jeg har vært inne i NEL 3-4 ganger og hver gang har jeg tjent noen kroner. De siste månedene har jeg imidlertid begynt å tvile mer og mer. Det grønne skiftet går nok sin gang,, det er likevel ikke sikkert at NEL går "til himmels".....
the renewable
04.03.2019 kl 20:23 3661


Ikke nok med det, Tiger. Amerikanske ingeniører utvikler en ny og mer effektiv brenselcelle.

http://www.hydrogenfuelnews.com/high-powered-fuel-cell-operates-at-double-the-voltage-of-todays-commercial-fuel-cells/8537017/
Nå gir vi gass
04.03.2019 kl 21:20 3458

Det er nok mye brenselceller som står for teknologi-sprang innen hydrogenbruk innen transport nå.
Batteri-elektriske biler har hatt nytte av batteriutvikling fra mobiler, som har vært et stort marked lenge.
Nå som hydrogen stadig mer kommer som rekkeviddeforlenger, vil det antagelig bli en like stor utvikling innen brenselcelle-teknologien.
Med enheter, små og effektive, som lett kan settes inn i hybridbiler istedet for forbrenningsmotor og eksosanlegg. Da forsvinner forbrenningsmotoren, som en har vært en nødvendig/stor del av batteri- hybrid-transporten.
profit1
04.03.2019 kl 21:28 3399

Det er virkelig begynt rulle!
the renewable
04.03.2019 kl 21:30 3381

Godt resonnement?. Ikke lenge før H2 teknologien virkelig øker farten i utviklingen, og reiser fra batteriteknologien?
rogneveien
04.03.2019 kl 22:04 3243

Asko.
Vel overveide tanker, jeg har lagt merke til at du er ute av NEL etter en lang stayerperiode. Det KAN være et smart trekk. Jeg sier KAN.
Jeg er enig i at det er noe treghet her som jeg ikke får tak i. Løkke er ikke flink å informere markedet slik han lover mtp de prosjekter han forespeiler. Det er noen flotte presentasjoner på hvert kvartallsmøte, men resulatene uteblir. På en annen side så ser jeg potensialet i det han gjør. Mulig jeg ikke forstår de store linjene her, men Løkke burde informere slik han lover. Det er litt surt når man venter på de forspeilede prosjeker så hører man ingenting. Det burde iallefall på kvartallsmøtene bli informert om evnt utsettelser på info om det ikke foreligger. Jeg vet ikke helt, men det burde vel komme noe subsans snart fra NEL sin side. Bevares det er kommet veldig mye positivt og mange kjempemuligheter ligger åpen, men resultatene uteblir.
Forøvrig er jeg veldig spent på hvem som skjuler seg bak Clearstream banking. Dette kan være noe som plutselig kan overaske oss alle. Det de gjør er så gjennomført at det må ligge en plan bak det.
Jeg har forøvrig tatt ut noe gevinst underveis, så jeg har reddet innskutt kapital. Seiler vidre på gevinst fra de tre siste år. Dette utgjør forøvrig seks sifret tall og er nok til å bli store penger (for meg) om den "tar av" så jeg klage ikke.
Løkke til.
Jeg er tross alt bare en stakkars amatør.
Nå gir vi gass
04.03.2019 kl 22:07 3224

Hydrogen kommer til å bli den nye oljen. Ikke lagret etter millioner år fra sol og liv. Men raskere omsatt energi fra dagens/årets sol, vind, og kanskje spesielt bølge (?). Energi er det nok av i verden.
Uten forurensning, hverken lokalt eller globalt. Vi vil antagelig oppleve hydrogen-enheter som kan lagre energi ved de enkelte boligområder snart. Noe batteri ikke kan greie. Hvert boligområde sin energi-kilde.
Så kommer kanskjeThorium-kraftverk , der hydrogen kan produseres 24/7 når nettet er fullt.
Hydrogen både til sesong-lagring, og nødvendig transport-energi.
I et godt samarbeid med gode batterier og med gode tanker (Hex ), som ikke har vært mulig tidligere.
Og med nye sprang innen brenselceller vil det være underlig om dette ikke vil bli det store nye.

«Partnerskapet er opptatt av å synliggjøre mulighetene for næringsutvikling i Norden knyttet opp mot hydrogen. Gruppen vil anspore til nye, nordiske hydrogensatsinger – og bidra til utvikling av ny næringsvirksomhet – ved å gå inn i et direkte samarbeid med bransjebedrifter. «
https://www.hydrogen.no/hva-skjer/aktuelt/bygger-fellesnordisk-hydrogensatsing
Holo
04.03.2019 kl 22:54 3040

21 mars skal det komme informasjon om partnerne i h2buseurope. Nevnt på kvartalspresentasjonen ar det skulle offentliggjøres i Danmark 21 mars, og antar da det kommer i forbindelse med transportmessen i Herning: https://www.transportmessen.dk/aktiviteter/groen-transport

Ganske sikker på at det også var nevnt i programmet for H2.0 konferert i Tyskland samme dag, men det er fjernet i oppdatert program, men NEL skal i alle fall delta der og: https://www.wattzweipunktnull.de/fileadmin/Content/Veranstaltungen/2019_NEH/H2/2019_H20_Konferenz_watt20_Programm8.pdf

the renewable
04.03.2019 kl 23:01 3006

Håper og regner med at mr. Løkke har denne komponenten under oppsyn og evaluering. Kanskje han allerede har kontrakt på den til «the final solution»?
Ingen bekreftelse kommer derfra før kontrakt er sikret?
Redigert 04.03.2019 kl 23:40 Du må logge inn for å svare
Furuen
04.03.2019 kl 23:12 2956

Department of Energy
Department of Energy Announces $31 Million in Funding To Advance H2@Scale

MARCH 4, 2019

WASHINGTON, D.C. - Today, the U.S. Department of Energy announced up to $31 million in funding to advance the H2@Scale concept. The focus of H2@Scale is to enable affordable and reliable large-scale hydrogen generation, transport, storage, and utilization in the United States across multiple sectors.

https://www.energy.gov/articles/department-energy-announces-31-million-funding-advance-h2scale#.XH122RU3AhQ.twitter
Slettet bruker
05.03.2019 kl 08:33 2733

Hei Holo. Jeg hørte på Løkke og jeg tror han sa at; H2 Energy kontrakten som er konsortiet som skal få 1000 Hydrogenlastebiler fra Huyndai i markedet for Sveits og en update fra Hyundai Truck Sveits Hydrogen fyllestasjonskontrakten Nel ASA: Awarded purchase order for a 2 MW PEM electrolyzer in Switzerland and enters a 30 MW framework contract til Nel https://nelhydrogen.com/press-release/nel-asa-awarded-purchase-order-for-a-2-mw-pem-electrolyzer-in-switzerland-and-enters-a-30-mw-framework-contract/, med mulig påfyll så antar jeg at vi får en snarlig oppdatering på H2 Bus Europa kontrakten Nel ASA: EU awards funding for large scale hydrogen bus project
(Oslo, 27 September 2018) Nel ASA (OSE: NEL) announced today that the H2BusEurope project has been selected by the Connecting Europe Facility program (CEF) for a proposed award on close to EUR 40 million for the deployment of a fleet of fuel cell buses and supporting infrastructure.
"We are extremely pleased that the CEF program has selected our project for a proposed award of EUR 40 million. Hydrogen buses are ready for large scale deployment in Europe, and this project is a significant stepping stone in reducing the total cost of ownership of hydrogen buses towards a level close to fossil fueled buses", says Jacob Krogsgaard, SVP of Nel Hydrogen Solutions. innen få dager https://nelhydrogen.com/press-release/nel-asa-eu-awards-funding-for-large-scale-hydrogen-bus-project/
Slettet bruker
05.03.2019 kl 09:44 2653

Nikola Motor Company@nikola
Replying to @BoringPrufrock
20 trucks at this location using 50 kilograms each day per truck. This will be used for testing by our fleets and we may allow car suppliers to fill here as well for testing.
Når jeg ser bildene av denne gigantiske Nel fabrikken. Jeg mener Nel Nikola H2 Heavy Duty Truck H2 fuelingstation utenfor Nikola sin nye 150000M2 fabrikk i Phenoix, så er jeg 100% sikker på dette er et anlegg en gigant H2 pumpe som består av mere enn 1 stk A485 elektrolysører. Da pumpeområdet ser ut som en hel fabrikk med en enorm H2 produksjonskapasistet. Meget spennende. Her ser det ut til å bli satt opp clustere. Løkke sa at 2 stk demostasjone skulle koste ca kr 110 millioner inkl eget Nel/Nikola design og en teknisk pakke fra Nel til Nikola på USA 1.5 mill som tillegg.
meocon
05.03.2019 kl 10:02 2575

HEX taper ikke, tror jeg! Hvis du mener det er kjempetap, KJØP IKKE ! Du må ha tapt med HEX fra før. (pga. emissjon, ikke sant !). Jeg er "ny" i HEX etter min grønn analyse !

Case for HEX er omtrent for NEL. Begge vinner , stort eller smått !
Det er grunnen jeg har valgt å gå inn. Hva vil det skje imorgen, eller om et år eller lengre, vet ingen 100 sikkert ?
Stortsett dreier det seg bare om spekulasjon eller mer folkelig ord: GJETTING!

Furuen
05.03.2019 kl 10:06 2559

En ørliten oppgang nå, så slår alt av positive tekniske signaler inn for fullt!!!
abroker
05.03.2019 kl 10:12 2520

Så lenge du holder fokuset/haussinga di andre steder enn i Norge, så går det i det beste fall vannrett i fem kroner?
Du lærer visst aldri?
abroker
05.03.2019 kl 10:13 2506

Sånn suppe-haussing som dette gjør at NEL virrer rundt i tåka.
Ta deg sammen.
Slettet bruker
05.03.2019 kl 10:16 2491

meocon. Det er noe stort som brygger opp hos Hyon, da Nel, Hex, og PC har roadtrip hos analytikere/banker/corporate. Trioen har vært hos SpareBank1 Marked i forrige uke. Hex har børmeldt at de skal ut å markdet å låne en milliard til vekst,da de har signert avtaler med Audi og Mercedes Benz. Iflg Calrsberger på Shareville skal Hyon besøke Dnb Marked den 4.april, og Hex skulle møte noen mandre banker denne uken på sin roadtrip.
Now, that is changing: In 2018 Hexagon secured two large serial production contracts from two leading global OEMs
‒Total projected value NOK 1,5 -2,0 billion (2 milliarder !!!)
Serial production to start in 2020/21.
-----------------------
Hexagon Composites ASA has mandated DNB Markets as Sole Bookrunner to arrange a series of fixed income investor meetings in the Nordics, commencing on Monday, 4 March. A NOK 1,100 million senior unsecured 4 year floating rate issue is expected to follow, subject to market conditions.
maimunek
05.03.2019 kl 10:30 2455

Hei , ønsker og vite mer/ din mening om ClearStream Banking som eier nå nesten 15 % av aksjene 1/6 , kan organizere et opp kjøp av NEL. ?