Biotec Q4 2017

oppturen
BIOTEC 24.01.2018 kl 20:57 6391

Ser at Sørvoll skal være med å presentere under kommende Q4.
De siste årene har Lien støttet seg til Holter og Devine, og de har presentert status og fremtidsutsikter for produktutvikling.
Skal vi nå endelig få fokus på fremtidig inntjening ? Med kalkyler og mål om omsetning og overskudd ?
Jeg gleder meg. ( tror og håper refusjon i UK avlyste alle emisjoner på kurser under 20 NOK)
Husk målet for 2018 er minst 100mill i omsetning og overskudd. :-)
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2018 kl 22:12 6314

De har store sko å fylle, gutta som skal presentere.

30% nedgang etter hver presentasjon, kommer ikke av seg selv. Det krever absolutt sin mann å prestere på det nivået gang etter gang.

Forhåpentlig har Jørgensen fulgt godt med i timene, og fått med seg innholdet i undervisningen. Hvis ikke, er jeg redd for han er sjanseløs til å klare de ambisjonene.
Slike forventninger er det bare noen få som kan klare.

Eller som rocken sier, det er Lien det.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Lothian
25.01.2018 kl 09:55 6197

Jørgensen har nok tatt sine egne grep...så får vi se om han og Sørvoll kan imponere i neste uke.

Det kan vel bare bli bedre...?

Lothian.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
rufus01
25.01.2018 kl 18:28 6088

Vet ikke om jeg som TS gleder meg til Q4. Det blir vel som nesten uten unntak en blodrød dag etter presentasjonen. Der de igjen fokuserer på alle hindrene som ligger i veien for biotec sin ekspansjon. Og jeg kan vel allerede se for meg overskriften på HO "Fremdeles blodrødt for biotec". Jeg har med mange bølgedaler vært positiv til produktene til biotec siden 2009, og det er jeg absolutt fremdeles. Men blir mer og mer skeptisk til at de noen gang skal klare og levere. Nå klamrer jeg meg til håpet om at refusjon i UK vil gi litt mer vind i seilene fremover, for det er absolutt på tide. La oss nå endelig få se en fremoverlent CEO på presentasjonen, med ambisjoner og visjoner for fremtiden. Det fortjener alle aksjonærer i dette selskapet!
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2018 kl 18:52 6074


Jeg får gjenta meg selv fra tidligere presentasjoner:

Det er viktig å ikke la seg imponere over prosentvise salgsøkninger. Så lenge utgangspunktet er mer eller mindre lik null, som i UK, er dette spesielt viktig. Og for Tysklands og Nordens vedkommende har salget vært så lavt at det også her skal mer enn 100% økning til i løpet av noen måneder før man må la seg imponere.

Det er viktig at noen tar opp dette under presentasjonen fordi dette har vært Biotecs store achileshæl i flere år. Man sammenligner med noe uvirkelig og får et godt resultat likevel.

Tipper på et underskudd på minst NOK 3,4 millioner.

Lykke til! Jeg kjøper fortsatt NBG 24/7 og tror absolutt tablettene virker. Jeg blir i hvert fall ikke syk.... Ikke annet enn på hjernen, etter noens mening, kanskje!!!
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
rufus01
26.01.2018 kl 04:33 5975

Argus
Fint at du liker NBG 24/7, hører det er flere som er begeistret for det produktet. Vet ikke hvor mye det selger, men også det produktet virker det som at det bare er menigheten rundt biotec som er klar over. Hva om biotec hadde kjørt en kampanje slik det gjøres med Collagen Pluss og ikke minst Vitapro? Men biotec liker tydeligvis og ha sine produkter i skyggenes dal virker det som.
Jeg er minst like positiv til Woulgan som du er til NBG, og jeg håper virkelig at de nå jobber godt i UK med og kjentgjøre produktet. Kanskje litt tidlig og ha for store forhåpninger til Q4. Men de bør iallefall ha noen visjoner for fremtiden under fremleggelsen. Ellers så er jeg enig i at prosentvis økning ikke er så interessant i denne sammenhengen. Men det er uansett viktig i forhold til utviklingstrenden. Når det er sagt så er det penger på bunnlinjen jeg vil se, og det må komme raskt skal man unngå emisjon. Hvis de da ikke finner andre løsninger for og plusse på kontoen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
JosefK
26.01.2018 kl 06:42 5963

?

Her står baksete CEOene i kø. Det er lenge siden jeg kikket på aksjene mine men jeg ser meldingene tikker inn...

Jeg er overbevist om en ting: baksete CEOene kommer selvfølgelig til å vite bedre.

Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
rufus01
26.01.2018 kl 20:39 5814

Jeg registrerer at du virker og være såre fornøyd med utviklingen JosefK, og det er jo beundringsverdig må jeg si. Forhåpentligvis vil det komme positive signaler fra ledelsen ved Q4, som vil bidra til at man kanskje vil se ett lys i tunellen. Så må det være lov og være litt kritisk, når kursen er lavere nå, enn den var når jeg først gikk inn i 2009.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2018 kl 21:40 5790

Rufus01: I tillegg til NBG 24/7 er jeg også begeistret for Woulgan.Og jeg håper inderlig at Biotec lykkes i markedet etter godkjennelsen i UK. Det går lang tid før man kan oppnå en markedstreff, og det er derfor jeg tror Q4 også blir negativt. Skjer det noe positivt under presentasjonen, skal jeg vurdere å gå inn igjen i selskapet. Det har vært få nyheter de siste månedene, og det borger ikke for den store bølgen. Vel, vi får se!
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
JosefK
28.01.2018 kl 00:36 5651

Det er sikkert ledelsens feil hvis jeg tar essensen fra baksete CEOene.

Den ledelsen som sendte Biotec i grøfta. Og husker jeg rett var det i 2009. Men det begynte allerede i 2008. Med viksmoen bak rattet.

Men jeg tar toppen av meldingsbunken:
-ISO sertifisert az
- 3 polymeraser
- woulgan uk

IsoPol™ SD+ is a DNA polymerase with stronger strand displacement activity, and higher salt tolerance compared to ArcticZymes first IsoPolTM polymerase. IsoPol™ SD+ is available for shipment during January 2018.

IsoPol™ Bst+ is a polymerase with stronger strand displacement and higher salt tolerance compared to the thermostable Bst wild type. IsoPol™ SD+ will be available for shipment during first quarter 2018.

Så får vi se. Jørgensen har kanskje et og annet ess i ermet han også.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
rufus01
29.01.2018 kl 04:52 5486

Ja alle er vel enige om at produktene til biotec er svært gode. Så får vi krysse fingrene for at de etterhvert får produktene ut i markedet, og begynner og tjene penger. Det er vel der hele problemet ligger. Og det som tærer på tålmodigheten, etter snart 10 år som aksjonær :). Ett ess i ermet hadde absolutt vært ønskelig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
ssein
29.01.2018 kl 12:00 5392

Bruk M-GARD. Biofec sin M-GARD inneholder beta 1,3/1,6-glukan. Dagens NBG inneholder også vitamin C, D og selen. Menigheten er vel interessert i mest mulig av det aktive stoffet?
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
illuminati
01.02.2018 kl 11:09 5205

DDT,

Det ser ut til at du får rett, Jørgensen skuffer ikke, men fortsetter der Lien slapp.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
$$$€€
01.02.2018 kl 11:23 5168

Her kan skje positive ting i 2018. Ser at styreleder trekker seg, og det kan bety gode muligheter for aksjonærene stemmer inn et styre som er engasjert, begeistret og villig til å jobbe for selskapet. En kursoppgang er trolig avhengig av at store deler av styret og valgkomite byttes ut. Alt i alt en positiv dag for selskapet som har slitt negativ verdiskaping, halvering av markedsverdi siste året. 2018 kan bli bra for selskapet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
illuminati
01.02.2018 kl 11:44 5132

Du har helt rett, nå er Lien klar for styreplassen etter ET, så sikrer vi kontinuitet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Synspunkt
01.02.2018 kl 11:50 5127

Jørgensen ga et positivt inntrykk; dynamisk, markedsorientert med tro på Biotecs unike produkter. Enzymene går som det koster med nye lovende produkter, ny markedsstrategi skal få woulgan frem og betaglukanene har gode markedsutsikter også innenfor dyrefor. Kreftprosjektet "neeuroblastoma behandling regime med Sloan Kettering Cancer Center videreføres mot regulatorisk godkjenning.

The annual sales within ArcticZymes grew from NOK 29 million in 2016 to NOK 32 million in 2017 despite one of its main customers spending part of 2016 restructuring their business and thus temporarily reducing purchases. The sale of Woulgan© increased from NOK 0.8 million in 2016 to NOK 2.3 million in 2017. There was a reduction in sales of animal health products in comparison to 2016 reflecting lower sales from customers to aquaculture industry. The cash balance at the end of the year was NOK 30.6 million.
During the fourth quarter ArcticZymes launched two new enzymes as well as securing ISO13485 quality certification. With the additional product launches as well as the upgrade of the quality system, ArcticZymes continues to expand its relevance to customers not only within the diagnostic area, but also within the highly interesting bio-manufacturing area (i.e. gene therapies). Biotec expects to continue to grow the enzymes business organically while also looking for inorganic growth opportunities.
Woulgan© was accepted on the UK Drug Tariff based on its clinical effect and favourable healthcare economics. This prompted our partner H&R Healthcare to hire extra resources into the salesforce. Biotec is currently reviewing its go-to-market strategy for Woulgan to ensure further growth of the franchise with less consumption of the company’s financial resources.
In the fourth quarter, the Company also had its first sale of M-Gard© to a customer in the US thus opening a market for further opportunities.
In connection with the fourth quarter announcement, CEO Christian Jørgensen states: “-We finished a challenging 2017 with growth in a number of strategic areas. In 2018, focus will be on utilizing our excellent base of quality products to continue organic growth. We will also diligently focus on cash consumption. Within ArcticZymes we will develop and launch new products as well as look for in-organic growth.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 12:15 5084


Ikke tale om, du er helt på siden av virkeligheten, Illuminati!

Lien må ikke få lov til å påvirke Biotec lenger. Han har ikke vist seg verdig til det, etter mange år med elendig ledelse.
Den kontinuiteten du sikter til, er en kontinuitet av feilaktige satsninger. Det må ikke skje lenger i selskapet, for i så fall går selskapet konkurs.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Fünke
01.02.2018 kl 15:13 4971

Det vil liksom ikke løsne helt dette. Jeg hadde håpet på å bli litt overrasket i positiv retning, men både tallene og fremtiden var kanskje noe mer negative enn forventet. Men uansett. Det kan da ikke være helt umulig å få solgt endel av et produkt som Woulgan som både virker, er refundert og dokumentert til brukerene. Det aller beste ville vært om Woulgan kom inn i retningslinjene om behandling av stagnerte sår. Vi har kanskje ikke de riktige personene på laget for å få dette til.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 15:49 4940

Det er helt sikkert. Jeg tror hele Woulgan-salgsteamet har vært naive i sin tilnærming til markedet. Selv etter N&S hadde hindret selskapet i et par år.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Finingen
01.02.2018 kl 17:43 4877

Eirik Thoresen "aksepterte å ta en periode til", siden Svein Lien skulle fratre..

For meg fremstår det som det var trangt i døren for å komme seg av tidsnok..

Eirik Thoresen valgte da å ta en for laget, og være med en runde til... Var edelt av han det... For usle 350.000 i styrehonorar
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
rufus01
01.02.2018 kl 18:16 4846

Slik jeg også ser det enda ett skuffende resultat fra fra biotec, overrasket over at kursfallet ikke er større. Kan det være offentliggjøringen av Thorsen sin avgang som bidrar til at fallet ikke er større?. Har ikke hatt mulighet til og se fremleggelsen, da jeg er på jobb. Men hvis noen var der, hadde det vært fint og fått noen tanker om dagens fremleggelse. Er det noen grunn til og ha håp for fremtiden?
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Finingen
01.02.2018 kl 18:31 4834

Det viktigste er vel at de har en viss innrømmelse for at strategien med markedsføring så langt er feil...... Så den blir vurdert fremover.. Ligger nok i kortene at de må finne seg en sterkere og større partner... Mitt forslag... SogN :-)
Men er jo greit at de fant ut det etter 5 år med CE godkjenning,,,
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
rufus01
01.02.2018 kl 19:31 4798

Takk! Ja det må helt klart gjøres endringer, dette er for dårlig!
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Dane23
03.02.2018 kl 12:41 4588

Jeg så præsentationen. Hæfter mig ved en lang række positive ting, men også flere skuffende.

Er enig i at det trods alt er positivt at ledelsen har erkendt en for naiv og direkte elendig tilgang til markedsføring og salg. Omvendt kommer der ikke meget konkret omkring hvordan de vil forbedre dette.

Alt i alt er jeg positiv over præsentationen, da der i LANGT højere grad end tidligere er fokus på økonomi. Herunder at kanalisere pengene hen hvor de har effekt. Jeg hæfter mig ligeledes ved at der generelt var en positiv tilgang til alle produktkategorier på trods af at ledelsen har anerkendt at en stigning i omsætning kommer til at tage tid.

Jørgensen fortæller bl.a. om hvordan markedet i europa fungere med mange sygeplejeske/hjemmehjælpere der kører individuelt og dermed individuelt skal overbevises om at bruge produktet. De arbejder på en løsning hvor de markedsføringsmæssigt kan nå ud til de ekstremt mange sub-kunder der skal viderebringe produktet til slutforbrugeren.

Alt i alt virker det i mit hoved til at ledelsen er blevet mere professionel end tidligere.
Redigert 20.01.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare