DNB - Må opp etter aksje krasj!

Krokodillen
DNB 04.03.2019 kl 22:25 2537

Etter dagens melding fra DNB er det klart at de ikke er involvert i hvitvaskingen de blir anklaget for. Trendene viser også at DNB går rett opp etter fall på børsen og det ville ikke forundre meg hvis det skjer igjen.

e24:
Det ble tidligere samme dag spekulert i om også DNB ville bli dratt inn i hvitvaskingsskandalen, men ifølge Aftenposten er ikke storbanken involvert.

DNBs konsernsjef Rune Bjerke sier likevel at han synes det er positivt med oppmerksomhet rundt temaet hvitvasking, og at det skjerper både myndighetene og finansnæringen.

– Kampen mot hvitvasking er en kamp mot organiserte kriminelle nettverk som stadig utvikler nye metoder. Samtidig som regelverket bankene skal følge stadig endrer seg. Derfor vil vi aldri være i mål, men jobbe for stadig forbedring, skriver Bjerke i en generell kommentar om temaet i en e-post til E24.

Link:
https://e24.no/boers-og-finans/dnb/dnb-sjefen-mener-bankene-aldri-vil-vaere-i-maal-med-kampen-mot-hvitvasking/24574249
2019-NFL-DNB
05.03.2019 kl 05:04 2420

"Etter dagens melding fra DNB er det klart at de ikke er involvert i hvitvaskingen de blir anklaget for.
TS. Hvor blåøyd og naiv er du?
Overbeviser en melding fra DNB og noe svada fra CEO at DNB er etisk og moralsk perfekt?
I fjor skrev jeg mye om de problemer DNB skaper for Norge og landets innbyggere. Hvis du ser under tickerkode DNB finner du det meste jeg skrev på HO - med link til mine blogger om temaet "Organisert aksje og obligasjonssvindel".
Nicket mitt ble slettet for et drøyt år siden og jeg har alle de slettede trådene unntatt: "DNB. Devern så lei jeg er av korrupte politikere."
.
Trenden er faktisk at DNB kursen går rett opp etter markante fall - men ifølge meg er det bare DNM som manipulerer kursen opp for å forhindre aksjonær misnøye - og en gryende interesse for hva jeg skriver om DNB/DNM/OSE/VPS/NTM.
.
TS. Du skriver som om du eier aksjer i DNB. Selg de - og short aksjen istedenfor.
Alternativet er at du selv - og andre - kommer til å se på deg som en lettlurt og samfunnsfientlig idiot...
2019-NFL-DNB
05.03.2019 kl 09:12 2300

"Trendene viser også at DNB går rett opp etter fall på børsen..."
Ifølge meg fordi DNM manipulerer kursen opp i åpningsminuttene - og forsvarer kursen ut over dagen...
.
Sanntid?
Hvordan går det i åpningsminuttene med DNB aksjen?
Etter å ha havnet i min andre DNM/OSE ledede aksjesvindel måtte jeg selge resten av mine aksjer høsten 2009 - og jeg er fremdeles blakk og uten aksjer...
Krokodillen
05.03.2019 kl 10:52 2247

Ja jeg eier 900 DNB aksjer men ikke si at jeg er lettlurt og en idiot når jeg har tjent tusenvis av kroner på en dag. Ja, jeg er enig at det skjer noe i selskapet som ikke er bra men det er ikke viktig når du går inn og ut av selskapet på en uke og DNM manipulerer aksjen. Ifølge meg er det du som er idioten som anklager meg for å være en "samfunnsfientlig idiot" når jeg anbefaler en aksje som det er profitt i. Neste gang ikke vær så eplekjekk fordi det er det siste forumet trenger :)
2019-NFL-DNB
05.03.2019 kl 13:20 2207

- Jeg har lest HO i over 20 år og anser de fleste skribenter her som tidvis "eplekjekke"...
.
- Etter mange år som aksjefond-eier begynte jeg med aksjer privat i august 1992 da den gamle Totalindeksen bunnet ut på under 300 poeng - etter et fall fra 666 poeng...
- I 1993 kjøpte jeg DNB B-aksjen på 50 øre og solgte de fleste på 94 øre dagen før Hvistendahl & Co nullet DNB B-aksjen. De burde ha nullet DNB Preferanse-aksjen også...
- I 1993 var jeg med på å redde Tomra fra konkurs etter at Tomra hadde svidd av 100 millioner kroner på en mislykket satsing i USA. Hvis jeg hadde behold Tomra aksjene mine til høsten 2000 kunne jeg ha solgt de for vel 8 millioner kroner. Men jeg var på sykkeltur i Australia og så at mer og mer drikkeemballasje var TETRA-style plastkartonger - jeg likte ikke utviklingen og solgte Tomra-aksjene mine noen år for tidlig.
- 1997 var mitt beste aksje år da jeg tjente 427.000 (egentlig 502.000) på aksjer jeg selv hadde valgt syklende i Asia, Australasia og Nord-Amerika. - Før jeg tapte 445.000 på det unoterte OTC selskapet Detec AS i 1998/99...
.
- Etter 15 år som aksjonær på OSE oppdaget jeg i 2007 organisert aksjesvindel på OSE.
- I 2009 oppdaget jeg at DNM samarbeider med OSE/VPS i aksjesvindler og at DNM/OSE samarbeider med NTM i obligasjonssvindler.
.
- Det jeg prøvde å få frem i teksten som du kommenterte, var at Norges befolkning og også du og alle de andre drøyt 40.000 DNB-aksjonærene vil - i forholdsvis nær fremtid - se på dere selv som samfunnsfientlige idioter og svindelprofitører...
.
- "Alle" vet forøvrig hvem jeg er etter at jeg høsten 2017 skrev bloggen "runebjerkearresteres" hovedsakelig for NHH her i Bergen. Å tro at NHH - hvor min onkel for men tiår siden var professor - fremdeles er uskyldsren og samarbeidsvillig - var nok litt naivt av meg...
2019-NFL-DNB
06.03.2019 kl 00:00 2129

TS/Krokodillen - har du ikke en kommentar til min "eplekjekke" kommentar?
.
Tror du at jeg kommer jeg til å greie å skrelle av mere enn 200 milliarder av Statsbanken DNBs MarketCap?
Krokodillen
06.03.2019 kl 09:44 2017

Jeg svarer når jeg svarer men jeg har andre ting å gjøre.
Når du tapte alle pengene dine i DNB, 2008 på grunn av finanskrisen, har du bare hatt et hatfullt synspunkt til DNB og tror at alt DNB gjør er galt som hvitvasking. Det er ingen tilkobling fra YLE til DNB og folk skjønner ikke hvorfor aksjen har stupet og det er derfor aksjen kommer til å gå opp igjen.

Jeg tror du ikke kommer til å skrelle av 200 milliarder av statsbanken fordi da vil du knuse andre DNB investorer og det vil ingen ha, ikke sant?

P.S - Jeg lurer på hvorfor du svarer på merkelige tider? For eksempel 05:00 og 00:00
2019-NFL-DNB
06.03.2019 kl 10:50 1982

Hei TS/Krokodillen - og takk for svaret!
.
- Hvis du leser det igjen så kjøpte jeg endel tusen DNB B-aksjen til 50 øre og solgte nesten alle til 94 øre dagen før Hvistendahl & Co nullet DNB B-aksjen. Hvistendahl & Co burde ha nullet DNB Preferanse-aksjen også - for nær all verdi og egenkapital i DNB hadde gått tapt grunnet uproff og uvøren opptreden av DNB før og under bankkrisen. Både kjøpet og salget av DNB B-aksjen foregikk i 1993 - for 25 år siden.
- Jeg tapte ikke penger på kjøpet og salget av DNB B-aksjen - selv om jeg fikk noen tusen DNB B-aksjer nullet.. Men det tragikomiske kom mandagen da jeg ringte min megler på Bergen Fonds og hun sa de velkjente; "Kjøpt er kjøpt og solgt er solgt!"
Stakkaren som kjøpte nesten alle mine DNB B-aksjer på fredagen måtte betale for dem til tross for at de ble nullet og verdiløse dagen etter at han kjøpte de...
Jeg synes oppriktig synd på vedkommende - mens jeg selv gikk leende til banken...
.
- Til tross for at det var klart for de fleste at aksjekapitalen i DNB hadde gått tapt, var det endel sløve DNB B-aksjonærer som gråt og bar seg - selv 20 år etter at de fikk sine DNB aksjer korrekt og rettferdig nullet...
- Jeg forventer 10.000 rasende ex-DNB aksjonærer denne gangen - OG endel av de vil klandre meg fordi de ser det som om det var jeg som fikk deres formuer desimert....
.
Statsminister Jens Stoltenberg/Rune Bjerke/AP/DNB/OSE tok i realiteten alle aksjonærene i DNB som gisler. De visste at konsekvensene for over 40.000 aksjonærer - og Norge som helhet ville bli for alvorlige HVIS de ble avslørt for å ha omskapt den Statseide banken DNB om til navet og senteret for økonomisk kriminalitet i Norge.
.
- Jeg liker ikke å underkaste meg gisseltakere - så mitt endelige svar blir at gislene skal bli "skutt i beina" slik at de knekker sammen slik at det blir mulig å få inn avgjørende "skudd" på gisseltakerene. Eller mere konkret: lar vi "the AP/DNB/OSE shit hit the fan" - før Norge arbeider seg ut av de AP/DNB/OSE skapte landsomfattende problemene.
Lykke til til dere alle!
.
- Mine merkelige tider kommer av at jeg de siste to døgnene har vært usedvanlig pigg og vår-yr. Natt til i går sov jeg ikke og natt til i dag sov jeg heller ikke. Men NÅ smådupper jeg konstant...
.
- Jeg har skrevet begynnelsen på min første HO tråd på et drøyt år - og så ble jeg så søvnig at jeg ikke kan fortsette før en liten blund...
Krokodillen
07.03.2019 kl 15:37 1914

Etter flere dager er DNB enda nede. Hvorfor har ikke aksjen steget etter YLE sendingen, siden DNB var aldri involvert i skandalen. Burde ikke DNM ha fått DNB tilbake på kursen den var før? Hva er det som som skjer her som holder aksjen nede?
Krokodillen
11.03.2019 kl 15:42 1798

Til alle som er med på DNB bølgen

Ikke hør på 2019-NFL-DNB
Nå sitter vi med profitt etter krasje og jeg er sikker på at aksjen kommer til å stige enda mer. Lykke til videre og håper på stor profitt