Axactor

Ulogisk
AXA 05.03.2019 kl 08:21 9797

Axactor skal selvfølgelig opp på lang sikt så det gjelder å være tålmodig for de som har RÅD til det-Har du råd til å sitte gjennom nedgang og svigninger i markedet så er det bare å sitte stille i båten. Man låner forøvrig IKKE penger for å kjøpe aksjer med mindre du er en 100% DEDIKERT OG PROFF.Er du nødt til å selge så bruker du penger du egentlig ikke har råd til å bruke i aksjemarkedet.

En liten ting til:
Etter finanskrisen så har det gått 10 år med oppgang-Prisingen på aksjer er høy-Indeksene er høye og forventningene ditto mindre i forhold til å levere resultater som overgår forventningene til meglerhusene-Det kommer nå til å gå lang tid før vi ser høykonjunktur og god vekst i verdensøkonomien.Dette betyr nedgang på børsene og nedgang i aksjemarkedet generelt.Det er forøvrig ingenting som vokser inn i himmelen.Justeringer på prising er nøkkelen for å balansere markedet-Det er et men her også,og det er at verden kommer til å gå videre og nye markeder skal ta del i oppgang og forbruk noe som tilsier økt produksjon og høyere forbruk av råvarer.Verden går ikke konkurs.Det er bare å se på indeksene siden tidenes morgen så skjønner man at indeksene skal videre etter justeringer i markedet.AXACTOR BULL,men det kommer til å ta tid før vi ser det vi forventer av Axactor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.03.2019 kl 12:30 2709

Min gode venn,Collin!

Det gjør den. Det eneste jeg frykter seriøst nå, er at handelsavtalen er siste ting som kan gi børsene fuel for opptur. Deretter vet jeg ikke om morroa er over.
I teorien er det nesten ikke mulig å vokse mer mtp sysselsetting og arbeidskraft i USA. Finnes teori som underbygger dette, og vi er nesten i taket nå.

Spørsmålet er da hva som vil trekke axa og EQNR for den del videre opp. Jeg frykter seriøst at innen kort tid, og maks 6 mnd så smeller det.
Derfor sliter jeg med å handle axa nå. Men en rask rekyl osv, ja det kan fort komme. Så jeg utelukker ikke at jeg smeller inn en kjøpsordre 18,20 men tar det der og da.

Bjørn: Nei du tror så mangt, for tredje gang trodde du heller ikke på 29 kr at axa skulle under 1,85 heller. Du har stort sett feil all over. Kan du fortelle meg hvorfor ikke JF kjøper nå, og venter til axa er 40% dyrere på 32,50 ?
Venter i spenning på svar.

SS
Slettet bruker
06.03.2019 kl 12:13 2741

SS gevran kommer garantert å benytte seg av warrant
Slettet bruker
06.03.2019 kl 12:09 2755

AXA på blokka her, men den er ikke ferdigbanka enda? Skal se om det blir litt panikk i åpningen en dag. Historien gjentar seg, ikke sant SS? Det er jo det det hele dreier seg om, å se historien gjenta seg.
Slettet bruker
06.03.2019 kl 11:58 2781

Bingo:

Det er jo dette alle lurer på, men Ferd har jo sotte i kjendisselskaper før, og plutselig kasta korta, som nå nylig i NAS.
Det er vel det som skjer nå, for Ferd er jo liten i forhold til Fredriksen i AXA.

Flere mener toppen er over om en uke, to eller tre, selv om ikke jeg er helt enig, så tror jeg toppen på OSE blir innenfor neste 6 mnd. Og da vil neppe AXA bevege seg så mye oppover enn vi så sist, 23 kr.
Fredriksen vil i allefall aldri utøve opsjoner på 32,50 når han nylig to ganger kunne handlet på 18,25 og ikke gjorde det.

Så jeg blir ikke forferdet om Ferd sine meglere kliner ut et feita kursmål i AXA snart, hvor vi får en rekyl, og Ferd stikker ut.

SS
Lilleulv
06.03.2019 kl 11:19 2834

Jeg er ingen trader, men går inn og ut av aksjer på mellomlang og lang sikt. Bruker nordnet, men der er det begrenset hva jeg ser av ordredybde.
Spurte siden det er tradere her, og de/dere bruker vel en helt annen plattfoem, eller evt har et annet abonnement på nordnet enn det jeg har :)
Slettet bruker
06.03.2019 kl 11:12 2852

Jeg sliter med å forstå meg på casen nå. Det skrives mye om at Storeulv vil herje med kursen og alle andre vil bli skadelidende. Hvordan ? Jeg skjønner at han beordrer kursen videre ned for at han skal kunne kjøpe mer billig, men hva vil dette ende med ? De andre store på listen som Ferd og Tvenge skal vel også tjene penger og de har høye innganger. Hvis Fredriksen skal ta det av børs, hvordan vil det kunne foregå?
Slettet bruker
06.03.2019 kl 11:07 2863

Hvilken plattform bruker du? Bloomberg? Eikon?
Slettet bruker
06.03.2019 kl 11:06 2506

Lilleulv, og det er Spoofing når ordrene trekkes i rekordfart.
Lilleulv
06.03.2019 kl 11:00 2518

Det er vel noen tradere her som sitter på en bedre plattform enn meg, og ser et mer detaljert ordrebilde.
Jeg vil tippe at volumet på salgsiden er "fake" da mange av disse ordrene trekkes i rekordfart viss kursen beveger seg oppover? Mange av ordrene er ment for å gi et inntrykk av at salgssiden er større enn den er?
Slettet bruker
06.03.2019 kl 10:59 2517

Har sent forespørsel til Stockwatch om det ikke kan klassifiseres som Spoofing det som skjer. Når en ser handler på 1 aksje som presser ned prisen slik som det gjøres her skjønner en fort at det ikke er rent spill. Algohandler burde på lik linje med oss andre ha kurtasje, da hadde vi sluppet dette. Hadde vi som personer holdt på slik som robotene hadde vi blitt buret inne.
Så jeg er enig med deg SS om manipulasjonen av AXA, men i det lange løp så skal denne aksjen opp opp og opp. For de langsiktige blir dette bra.
[ Leasing ]
06.03.2019 kl 10:52 2532

Da er det snart klart for rekyl
Slettet bruker
06.03.2019 kl 10:24 2605

Har dere åpnet ordreboka i AXA nå, og ser hvordan den hopper og danser?
Ser jo verre ut enn seismologene når Kim Jong Un smeller sine bomber. Det er jo helt villt hvordan robotene krakilsk på ORDRE FRA FEITEN skal ha kursen under 18 kr.

Håper dere ser galskapen selv, hvor 3 desimaler jobber krakilsk.

SS
myrern
06.03.2019 kl 09:59 2644

5% avkastning på et døgn er bra, inn ut. og vente på neste, handler om magefølelse og den var klar igår kl halv 10. Har altid solgt axa dagen før resulutat utnom de 2 siste gangen som har blitt solgt litt ut på dagen. Så nå får vi vente til det rykker igjen på nogre nyheter som altid tikker inn + .
Slettet bruker
06.03.2019 kl 09:45 2678

Nå må ikke Dere lulle dere inn i for mye vps teorier. en VPS liste blir ikke korrekt. Når vi kontakter ulike selskaper og spør får vi nesten alltid det samme svaret. Det er vanskelig når eierskapet går gjennom ulike selskaper og nominees kontoer. Vi har krevd flere eierskap/kontoer sperret pga eierskapene ikke blir verifisert.

5.1.2 Hjemmel for innsyn
Verdipapirregisterloven § 6-3 (4) gir forvalter opplysningsplikt om de reelle eierne i samme
omfang og på samme måte som VPS plikter å gi opplysninger etter § 8-2 eller annen lov.
Asal. § 4-10 (4) gir selskapet eller en offentlig myndighet innsyn i hvem som eier de aksjer
forvalteroppdraget omfatter, og hvor mange aksjer hver enkelt eier. Finanstilsynet, påtalemyndigheten,
og Skatteetaten er eksempler på offentlige myndigheter som har rett til innsyn.
Offentlig myndighet, som for eksempel Finanstilsynet, må kontakte aktuell forvalter for å få
tilgang til opplysninger om eiere på dennes konto. Forvalteren må minimum registrere opplysninger
om eierens fulle navn eller foretaksnavn, fødselsnummer, organisasjonsnummer, Dnummer
eller annen identitetskode, fast adresse og statsborgerskap eller registreringsland for
juridisk person. For å få konsesjon som forvalter krever Finanstilsynet at forvalteren til enhver
tid har et oppdatert register over oppdragsgivere knyttet til de finansielle instrumentene på en
forvalterkonto.
158
Finanstilsynet uttaler i ”Veiledning til søknad om tillatelse til å stå oppført som forvalter (nominee)”
at opplysningene forvalter må oppgi i Norge, gjelder uavhengig av hvilke regler som
gjelder for opplysningsplikt i forvalterens hjemland. Det sies i den forbindelse:
”Forvaltere som i utgangspunktet er underlagt sekretessebestemmelser som hindrer
dem i å kunne oppfylle opplysningsplikten, må sikre seg legal basis for å kunne gi
opplysninger gjennom nødvendige avtaler med sine kunder (forhåndssamtykke). (…)
(…)
I tilfeller hvor det foreligger forvalterregistrering i flere ledd, dvs. at forvalterens kunde
ikke er den reelle eier av de finansielle instrumentene, vil forvalteren måtte påse at
156 Som over, s.51
157 Som over, s.51
158 Finanstilsynet (2016), punkt 4.1
43
det foreligger en legal basis for at ”kunder i hvert ledd” er forpliktet til å oppgi identiteten
til sine respektive kunder på forespørsel fra forvalteren. Dette vil bl.a. forutsette
at det foreligger forhåndssamtykke fra kundene i de tilfeller hvor en eller flere “underforvaltere”
er underlagt sekretessebestemmelser. ”.159
Hvis forvalteren operer uten godkjennelse etter vprl. § 6-3 (1), om godkjennelsen trekkes tilbake,
eller forvalter ikke oppfyller opplysningsplikten etter § 6-3 (4), kan Finanstilsynet kreve
kontoen sperret. Om forvalters konto blir sperret vil forvalter miste retten til å disponere over
de finansielle instrumentene på kontoen jf. vprl. § 6-4.
I NOU 2005: 13 fremgår det at Finanstilsynet forsøker å bidra til at reell eiers identitet gis
raskt til myndighetene ved å sette som vilkår for godkjennelse av forvalter, at forvalter i sitt
eget eierregister alltid har oversikt over hvem reell eier er. Samtidig sies det:
”Det faktum at det stadig skjer transaksjoner hos underforvaltere som forvalteren selv
ikke gjøres kjent med, gjør det imidlertid i praksis ofte svært vanskelig, for ikke å si
umulig, for forvalteren å oppfylle kravet om til enhver tid ha rede på hvem sluttinvestor
er. Ved forvalterregistrering i flere ledd, vil eierskifter i mange tilfeller finne sted
mellom investorer registrert hos den samme forvalteren. I slike situasjoner, hender det
at den forvalteren som er registrert i verdipapirregisteret ikke gjøres kjent med underliggende
eierskifter.”160
Forvalterregistrering i flere ledd er vanlig for forvaltere, men allikevel slik at Finanstilsynets
tilsyn ikke vanskeliggjøres i vesentlig grad. Prosessen vil imidlertid ta lengre tid enn vanlig.
Finanstilsynet benytter innsynsadgangen blant annet i forbindelse med flaggemeldinger og
mistanke om markedsmisbruk.161
Slettet bruker
06.03.2019 kl 09:45 2690

Jeg er usikker på om dette er et resultat som vil glede mange andre enn han selv, dukkene, og Korsar.
For alle på lista jeg la ut fra 2 og nedover, blir det trolig bare sorgen.

SS
toffen4
06.03.2019 kl 09:43 2689

Ja ser sånn ut! Gleder meg til å se resultatet av Fredriksens planer/herjinger med axa iløpet av 1 år eller 2 ?
Slettet bruker
06.03.2019 kl 09:26 4664

Redd for det ja Toffen.
Merkelig, og kanskje enda mer skummelt at ikke JF benyttet seg av kjøp 18.20 -19,50 siste dagene. Det er rett og slett en bekreftelse på at han synes AXA er for dyrt nå, og at han har en ide om at han får den enda mer billig snart.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
toffen4
06.03.2019 kl 09:06 4707

Fredriksen skviser Axa videre nedover, er vel bare å holde på pengesekken og kjøpe lengre ned :D
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 19:18 5097

Ja det er det min konklusjon er også.
Sier bare litt hvor utspekulerte shorterne egentlig er, og at de går over lik for å ha flest kontier for å ikke vise reell short i axa.
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 19:10 5109

Fordi Storeulvs aksjer er lånt ut til minimun 5 forskjellige investorer og derved har hver enkelt under 0.5%. Eneste forklaring på at de ikke er registrert i shortregisteret.
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 19:07 5132

Jeg tror dette er høyst frivelig tilbakelevering.
Det jeg ikke klarer å forklare, er hvordan tilbakelevering av 270.000 aksjer ikke skal vise endringer i shortlista. Sikkert mange pos under 0,5%, men likevel! Den sliter jeg med å forklare.
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
toffen4
05.03.2019 kl 19:07 5129

Mulig noen har tatt gevinst av shorten sin ? men dem er ikke kalt tilbake..
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 19:01 5150

Dere har sikkert rett, jeg bare registrerer at Storeulv har fått levert /kalt tilbake ca 270 000 aksjer siste 2 uker. Blir spennende å se om dette fortsetter fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 18:52 5183

Jeg er 100% enig med Toffen.
Geveran har nok gode avtaler med dei som låner av han. Han får dem til å stemme som han vil, og han har nok avtalt en soft tilbakelevering, ellers hadde shorterne lånt av andre.
Dette vet jeg er vanlig med fredriksen, han er aksjonærvennlig mtå utlån av aksjer. Vet bare om seadrill hvor han kalte dem tilbake asap. Det vil neppe skje her.
Ingenting viktig på GF som krever aksjene tilbake, og det løses med fullmakt i såfall.
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 18:10 5242

Kanskje trenger han aksjene til Generalforsamlingen, hvem vet:-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
toffen4
05.03.2019 kl 18:04 5259

Bra du ser det SS ? Tviler også på tilbake kalling av John, men tipper husene plukker aksjer for han hver dag nå, hvorfor skulle han lage short cover før han får kjøpt alle millionene han skal ha?
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Svenis42
05.03.2019 kl 17:40 5323

:04

Oslo, March 5th, 2019

As communicated in connection with the Q42018 quarterly presentation, Axactor has signed an agreement to sell a portfolio of REO assets, formed of 81 properties, all of which are currently occupied by squatters. The sale represents the first of several clusters expected during 2019 and has a total sale value of close to ?3m, with the margin in line with the original business case.

David Martin and Andres Lopez, Country Managers for Axactor Spain commented ?The strategy of selling assets in clusters, when combined with the business as usual activities, supports the communicated strategy of liquidating REO portfolios within a 3 - 4 year investment horizon. The focus is now on preparing more clusters using different sale criteria to attract more investors over the coming months.?

For additional information, please contact:

Johnny Tsolis, CFO Axactor Mobile phone: +47 913 35 461 Email: johnny.tsolis@axactor.com

About Axactor

Axactor Group specializes in both Debt Collection and Debt Purchasing across several countries, with operations in Finland, Germany, Italy, Norway, Spain and Sweden. The company has a Nordic base and an ambitious Pan-European growth strategy, which targets the market for non-performing loans (NPL) in Europe. This market is estimated to be about 1,500 billion euros across Europe providing significant opportunities for Axactor's future expansion. Axactor has approximately 1.100 employee
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 17:39 5338

Haha, har ikke sett dem på flere mnd. Gjør motsatt av IT og Korsar, så tjener en peng. Du husker jeg skrev dobbeltbunn sist uke 18,25. Om ikke, ligger det i tråden. Makan til frekkhet ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Svenis42
05.03.2019 kl 17:38 5342

:04

Oslo, March 5th, 2019

As communicated in connection with the Q42018 quarterly presentation, Axactor has signed an agreement to sell a portfolio of REO assets, formed of 81 properties, all of which are currently occupied by squatters. The sale represents the first of several clusters expected during 2019 and has a total sale value of close to ?3m, with the margin in line with the original business case.

David Martin and Andres Lopez, Country Managers for Axactor Spain commented ?The strategy of selling assets in clusters, when combined with the business as usual activities, supports the communicated strategy of liquidating REO portfolios within a 3 - 4 year investment horizon. The focus is now on preparing more clusters using different sale criteria to attract more investors over the coming months.?

For additional information, please contact:

Johnny Tsolis, CFO Axactor Mobile phone: +47 913 35 461 Email: johnny.tsolis@axactor.com

About Axactor

Axactor Group specializes in both Debt Collection and Debt Purchasing across several countries, with operations in Finland, Germany, Italy, Norway, Spain and Sweden. The company has a Nordic base and an ambitious Pan-European growth strategy, which targets the market for non-performing loans (NPL) in Europe. This market is estimated to be about 1,500 billion euros across Europe providing significant opportunities for Axactor's future expansion. Axactor has approximately 1.100 employee
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 17:34 5366

De tekniske analysene dine SS er da direkte kopiert fra Investtech, plagiat.
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 17:08 5436

Stemmer nok det Storeulv sier nok er nok
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 16:53 5494

Nei, han vil aldri tilbakekalle axa med mindre det er noe særs viktig det skal stemmes over.
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 16:52 5500

Tipper det er "Storeulv's" tilbakekalling av utlånte aksjer vi ser effekten av i dag:-) Enig, SS?
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 16:50 5525

Du skrev at vi skulle ned på 16.
Dobbeltbunn 18,25 som jeg snakket om i flere uker overser du. Dobbeltbunn er sterkt kjøpssignal, glemt det?
Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 16:45 5567

SS,
til din orientering så er innlegget mitt du siterer fra, en analyse om hvor teknisk bunn i B2H og AXA befinner seg - for investering i et 6-18 mnd perspektiv.
At du mener at mine estimater gjaldt for i dag kan jeg dessverre ikke gjøre noe med.
Jeg satser på at alle andre klarte å forstå hva jeg skrev,

Redigert 21.01.2021 kl 07:06 Du må logge inn for å svare