4 CAPESIZE-SPOTSLUTNINGER MANDAG, EN PERIODESLUTNING

Volf
GOGL 05.03.2019 kl 08:56 16996

BULK:4 CAPESIZE-SPOTSLUTNINGER MANDAG, EN PERIODESLUTNING -ARROW
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om fire capesize-spotslutninger mandag, der tre er for jernmalmfrakt og en er for kull. I tillegg ble det gjort en periodeslutning, der detaljene ikke er kjent.

Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.

Det ble sluttet to reiser til Kina, fra henholdsvis Malaysia og Australia, mens det til Indonesia ble sluttet en reise fra Australia.

Til India ble det sluttet en reise fra Indonesia.

Ellers ble det gjort en timecharter reise.

Nedgangen i etterspørselsnivå har intensivert overtilbudshodepinen i markedet, med forventinger for de kommende ukene som ser relativt mørke ut, melder Allied Shipbroking. Håp om at en innhenting vil ta form i atlanterhavsregionen forblir høyst usannsynlig for nå, ifølge skipsmeglerhuset.

Baltic Exchanges capesize-indeks falt foregående handelsdag 3,3 prosent til 4.897 dollar.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Mollen
05.03.2019 kl 22:04 6329

Jeg har ikke fått med meg noen nyheter som er bull for bulk....Kan ratene ha snudd ?? Lite trolig når Cape falt over 7% i dag...
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
KJEPET
05.03.2019 kl 22:10 6301

Ikke jeg heller Mollen. Positive nyheter om Vale finner jeg ikke. Leste noe om 14 stålmøller som fikk åpne i mars i China. Kan det være noe slikt?
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2019 kl 22:15 6292

Vale opp 2% i dag da.
Opp 13% på en drøy måned.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Mollen
05.03.2019 kl 22:53 6212

Vanskelig å si Kjepet... Nå i disse dager er det 40 dager siden damkatastrofen i Brasil. Hittil har båtene kommet inn til Kina som normalt med malm, men nå får vi straks effekten av katastrofen i den andre enden. Skal bli interessant å se hva som skjer med malmprisene og stålprisene...
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Gryteknut121
06.03.2019 kl 06:42 5982

Så du ser for deg at alle båtene var full lastet i det raset gikk, og at konsekvensene kun vil komme nå når alle båtene har fått levert lasten sin?
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Empire
06.03.2019 kl 07:21 5925

Prisen på ulike typer malm økte betraktelig i etterkant av Vale ulykken.

Forøvrig så virker det som om flere debattanter tror at Golden har alle sine skip i spot markedet og at det er dagens spot pris alle skipene er sluttet på.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Mollen
06.03.2019 kl 07:24 5918

Jeg mener at det er først nå vi får hele den fysiske konsekvensen av lavere jernmalmeksport fra Brasil på mottakersiden. Husk at på Kinesisk side har båtene kommet inn som normalt helt til nå. Nå kommer de ikke som «normalt». Det som kommer nå er justert for eksportbortfallet fra Brasil. Kapasiteten på skipssiden skal ikke øke mer nå og ergo skal ikke ratene falle mer...
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Surik
06.03.2019 kl 08:08 5835

Februar eksport fra Brasil er opp YOY, det skyldes vel havne lager som man kunne trekke av.
Det ryktes at brucutu kan åpne igjen snart, mulig det sammen med noe positive signaler fra myndighetene løftet Vale og tørrlast rederiene i går.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
ruda
06.03.2019 kl 08:21 5791

Nå kan de se ut til at ratene vil bevege seg videre opp, og da vil vi nok GOGL passere 50 før ukeslutt
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
KJEPET
06.03.2019 kl 08:27 5776

@ruda
"ratene videre opp"??? Hvor henter du den informasjonen fra?
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Volf
06.03.2019 kl 08:45 5977

BULK:8 CAPESIZE-SPOTSLUTNINGER, EN TC PÅ 19-22MND TIL USD 16'/DAG -ARROW
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om åtte capesize-spotslutninger tirsdag, der syv er for jernmalmfrakt og en er for kull. I tillegg ble det gjort en periodeslutning på 19-22 måneder til en dagrate på 16.000 dollar.

Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.

Det ble sluttet seks reiser til Kina, der to går fra Argentina, to går fra Australia, en går fra Sør-Afrika og en går fra Guinea.

Videre ble det sluttet en reis til Tyrkia fra Canada, samt en reise til Nederland fra Colombia.

Ellers ble det gjort tre timecharter reiser.

Baltic Exchanges capesize-indeks falt foregående handelsdag 7,4 prosent til 4.535 dollar.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
KJEPET
06.03.2019 kl 09:01 5939

Ser ut som det løsner litt nå ja.
En dagsrate på $16.000/d på 19-22 kontrakt er jo meget bra, sett i lys av FFA tallene pr. dags dato :-)
https://www.vesselfinder.com/news/14807-Diana-Shipping-signs-time-charter-contract-for-mv-San-Francisco-with-Koch
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Realistoptimist
06.03.2019 kl 09:03 5923

Hvilken dato kommer utbytte på konto?
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
jaroas50
06.03.2019 kl 09:44 5863

Falsk alarm ser det ut som
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
holysmoke
06.03.2019 kl 09:51 5843

ca 21.mars
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Bobby Dobolina
06.03.2019 kl 10:29 5752

Og det er aksje-eiere pr. 5 mars som får utbytte?
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
KJEPET
06.03.2019 kl 12:32 5615

Nytt kraftig fall i caperatene? Nye 6 % ned? BCI i 270 poeng, og snart på 2016 nivå. Bare tre år etter forrige kollaps!
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
holysmoke
06.03.2019 kl 12:48 5552

Riktig.
Regner med at du er ganske ny her i GOGL. Det virker kanskje litt trist og traurig akkurat nå, men vit at shipping har både dype daler og høye topper. Akkurat nå har en rekke negative faktorer presset kursen lenger ned på kort tid enn noen kunne ha spådd. Det er i slike tider formuer skapes. En inngang nå vil etter min erfaring gi skyhøy avkastning. På samme måte som en rekke negative faktorer dro kursen ned så står en rekke positive og banker på døra. Jeg kan bare nevne i stikkordsform: økt skraping, mindre bestillinger av nybygg, IMO2000 (tenker på forberedelser/installasjon av scrubbere eller overgang til lettere fuel som vil ta båter ut av trafikk i perioder,) løsning på handelskrigen USA/Kina, retur til "business as usual" hos storkunden Vale osv.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Volf
06.03.2019 kl 13:02 5494

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -2,8% TIL USD 4.409/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic capesize-indeks er ned 2,8 prosent til 4.409 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange onsdag.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Bobby Dobolina
06.03.2019 kl 13:08 5467

Korrekt, jeg er relativt ny i aksjen. Gikk inn som en følge av det jeg vurderte som en overreaksjon på Q4 intradag. På grunn av de fallende ratene har vel ikke rekylen kommet helt som forventet, men jeg er fortsatt forholdsvis sterk i troen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
holysmoke
06.03.2019 kl 13:42 5374

Det har du all grunn til å være. Shipping kommer alltid tilbake. En må selvsagt velge sine selskap der også, men Golden Ocean er blant de aller beste med sin nye flåte, finansielle posisjon, dyktige ledelse, aksjonærvennlige utbyttepolitikk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
KJEPET
06.03.2019 kl 14:51 5239

BDI stiger igjen, og Panamaxratene fyrer på alle sylinderne.
En Cape tjener i dag rundt $4,400/d
Panamax (82k dwt) tjener $9,287/d

Nå er 21 av GOGLs 28 Panamaxer på faste rater til langt over dette ($16.900/$19.400)/d, men det sier jo litt om hvor dårlig det står til med Capesegmentet om dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Fljo
06.03.2019 kl 16:05 5118

men første gang på flere måneder at det meldes om en short posisjon på over 0,5% grensen...
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
KJEPET
06.03.2019 kl 16:18 5090

For n'te gangen dette året er Cleaves ute og melder om at både Caperatene og aksjekursene har begrenset nedside. Denne gangen i en rapport om Eagle.

En eller annen gang tror jeg de faktisk vil få rett...........
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Volf
07.03.2019 kl 08:58 4787

NOTIFICATION
Hemen Holding Limited, which is indirectly controlled by trusts established by
John Fredriksen for the benefit of his immediate family, has settled a TRS
agreement (Total Return Swap) underlying 4,705,000 shares in Golden Ocean Group
Limited ("Golden Ocean") expiring March 6th 2019. Hemen Holding Limited has
subsequently entered into a new TRS agreement with exposure to the same number
of underlying shares. New expiry date is June 6th, 2019, and the new TRS price
is NOK 43.4873 per share. Hemen Holding Limited's affiliated ownership in Golden
Ocean Group Limited is after this unchanged 49,326,353 shares, equal to 34.2% of
issued shares and votes in the company. In addition, Hemen Holding holds TRS
agreements with underlying exposure to 4,705,000 shares in Golden Ocean Ltd.
Se nyhetdetaljer og vedlegg (www.newsweb.no
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.03.2019 kl 12:14 4680

BCI fra 270 i går til 236 i dag. Snart på ALT på 161 poeng.

Men så lenge alle vet at ratene skal 4-5 doble seg, så er jo alt bare velstand:-) https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/35877

Da er det bare å vente på nok en rapport om at dette snur "in short term" fra både Fearnleys og Cleaves!

Eller ser det ut som realitetene gjelder? https://twitter.com/ISMfreight/status/1103591624301531136

Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
jama
07.03.2019 kl 12:18 4658

BULK:10 CAPESIZE-SPOTSLUTNINGER ONSDAG, EN TC -ARROW

06:30
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om ti capesize-spotslutninger onsdag, der åtte er for jernmalmfrakt og to er for kull. I tillegg ble det gjort en periodeslutning.



Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.


Det ble sluttet seks reiser til Kina, der tre går fra Australia, en går fra Brasil, en går fra Malaysia, en går fra og en går fra Chile.

Videre ble det sluttet to reiser til Japan, fra henholdsvis Canada og Norge.



Det ble også sluttet en reise til India fra Indonesia, samt en reise til Tyskland fra Sør-Afrika.



Ellers ble det gjort tre timecharter reiser.

Baltic Exchanges capesize-indeks falt foregående handelsdag 2,8 prosent til 4.409 dollar.

HH, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
jama
07.03.2019 kl 12:25 4630

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -3,3% TIL USD 4.263/DAG (07.03.2019)

12:01
Oslo (TDN Direkt): Baltic capesize-indeks er ned 3,3 prosent til 4.263 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.

HH, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
07.03.2019 kl 12:42 4579

Gogl blør nå skikkelig nå. Skal dette fortsette, så blir det nok bruk for mer kapital. Hvordan går det med kursen ved en emisjon?
Jeg mener Gogl er høyrisiko, selv med dagens lave kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2019 kl 12:50 4553

Har folk glemt at de har mange panamax skip på spot. Disse ratene er jo veldig positive den siste tiden
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.03.2019 kl 13:03 4513

7 av 28 Panamaxer i spot. Resten på faste rater over $16.000/d.

EDIT: Overstående var fra Q3. Nå gjelder dette.

28 Panamaxer totalt

One vessel fixed out on time charter contract until early 2020 at a gross rate of $12,500 per
day.
Equivalent of seven vessels on time charters that expire within first half of 2019 at an average
gross rate of $14,415 per day; and in addition
(ii) Equivalent of seven vessels on time charters that expire in 2020 and 2021 at a gross rate of
$19,355 per day

Resten i spot

Tar også med av de 38 capene gjelder dette:
Equivalent of three vessels for 2019 at an average gross rate of $20,965 per day; and
(ii) Equivalent of five vessels on floor/ceiling contracts for 2019 and equivalent of two vessels on
floor/ceiling contracts for 2020.

I tillegg deler man på profiten på de 8 siste capene.
Resten i spot.

Så som Birgitte Vartdal sa på Q4 presentasjonen, så klarer Golden Ocean seg fint med noe svakere rater en periode.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
ruda
07.03.2019 kl 13:09 4493

DNB Markets nedjusterer kursmålet på Golden Ocean fra 95 til 59 kroner pr aksje i en ny oppdatering.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2019 kl 13:53 4394

Kan dette stemme:

Capesize up~3%
Panamax down ~2%
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2019 kl 13:55 4385

hvor mye utbytte pr aksje?
Er utbytte den 21 Mars?
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2019 kl 13:57 4314

0,05usd
Payment date: On or about 21 March, 2019

https://newsweb.oslobors.no/message/469970
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.03.2019 kl 14:06 4294

@RSinvest

Er nok en trykkleif :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.03.2019 kl 14:29 4231

Når disse kommer på vannet (https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/John-Fredriksen-booster-flaaten-i-utbombet-marked), i tillegg til Trøim sine nye skip, så vil de sammen nok en gang få lov til å betale for å frakte varer rundt på de sju hav :-) Virker fornuftig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Volf
07.03.2019 kl 14:36 4212

BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN -1,05% TIL 657 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 1,05 prosent til 657 poeng, ifølge The Baltic Exchange torsdag.

Baltic Dry -1,05%
Capesize -3,3%
Panamax -1,3%
Handysize +1,3%
Supramax +0,8%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
07.03.19 657 4.263 7.454 6.114 8.767
06.03.19 664 4.409 7.550 6.037 8.696
05.03.19 663 4.535 7.436 5.937 8.605
04.03.19 669 4.897 7.249 5.791 8.514
29.02.19 664 5.065 6.953 5.728 8.434
28.02.19 658 5.290 6.548 5.646 8.329
27.02.19 651 5.576 6.055 5.543 8.215
26.02.19 649 5.807 5.746 5.401 8.135
25.02.19 637 5.747 5.518 5.311 8.068
22.02.19 634 5.873 5.370 5.206 7.933
21.02.19 630 5.988 5.296 5.110 7.736
20.02.19 622 6.095 5.229 4.988 7.393
19.02.19 635 6.646 5.147 4.845 7.159
18.02.19 643 7.135 5.061 4.644 6.862
15.02.19 639 7.308 5.029 4.544 6.529
14.02.19 628 7.342 4.988 4.486 6.161
13.02.19 608 7.284 4.919 4.372 5.634
12.02.19 598 7.326 4.828 4.285 5.345
11.02.19 595 7.561 4.714 4.229 5.038
08.02.19 601 7.911 4.618 4.202 4.870
07.02.19 610 8.230 4.506 4.198 4.840
06.02.19 629 8.757 4.439 4.268 4.837
05.02.19 629 8.722 4.442 4.264 4.911
04.02.19 634 8.748 4.435 4.365 5.049
PSP, finans@tdn.no
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2019 kl 15:40 4097

Skal gogl mer ned? Eller ser vi snart stigning her??
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
07.03.2019 kl 15:55 4062

Bulkrederne tar knekken på seg selv og sine investorer. Tipper vi snart har en kurs på kr 32, kanskje også det er vel optimistisk høyt.
Se Hellenic shipping. Dry time charter estimates. 6 mos $ 9.000, 1 Yr 10.500 og selv 2Yr gir bare $ 12.000.
Dette går ikke bra. Selv etter 2 år skal man seile med tap!
Gogl har tidligere gått fra kr 44 til kr 1,50 på kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare