Posisjonering i Klesmarkedet 2019- 202x

Wetles89
06.03.2019 kl 23:22 576

Hei.

Hvordan tenker dere angående å ta en posisjon i diverse klesmerker? Det har uten tvil vært noen turbulente år for bransjen. Spørsmålet er hvem er gode nok til å omstille seg fremtiden.

Jeg har kjøpt meg opp i Kappahl den siste tiden. Aksjen er veldig veldig billig priset på kontantstrøm og har nesten ingen utestående gjeld, samt en ok avkastning på egenkapitalen og veldig god avkastning på anleggsmidler.

Kjeden er uten en fast CEO og har vært det det siste året. Det kan skape stor usikkerhet hvor deter behov for stabilitet og kvalitet i lederskapet. Jeg mener at dette er priset inn i aksjen i dag.

Selskapet har en klar niche som er salg av klær til eldre damer. Det mener jeg gjør de mer målrettet og i stand til å fokusere på en spesifik kundegruppe.
De har en ny kjede Newbie som selger barneklær og som har blitt veldig godt motatt samt nå lanseringen av Kappahl Kids.

Barneklær er et spennende market. Kundene er ofte mer i butikkene og handler mens de har med barnet i vogn, som gjør behovet for den fysiske tilværelsen større.

Er det andre selskaper dere har tro på? Del gjerne tanker og ideer her.
Redigert 20.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare