KIT - Kursen daler ned til hyggelig territorium

Slettet bruker
KIT 09.11.2017 kl 19:04 3856

Dette gikk raskt folkens. Kitron endte i dag på 6,85 kr, og det er faktisk investerbart. Jeg velger å sitte litt lenger på gjerdet før en eventuell inngang, kommer det et par svake dager til nå så kan det kanskje bli riktig så hyggelig å gå inn her.

Eric
Redigert 20.01.2021 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
espeset
12.11.2017 kl 20:47 3647

Att man kan kjøpe Kitron til 6,85 er for meg ubegripelig, selskapet går knallbra. Ledelsen leverer spott onn, i forhold til sin langtidsplan.
Ved Q3 fremleggelsen virker det som markedet kun fokuserte på att de muligens, grunnet stor produksjon kunne få noen utfordringer med leverangser fra enkelte underleverandører.
Disse utfordringene kan ikke være veldig store eller av langvarig art. For da hadde de ikke gitt markedet dette mini resultatvarselet :
Revenue is now expected to be in the higher end or slightly above indicated range.
Det er mye søppel på OB som ligger med P/E rundt snittet på 19ish, selv om flere av dem i beste fall bare leverer middelmådige resultater i Q etter Q.
Kitron derimot, har vist ikke fortjent å bli priset til en P/E på mere enn i underkant av 13. Ledelsen har levert meget bra både i henhold til topp og bunnlinje helt siden slutten av 2014. For ikke å snakke om evnen til å skaffe seg langsiktige kontrakter med multinasjonale selskaper. Tror ikke Markedet helt har skjønt omfanget av kontrakten med Northrop Grumman og leveransene til Lockheed Martin nye F-35 Joint Strike Fighter.
Ledelsen har også vist stor handlekraft og god evne til omstilling de siste årene.
Når oljekrisen inntraff i 2014 så de dette tidlig og klarte å skaffe seg adgang til nye bransjer , ett eksempel på dette er avtalen med ett av verdens største dental selskap. Dentsply Sirona de er markeds ledene og størst i verden på leveranser av dental produkter og teknologier.
Jeg sitter meget komfortabelt med mine aksjer og ser på siste tidens kursfall som en gedigen kjøps mulighet. Viss ikke markedet finner ut av Kitron selv, tror jeg ledelsen vil sørge for en kraftig vekkelse med de kommende Q rapporter.
Tror det er nå og utover kitron får full effekt av oppgraderingene av fabrikker og produksjonslinjer.
Er også spent på effekten av automasjons prosessen som pågår for fullt hos Kitron.
Det som er morro er att selv om automasjon innføres, søker stadig Kitron etter nye medarbeidere.
Jeg tolker dette som ett godt tegn på att omsetnings veksten ikke kommer til å stagnere.
Sitter med litt for mye aksjer i ett selskap som heter Funcom for tiden, å kan derfor ikke øke noe mere i Kitron.
Mener att nedsiden er MEGET begrenset på dagens kurser og oppside potensialet er stort.
Skulle markedet prise Kitron på snittet på OB ville vi ha rundet 10 tallet.
Minner igjen om denne:
0-13 – Aksjen er underpriset, eller man antar nedgang i inntektene
14-20 – For de fleste bedrifter fornuftig prising
21-28 – Aksjen er overpriset, eller inntektene har vokst siden siste resultatpublisering
28+ – Aksjer med svært høy P/E har enten en svært lovende fremtid med sterk inntekstvekst, eller en boble har dratt prisen opp
Redigert 20.01.2021 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
riskypick
12.11.2017 kl 21:21 3621

Jeg støtter espeset og vil legge til at de er cash positive med ca 300 mill.altså current assets-liabilities.
Det er ikke så lett å finne bedre kandidater syns jeg.Tar man dette i betraktning tjener man inn verdien på ca 9 år og de leverer vekst.
Burde være kurant med inngang her nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
espeset
13.11.2017 kl 06:41 3560

Nettopp det er bare positive signaler å hente fra Kitron, Ledelsen her er veldig nøkterne i sine utalelser til markedet vaneligvis. det var derfor jeg likte denne setningen så godt:
Revenue is now expected to be in the higher end or slightly above indicated range.
Redigert 20.01.2021 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
Arivle
16.08.2018 kl 16:01 2385

Under 10 er billig for denne aksjen......om 1 år ser vi 15 +
Redigert 20.01.2021 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
Analytiker
19.08.2018 kl 16:21 2217

KITRON har kjempe potensial, høy teknologi innen forsvar og offshore! KIT og ELKEM er min favorittaksjer på langsiktig! Tenker når vi kommer til 2020 så koster Kitron 50 kr aksje! Bare å kjøpe og sitte long!
Redigert 20.01.2021 kl 20:53 Du må logge inn for å svare