REC - og Hegnar Online

Slettet bruker
REC 25.01.2018 kl 11:45 4613

Presseetikk:

Sett i lys av at Hegnar Online er en viktig nyhetsformidler av finansnyheter i dette landet, så mener jeg det er et alvorlig tankekors at de ikke opptrer med større profesjonalitet når det gjelder SAKSFREMSTILLING og (ikke minst) ANALYSE i forhold til spillet og sakskomplekset som preger sol-industrien generelt – og som berører REC Silisium spesielt. Det som presenteres av nyhetsoppslag fremstår ofte som svært tendensiøst, misvisende og mangelfullt med hensyn til nødvendig innsikt og grunnleggende forståelse av de prosessene som pågår.

At Hegnar Online bruker sin rolle som nyhetsformidler på denne ukritiske måten, har økonomiske konsekvenser for de mange som foretar kjøp og salg av verdipapirer på bakgrunn av hva Hegnar Online publiserer. Spørsmålet er derfor om Hegnar Online bryter med de presseetiske reglene som ligger til grunn for deres rolle som nyhetsformidler?
Redigert 19.01.2021 kl 06:09 Du må logge inn for å svare
John8
25.01.2018 kl 11:51 4571

Vel, HO har hatt denne atferden i alle fall siste 4-5 årene overfor REC spesielt og solindustrien generelt.
Såvidt jeg vet har ingen klaget HO inn for PFU eller lignende.

Vi som har fulgt REC lenge, har vel blitt immune på den ene siden overfor den ensidige vinklinen.
Og på den andre siden har vel noen av oss posisjonert oss i markedet ift hva vi vet vil komme fra HO - for oftest reagerer markedet generelt på HOs oppslag om "krisen i REC" og lignende.
Slettet bruker
25.01.2018 kl 11:56 4541

Det er og blir slik at Trygve Hegnar har levd et langt liv og liker å sette et horn i siden på en del personer, sint som en okse som han er.
Trygve'n benytter bladet Kapital, Finansavisen og Hegnar Online til å breie seg med usakligheter og serverer ofte solide drittpakker mot Rec.
Han går mer enn gjerne langt over streken, for all PR er god PR for den gamle grisen, men jeg tror det kun kan være folk utenlands som tar ham seriøst.
Her i Norge veit jo alle at det hver dag er "Same shit, new wrapping", og de som trader Rec etter Hegnars anbefalinger sitter nok short!

La ham holde på de siste årene sine. Han har straks passert gjennomsnittlig levealder i Norge...
Redigert 25.01.2018 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Odi.1
25.01.2018 kl 12:34 4456

Trygve ble Sur når det på TV ble avslørt Alle Statlige Subsidiene han har fått fra " Hurtigruta "

Tror det hadde vært mer på sin plass å hatt høringer på Stortinget om dette, en hvem som har hatt pikk i hvem, i de politiske partiene....
Redigert 25.01.2018 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2018 kl 17:18 4324

Trist for alle uprofesjonelle som kjøper og selger på bakgrunn av den lite profesjonelle fremstillingen til HO.
AdrianR
25.01.2018 kl 18:26 4179

Desto raskere man lærer seg å ikke stole helt og holdent på hvilken som helst i aksjemarkedet, desto bedre resultater vil man ha, og nattesøvnen vil også bli bedre. Mange er for late til å gjøre grunnarbeidet. Det er så mange aksjer man kan velge mellom, og det å måtte studere bare 3% av dem er en krevende jobb, spesielt om man ikke vet hva man egentlig ser etter. Dessuten har man gjerne folk som sier at "nå skal vi til månen", mens andre roper konkurs.

Alle har sin egen agenda, og når man er ny er det umulig å vite hva den langsiktige planen til andre er. Selv synes jeg at alle journalister skal forholde seg objektive. Man kan uansett ikke vite om andre er subjektive eller objektive kun fra det man leser i en tekst, så det beste er å forholde seg til så mange kilder som mulig, og å ta avgjørelsene deretter. Om man ikke er 100% sikker, så burde man stå over, med mindre man er fullstendig klar over risikoen.

Det er ikke andre sin jobb å gi deg penger. Det er andre sin jobb å ta dine penger. Hvem man gir til, og hvem man tar fra, bestemmer man helt selv.
bokaj70
25.01.2018 kl 20:07 4024

Tag det ikke så tungt. Det gælder ikke bare REC men er ens for alle selskaber og alle online Finans web sites. Det er sensationelle overskrifter og artikler der sælger.

Det betyder ikke en skid medmindre man er interesseret i kursudviklingen minut for minut.
questi
25.01.2018 kl 21:24 3871

Nå mangler det bare en meeetooo sak mellom JUM og Hegnar :D
trump_vinner
25.01.2018 kl 21:34 3835

Og preben rasch-olsen analyse.
questi
25.01.2018 kl 21:46 3809

*haha* ja.. tenk deg hva som foregår i hodet til preben.. han sitter i bilen eller toget og pønsker ut hva og når han skal sette ut i analysene sine om REC. Vanlige folk tenker på en aksje når de liker aksjen.. Her går han konstant rundt og misliker aksjen :D

Det er akkurat som at jeg misliker eplepai, men skal gå rundt og tenke på hva jeg skal skrive om eplepai hele dagen :D
Hammers
25.01.2018 kl 22:57 3728

Makan til fjollete samling med REC-aksjonærer som sitter og sutrer her inne.
Klager på folk som IKKE hausser REC (......hvis kurs har falt fra 300 til 1 krone) - og som FORTSATT tror at vi snakker om røk uten ild!.

Hilsen Hammers.......som sier til Tom Tank......det er nok ikke bare er TANK' en som er tom!
Det samme gjelder selvsagt også flere andre her inne.......selv om jeg lett trekker snittet i motsatt retning...:-)!
Redigert 25.01.2018 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2018 kl 00:40 3648

Röken har snart blåst vekk , bää
anderix
26.01.2018 kl 00:50 3628

Slutter godt over 1,2 tallet i morgen;-)
Slettet bruker
26.01.2018 kl 08:25 3440

Questi: #why not me to :-)

Jeg kjøpte forresten en Samsung vaskemaskin i går med tørk. Les NRK om sol paneler
https://www.nrk.no/urix/trump-far-pepper-for-toll-pa-vaskemaskiner-og-solceller-1.13884047




Slettet bruker
26.01.2018 kl 08:33 3404

Alltid hyggelig med tilbakemeldinger fra malermester Hammers, som kun maler svart!
Han begynner å dra på årene han også, og jeg er ganske sikker på at han tar på seg freelance oppdrag fra Hegnar som linjalmann, for når noen kritiserer REC-haterne i redaksjonen der så er Hammers frempå med en linjal som ender under chartet.
Noe sier meg at mannen nærmer seg 60, og med den grenseløse selvtilliten må han ha sitt opphav fra Bergen.