Conan Exiles er nesten sist når det gjelder brukervurdering

Triggly
FUNCOM 25.01.2018 kl 12:52 3886

http://store.steampowered.com/search/?sort_by=Reviews_DESC&term=Early%20access&tags=1662%2C1702%2C1695

Når det gjelder early access spill innen samme sjanger så ligger CE på 33. plass av hele 49 stykk.
13. plass av 16 hvis vi bare tar med de spillene som er utgitt i 2017 eller senere.

Ikke akkurat noe å rope hurra for....
Redigert 19.01.2021 kl 20:23 Du må logge inn for å svare
Sente
26.01.2018 kl 09:41 3731

Recent reviews viser veldig bra tegn da.
Dette lover bra for PS 4 lanseringen. En av hovedgrunnene til det dårlige salget på Xbox ved lansering var den lave review scoren i følge funcom i Q2? rapporten.
Så lenge de gir ut et teknisk solid spill på PS4 så burde det gå bedre enn xbox.
Pengegrismaskin
26.01.2018 kl 10:14 3697

Nå vil jeg ikke være negative her men, av alle Funcom spill jeg har testa så kan jeg ikke huske at noen var teknisk solide. De er vel ikke akkurat kjent for det, mulig jeg tar feil?
Slettet bruker
26.01.2018 kl 10:35 3671

Det kan nok være riktig. Poenget hans er at Funcom konkurrerer ikke mot seg selv her. Når jeg søker på survival+open world+crafting får jeg 364 resultater på steam. Selvfølgelig er det en del DLC og ting som kanskje ikke passer inn helt, men det finnes virkelig et lass av nøyaktig denne typen spill.
Sente
26.01.2018 kl 10:36 3680

Enig, Funcom har alltid hatt som mål å levere et spill som er "god nok".
Forhåpentligvis vil EA perioden gi et bedre teknisk spill enn slikt de vanligvis gir ut.
Risikoen blir det nye uprøvde combat systemet, siden mesteparten i spillet handler om combat så burde dette testes på EA før lansering.
Redigert 26.01.2018 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Atratos
26.01.2018 kl 14:18 3588

Jeg vil bare påpeke at jeg har vert investor i Funcom siden Mai 2015. Når spillet ble lansert i early access kjøpte jeg spillet for å følge det frem til full launch, og ikke minst for å få en pekepinn selv på kvaliteten på produktet. Når Exiles kom ut ble jeg meget positivt overasket, dog endel bugs, men det "bør" alle som kjøper et early access spill være inneforstått med, selv om det ikke er tilfellet hos de som skriver kommentarer. Interessen for spillet Conan taler for seg selv mener jeg, når man ser hvor mange spillere det hadde i tidlig fase. Grunnen til at dette falt raskt er etter min mening enkel. Etter de første 14 dagene var det ikke noe mer å gjøre i spillet. Du når max lvl, har bygget alt man kan bygge å besøkt de stedene på kartet som er å besøke. Siden spillet ble lansert i early access har Funcom hele tiden lansert nytt innhold å spillet har fått mye mer innhold. Når de lanserte frozen north så man raskt at interessen økte igjen, dog ble frozen north lansert med endel mer bugs noe som ødela spillopplevelsen for veldig mange. De første dagene etter frozen north kunne man lett dette ut av serveren etter 20 minutter med spilling. Serverne var stapp fulle, så man kunne da risikere å sitte i 30 min til 1 time før man kom inn igjen, å fikk nye 20 min med spilling. Dette er et kresent publikum, men det jeg tar med meg er at interessen for spillet er stort. I senere tid, har spillet blitt kvitt mange av de store barnesykdommene de hadde i starten som gjorde at veldig mange la spillet i skuffen. Spillet går nå veldig stabilt, å det går uker mellom hver gang jeg opplever å dette ut av en server. De har fått kontroll på de verste exploits, å spillet begynner å få et meget bra innhold allerede. Usikkerheten slik jeg ser det nå, er at de har fortsatt lovet endel innhold som skal kommer frem til full launch. Nytt stort biome (kartet skal bli 30% større), Mounts og nytt combat system for å nevne noe. Dette vil nok helt sikkert også føre med seg diverse bugs når dette blir lansert, så i hvilken stand er spillet når vi kommer til Mai er det jeg tenker på. Om spillet ikke er 100% når Mai nærmer seg så vil det i verste tilfelle skje en av to. Spillet blir utsatt en mnd eller to, eller så vil spillet bli lansert uten at de implementerer de tingene de ikke har helt kontroll på, men heller gjør dette på et senere tidspunkt. Ingen av de scenarioene vil være heldig, la det være klart. Gamere roper høyt når de er missfornøyde, men glemmer raskt så snart det har blitt rettet opp i. Å jeg føler meg sikker på at Funcom vil implementere senere om de ikke når deadline. Når vi kommer til Mai å full launch, har jeg brukt to år på å følge spillet og prosessen. Selv om mange hevder mye annet er hvertfall jeg imponert over hva Funcom har greid å få til med Conan Exiles på så kort tid. Interessen for full launch vil bli adskillig større en interessen var ved early access. Salg ved full launch vil bli adskillig større en ved early access. 80% av de spillerne jeg har snakket med siden early access launch, som ikke spiller idag sier at spillet er det beste survival spillet på markedet, men de venter til Mai å full launch. For de vil ikke investere hundrevis av timer på et spill som blir wiped om noen måneder. Vi har sett det mange ganger før. Markedsføringen starter, hypen starter, volumet øker. Forskjellen nå fra tidligere er at de lanserer et produkt som allerede har bestått testen. Frykten for at spillet skal floppe når det allerede har solgt 700,000 (for ikke å ta i) kopier første året må være mye lavere en tidligere for investorene. Jeg vet så klart ikke, men jeg tror hypen før launch kan bli større en det vi har sett ved tidligere Funcom lanseringer. Men hva vet vel jeg :) .... Jeg har hvertfall satset penger på det.... Uansett, lykke til om dere er inne eller ute! mvh
Slettet bruker
29.01.2018 kl 11:33 3327

Tror ikke hype ved full lansering kan måle seg med sånn det var rundt EA-lanseringen av den enkle grunn at det var en first reveal. Nå vet folk hva spillet handler om, de har allerede hatt et år på å prøve det. Håpet er at når det slipper til på PS4 høstes det en del salg der, men dersom spillet ikke forbedres betraktelig (da mtp kampsystemet) så er det liten grunn til at folk skal gidde å kjøpe CE.

Så da får man håpe det vi ser i midten av februar er bra. Jeg har sagt fra starten av at jeg tror ikke det er CE som vil reprise Funcom og jeg holder fortsatt en knapp på dette, men mindre de forbedringene vi ser for gameplay er skikkelig knall. Risikoen fortsatt er jo at de ikke evner å nå ut til nok spillere med det likevel, siden survival sjangeren er ikke det hotteste på markedet lenger (Battle Arena).

OBS! Ikke umulig at CE kan bli en salgs medieval versjon av PUBG, det hadde isåfall vært skikkelig kult og jeg tror de kunne solgt i bøtter og spann om de hadde implementert arena på en bra måte, med et bra kampsystem som gjør det verdt å spille.
Atratos
29.01.2018 kl 13:48 3286

Om ikke hypen ved full lansering overgår EA lanserning så blir jeg ganske skuffa. Det må jeg si. Snakker da ikke om børs hypen, men mer markedsføringen rundt spillet. De begynte vel å bruke twitch en stund før EA, laget noen youtube videoer mens den største markedsføringen kom fra andre profilerte streamere som de gjorde avtaler med. Jeg håper å tror det blir et mye større push på markedsføringen frem mot full launch. Når det kommer til hvor mange som blir å kjøpe spillet på X-b og P4 så ser jeg ikke noen grunn til å tro at stattestikken er noe annerledes en på pc. Hvor mange PC gamere er det for hvert conan salg er nok ikke langt unna hvor mange P4 spillere er det for hvert conan salg.

Enig i at om de lykkes med kampsystemet, så kan det gi spillet en ekstra dybde som er veldig positivt. Men jeg er ikke helt enig i at dette er det viktigste. Jeg leste lenger oppe i tråden at combat er en veldig stor del av spillet, og ja, det er helt klart en del av spillet, men ikke en stor del av det. Det kan gå dager mellom hver gang man kommer i en skikkelig combat. (om ikke man selv oppsøker det) Å selv om poenget med spillet er å bygge sin klan sterk, på bekostning av andre vel å merke, så er det å bygge en sterk base å inngå allianser med andre spillere det som er det viktigste. Forberedelsene til en "krig" er det som er hoveddelen av selve combaten, ikke nødvendigvis de få minuttene hvor man braker sammen.
Men om det får til et bra kampsystem så ser jeg på det som et spissprodukt som gjør det enda litt mer interessant.

Det som er veldig bra, å virkelig tar tid er mulighetene til å bygge baser å ha forskjellige taktikker når det kommer til å forsvare basen. På dette punktet mener hvertfall jeg CE skiller seg veldig ut fra alle andre spill i samme sjanger. Her har man uendelig med muligheter. Å dette er slik jeg ser det en virkelig stor det al spillet.

Min hypotese når jeg sier at jeg tror CE vil reprise Funcom er ganske enkel. Jeg går ut ifra antall solgte på PC i 2017. Bare en liten del av gamere gidder å ta i et early access spill sålenge det finnes alternativer hvor de slipper alle barnesykdommene. Nesten ingen streamere ønsker å streame et EA spill, da det ikke er veldig interessant å streame et spill hvor man kan risikere å dette ut av servere å andre rare ting oppstår ubeleilig. De vil ikke risikere å miste følgere pga dårlige sendinger.

Så er det opp til hver enkelt å prøve å tenke seg til hvor mye av potensialet som allerede er tatt ut. Men jeg ser det hvertfall på denne måten:
Bare 2 av 10 gamere kjøper eller tester et spill i EA som de vet har bugs å exploits om de har alternativer som de er fornøyde med. Da mener jeg 2 av 10 som er potensielle kjøpere i denne sjangeren. ikke 2 av 10 gamere generelt.
Enda færre stremere vil streame et spill som er EA som har bugs. Denne andelen har jeg som så liten at det blir vanskelig å i hele tatt sette et tall. Men om jeg sier 1 av 500 så er det maks. Kan like godt sette 1 av 2000, jeg vet ikke. Men så snart spillet et ute av EA ser jeg på dette som en markedsførings arena med et kjempe potensiale.

Slik jeg ser det så begynner Funcom å få et produkt som kan måle seg med de beste survival spillene på markedet idag. Å på noen områder er det pr nå også bedre. Mener man det, så kan bruke salgstall fra ARK og Rust å begynne å leke med tallene.

Nå har vel Funcom sagt at de har spill til på Conan IPen som de skal eller har planer for etter Conan Exiles, å det hadde vert veldig spennende som du sier om det hadde vert noe i "battle arena" sjangeren som er det hotteste om dagen. Vi kan jo bare håpe :)
Redigert 29.01.2018 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
Sente
29.01.2018 kl 15:48 3236

"Bare 2 av 10 gamere kjøper eller tester et spill i EA som de vet har bugs å exploits om de har alternativer som de er fornøyde med. "
Den skulle jeg gjerne hatt en kilde til.
Statestikk viser at spill generelt kun har en lansering effekt. Dvs, starten på EA var funcom's lansering. Håper du på flere hundre tusen solgte ved lansering er det en risiko at du blir skuffet.
Atratos
29.01.2018 kl 17:56 3182

Det er mange X-faktorer som spiller inn når man skal prøve å "spå" noe så vanskelig å diffust som fremtiden.
Når jeg da prøver å forklare tanken bak, hvorfor jeg tror CE fortsatt har et stort potensiale for salg ved full launch, så trodde jeg, jeg var tydelig nok når jeg åpnet med å skrive : Så er det opp til hver enkelt å prøve å tenke seg til hvor mye av potensialet som allerede er tatt ut. Men jeg ser det hvertfall på denne måten: "Bare 2 av 10 gamere kjøper eller tester et spill i EA som de vet har bugs å exploits om de har alternativer som de er fornøyde med. " Altså, dette er hvordan jeg ser det.

Jeg har aldri sett noen undersøkelse på akkurat dette temaet, å om det er det, så hadde jo det vert ytterst flott om noen deler det.
Når man da ikke har kilder eller andre hjelpemidler for å komme frem til et eksakt tall, så må man gå ut ifra hva man selv mener. Her vil man sikkert få like mange meninger som synsere, å det er vel også ikke uvanlig.

Tar man utgangspunkt i Rust og Ark som er de to største i sjangeren så har de til sammen solgt rundt 12 mill kopier. Nå er det så klart mange som ikke spiller noen av de to, men andre survival spill, samtidig som det også er mange som har kjøpt begge to. Så for å gjøre det enkelt uten å bli for spesifikk så kan man anta at markedet CE er i, har pr idag, minimum 7-8 millioner potensielle kunder. Mindre en det har jeg vanskelig for å tro.

Her er det da fortsatt et stort urørt marked med et stort inntjeningspotensiale.
For å lykkes må Funcom levere ett sluttprodukt som ikke står tilbake for de største i samme sjanger. Der mener jeg de er i ferd med å lykkes.
Samtidig må de treffe blink på markedsføringen.

Her er det viktig at de leverer på begge områder for å få best effekt. Markedsføringen må være en stor boost, som når ut til flest mulig. Men sluttproduktet må være av en slik kvalitet at mouth to mouth tar over å vi får en snøball-effekt.

At starten på EA var funcom`s lansering er slik du tolker det. Dette er opp til hver enkelt, men jeg velger å tolke det som at den ikke er før i Mai.
En lansering er i mine øyne når et sluttprodukt som er ferdig testet kommer ut på markedet. Med en planlagt markedsførings kampanje i ryggen.

Jeg kan helt sikkert bli skuffet, ingen garantier på børs. Jeg hverken kjøper eller selger aksjer på bakgrunn av noe som blir skrevet her inne, å jeg anbefaler ingen å kjøpe på bakgrunn av det jeg skriver heller. La det være helt klart.

Men jeg har hvertfall brukt mine timer på å komme frem til min konklusjon.
Så om skipet går ned så kan jeg hvertfall si at det var jeg som tok feil :)

Krafer
29.01.2018 kl 20:40 3107

Tror kanskje det er denne artikkelen noen sikter til angående at spill i praksis har bare en launch uavhengig av EA eller ikke:
https://galyonk.in/on-early-access-games-39aed2b8f82d