Følg Photocure live kl 13 på onsdag

Slettet bruker
PHO 07.03.2019 kl 17:16 11405

Photocure vil førstkommende onsdag 13/3 kl 13 presentere seg via live video på Xtrainvestors IR-løsning AX Exposure (axexposure.no). Først vil CEO Daniel Schneider presentere selskapet før det blir Q&A ledet av Arctic Securities sin helseanalytiker Pål Falck.

Sendingen går live på Facebook-gruppene https://www.facebook.com/groups/aksjekunnskap/ og https://www.facebook.com/groups/Aksjeforum/ , på Xtrainvestors FB-side og til slutt inne i live-kanalen til Xtrainvestor.com der den også er tilgjengelig for de som ikke er medlemmer noe av stedene (alle skal med..).

Vi håper på at folk her inne kan sende inn spørsmål i forkant (gjerne som kommentar til denne post) og det vil også være mulighet å skrive spørsmål live i sendingen for de som følger den på Facebook. Så her er muligheten for de som lurer på noe. Vi legger selvsagt ut sendingen i etterkant for de som ikke kan følge den live.
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
SomSa
10.03.2019 kl 18:17 4358


Hva vil skje dersom han ikke kan garantere overskudd i 2020? Jeg bruker Nordnet og det kommer vanligvis kommentar(er) etter at et selskap fremlegge sitt kvartaltall, for PHO står (NB: av og til de skriver de feil):

"Omsetningsutsiktene for 2020 i intervallet 20 til 25 millioner dollar i USA opprettholdes, opp fra 7,8 millioner dollar i 2018 og selskapet ser fortsatt signifikant omsetningsvekst og lønnsomhetsmuligheter i det amerikanske markedet etter 2020."

Skal utgiftene øke så kraftig slik at med en omsetning på 25 millioner dollar får PHO heller ikke overskudd i USA? Vet noen hvorfor PHO skal bruke så jævla mye penger og resurser til å selge Scope for KARL STORZ uten provisjon og godtgjørelse? Jeg hadde aldri tenkt på dette før Daniel var gjest hos Podcast og han forklarte hva selgere gjør i USA ....... Jeg synes at han gav strålene og opplysende informasjon om PHO på 4Q presentasjonen + Podcast. Folk vet hva de investerer i, hva er risikoen og hva de kan forvente av gode og dårlige nyheter.
focuss
10.03.2019 kl 18:31 4333

Somsa
Jeg kan vel nevne en rekke vekstselskaper som ikke kan garantere overskudd i 2020, men som er priset mange ganger så høyt som PHO. At PHO vil levere overskudd i 2020 er en no brainer. Det kan du ta meg på når tiden kommer.
focuss
10.03.2019 kl 18:45 4296

Med salg i USA i 2020 på snitt av guidingen vil de selge for 48 mill i kvartalet mot 18;4 i dag.
focuss
10.03.2019 kl 18:47 4281

Og dagens guiding med lite fra surveillance. Nobrainer.
clanz
10.03.2019 kl 23:09 4067

Existing BLCC scopes in the US have a relatively low frequency of usage, why is that?
Could one reason be that they can and are used with white light only?
Durable
10.03.2019 kl 23:23 4050

Spørsmål til Schneider;

Many would argue that PhotoCure has had a long history full of disappointments and unfulfilled potential.
A great number of investors has seen no return on their investments, or even suffered great losses, after more than a decade as shareholders.

Patience is now wearing very thin amongst many, and I strongly believe this fact plays a significant part on how the PhotoCure stock-price nosedives every time the company presents any news that is viewed as even slightly negative.
There is a feeling of «doom and gloom», and an air of uncertainty on whether the company will ever be able to deliver success.

Is this something the PhotoCure management would agree with and in this regard, do you feel a sense of urgency in producing a profit and bring and end to «red numbers»?
Redigert 10.03.2019 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
TAAS
10.03.2019 kl 23:45 4022

Har ikke lest så mye av det som er spurt om, men det jeg synes kunne være interessant å få belyst er litt om utfordringene med å selge scopene og hva potensielt antall er?
Har klinikkene scope fra andre produsenter som eventuelt må avskrives før nye kjøpes inn? Går ut fra at de ikke trenger Scope fra både KS og f.eks Olympus?
Er andre produsenter f.eks sponsorer for klinikkene (eller andre ting) som kan gjøre det vanskelig for KS/PHO å komme inn? Om så er,- det ble nevnt på en presentasjon eventuelt samarbeid med andre produsenter av Scope. Kan det bli aktuelt (nødvendig) for å oppnå raskere og stor nok markedsandel?

Computum
11.03.2019 kl 10:09 3828

Et spørsmål kunne jo være:
"Hvordan vurderer du mulighetene for en aksjekurs på 1900,-?" :-)
focuss
11.03.2019 kl 10:33 3799

Computum

Det er nok smartere å spørre om en markedsandel i USA på 20% er realistisk, eventuelt hvor stor markedsandel BLCC må ha for å definere det som SoC i USA. Så kan du legge til spørsmål om når de regner med å starte investeringer utenfor MSA, eventuelt når de kan de forvente en markedsandel på 50% innenfor MSA.
Computum
11.03.2019 kl 11:22 3971

"å selge Scope for KARL STORZ uten provisjon og godtgjørelse"

Godt poeng SomSa
Computum
11.03.2019 kl 11:37 3937

"Jeg vet ikke om noen misforstår spørsmålet med vilje."

Ikke misforstå meg Fofo2019. Jeg skulle selvfølgelig selv gjerne hatt et utfyllende svar på et slikt spørsmål.
Om svaret f.eks. var "Photocure is a "hard nut" compared to my previous challenges" så ville jeg forstå at her er det liten grunn til optimisme. Best å selge.
Eller "Photocure is a "walk in the Park" compared to my previous challenges" ville jeg oppfatte som at her vil vi fort se resultater. Best å holde på aksjene.

Men han er avskåret fra å svare på slike spørsmål, dessverre. Eller heldigvis.
Redigert 11.03.2019 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.03.2019 kl 15:01 3784

Når man vet hva operative scope har å si for inntektsgrunnlaget for PHO, for ikke å si hva mange flere scope vil ha å si for salget av cysview, så skjønner jeg at PHO har lite å tjene på å f.eks. å skulle nekte å birda til salg av scope, uten at de fikk en klekkelig provisjon. Du snakker om å skyte seg selv i foten!
Faktisk tror jeg ledelsen i PHO mer enn gjerne legger krefter og ressurser i at KS får levert så mange scope så raskt som mulig. Det er vel ikke uten grunn at PHO også jobber med at cysview skal kunne benyttes sammen med scope fra Oplympus og andre potenseille leverandører. Hadde PHO fått betalt for å selge KS sine scope, så kunne de vel neppe retteferdiggjort sine forsøk på å få BLC teknologien brukt sammen med scope fra andre leverandører, eller rettere sagt, konkurrenter til KS.
liang
12.03.2019 kl 10:43 3652

Sluttbrukeren vil nok ikke godta noen annen løsning enn dagens løsning , nemmelig å ha kun EN part å forholde seg til.
Også for PHO så må det da være beste løsning å administrere hele prosessen.På denne måten så blir det korteste veg til aksjon for å korrigere avvik.

Tanken om at PHO skal tjene på å "selge" scope fra leverandører.....?
Oppnår en så mye med dette?

Markedet vil jo "mettes" av scope etter en stund så det vil vel kun representere en begrenset inntekt.
Kanskje en også berører området der en må binde seg til en leverandør av scope også ved et utvidet samarbeide der PHO skal ha betalt for salg/leveranse av utstyret?

Fokus og fortjeneste må vel heller ligge i salg av cysview tror nå jeg da.

riskypick
13.03.2019 kl 12:22 3528

Til focuss
Ditt spørsmål 10.03 kl 12.57 er veldig interessant. Fint hvis du har tid til å legge inn svaret på det på forum.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 12:43 3482

Husk på å se på sendingen da folkens: https://www.facebook.com/AXExposure/videos/2289701391252199/
teaa
13.03.2019 kl 13:04 3417

Får fortsatt bare en reklamefilm for AXExposure på ovenstående lenke. Klokken er nå passert 13 med flere minutter. (13.07)
Noen flere som sliter?
Redigert 13.03.2019 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
NilsAB
13.03.2019 kl 13:51 3252

Ferdig nå, fin snutt, intet nytt men forklart og utbrodert.
Sammendrag:
Vi er i ett fantastisk selskap, men ting tar tid.
Guidingen er ikke inkludert flexi i noen større grad, da disse er helt ny på markedet. Vi loves en flott fremtid.
focuss
13.03.2019 kl 13:55 3207

Schneider oppsummerer med å si: "I see a very very positive future " Fint, da er vi enige.
risksøker
13.03.2019 kl 13:55 3191

Flott Q&A han lover vekst på over 60% år over år. Hvilke selskap kan vise til en slik vekst. Han ser mulig enda sterkere vekst etter 2020. Her er det bare å posisjonere seg fremover og kjøpe på dipper.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 14:01 3146

Smånisser har ikke heart&mind til å stå i dette.

De er ute LENGE før Photocure evt begynner å vise resultat som er verd å nevne.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 14:03 3117

Smånisser er som båtnisse. Alle vil pisse I buksen
Durable
13.03.2019 kl 14:05 3106

Altså, hvis jeg må vente i opptil 2år med å bli multi-millionær, så kan det nesten være det samme. ??

Helt seriøst, fremtidsutsiktene til PhotoCure ser helt vanvittig bra ut!!!
Her gjelder det å ikke la seg riste/skremme ut av aksjen, på noen som helst måte, hvis man vil ta del i den eventyrlige oppturen som med stor sannsynlighet vil komme.
Redigert 13.03.2019 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
Begam
13.03.2019 kl 14:18 3042

Daniel har styr på det - tak til dem der sælger - det er jo helt fantastisk at få disse aktier til denne kurs :-) - har aldrig før set et selskab med så gode fremtidsudsigter i USA - alt er klart og kører som det skal :-)
liang
13.03.2019 kl 14:21 3024

Gjentar denne fra pafo:

"Det finnes ikke ett sykehus som i lengden som kan forsvare att de bruker 3 dager og narkose på en behandling.
Som kan gjøres på 2 tim med bedre resultat, og er mye mer behaglig for pasienten. Tiden for tilbakefall er det som betyr alt.
der kan ikke noen matche BLC. Så eg sier det igjen. Medicare og forsikringselskap kommer att presse sykehusen til att
bruke BLC flexiscope."

Dersom overstående stemmer så vil jeg se at systemet i US er så håpløst at et sted bruker en 3 dager og full narkose på samme sykdom hvor en kun brukrt 2 timer og lokalbedøvelse andre steder.
At det kan ta tid å overta markedsandeler har jeg ingen mening om men at det må skje før eller siden tilsier jo all logikk.
Pasientene i US er jo veldig godt informerte slik at tanken på at de skulle ta til takke med en mye dårligere behandling som er dyrere og kan ha et farlig sluttresultat gir liten mening.

liang
13.03.2019 kl 14:38 2954

Lurer på om DS velger å gå veldig forsiktig ut med guiding for markedsovertakelse?
Kort avstand til å bli beskyldt for å være useriøs.
Bare se hvorledes det gikk med fokus :))
Durable
13.03.2019 kl 20:37 2697

Dette var en fantastisk seanse, som jeg anbefaler alle å få med seg. :-)

Tusen takk til Roger Stene i Facebook-gruppen for strålende initiativ. Han skal ha mye av æren for dette.
Fantstisk av Dan Schneider og PhotoCure å levere noe slikt, og super tilrettelegging og gjennomføring av AX Exposure og Pål Falck fra Arctic. Virkelig helt topp! :-D

Enhver som vurderer å investere/øke investeringen sin i PhotoCure har nå mer enn nok informasjon til å fatte beslutningen sin på et solid fundament.

Etter min mening fremstår dagens nivå som lavrisiko, med muligheter for eventyrlig avkastning! En no-brainer, eller i alle fall noe av det nærmeste man kommer noe slikt.
Redigert 13.03.2019 kl 21:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2019 kl 21:30 2644

Helt enig Durable, det er egentlig bare å forsyne seg med aksjer og fremfor alt beholde de en stund fremover, trolig noen år, men det kan gå raskere når det virkelig løsner. Pho er et selskap med et potensiale som kan gjøre en investor rik, alt etter hvor mye man legger i potten. Synes Schneider fremstår solid, trygg på det han svarer på. Legger vekt på at han kommer til nærmest dekket bord, svært mye er på plass, bl.a. den ekstremt viktige fase III konklusjonen. Får håpe at dette når ut til flere slik at man kan få inn noen nye og store investorer. At kursen gikk ned i dag betyr ingenting for meg, tradere som kjøper og selger gir jeg blanke i. De vet knapt hva for selskap de sitter i. CEO ønsker å få amerikanske investorer mer på banen i løpet av 2019, blir interessant å se hva det betyr. La norske investorer som ikke ser dette selskapet gå glipp av denne muligheten, la amerikanere få ta del i kaken, det er egentlig helt iorden for meg.