Oslo børs - Er oppgangen over for denne gangen?

Frodon
OSEBX 07.03.2019 kl 22:19 9440

Både fundamenter og teknisk lå Oslo børs an til et virkelig bra løft frem mot mai 2019, men idag har dessverre oljeprisen gitt et tidlig signal om at pris oppgangen snart er over for denne gangen. Da skal det ikke mye til for at Oslo børs følger olje prisen nedover.

Oslo børs har ikke klart å bryte opp igjennom 875-878 området på høyt volum. HVIS indeksen hadde brutt opp på høyt volum, ville et kraftig kjøpssignal opp mot 946-967 området blitt utløst. Det kan fortsatt skje, men pr dags dato ser sannsynligheten for nedgang mye større ut enn oppgang.

Hvis støtten på 830-840 holder, kan det være et bra sted å plukke opp aksjer igjen. Hvis Oslo børs faller ned igjennom 840 på høyt volum, kan det gå raskt ned til 783. Ved et brudd ned igjennom 783 på høyt volum, utløses en enorm HS formasjon ned til 624.

Kurs i OSEBX (Oslo Børs Benchmark Index) på Oslo Børs
Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
867.83 -5.96 -0.68% - - 873.79 875.21 866.76 873.79 3 425 033 464 3 584 880 788
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2019 kl 22:28 7374

JA dette har eg hevdet siden helgen.
Men hva eksakt gav deg salgssignal på oljen?

Jeg skrev i dag i 13-14 tida mens den var på toppen til Toffen4 at jeg trodde den nå skal ned, og håpte på det. Solgte EQNR og andrer IKKE på det.

Dollaren er jo så sterk i kveld at EQNR nesten har closet 1 kr over OSE, selv om den er ned flere titalls cent i dollar.
Redigert 07.03.2019 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
Frodon
07.03.2019 kl 23:52 7286

Lavere og lavere topper + utløst salgssignal i macd. Fullt mulig det kommer noen kortsiktige hikk oppover, men jeg snur ikke salgssignalet før indeksen eventuelt går over 878. Jeg dro til og med pensjons ordningene over i rentefond til jeg ser videre rettning ??
RGTBJØRN
08.03.2019 kl 00:16 7249

Mye som taler for en bearish periode fremover, ser det tydelig i chartet.
Slettet bruker
08.03.2019 kl 00:23 7238

Chartet ser ikke bra ut og OSE holder på å rulle over. Det kan gå bra ned i morgen og det kan bli fake. Jeg tror ikke det blir så alvorlig. Det vil bli en slags posisjonering til handelsavtale avtalen i USA og også på OSE. Olja og fisk er så sterke (kan selvsagt gå litt ned), og da kan det ikke gå helt galt.
Frodon
08.03.2019 kl 07:48 7113

Vi får se, indikatorene har begynt å utløse salgssignal, så får vi se hvor mange av dem som blir utløst før det snur igjen. Jeg likte i hvert fall ikke at indikatorene snudde allerede nå, men det er vanligvis lønnsomt å følge dem ;)
Slettet bruker
08.03.2019 kl 07:51 7107

" indikatorene har begynt å utløse salgssignal"

Det er jeg enig i og det er i grunn det skumle nå. Chartet er likevel ikke alltid det som blir.
Slettet bruker
08.03.2019 kl 07:57 7084

Det er vel underliggende negative mistanker, om at alt ikke er som det skal, som blir bekreftet nå. Feks feilrepporteringen i Kina. Min tanke er at optimismen siden nyttår har vært noe krampaktig.
Hugoil
08.03.2019 kl 10:59 6955

Indeksen tester bunnen av 2,5mnd stigende trendkanal i dag, Vil på mandag få støtte av stigende 20dagers snittet like under trendkanalens gulv, derunder igjen er 100dagerssnittet.

SP vil i dag ta støtte i 20dsnittet som nå krysser 200dsnittet.
Frodon
08.03.2019 kl 16:36 6884

Herregud, hvor dum går det an å være?? Regjeringen vår tok en besluttning idag om å kaste bort masse av pengene våre, dvs Norge AS. Hvorfor kan de ikke selge seg ned i olje aksjer FØR de lanserer nyheten??

Jeg tviler ikke et sekund på at informasjon er lekket på forhand og at dette er noe av grunnen til at Oslo børs utløste salgssignal

https://aksjelive.e24.no/article/XwvReb
Redigert 08.03.2019 kl 16:36 Du må logge inn for å svare
macland
08.03.2019 kl 22:35 6774

Og som vanlig er det sterke krefter som manipulerer usa opp den siste timen. De har ikke fått solgt seg ut ennå så det må pyntes litt.
Slettet bruker
08.03.2019 kl 22:38 6765

USA bunnet og gikk pent opp på slutten. Nedgangen er over.
Slettet bruker
08.03.2019 kl 23:00 6748

Tok selv alt sv pæng sv bordet i dag. Men virker du litt vel overbekymra Frodon? Synes du er svært negativ i alt du skriver siste døgnet.

Olja har roa seg. Us henter seg inn. Ose er ikke i nærheten av å tryne, og fallet i uka har vert innenfor det admin haugen beskrev sist søndag. Selv har jeg vert forsiktig siden jeg sist helg skrev at uka nok blir rød all over. Men tror det meste er fordøyet nå.

Macd har eg mange ganger sett utløse små salgssignal som viste seg å være falsk alarm. Senest i EQNR på 191 før den igjen gikk mot 198 og ned til 191 og til 196 og i dag ned igjen 187.

Har du endra oppfatning litt etter close her og der, eller like bearish??
Toffer
09.03.2019 kl 02:05 6655

La inn en ordre på Archer i går på 5.17 og snittet ned da jeg har vært i aksjen i årevis (doblet flere ganger, men nå i minus på siste kjøp vel og merke).
Nå er den litt ned så jeg får se over helgen om jeg legger inn litt til da det finnes ikke sjanse for at oljenæringen kommer til å roe seg fremover. Hvorfor?
Miljøfanatisme finansierer ikke noe som helst på statsbudsjettene rundt omkring foreløpig.
Hvorfor skal regjeringens beslutning i dag om å selge seg ut av en rekke selskaper, andre steder enn på OSX være noe negativt for oss? Vi snakker noen titalls milliarder som blir solgt som en symbolsk erklæring på at Equinor skal late som at de satser på fremtidens vindmøller mens de fortsatt vil ha 99% av inntektene sine fra primærindustrien. Gylden mulighet til å kjøpe seg opp i de som faktisk vil tjene penger mens hylekoret synger videre.
Slettet bruker
09.03.2019 kl 08:12 6584

Duplikat
Redigert 09.03.2019 kl 08:13 Du må logge inn for å svare
Frodon
09.03.2019 kl 09:09 6521

Tja, svaret på dette får vi mest sannsynligvis til uken ;) Støtten på oljen tok imot perfekt på usd 64 igår, og stiger osebx over 875 til uken på høyt volum, kan det hende vi unngår en ny nedtur. Følg med på 862, svakhetstegn ved brudd ned igjennom det området.

Jeg tror vi står ovenfor en korreksjon pr dags dato, også tror jeg børsene overalt vil stige bra i slutten av mars like før handelsavtalen blir signert. Også tror jeg olje prisen skal langt ned igjen når de 3 nye rørledningene blir koblet opp til Permian feltet mot slutten av 2019. Da blir logistikk problemene løst for å få transportert oljen ut til markedet. Det vil tank båtene nyte godt av og ratene vil stige mye opp for dem.

Hva tror du om den neste perioden? Hva slags aksjer vurderer du å kjøpe/shorte?
Frodon
09.03.2019 kl 09:18 6511

Toffer, jeg siktet til at regjeringen trengte ikke å fortelle markedet at de skal selge seg ut av olje selskapene, da aksjekursene i de selskapene selvfølgelig går ned på nyheten og da får ikke oljefondet solgt aksjene til en like god pris ;) Selve besluttingen om å selge seg ut av olje aksjene har jeg ingen mening om, da jeg ikke vet nok om temaet.

Det blir samme som IAG gjorde i Norwegian nå, de annonserte at de skulle selge aksjene sine FØR de gjorde det og da måtte de selge aksjene langt billigere. Det virker for dumt å gjøre slikt, så vi får se på vps listen etter de nye aksjene kom, kanskje IAG mottok tegningsretter før de solgte aksjene sine...?

Det begynner å bli en stund siden jeg fulgte Archer nå. Hva forventer du av Q4 tallene? Hva er grunnen til at du kjøpte enda mer aksjer der nå?
Slettet bruker
09.03.2019 kl 09:29 6806

Det blir en spennende uke helt sikkert igjen.

Den store utfordringen til uka er at det er ca 40-50 nøkkeltall som tikker inn med 7-8 hver dag utover uken. Lite selskapsspesifikke ting. De siste ukene har ikke nøkkeltallene hjulpet veldig på børsene. Også i forhold til oljen så er nok kuttene bra, men utfordringen ligger nok i at om nøkkeltallene blir såpass dårlige så vil markedet rekapitulere etterspørselen og da kan det bli ubalanse igjen.

Også er det nok utenkelig enda. Men Saudi Arabia kan ikke kutte seg til fant heller. En million fat til for å holde 65 hjelper ikke, plutselig må de åpne alle kraner for å få inn mest mulig. Kutt i oppgangstider men ikke i nedgangstider er Rystad sitt råd. Men SA er flinke.

Blir spennende.
Slettet bruker
09.03.2019 kl 10:36 6741

Ut av olje, inni pharma. PHO, sikreste case på Oslo børs
Slettet bruker
09.03.2019 kl 11:37 6705

Jeg tok selv alt av bordet i går, nettopp pga jeg ikke liker hva jeg så i går ettermiddag fra 12 - 16 på OSE, samt nøkkeltall som blir jævligere og jævligere.
DJ steget fra 21500 ish til 26400, men korrigert litt ned ca 1000 poeng.

Men, jeg synes olja, og US børsene henta seg bemerkelseverdig, og overaskende mye inn i går kveld. Det gjør meg usikker.
Nå var det jo en uke med børsnedgang, og fredager er vel etter boka regna som den mest bullish børsdag i uka, så etter så mange dager var det kanskje venta at det kunne hente seg litt inn.

Tror jeg avventer uka, men skal man vente til 87x så er jo mye av oppgangen mistet, og man kan lett kjøpe dyrt og på en ny topp som faller. Så jeg tror jeg holder meg til intradag trader i mellomtida. Shorter sjelden, og i allefall ikke nå. Men har sagt at jeg går all inn ose bear x10 von om jeg ser 950 igjen. Det blir min beste trade ever.

SS
Frodon
09.03.2019 kl 13:05 6650

Det kommer noen nye signaler til uken som kan hjelpe oss til å tjene mer penger ;)

Da var en enig med meg i hvert fall

«Hvor dumme kan politikerne bli?

Jan Petter Sissener gleder seg til å kjøpe billige oljeaksjer fra «dumme» politikere»

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Hvor-dumme-kan-politikerne-bli
Slettet bruker
09.03.2019 kl 14:28 6606

Ja hvem gjør ikke det Frodon.
Sykt at jeg kunne selge EQNR torsdag 196,- og kjøpe igjen noen "børstimer" senere for nesten 187,- på en nyhet som ikke engang omhandler EQNR.
Samme idiotien i AkerBp.
Ble noen raske trader i begge to i går, men nøyde meg med 1 og 2 kr i disse.

Blir spennende til uka, så hold oss oppdatert Frodon.

SS
Slettet bruker
10.03.2019 kl 10:34 6441

De kommende ukene blir spennende. For egen del tror jeg det ikke blir en avtale mellom Kina og USA og at markedene begynner å prise inn dette og at veksten er nedadgående i verden.

Å redusere handelsunderskuddet til USA må enten gjøres ved at Kina importerer mer fra USA, men om de skal det så må de gjøre det til en høyere kostnad enn i dag (forutsatt at dagens innkjøp er rimeligst mulige og rasjonelle). Da vil andre tape på dette. Også får man mindre igjen for de samme pengene. Dette er ikke bra for Kina.

I motsatt fall vil USA importere mindre fra Kina og det vil også være dårlig for Kina og veksten der.

For ikke å snakke om det andre som USA vil presse ned over hodene på Kina i form av regler og lover på ip og andre saker de mener må løses.

Basert på Trump sin endrede fokus på Trump de seneste dagene og innsalg av at jobbveksten i USA er fantastisk, at det aldri har vært bedre å være arbeider i USA og at det arresteres og stoppes rekordmange på grensene, og ingen handelskommentarer så tror jeg han begynner å selge inn andre nyheter for å bygge ned forventningene og hva som er så fantastisk at han kan stå over en avtale med Kina.

Partene er jo så skeptiske til hverandre at de ikke kan møtes på Mar a lago. Aldri verden om en kinesisk president reiser til en amerikansk president sitt eget feriested for å kunne risikere at Trump går fra forhandlingene og ydmyker Kina. Hvis de skal møtes der er avtalen sikret. Kanskje avtales de å møtes litt mer på ett nøytral sted som i Europa under en arbeidsdag eller to først hvis det må til. Uansett er en avtale lenger unna nå enn for bare uker siden.

Skulle det bli en avtale vil den nok garantert inneholde toll uansett for å holde handelsunderskuddet i sjakk, om ikke til og med tolløkninger for å redusere underskuddet.

Blir det ikke handelsavtale synker oljeprisen mye. Blir det går den noe inntil nøkkeltall tar seg opp i perioden fremover.

Kina har heller ikke gitt Trump svar på å fjerne toll på alle landbruksprodukter med en gang.

Blir det hard brexit og økt toll på Kina så senkes markedene. Blir det avtaler på begge områder så går markedet noe også fokuseres det sterkt på nøkkeltall som må bekrefte at veksten kommer tilbake.

Er det noen som har synspunkter på hvordan Kina kan redusere handelsunderskuddet uten at det påvirker kinesisk økonomi i negativ stand ? Innkjøp av soyabønner monner liksom ikke på de siste underskuddene.
Empire
10.03.2019 kl 16:40 6351

Et relativt stort og omfattende spørsmål og det er vel selve kjernen i handelssamtalene for de fleste. Svaret der må vel være at innenlands vekst i kinesisk konsum vil hjelpe både kinesiske produsenter og kanskje amerikanske. Spørsmålet er om amerikanske produsenter har noe reelle produkter å selge, som kinesiske produsenter allerede ikke produserer?

Hvis svaret på spørsmålet er "Nei, eller i liten grad", så er Us tilbake til å tilby råvarer i bytte mot cash. Cash som Us i neste omgang bruker på å kjøpe produkter fra Kina med. Og forskjellen mellom råvarer og ferdige produkter i cash blir?

Beklageligvis så har globaliseringen som Us har vært en pådriver av, kommet tilbake med negative konsekvenser for US. I mellomtiden har amerikansk etterspørsel(middelklassen) nytt godt av billige importerte produkter fra Kina og "velstanden" har økt, avhengig av hvordan man måler "velstand". Den billige velstanden har ikke bare spist opp jobbene for den amerikanske middelklassen på sikt, men også spist opp lønnsveksten, da de må være konkurranse dyktige mot utenlandske produsenter.

Det er kanskje det amerikanske lovverket og amerikanske bedrifter som Trump bør være ute etter og ikke Kina? Kinesisk produksjon er vel bare bildet på den kapitalistisk tankegangen som har vært den førende -isme over flere tiår. At vinneren nå er en annen, betyr at reglene plutselig skal endres?

Kanskje det er bunnen(råvarer) og toppen(teknologi) som Us kan tilføre i forhandlingene, men toppen er viktig for US å beholde. Midten(foredling av produkter og varer) forblir kinesisk så lenge den kapitalistiske isme om rasjonalitet i beslutninger for bedrifter lever videre (les kostnad i produksjon).

Da sitter vi igjen med råvarer og det blir nok litt for tynt. Og det vil heller kanskje ikke være en varig løsning, som allerede nevnt før i innlegget?

Hvis Trump vil ha tilbake disse lavkost produksjonsjobbene så bør han kanskje heller sikte seg inn på Vietnam, Thailand, Laos, etc. Pga av rasjonalitet flytter nå kinesiske bedrifter sine produksjonslinjer til nye lavkost land. Samtidig streber Kina med å få opp innenlands konsum. Har vi hørt den historien før?

Redigert 10.03.2019 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.03.2019 kl 17:10 6320

Helt enig med deg. Uansett hvordan man virir og vrenger på det, er det liksom ikke noen fullgod løsning på det. USA er selvfølgelig hatt en velstandsøkning ved å sette ut sin produksjon til billigere land. Å ta tilbake dette, vil bare senke Kina, som igjen vil senke verden da utviklingen vil bremse hardt der, mens det USA får tilbake av de rimeligste jobbene neppe med på å dra tilsvarende opp igjen (når de først nå peaker på alt som er av indekser og børser og arbeidsledighet og det som er).

Uansett vil dette gå hardt utover Kina, og jeg tror de har lagt sin strategi for å minimere skadene. Det er nok en tro på at Trump vinner neste valg om det blir en Nord-Korea løsning og en handelsavtale med Kina. Men er Kina tjent med å ha Trump i 6 år til, eller holde en hånd over Nord-Korea og unngå en handelsavtale, og heller ta det som kommer av nedside på en best mulig måte.

En handelsavtale vil på mange måter etablere USA som en vinner, og det er selvfølgelig fint å inngå i forhandlinger med de, men å faktisk gjøre en avtale og tro at Kina tjener mer på den enn å ikke ha en avtale synes for meg urealistisk.

Videre så ønsker USA tilgang til det kinesiske markedet, men en slik tilgang vil igjen gi mer korrekt informasjon. Det er få økonomer som tror at alle nøkkeltallene fra Kina stemmer, og mer innsyn i det vil neppe være heldig. Om det skulle vise seg å være bobler i det kinesiske boligmarkedet eller kredittmarkedet så vil jo en større tilgang igjen vise det. Og det er ris bak speilet til kineserne dersom utlandet blir bedre kjent med de der.

Enn så lenge er det iingen god grunn for Kina til å gå med på en god avtale for USA.

En amerikansk investor hadde vel heller ikke gått med på at kinesiske myndigheter stopper aksjehandelen i en aksje eller sektor hvis den faller med 10 % på en dag. Da blir man låst inne på falske premisser.

Kina har for øvrig en restriktiv praksis med tilgang på å shorte aksjer og markedet. I nedgangstider sperrer og reduserer de tilgangen til shorting. Samt stopper handel ved 10 % nedgang. Pr. i dag er det ca. 700 selskaper i Kina som det er lov å shorte i. Men det er regler på korte short posisjoner over samme dag og slikt.

At de over natten skal gå med på avtale som fratar de så mye, gir andre så mye, samt tilgang på data etc. finner jeg unaturlig, samt at alle lovene de må endre for å øke markedstilgangen er neppe forenlig med deres tradisjonelle syn.

Man like eller ikke like shorting, men som oftest er muligheten for å vedde på både oppgang og nedgang ett sunnhetstegn for markedene der det er tilgjengelig.

De som leser det jeg skriver synes sikkert jeg er negativ, og ja jeg er short for tiden, så ingen tvil om mitt ønske for fremtiden.
Villmarka
10.03.2019 kl 17:56 6274

All ære til Boktransporten og Empire. Velfundert. Jeg har også problemer med å se hva Kina kan importere fra USA som vil monne. Total soyaimport beløper seg til USD 36 mrd hvor endel allerede kommer fra USA. Hvis jeg husker riktig er handelsunderskuddet med Kina på USD 300 mrd - selv om Trump hevder 500 mrd. Bilimporten til Kina er på 46 mrd,, men her kan neppe USA konkurrere mot særlig tyske og japanske merker. Gassimporten er på USD 30 mrd. Ellers importerer Kina i stor grad olje, kull og råvarer. I sum kan nok handelsbalansen bli pyntet på, men neppe balansert. Den største uenigheten ligger på "strukturelle endringer" uten at jeg har fått med meg definisjonen a dette - bortsett fra slike ting som kopier, patenter, teknologi etc.
I sum ser jeg ingen kjapp løsning, men Trump kan fort finne på å godta en dårlig avtale for å være i stand til å erklære seier - som han trenger før valget.. Av den grunn hveder mange at aksje markedet har priset inn en avtale., dvs fallhøyden er større enn oppsidepotensialet. Blir spennende.
Slettet bruker
10.03.2019 kl 18:17 6232

Takk for det.

Jeg har investert deretter så det blir bra spennende fremover.

I hele 2018 var USAs handelsunderskudd på 621 milliarder dollar.

Noen soyabønner til og fra vil neppe utgjøre så mye heller. Hvis det kommer en handelsavtale som primært handler om energi (kull og lettolje) og soyabønner og noe fjerning av biltoller og litt sånt, blir jeg meget overrasket om markedet ikke går ned.

Så vidt jeg skjønner det vil det være positivt om det kommer en handelsavtale, men oppgangen vil neppe være langvarig hvis markedet ikke tror ordentlig på at avtalen er nok til å dra veksten opp igjen. Hvem som kjøper hvem sin olje og hva slags raffineri de må bygge ett eller annet sted er neppe nok til å dra opp veksten. Med mindre man får en selvoppfyllende profeti om at tro på oppgang gir oppgang. Men å se en slik avtale i kulissene nå er vanskelig å identifisere som nevnt
undrende
11.03.2019 kl 01:40 6062

Interessante betraktninger her om handelskrigen og hvorvidt vi får en avtale som strengt tatt bare Trump selv vil være fornøyd med.
Kinamannen er nok veldig vanskelig å vende på.
Kineserne har for øvrig et stadig voksende jerngrep på afrikakontinentet og står bak det meste innen infrastruktur og handel som popper opp. Sterkt økende misnøye i Uganda og Kenya leste jeg her om dagen med det som omtales som korrupte ledere i disse landene som har mottatt kinesiske lån for egen lomme, og blitt nødt til å kompensere kinamannen i stadig større grad. Har selv sett kinesernes inntog i disse landene i fjor høst. De er overalt hvor det bygges veier, de er innenfor gruvedrift, de står bak det som finnes av supermarked og har billig, nesten gratis lokal arbeidskraft. Dette landet er kynisk og skyr neppe noen midler på sin vei, så vanskelig for å se at det vil komme alt for mange innrømmelser i handelskrigen med USA
omans
20.03.2019 kl 22:02 5805

Ble bom dette, ts.
Frodon
25.03.2019 kl 07:43 5602

Ikke vær så sikker Omans ? Jeg gikk tilbake til å tro på oppgang igjen i forrige uke, da indeksen utløste kjøpssignal ved brudd opp igjennom 200 dagers glid snitt. På fredag falt indeksen ned igjennom 200 dagers glid snitt på nytt. Nå har jeg snudd investeringene et par ganger og tapt på det. Vi får se hvilken støtte som tar igjen indeksen denne gangen, for det kan se ut som vi får nedgang denne uken
Redigert 25.03.2019 kl 07:46 Du må logge inn for å svare
Frodon
27.03.2019 kl 10:06 5392

En liten HS formasjon holder på å bli dannet i hovedindeksen den siste måneden. Venstre skulder på 863 og hodet på 890. Ved brudd ned igjennom 863 helst på stigende volum, utløser det et kraftig salgssignal ned til 836. Macd har utløst salgssignal og RSI har falt under 50, noe som forsterker salgssignalet. Hvis RSI klarer å etablere seg over 50 igjen, helst de neste dagene, kan salgssignalet være falskt. Utløses HS formasjonen nå, utløser alle de glid snitt et nytt salgssignal.

Hvis indeksen faller ned til 836 området, er det viktig støtte på 840. HVIS denne støtten holder, kan dette være et bra sted å laste opp med aksjer relatert til handelskrigen. Mulig det blir et rally opp på forventningene til den avtalen etter nedgangen.

Kurs i OSEBX (Oslo Børs Benchmark Index) på Oslo Børs
Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
869.40 1.63 0.19% - - 867.77 872.41 867.65 867.77 482 328 373 489 418 889
Slettet bruker
27.03.2019 kl 11:19 5353

It's a bit difficult to think that happens when we have a clear signal of change of trend from January
Lilleulv
27.03.2019 kl 11:54 5313

Oslo Børs går vel ned på svært lite volum idag?
Lilleulv
27.03.2019 kl 12:21 5280

At Element og Thinfilm per nå er dagens vinnere sier jo litt :)
For en børs...
Frodon
27.03.2019 kl 12:21 5277

Oslo børs gikk raskt ned å testet 863 området jeg beskrev i forrige innlegg. Indeksen stoppet på 863,47 før den gikk litt opp igjen. Vi får se hvordan volumet ender idag, men det var ikke tilfeldig at indeksen stoppet på 863 ;)
Frodon
29.03.2019 kl 16:57 5131

Børsen stoppet nøyaktig på bruddpunktet i HS formasjonen. Da får vi vente til neste uke for å se om bruddet ned kommer da ;) Indikatorene jeg følger viser at bruddet ned vil komme

Kurs i OSEBX (Oslo Børs Benchmark Index) på Oslo Børs
Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
863.11 -3.82 -0.44% - - 866.93 873.03 863.11 866.93 4 492 224 082 4 659 568 635
Frodon
29.03.2019 kl 20:03 5065

«Noen av verdens viktigste renter har gjort en u-sving i kjølvannet av økonomisk vekstbrems, stigende global usikkerhet og snuoperasjonen i de største sentralbankene.

I det siste har rentefallet har tiltatt.

Den tyske tiårige statsrenten blitt negativ igjen, for første gang siden 2016. Altså betaler investorene for at den tyske stat skal låne deres penger.

Samtidig har renten på amerikanske statsobligasjoner med ti års løpetid falt fra 3,2 prosent i fjor høst til 2,3 prosent på det laveste denne uken«

https://e24.no/makro-og-politikk/renter/helomvending-i-verdens-viktigste-renter/24590907
Slettet bruker
29.03.2019 kl 21:36 4989

Det gikk rett bra i USA i kveld så det er fortsatt håp i hengende snøre for OSE også.
Om Asia ikke gjør seg bort og at Oljeprisen holder noenlunde stand til over helgen så blir det bra på åpning mandag.
Er dere enig guttær??
Frodon
29.03.2019 kl 22:21 4946

- SP500 har utløst OHS formasjon, som er veldig positivt.

- DowJones har lagd en rektangel formasjon i 2019 med lavere topper og stigende bunner. Indeksen stoppet idag i toppen av taket i den negative trenden. Et brudd ut av formasjonen vil gi et sterkt signal. Om det er opp eller ned blir spennende å se. Den burde bryte opp pga SP500 sitt kjøpssignal.

- Osebx har lagd en HS formasjon, som er negativt. Den er ikke fullført enda, det må et etablert brudd ned igjennom 863 før det er bekreftet
Slettet bruker
30.03.2019 kl 21:32 4817

Har dere hørt om bull trend i et bear trend?
Redigert 30.03.2019 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
Villmarka
31.03.2019 kl 01:46 4741

Full forvirring blant TA analytikerne. Investtech sier hovedindeksen opp, NorskeBulls sier sidelengs og Hegnar sier ned. Da får ihvertfall en av dem rett.