Bunn av trendkanal 15.60 - Panoro, gunstig

Davinci_me
PEN 08.03.2019 kl 08:56 1993

PEN brøt ikke under 15.60 i bunnen av trendkanalen i går. Kan være duket for oppgang. Aksjen handlet på høyt 18 tall for 10 dager siden. Nytt rykk snart.
Redigert 19.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
08.03.2019 kl 13:57 1841

Men idag derimot.......?
Aqualight
08.03.2019 kl 14:08 1815

Det er jo ingen kunst at handle en aktie ned på lav volumen, næste positive melding så springer rammen. Tålmodighed venner
gunnarius
08.03.2019 kl 14:27 1772

Riktignok noe lavere bilsalg i Kina etter siste måling, men det ser da fremdeles ut som om kineserne spiser olja til frokost?

MARCH 8, 2019 / 6:35 AM / UPDATED 7 HOURS AGO

China's February crude imports surge 22 percent; gas imports drop from January

Chen Aizhu, Meng Meng

SINGAPORE/BEIJING (Reuters) - China’s crude oil imports rose to the third-highest volume on record on a daily basis on increasing purchases by new private refineries, while natural gas imports eased as demand dropped amid warmer temperatures, customs data showed on Friday.

https://www.reuters.com/article/us-china-economy-trade-crude/chinas-february-crude-imports-surge-22-percent-gas-imports-drop-from-january-idUSKCN1QP0GJ?feedType=RSS&feedName=topNews&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Noe lavere oljepris som det henvises til skyldes lavere forventet global vekst.

Vis meg heller tallene. La oss se om det kommer til et punkt der sanksjonene for Venezuela og Iran sammen med de samlede kutt fra OPEC virkelig viser at det etter slike inngrep fremdeles er langt større tilbud enn etterspørsel.

Slik dette vurderes fra min side:

Shortposisjoner har betydning, prognosene/vekst har betydning og mangel av en endelig handelsavtale mellom USA og Kina har betydning. Sikkert flere årsaksforhold, men oljeprisen vil etter full implementering av OPEC og kutt, sammen med oljesanksjonene – så har jeg fremdeles liten tro på kollaps i oljeprisen.

Kanskje volatilitet fremover også, men jeg fastholder at inntil det viser seg at ingen tiltak av noe slag fra OPEC eller Trumps sanksjoner virker, så er det ingen grunn til å fortvile. En eventuell kollaps av oljeprisen betinger full kollaps i makro og børsene. Dersom ikke, vil høyst trolig alle tiltak og sanksjoner normalisere oljeprisen på kort sikt.

Meget lavt volum i handelen.
Slettet bruker
08.03.2019 kl 14:32 1757

Etter krise resultatet q4 er det ett under at pen er over 10kr. Vent og se aksjen skal langt ned
Fluefiskeren
08.03.2019 kl 15:11 1685

Der var du jo. Inne for å slippe en ny fis. ?
gunnarius
08.03.2019 kl 16:47 1570

Da tar vi god helg med denne fra Twitter og satser på det:

WHITE HOUSE ADVISER KUDLOW SAYS CHINA TRADE DEAL COULD COME AT A MEETING IN MARCH OR PERHAPS IN APRIL -FOX BUSINESS NETWORK

Ser ut som olja korrigerer litt opp igjen og sammen med mulighet for endelig handelsavtale i mars/april, bør uka begynne bra.
Redigert 08.03.2019 kl 16:48 Du må logge inn for å svare
Sorte Orm
08.03.2019 kl 16:49 1568

Virker mer som prisen presses for å trigge stoplosser/panikksalg? Ikke vanskelig på lavt volum. Det sopes jo opp på slutten av dagen.