Ikke hør på Trygve Hegnar

tankardjr
JIN 08.03.2019 kl 18:16 1588

Jeg fikk med meg litt om DNB Nor sin oppdatering av shipping. De sier som Trygve sier at det nedjusterer inntjening på selskaper som har mye gjeld og at ratene er lave nå. Men at det er da man skal kjøpe fordi de tror nå ratene skal opp. Men roper varsku for de selskapene med mye gjeld. Dessuten så sier DNB videre at man skal kjøpe når alle er negative da det er da man kan tjene penger. Jinhui betaler også utbytte noe DNB fryktet at de andre shipping selskapet ikke kan på en stund. Dessuten så er det Capesize som er svært dårlig nå. Spesielt Gogl som jeg vil si har størst problemer med sine store capere og en hel del gjeld. Tror ikke Gogl forutså at ratene skulle så lavt nå. Ros til Jinhui som har et medium antall båter i forhold til de aller største selskapene. Nei ikke selg Jinhui på disse lave nivåer. Men vi må nok vente ut på høsten selv for oss som er i Jinhui siden Q1 blir svakt.
Redigert 09.03.2019 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
holysmoke
08.03.2019 kl 21:43 1484

Han trenger ihvertfall ikke rope varsku for Jinhui når det gjelder gjeld :-)
Sa2ri
08.03.2019 kl 22:25 1437

Grunnen til at JIN ikke er "interessant" er MGT! Det er bare å ta en kikk på historien til selskapet...........
ketle homeowner
08.03.2019 kl 22:46 1412

Tror man skal ha respekt for Trygve Hegnar. Han har gode kunnskaper om økonomi og mange års erfaring.
tankardjr
09.03.2019 kl 12:40 1287

Enig at man skal ha respekt for Hegnar men han gjengir ikke korrekt det DNB Nor sa på sin presentasjon. De sa at når alle er negative så bør man kjøpe fordi det er da det er penger å tjene. Ikke når alle er positive fordi da er det ingen igjen til å bli positiv.