Kurs?

Aurora12
OLJE 09.03.2019 kl 15:13 1636

Hva kan vi forvente mot våren ang, pris pr. fat. ?
Sist uke fikk vi en liten dupp ned, hva kan vi forvente fremover mot våren?
Redigert 20.01.2021 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
danm
09.03.2019 kl 17:59 1580

Lageropbygningen i USA, i sidste uge, blev skabt på mere import og mindre eksport. Ugens rigtal blev igen, igen et minus. De mange små olieselskaber i USA har stor gæld og kan ikke låne mere til udbygning. Derfor forventer jeg fald i lagrene og sammenholdt med SaudiArabiens mindre produktion og eksport i marts, bliver det til stigende oliepris. OPEC m.fl. holder cuttet og selv om Trump fortsætter lempelserne for Iran vil det ikke være nok. Bliver der indført sanktioner som lovet, vil olieprisen gå amok.
Slettet bruker
09.03.2019 kl 20:29 1515

Ca 66 for brent. Også vil det være mindre behov for fyring fremover (også i Russland som nå kutter sitt når fyringssesongen er på hell der). Mest av alt vil nøkkeltall kunne medføre at etterspørselen justeres fortløpende i forhold til om man tror på mer eller mindre behov fremover.
danm
10.03.2019 kl 10:00 1419

Man går over til at fremstille mere benzin og diesel frem mod "driving season" så behovet bliver ikke mindre. Jeg tror, vi vil se en oliepris, der passerer 70$ inden længe og kommer der en aftale mellem USA og Kina, plus de andre faktorer, jeg nævner i mit andet indlæg, kan det gå over 80$.