atnorhe
10.03.2019 kl 12:04 757

Miljøvennlig propandrevet buss med kvotert jihadist-sjåfør?
Sotah
10.03.2019 kl 12:31 739

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLQkqG/buss-har-exploderat-i-centrala-stockholm

Jeg velger det gamle knepet med å avvente litt. Det ville vært utypisk terrorister å sende en tom buss i lufta. Jeg tror mer på at gasstanken har eksplodert av andre årsaker. Vi finner vel ut av det.
Sotah
10.03.2019 kl 12:51 730

Så er det kanskje legitimt å spørre change om han er skuffa nå?
Oskar2
10.03.2019 kl 12:53 725

– Bussen var på väg mot Norrtull och Sveaplan och har kört fel väg och kört in i barriären som är innan Klaratunneln, säger Patrik Åberg på Keolis.
Han säger att bussarna inte får köras genom tunnlarna.
Slettet bruker
10.03.2019 kl 13:31 701

«Fullt med polisbilar kring riksdagen, hur många polis"bussar" som helst som står där och vaktar, spärrat av Stallbron också, även fast man kan komma och gå från drottninggatan. Varför läggs det så mycket resurser på att skydda riksdagen? Jag observerade inga patrullerande poliser på Drottninggatan eller Centralstationen. Om de nu tror att det var en terroristattack och utplacerar sig så, då ska man väl skydda de miljöer där det samlas mycket människor, nedgången vid plattan, centralstationen och T-centralen överlag. Men istället väljer sig varenda innerstadssnut att ställa sig utanför riksdagen och häcka (förutom de som faktiskt arbetade med själva bussexplosionen).»
Slettet bruker
10.03.2019 kl 13:40 695

Bussen har kjørt i en begrensningsbjelke,og så har tanken på taket eksplodert.
kokkohill
10.03.2019 kl 16:17 658

Miljøgalskap har sine konsekvenser
Slettet bruker
10.03.2019 kl 16:35 646

Headingen til ts passer liksom ikke helt eller delvis. Nå viser det seg at bussen var fysisk i kontakt med et objekt i tunnelen eller tunnelen selv. Hvis man tenker terror var det kanskje merkelig med det når det ikke var mennesker i bussen utenom den sløve sjåføren som ikke sjekket takhøyden i tunnelen opp mot bussen.
ladaen7,30
10.03.2019 kl 16:44 645

Her inne er det jo terror om noen snubler på gata:-))
Sotah
10.03.2019 kl 17:10 628

Change er vel en av disse som desperat ønsker seg islamsk terror på våre kanter, sånn at all ondskapen hos kokoshøyre endelig kan slå ut. Triste greier.
Slettet bruker
10.03.2019 kl 17:11 629

At terror og islamistisk vold er det første som slår en, er da neimen ikke noe rart - vi lever i farlige tider:

"Kontakten med aggressiv islam er i ferd med å bli tilnærmet allestedsnærværende. Vil vi verne vårt eget eller er vi villige til å kompromisse på område etter område for å bevare fiksjonen av at ingen viktige interessemotsetninger finnes? Vil vi se bort eller se klart hva gjelder det som skjer rundt og med oss?" https://www.document.no/2019/03/09/en-varm-og-varig-var-takk/
Slettet bruker
10.03.2019 kl 18:43 606

Se på dette videoen som noen har filmet fra bilen bak. De lar bussen komme et godt stykke foran seg før de kjører forover. Det er ikke filmet med dashcam, men med håndholdt mobil.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/dramatiska-filmen-har-exploderar-bussen/
Slettet bruker
10.03.2019 kl 18:56 599

Alarmsystemet fungerte ikke. Alle tavler var svarte.

https://m.imgur.com/E1lLr9A
Slettet bruker
10.03.2019 kl 18:58 599

Det normale her er jo å følge på i ræva på bussen, men denne mannen som filmer holder meget unormalt igjen og slipper bussen langt foran seg.
atnorhe
10.03.2019 kl 20:02 576

Enten følger ikke sjåføren med trafikken foran seg, eller han kjenner denne undergangen og vet at det er ikke høyde for en buss,og derfor holder igjen. Han har sett hva som kom til å skje, og får frem mobilen for å få det med. Busssjåføren må ha vært temmelig sløv når han ikke så begrensning-fjøla som hang ned, og så vidt jeg kunne se, senket han ikke farten i siste øyeblikk heller. Det ville vært mer naturlig. Uansett hvor sløv du er vet du hvilket kjøretøy du fører, men slikt kan skje..
convert
10.03.2019 kl 20:05 570

Tipper det var en somalineger som kjørte. Førerkort kjøpt på gata i Mogadishu, og kvotert inn som bussjåfør. Med IQ på 70 og skrantende motorikk, går det gjerne galt. Somaliere har tre ganger så stor sjanse for å komme ut for ulykker (i Sverige) som svensker.
Slettet bruker
10.03.2019 kl 20:23 560

Kan det være personen som tar opp filmen av bussen er meget oppegående og høflig? Bilen i høyre bane vil over til venstre og den som tar opp holder igjen for å slippe den til høyre over til sitt kjørefelt. Så vet også vedkommende med kamera det er lav høyde i tunnelen og holder derfor som sikkerhetsmargin også. Personen kan like godt være like blendahvit som dere.

Da snakker vi antakelser og de mine kjære lesere er både moren og faren til alle feilkilder. Selv om dette ikke passer inn i det bildet dere vil ha med skjeggete personer som kaster bomber eller skyter og roper noe religiøst kan det faktisk være slik jeg skisserer også. det er faktisk ikke helt umulig og like mulig som de forslagene dere har.
Slettet bruker
10.03.2019 kl 20:35 556

Magasaki

Vært mye i Stockholm?
Det er letter å vinne 200.000.000,- i vikinglotto enn å finne en hvit bussjåfør der.

Dette til info.
Slettet bruker
10.03.2019 kl 20:40 550

Vikinglotto er "umulig" å vinne stort på ja, men jeg tenkte ikke bussjåføren. Det er personen som filmer bussen og som sitter i bilen langt bak den. Da tror jeg oddsen for en hviting er betydelig høyere.
Slettet bruker
10.03.2019 kl 20:44 548

Filmingen tyder på at det var planlagt, og skulle foreviges på film.
Slettet bruker
10.03.2019 kl 20:52 545

Hva skulle motivet for en slik planlagt handling være? Hvorfor er filmingen primær og busseksplosjonen sekundær? Hva er redegjørelsen for det? Bussjåføren ble skadet melder Expressen. De gjentar at den ikke var i rute og derfor ikke hadde passasjerer. Den kjørte der den ikke bruker å kjøre. Derfor passet den ikke der.
Sotah
10.03.2019 kl 21:51 528

Kanskje EU-kontrollen på bussen ble utført av en muslim, da. Eller at sjåføren ble blenda av en møtende muslimbil. Det må da kunne gå an å bruke denne historien til noe.
Slettet bruker
10.03.2019 kl 22:11 514

Den svenske eliten passer nok på at det ikke alltid er islam som står bak ulykker og drap - for da kan de holde debatten gående slik Sotah gjør - man må alltid avvente de mest åpenbare drap og terrorhandlinger, for det er tross alt et par promilles sjanse for at det kan være flertallsbefolkningen som står bak.
Sotah
10.03.2019 kl 22:28 501

Jeg liker nabolandet og folket der, og ser ingen grunn til å ønske meg terror på våre kanter. Det er litt ensomt å tenke sånn på HO, men noen må gjøre det også. Så håper jeg noen trøster change og de andre krigshisserne idag, det ble nok en skuffelsens dag for dem.
Slettet bruker
10.03.2019 kl 22:39 498

Jeg liker også folket i nabolandet godt, men jeg ønsker dem ikke alt vondt slik som deg.
Slettet bruker
10.03.2019 kl 22:42 493

Hei Zoten/folkens:))

Og...du får neppe full score på jubelskalaen, Zoten - sjansen for at Frepp, Sian eller Jimmien er involvert er forholdsvis liten, men hvis bussen skulle til Rinkeby kan sikkert Listhaug anklages, vettu...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla