Ny tragisk styrt med Boeing 737–800 MAX 8
Tror ikke at sikkerheten IKKE blir ivaretatt her hjemme med NAS sine Boeing 737-800 MAX 8, men hva vil dette ha å si for utredningen av flytypen. Vil det skape ytterligere forsinkelser og tap for flyselskapene og produsenten? Fra før av har b.l.a NAS hatt store utfordringer med Boeing. Denne flytypen var også representert i fjorårets største flyulykke i Indonesia, var det vel. Brukte selv Etiopian en rekke ganger i fjor høst fra Oslo-Addis t/r, innenriks i Etiopia og mellom afrikanske land. Flyselskapet er Afrikas største og beste. De er medlem i Star Alliance, samme som SAS er.
Først og fremst en tragisk ulykke for alle involverte, mennesker fra 33 land, pårørende og flyselskapet :(
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ng34RL/passasjerfly-styrtet-paa-vei-til-nairobi-157-personer-om-bord
Først og fremst en tragisk ulykke for alle involverte, mennesker fra 33 land, pårørende og flyselskapet :(
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ng34RL/passasjerfly-styrtet-paa-vei-til-nairobi-157-personer-om-bord
Redigert 21.01.2021 kl 07:36
Du må logge inn for å svare
undrende
10.03.2019 kl 13:05
8739
Foreløpig, så er det ikke kommet noen som helst informasjon om mulige årsaker til denne tragiske flyulykken, så ingen ting kan vel utelukkes helt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Ingen informasjon om årsak, tilsier nok ett fall for Boeing i morgen. Sist gang 29 oktober falt Being ca. 7 %. Dersom markedet nå blir mer redd for 2. gang på kort tid, og fallet tiltar til ca. 10 % under morgendagen, så vil dette alene dra ned Dow med ca. 0,3 %. Antagelig mer også, da den er luftigere priset nå enn tidligere. Boeing har gått 50 % siden julaften. Og det vil påvirke DOW i negativ retning uten tvil.
Hvis det kommer noen generell beskjed om å sette 737-800 MAX på bakken, har Norwegian 15 av disse (ref nettsidene). Er selv usikker på hvordan Norwegian eventuelt kompenserer for slikt av Boeing. Mulig vil også markedet vurdere verdien av disse 15 som lavere i morgen også.
Jeg er ikke i noen flyaksjer selv om dagen.
Hvis det kommer noen generell beskjed om å sette 737-800 MAX på bakken, har Norwegian 15 av disse (ref nettsidene). Er selv usikker på hvordan Norwegian eventuelt kompenserer for slikt av Boeing. Mulig vil også markedet vurdere verdien av disse 15 som lavere i morgen også.
Jeg er ikke i noen flyaksjer selv om dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
undrende
10.03.2019 kl 14:16
8583
Her er en oversikt over antall Boeing 737 i bestilling world wide.
https://qz.com/1464936/beside-lion-air-these-airlines-have-boeing-737-max-planes/
https://qz.com/1464936/beside-lion-air-these-airlines-have-boeing-737-max-planes/
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Han Kjos skulle kjøpt Airbus.
Han fikk en avtale med Boeing som var litt for god til å være sant? Og snart går nok Norwegian konk.
De har altså ikke fulle fly, og det kan ikke gå i lengden.
Han fikk en avtale med Boeing som var litt for god til å være sant? Og snart går nok Norwegian konk.
De har altså ikke fulle fly, og det kan ikke gå i lengden.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Airbus er flyvende fransk møl som Peugeot, Citroen og Renault.
Søppel med andre ord. Boeing er Boeing, selv om mye amerikansk er søppel når det har 4 hjul også.
Søppel med andre ord. Boeing er Boeing, selv om mye amerikansk er søppel når det har 4 hjul også.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Hvorfor selger ikke Bjørn Kjos kaffe innenriks mellom
bergen og oslo??
Sas rekker en runde med sine traller.
Trodde faen ikke det jeg så 2.mars - ingen traller og Flyvertinner som satt fremme med iphone og gjorde ingenting. Ingen ombordsalg.
Trist !
bergen og oslo??
Sas rekker en runde med sine traller.
Trodde faen ikke det jeg så 2.mars - ingen traller og Flyvertinner som satt fremme med iphone og gjorde ingenting. Ingen ombordsalg.
Trist !
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Tigerberget
10.03.2019 kl 14:57
8411
Hvilke fly er ikke søppel?
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
10.03.2019 kl 15:09
8372
Det er trist når ulykker skjer, men slik er det med alt som har motor. Jeg skal skal selv ut og prøve meg med #nas over dammen, og har bestilt servering om bord. Det er fult mulig for Norwegian Air og differensiere kaffe servering og begrense denne til kun å gjelde f.eks fremre halvdel av flyet disse passasjerene kan huke av for dette i bestillingen og kaffekunder som meg selv blir melket for noen kroner ekstra i fremre del av flyet "upper class avdelingen" med dampservietter og kaffe. Da blir dette også mulig på kortere distanser.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Fjord1 sine kaffekalkyler fra 2013 viste kostpris på kaffe i pappkrus på 51 øre pr solgte enhet, dvs kostpris eks lønn!
Altså innkjøp av kaffe og papp!
Utsalgspris 37,- så kan man regne prosenter.
Bjørn Kjos har neppe den kostprisen, da flere ledd er med i bildet der (eurest?). Men man må gå ut fra at også Bjørn Kjos har gode netto kroner på salg ombord innenriks. Lønnsutgiftene der er no de samme med eller uten salg.
Altså innkjøp av kaffe og papp!
Utsalgspris 37,- så kan man regne prosenter.
Bjørn Kjos har neppe den kostprisen, da flere ledd er med i bildet der (eurest?). Men man må gå ut fra at også Bjørn Kjos har gode netto kroner på salg ombord innenriks. Lønnsutgiftene der er no de samme med eller uten salg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
undrende
10.03.2019 kl 15:36
8259
For NAS sin del, så er dette vanskelig. Skulle det avdekkes feil med fly, så kan det i verste fall måtte settes på bakken.
På den annen side, så vil leveranser videre og finansiering ved et slikt scenario måtte utsettes vil jeg tro. Man kan vel i grunn konkludere med at det har vært problemer med finansiering av nye flykjøp, og/eller videresalg i nødvendig grad av disse.
På den annen side, så vil leveranser videre og finansiering ved et slikt scenario måtte utsettes vil jeg tro. Man kan vel i grunn konkludere med at det har vært problemer med finansiering av nye flykjøp, og/eller videresalg i nødvendig grad av disse.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Oi, det var faktisk 1 Normann med i styrtet.
Det var jo ikke så bra! Vi som er jo så dårlige på å formere oss....
Det var jo ikke så bra! Vi som er jo så dårlige på å formere oss....
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.03.2019 kl 16:27
8302
Through 2015, the Airbus A320 family has experienced 0.12 fatal hull-loss accidents for every million takeoffs, and 0.26 total hull-loss accidents for every million takeoffs; one of the smallest fatality rates of any airliner.[5]
Hvorfor ikke snakke sant for en gangs skyld? Skipsjefsløgn som vanlig. Bare slenger ut vås.
EDIT. Ser at innlegget mitt ble et sitat av Front. Det var ikke meningen. Det var rettet til SS
Hvorfor ikke snakke sant for en gangs skyld? Skipsjefsløgn som vanlig. Bare slenger ut vås.
EDIT. Ser at innlegget mitt ble et sitat av Front. Det var ikke meningen. Det var rettet til SS
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
nima
10.03.2019 kl 16:57
8232
Sansynlig vis Norwegian og Kjos som er årsaken til flystyrten, ikke sant ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.03.2019 kl 17:08
8167
Dette var den siste:
«Airbus er flyvende fransk møl som Peugeot, Citroen og Renault. «
«Airbus er flyvende fransk møl som Peugeot, Citroen og Renault. «
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Min SUBJEKTIVE mening. Fransk er fransk, som jeg har alvorlig lav tillit til.
Hvor stammer ditt klipp og lim innlegg fra da? Har du link, og dato, som stammer fra objektiv kilde??
Hvor stammer ditt klipp og lim innlegg fra da? Har du link, og dato, som stammer fra objektiv kilde??
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Flystyrt er ikke bra for flybransjen uansett. På sikt ubetydelig.. Håper bare ikke norwegian må sette flyene på bakken..
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
undrende
10.03.2019 kl 17:24
8070
Nå må du lære deg å skille snørr og barter. Dette er sutring, sannsynligvis på vegne av egne posisjoner, men skit i det.
Saken er den at man igjen har en katastrofal ulykke (vi vet ikke sikkert end) med et fly som Norvegian allerede har omkring 15 av, og som vel i tillegg fortsatt har bestillinger ute på, var det ytterligere 110 stk ?
Problemer med denne typen har lenge, tross erstatninger skapt store tap for NAS, lenge før ulykken i Oktober i fjor.
Det er ingen grunn til å tro annet enn at dette vil fortsette med enda større tap m.m den siste ulykken skyldes noe helt annet.
Ulykken er dog tragisk, langt mer for berørte enn for aksjeinnehavere.
Saken er den at man igjen har en katastrofal ulykke (vi vet ikke sikkert end) med et fly som Norvegian allerede har omkring 15 av, og som vel i tillegg fortsatt har bestillinger ute på, var det ytterligere 110 stk ?
Problemer med denne typen har lenge, tross erstatninger skapt store tap for NAS, lenge før ulykken i Oktober i fjor.
Det er ingen grunn til å tro annet enn at dette vil fortsette med enda større tap m.m den siste ulykken skyldes noe helt annet.
Ulykken er dog tragisk, langt mer for berørte enn for aksjeinnehavere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
nima
10.03.2019 kl 17:32
8009
Synes da virkelig at jeg er ganske nede på jordet, anbefaler deg å se gjennom innleggene her så kan du muligens få et annet syn.Tar ikke parti for hverken den ene og den andre. Har sett hva som skrives om Norwegian av fjollene her inne. Jeg prøver å ha et objektivt syn, derfor har jeg satt alt på spissen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Dette er for denne modellen.
Hva sier de om flytypen AIRBUS vs Boeing, som jeg snakker om.
Hva sier de om flytypen AIRBUS vs Boeing, som jeg snakker om.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.03.2019 kl 17:58
7900
På oppfordring
Sammenligning mellom ulykker med Airbus og Boeing
https://www.airfleets.net/crash/stat_plane.htm
Sammenligning mellom ulykker med Airbus og Boeing
https://www.airfleets.net/crash/stat_plane.htm
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Spennende statistikk. For å finne noen forskjell burde det kanskje vært for de siste 10 årene, samt sammenligning for antall fly hver av de har produsert. Bare så man sammenligner epler og epler og ikke noe annet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Hvordan leser mann denne da basert på ulykker pr f.eks 1 mill takoff ?
Kan du finne svar på hvordan airbus ligger ann va Boeing på det?
Kan du finne svar på hvordan airbus ligger ann va Boeing på det?
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Skulle bli jævlig overasket om Boeing leder ann om man korrigerer for antall produserte fly og antall take-off.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren;
Er du en sånn kar som kaller oppdrettsfisk for Fjøslaks og??
Eller er du enig med SS at oppdrettslaks og ørret er prima vare vs parabenfisken som lever villt i elvene?
Er du en sånn kar som kaller oppdrettsfisk for Fjøslaks og??
Eller er du enig med SS at oppdrettslaks og ørret er prima vare vs parabenfisken som lever villt i elvene?
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
The data you are looking for is here (to end 2014). After crunching the numbers and removing duplicates, you get:
Airbus: 35 crashes, 28.3 million flights, 0.81 million flights per crash
Boeing: 251 crashes, 461 million flights, 1.84 million flights per crash
So Boeing wins on this measure. I was surprised, since one might think that more early crashes would have weighed more heavily on the averages. On the other hand, one could also say that Boeing has had longer to learn to be really safe (since 1916) versus Airbus (since 1970).
There is another statistic called Full Loss Event (FLE), which is the proportion of people killed in a plane crash. Running the numbers gives us:
Airbus: 24 FLE, 35 crashes, 0.686 FLE/crash
Boeing: 171.95 FLE, 251 crashes, 0.685 FLE/crash
So if the plane does crash, you have almost exactly the same chance of getting killed in either Airbus or Boeing.
Airbus: 35 crashes, 28.3 million flights, 0.81 million flights per crash
Boeing: 251 crashes, 461 million flights, 1.84 million flights per crash
So Boeing wins on this measure. I was surprised, since one might think that more early crashes would have weighed more heavily on the averages. On the other hand, one could also say that Boeing has had longer to learn to be really safe (since 1916) versus Airbus (since 1970).
There is another statistic called Full Loss Event (FLE), which is the proportion of people killed in a plane crash. Running the numbers gives us:
Airbus: 24 FLE, 35 crashes, 0.686 FLE/crash
Boeing: 171.95 FLE, 251 crashes, 0.685 FLE/crash
So if the plane does crash, you have almost exactly the same chance of getting killed in either Airbus or Boeing.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Tenker fluefiskeren tier still nå, og beklager løgnpåstandene ovenfor selveste SS.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Proletar
10.03.2019 kl 18:46
7696
Per 31/12-2014 hadde Airbus 320-familien hatt 0,11 fatale ulykker per million flighter, mens 737-familien hadde hatt 0,28. Skiller man ut NG hadde denne familien 0,12 og nesten idenstisk som A320. Det er produsert 350 B737-MAX med en snittalder på ca 1 år. Antar man 6 flighter per dag så ligger typen på 3 fatale ulykker per million flight som er mer enn noe annet masseprodusert fly.
A340 er flytypen som har flest flighter uten en eneste fatal ulykke.
A340 er flytypen som har flest flighter uten en eneste fatal ulykke.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.03.2019 kl 18:47
7690
SS
Nå må slutte å røre.
Nå må slutte å røre.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Proletar
10.03.2019 kl 18:51
7662
Vedkommende som har regnet her har glemt 6 nuller på antall flighter med A32x så det reelle tallet er 35 ulykker på 112 millioner flighter. Det gir et noe annet tall.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Ser faktisk ut som Norwegian skal ha Airbus:
Siden oppstarten i 2000 har selskapet vokst kraftig og flyr både til destinasjoner i USA, Latin-Amerika og Karibien. Nå står altså Europa for tur:
– Vi ser aktivt på dette nå, sier JetBlue-sjefen til avisen.
Han kan også røpe at selskapet planlegger å bruke det nye Airbus-flyet A321LR, som er en ny variant av kortdistanseflyet A321. JetBlue har allerede en stor bestilling inne på A321 og de har opsjoner på å konvertere til A321LR.
LR-varianten (Long Range) har ekstra rekkevidde slik at det kan fly på de kortere rutene mellom Nord-Amerika og Europa. Dette er for øvrig den samme flytypen som irske Aer Lingus skal bruke til USA og som Norwegian har bestilt 30 stykker av. Norwegian skulle egentlig begynne å motta flyet i år, men har utsatt leveransene til neste år.
Siden oppstarten i 2000 har selskapet vokst kraftig og flyr både til destinasjoner i USA, Latin-Amerika og Karibien. Nå står altså Europa for tur:
– Vi ser aktivt på dette nå, sier JetBlue-sjefen til avisen.
Han kan også røpe at selskapet planlegger å bruke det nye Airbus-flyet A321LR, som er en ny variant av kortdistanseflyet A321. JetBlue har allerede en stor bestilling inne på A321 og de har opsjoner på å konvertere til A321LR.
LR-varianten (Long Range) har ekstra rekkevidde slik at det kan fly på de kortere rutene mellom Nord-Amerika og Europa. Dette er for øvrig den samme flytypen som irske Aer Lingus skal bruke til USA og som Norwegian har bestilt 30 stykker av. Norwegian skulle egentlig begynne å motta flyet i år, men har utsatt leveransene til neste år.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Jeg bare fant det på nett. Sett gjerne opp riktig til slutt, så alle kan se, og gjerne med kilder :-) Så blir det en slutt på diskusjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Proletar
10.03.2019 kl 19:11
7598
http://www.airsafe.com/events/models/rate_mod.htm
Merk at på A32x står det 84,62 som selvsagt skal være 84,62 millioner
A300 12,8
A310 4,8
A32x 84,6
A330 7,4
A340 3,3
= omtrent 112 millioner.
Merk at på A32x står det 84,62 som selvsagt skal være 84,62 millioner
A300 12,8
A310 4,8
A32x 84,6
A330 7,4
A340 3,3
= omtrent 112 millioner.
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Fjellgutten
10.03.2019 kl 20:06
7480
Hva sa du da ss ? Brukte du ukvemsord ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Fransk kvalitet kjenner vi alle.
Har dere noen gang sett en fransk bil runde 100k på telleren?
Neppe :-)
SS
Har dere noen gang sett en fransk bil runde 100k på telleren?
Neppe :-)
SS
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Hvis man skal se på prosenter, har 0,57% av antall fly av denne flytypen styrtet ved avgang så langt. Det er ganske høyt.
Av 4500 fly de har ordre på skal da ca 25 dette ned ved avgang. Det lukter ikke god butikk
Av 4500 fly de har ordre på skal da ca 25 dette ned ved avgang. Det lukter ikke god butikk
Redigert 21.01.2021 kl 01:16
Du må logge inn for å svare
Captiosus
10.03.2019 kl 20:36
7286
Slutt å prat tull A320-321 er hovedsakelig skrudd sammen i Hamburg https://www.airbus.com/careers/our-locations/europe/hamburg.html
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
Proletar
10.03.2019 kl 20:37
7280
A320 Har flest linjer i Hamburg, det lå sist jeg sjekket i Tyskland. Har sett noen tyske biler runde halvannnen million på telleren.
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
Tysk er knallbra, Japansk best.
Hadde en MB 200D 1987 modell. Gått som taxi i Belgia.
Var bikket 1,5 mill da jeg overtok den. Fikk 150.000 km på den utover det, uten å løsne en skrue på bilen.
Fantastisk kvalitet. Rusten tok den, ikke noe annet.
SS
EDIT:
Airbus' hovedaktivitet er produksjon av kommersielle fly (opprinnelig med selskapsnavnet Airbus Industrie), med hovedkontor i Toulouse i Frankrike. Fra 2004 er Noël Forgeard leder av selskapet.
Airbus har omkring 40 000 ansatte i flere europeiske land. Selskapet har seksten fabrikker i Europa: Tre i Spania, to i Storbritannia, fire i Frankrike samt syv i Tyskland. Sluttmonteringen av flyene skjer i Toulouse, Frankrike og i Hamburg, Tyskland, mens vinger, skrog og andre komponenter produseres på forskjellige steder.
Hadde en MB 200D 1987 modell. Gått som taxi i Belgia.
Var bikket 1,5 mill da jeg overtok den. Fikk 150.000 km på den utover det, uten å løsne en skrue på bilen.
Fantastisk kvalitet. Rusten tok den, ikke noe annet.
SS
EDIT:
Airbus' hovedaktivitet er produksjon av kommersielle fly (opprinnelig med selskapsnavnet Airbus Industrie), med hovedkontor i Toulouse i Frankrike. Fra 2004 er Noël Forgeard leder av selskapet.
Airbus har omkring 40 000 ansatte i flere europeiske land. Selskapet har seksten fabrikker i Europa: Tre i Spania, to i Storbritannia, fire i Frankrike samt syv i Tyskland. Sluttmonteringen av flyene skjer i Toulouse, Frankrike og i Hamburg, Tyskland, mens vinger, skrog og andre komponenter produseres på forskjellige steder.
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
Mange tomme hjerner her.
Har dere hørt ordet empati?
Pensjonist
Har dere hørt ordet empati?
Pensjonist
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
undrende
11.03.2019 kl 01:10
6872
Det blir helt sikkert en voldsom granskning av denne tragiske ulykken. Fokus vil vel også økes på styrten i oktober i fjor hvor endelig konklusjon foreløpig ikke er tatt, og paralleller til dagens ulykke vil bli forsøkt utredet. Vanskelig å komme utenom forandringer i konstruksjonen av denne typen og hvordan piloter skal forholde seg til denne maskinen.
https://www.bbc.com/news/business-47514289
https://www.bbc.com/news/business-47514289
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
https://www.cnbc.com/2019/03/11/chinese-airlines-ordered-to-halt-use-of-boeing-737-max-planes-caijing.html
Skal ikke se bort ifra at Boeing plutselig blir en del av handelskrigen også nå.
Skal ikke se bort ifra at Boeing plutselig blir en del av handelskrigen også nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
11.03.2019 kl 07:36
6645
Så har e24 kommet i gaten og skriver om flystyrten og NAS. Det vi vet er at det er forskjell i sikkerhetsprosedyrene foran flygninger mellom de forskjellige land, men hvorvidt dette er et moment som kan vektlegges er det for tidlig å si noe om.
https://e24.no/naeringsliv/avis-kina-ber-flyselskaper-sette-boeing-737-max-paa-bakken-etter-flystyrt/24578760
https://e24.no/naeringsliv/avis-kina-ber-flyselskaper-sette-boeing-737-max-paa-bakken-etter-flystyrt/24578760
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare
"Kinesiske myndigheter setter 80 fly av typen Boeing 737 MAX 8 på bakken, mens ulykkesselskapet Ethiopian innstiller alle sine. Dette etter at flytypen opplevde sin andre dødsulykke på et halvt år. Norwegian har 15 slike fly."
"– Alle våre 737 MAX 8-fly flyr som normalt. Vi er, som alltid, i tett dialog med Boeing og forholder oss til deres anbefalinger. Sikkerheten til våre passasjerer kommer alltid først, sier Norwegians flyvesjef Tomas Hesthammer i en uttalelse."
Virker som om kineserne tar sikkerheten mer på alvor enn konkurspressede NAS. Løkke til Kjos...
"– Alle våre 737 MAX 8-fly flyr som normalt. Vi er, som alltid, i tett dialog med Boeing og forholder oss til deres anbefalinger. Sikkerheten til våre passasjerer kommer alltid først, sier Norwegians flyvesjef Tomas Hesthammer i en uttalelse."
Virker som om kineserne tar sikkerheten mer på alvor enn konkurspressede NAS. Løkke til Kjos...
Redigert 21.01.2021 kl 02:29
Du må logge inn for å svare