Er APCL konkurs før sommeren?

Slettet bruker
APCL 10.03.2019 kl 20:29 4465

Tvisten kommer til å ta mange år med anker,,bare å melde oppbud
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Juuzen
10.03.2019 kl 21:03 4389

Ikke konkurs med det første, men tvistene er nok tidligst avgjort neste år hvis man skal følge gjennomsnittlig behandlingstid i ICSID. Her er det bare å sitte utenfor og eventuelt kjøpe på 0,5 - 0,6 igjen. Vi er langt inne i 2019 og Mars måned, det er lite som tyder på dialog og snarlig forlik. Dette sa jeg allerede i Januar.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.03.2019 kl 20:22 3909

det kom en nyhet i dag, nemlig at Conoco fikk en erstatning fra Venezuela på 8 milliarder dollar fordi Venezuela eksproprierte 3 oljeinstallasjoner for 11 år siden uten at det ble gitt "fair compensation". Altså etter 11 år er dommen falt og Conoco ble tilkjent de 8 milliarder dollarene, men erstatningskravet var hele 30 milliarder dollar.
Synes ikke dette var særlig gode nyheter for å være ærlig. For det første kan det teoretisk ta opp til 11 år, og erstatningen trenger ikke være allverden. 8 milliarder for å miste 3 oljeinstallasjoner ved ekspropriasjon synes jeg høres lite ut. Slik jeg ser det, innebærer dommen at utsiktene for forlik derfor er betydelig redusert - i prinsippet har enn så lenge Gambia / Senegal selvråderett over sine oljefelt. Disse landene kan derfor sannsynligvis la det settes i gang boring med en eller annen major, og dersom de om 10 år evt skulle tape voldgiftsakene / bli erstatningspliktige, er spørsmålet hva de evt blir dømt til å betale i kompensasjon. I mellomtiden har de fått utviklet oljeindustri, ov evt fått inntekter fra oljefeltene.
En ting som er klart, er at et selskap uten inntekter ikke kan overleve mange år. Et annet aspekt er hva kan de kreve av kompensasjon om det finnes olje? Det faktiske forholdet er at APCL ikke fikk forlenget avtalene fordi de ikke oppfylte betingelsene.. I tillegg vet man at i Gambia betalte APCL ikke lisenspenger for 2016, men ventet til 2017. Da har de også brudt betalingsbetingelser.
Når voldgiftsretten skal evt vurdere erstatningsbeløp om noen år, kan det være at de konkluderer med at APCL aldri i livet kunne klart å oppfylle forpliktelser innen en 3 måneders cure - fordi APCL var mer eller mindre blakke (dvs uten faktiske midler eller ressurser til å fullbyrde en cure) og at derfor kan erstatningsbeløpet bli minimalt.
Den som lever får se.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Skogsmaur
12.03.2019 kl 07:55 3694

Tror ikke på konkurs før sommeren, men på et eller annet tidspunkt må noe gjøres (les avvikling eller emisjon). Det er som vist tidligere av andre her inne, denne prosessen kan ta meget lang tid, opp til flere år. At ledelsen kan love at det er penger til å kjøre prosessen ser jeg på som merkelig, gitt det faktum at man ikke vet tidsperspektiv og at midlene er meget begrenset.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2019 kl 08:12 3646

En hånfull overbetalte kropper,,som sitter i et kontorfellesskap i UK,,skal kunne presse ut noe annet enn emisjoner,, er utenkelig. 10år med emisjoner er bevis nok
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Skogsmaur
12.03.2019 kl 08:23 3586

Må innrømme at den tanken har slått meg også. I verste fall, er det den slunkne kassa som skal melkes tørr med høye lønninger, styrehonorarer og advokatregninger. Meget risky case dette og lite konkret informasjon å vurdere på, annet enn at apcl tilsynelatende har vært i brudd med forpliktelsene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2019 kl 11:22 3385

ser at de som er litt skeptiske til APCL, betegnes som klovner og utestenges fra haussernes egen tråd.?
Skulle tro i vårt moderne samfunn at ytringsfrihet er positivt.
Tenker på en venn av meg fra Iran som sier det er et ordtak "dersom 2 personer går til en dommer og bare en av dem får ytre seg, blir det aldri noen tvil om skyldspørsmålet"
Når det gjelder APCL, spekuleres det stadig i relasjoner på Linkedin, liksom at denne Pace skal ha tatt kontakt med en leder i et major oljeselskap - og det er nesten så godt om bevis for at nå skal denne lederen sette i gang å forhandle frem et forlik. Synes det er å trekke det litt langt. Det kan jo være at Pace innser at han må søke ny jobb. - en spekulasjon like god som noen annen.
Men jeg lurer på, når Gambia / Senegal fortsatt har råderett over sone oljefelt, og de har sagt opp lisensene til APCL, kan noen egentlig stoppe disse landene å sette i gang evt boring med majors. De må jo vite at uten at en major bidrar, kan det uansett ikke skje noe som helst. Venezuela overtok oljeinstallasjoner uten å betale "fair compensation", Nå vet disse landene helt sikkert den finansielle situasjonen til APCL, så de kan ha en strategi å forpurre og forsinke prosessen med APCL så lenge som mulig. Tar det for lang tid, blir kassa tom. Og de kan vel uansett ikke sette i gang oljeleting på et felt der de har fått oppsigelse, - det løpet er kjørt for lenge siden.
Et annet halmstrå er jo at et major oljeselskap skulle kjøpe APCL, men sett i relasjon til APCL dårlige forhold til begge landene, er det ikke sikkert en major vil betale veldig mye for APCL, - det er jo en viss risiko med voldgiftsprosessen, resultatet kan gå begge veier, i og med at det er APCL som har brudt arbeidsforpliktelser og betalingsforpliktleser.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Skogsmaur
12.03.2019 kl 11:34 3339

Jeg tenker det å tillate kun de som spekulerer positivt i en tråd, er et utrykk for den desperasjonen som råder. Kanskje kan denne tråden være plattform for de mer edruelige, positive som negative. Eller hva trådstarter?
Uansett; Noen som vil prøve seg på et regnestykke på hvor lenge midlene vil holde før kassa er tom?
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2019 kl 12:12 3275

får svare thief her, siden han beskylder meg for å komme med løgn.
Han skriver at myndighetene aldri har sagt opp kontraktene. Neivel, hvorfor er det da en sak om oppsigelser som er gått til voldgiftsrett? Hvis det du skriver er korrekt, Thief, da kan jo bare APCL sette i gang med prøveboring, eller? Apcl evner at oppsigelsen ikke er gyldig fordi de ikke fikk cure, eller fornyet søknad om forlenget frist så vidt jeg har forstått.
Du skriver også at disse landene ikke har en strategi å trenere sakene så lenge at APCL faktisk ikke har flere midler?Hvordan vet du at de ikke har det? Jeg har bare skrevet at de kan ha en slik strategi, i og med at regnskapene til APCL er offentlige og reellt sett er selskapet insolvent dvs gjeld og forpliktelser er større enn eiendeler.
Så slutt, Thief å skrive løgn om det jeg skriver,
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2019 kl 14:35 3130

dette blir for eumt Thief. Du påstår at jeg lyver, jeg dokumenterer at jeg ikke lyver og sier som sant er at din påstand om at jeg lyver er løgn.
Så skriver du; "Er vel du som lyver brumle,kom gjerne med en dokumentasjon hvor det står at kontraktene et terminert??og du oxo skjønner vel at om taktikken var å trenere saken,ville Senegal kjørt 41(5),Da hadde de fått drøyer saken 7-8mnd,det gjorde de IKKE!Så din teori holder ikke mål"
Hallo, i beste fall hadler det om semantikk. Det er en sak som har gått til voldgift, fordi i et leieforhold/ lisensforhold fikk ikke APCL forlenget kontrakten fordi de ikke hadde overholdt arbeidsforpliktelser. APCL går til sak for å få rettslig avgjørelse at Gambia / Senegal skulle / burd ha gitt dem forlenget frist og at de skulle ha fått et dokument der det står at kontrakene er terminert. Vi vet også at i 2017, - etter alt å dømme hadde et møte med presidenten der de forventet å få svar på om de fikk forlenget kontrakten. Bakgrunnen for møtet må ha vært at Gambia hadde signalisert at ingen fornyelse ville bli gitt og i møtet skal APCL ha kommet opp med et forslag som de antok de ville få svar på. Det fikk de ikke. Gambia har etter dette ansett at kontrakten er terminert, mens APCL hevder den ikke er lovlig terminert fordi ikke cure frist ble oppgitt.
Når det gjelder din påstand om 41/5, det handler bare om å få saken avvist før voldgiften. Gambia fikk ikke saken avvist. - det betyr ikke at APCL har vunnet noe som helst, det betyr at begge parter vil ha kostnader. Når Gambia ikke fikk avvist saken, vil heller ikke Senegal få den avvist. Å forsøke 41/5 ville derfor være bortkastet tid og penger. I mellomtiden går tiden, regniger og lønn må betales. Og Gambia eller Senegal kan la majors sette i gang og vente mange år før det kommer resultat av voldgiften.
Som nevnt jeg har ikke skrevet at Senagal / Gambia har en strategi om å trenere saken, Jeg sier de kan ha en slik strategi. I så fall ville det vært fornuftig.
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2019 kl 16:34 3022

Enhver fornuftig person som ser på saken,,vil se at APCL ikke har utrettet noe annet enn emisjoner på 10 år. Konsekvens er at selskapet legges ned
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2019 kl 23:10 2827

Slo meg at dette er vel en fellesnevner for alle biotec også, godt betalte og de har vel et håp om at det de sitter på er gull ...
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2019 kl 23:59 2777

Financial calendar for African Petroleum Corporation Ltd
30.04.2019 - Annual Report
31.05.2019 - Annual General Meeting
30.08.2019 - Half-yearly Report
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2019 kl 00:06 2766

Biotec handler om å lure og lokke med «vellykkede» tester,,dytte ut emisjoner
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2019 kl 00:35 2741

Emisjon
Som du ser av listen for 2018 så er det både store og små som benytter seg av emisjons tilbudet.

https://www.oslobors.no/obnewsletter/download/690eed833e183b3f7d06c7cfad6529af/file/file/Emisjoner%20OB%20-2019.xlsx

Det ligger vel kortene at det kommer en snart mm en avtale om forlik og partnerskap tikker inn
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2019 kl 20:34 2301

Istedenfor oppbud,,ble det sammenslåing med annet verdiløst selskap for overlevelse,,noen prosenter videre opp og emisjon kjøres
Redigert 21.01.2021 kl 02:59 Du må logge inn for å svare