OPPGRADERT ANBEFALING FRA NORNE SECURITIES! - KJØP NEL NOK 7

Slettet bruker
NEL 11.03.2019 kl 08:53 7651

FRA SHAREVILLE:

Carlsberger
08:05 kommenterte NEL
Translated by Google
OPPGRADERT ANBEFALING FRA NORNE SECURITIES!

Nel - KJØP NOK 7 (prev. KJØP 6) - Hydrogen er morgendagens diesel

Kull aktiverte den industrielle revolusjonen fra 1800 til 1900. Olje gjorde det mulig å skape et forbrukersamfunn gjennom forrige århundre. Fornybar energi med vind, sol og hydrogen er grunnlaget for klimagruppens start, som sannsynligvis vil finne sted i dette århundret.
Hydrogen brytes gjennom i energiintensive sektorer og segmenter med krav om høy oppetid. Plug Power Inc. i gaffeltrucker var til i fjor det største børsnoterte Hydrogen-selskapet med en MCap på USD 430 millioner. I fjor ble det tatt over det kanadiske selskapet Ballard Power som solgte 19% av aksjene til Weichai Power kombinert med en stor kontrakt for å levere brenselceller til hydrogenbusser i Kina.

I juni vant NEL en kontrakt verdt over 1 milliard dollar for de første 56 av 820 Nikola Motor Company (Nikola) hydrogenstasjoner. Nikola har en ordrebok med over 12 000 hydrogenbiler der Anheuser Busch (AB InBev) med 50% av det amerikanske ølmarkedet har bestilt 800 lastebiler til å betjene sine 5 amerikanske bryggerier og 7 amerikanske distribusjonslagre. Alle AB InBevs bryggerier drives av fornybar energi. Hvis det viser seg at Nikola Motors leverer de lovede 20% kostnadsbesparelsene for lastebilseiere med hydrogen i stedet for diesel, vil det grønne skiftet til hydrogenbiler bli raskere til fordel for både Nikola og NEL som AB InBev vil rope det ut fra taket over hele USA i markedsføringskampanjer som sine Superbowl-annonser som blir sett av alle.

De siste 15 månedene har NEL og Swedish PowerCell vært de beste hydrogenaktiene. De har begge blitt valgt som foretrukne som leverandører av hydrogenutstyr til Nikola. PowerCell er foretrukket fordi deres brenselceller er lettere for samme effekt. NEL vant fordi det kan levere store installasjoner i moduler for både elektrolyse og fylling av hydrogen. I fjor overtok NEL Ballard Power til å bli det største børsnoterte rene fornybare hydrogenbedriften globalt.

Den store franske industrikoncernen Air Liquide har kjøpt 19% av kanadiske hydrogengener og vil bygge en 20MW hydrogenelektrolyseenhet i Quebec. Hydrogenics og Air Liquide vil bli en viktig konkurrent for NEL på elektrolyse av hydrogen alene, men ikke på store ordrer som også inkluderer mange bensinstasjoner. I år er NEL en del av utvidelser av hydrogenstationsnettverk for både Sør-Korea og Sveits hvor Air Liquide er en del av leverandørssyndikatet.

Det er alltid noe å bekymre deg for, uansett hvor godt et selskap gjør. Foreløpig er det kortsiktige engasjementet rundt den største aksjonæren i NEL, Clearstream SA, som er en samlet konto for investorer i Deutsche Bank. De har kjøpt aksjer hver uke i over et år for å eie 15%. Ingen vet hvem dette er, men med det tempoet de marsjerer mot Danmark og Norge, vil de ende opp med å by på NEL innen 2019 og 2020, hvis det ikke er blokkert av større lokale investorer med større interesse for selskapet.

Vi løfter målprisen for NEL fra 6 p / s til 7 p / s og gjentar kjøpet.
Redigert 21.01.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Tradinator
11.03.2019 kl 09:09 7463

Norne er meget godt satt inn i NEL caset og tidligere har de truffet veldig bra. Jeg tror vi ser 7 tallet ganske snart, før de justerer til 10 i løpet av året.
Slettet bruker
11.03.2019 kl 09:24 7315

Tusen takk. Da kom Norne Securites med Nel analysen jeg ventet på i forrige uke. Fine saker. Dette er godt lesestoff for alle aksjonærer. Norne løfter kursmålet opp fra kr 6 til kr 7 og anbefaler kjøp av aksjen. Da starter reisen oppover. Vi er rigget for en stor Nel fest på OSE. Triggere står kø. Værsågod Løkke. Nå kan børsmeldinger gjerne tikke inn. Nel stiger opp +1.21% etter 18 minutter.
Redigert 11.03.2019 kl 09:25 Du må logge inn for å svare
abroker
11.03.2019 kl 10:13 6995

Jeg tror heller at vi skal være glade for at den tusler rundt vannrett på 5-tallet?
Slettet bruker
11.03.2019 kl 10:18 6925

Ja nå er dampen oppe i Nel. Bra trykk. Opp +2.58% og rt 2.48
Redigert 11.03.2019 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
Nestor 1
11.03.2019 kl 14:12 6684

3,45 er et lokk på aksjen Pga rep emi. Men hvor blir det av Nikolas lastebilproduksjon? Hørt om deres store ordrebok i årevis, men ingen fremdrift.?
Slettet bruker
11.03.2019 kl 14:22 6631

Nikoka påfyll kan nå smelle Nel opp +20% på den riktig fete fisk på kroken. En god børsmelding og pang!! Løkke er nå hjemme og kalkulerer fra Nikola besøket i forrige uke. Gi oss mere... Pang 6.50 på et blink.
Redigert 11.03.2019 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Met1976
11.03.2019 kl 14:54 6486

Når var det småaksjonærene kunne kjøpe emisjonsaksjer?
jolla
11.03.2019 kl 15:03 6425

Det skal være en ekstra generalforsamling den 28 mars om det. hvis det stemmes ja så kommer det en emisjon etter det.
Sann
11.03.2019 kl 15:18 6352

Stor, stor taper. Finne deg en annen hobby et skolen kanskje.
Slettet bruker
11.03.2019 kl 15:31 6296

Ja aksjen er bare opp 80% siste 12 mnd.
Men det klages ustanselig.
Dobling hvert år er bra gevinst for mange....
europa
11.03.2019 kl 15:36 6245

Taperne kom på banen tvert når vi fikk oppgang. At de ikke heller kjøper seg inn.....
Slettet bruker
11.03.2019 kl 21:27 5884

Og Molnes er styrket i troen, ettersom han har høynet sitt kursmål i aksjen fra seks til syv kroner.
Kjøpsanbefalingen gjentas.
I en analyse titulert «Hydrogen er morgendagens diesel» skriver han at Nel i forrige uke passerte Ballard Power, og ble verdens største børsnoterte selskap innen rent og fornybart hydrogen.
Slettet bruker
12.03.2019 kl 15:33 5522

Norne Sequrities må vel snart sette nye kursmål....hehehe...Nel skyter fort oppover til kr 7 og kursmålet til Norne kan nås på et blunk :-) Nel er virkelig i støtet. Klatrer jo meget raskt oppover nå. Dagens oppgang +4.08% i dag og rt 5.74 Stabil og fin i hele dag også stabil og fin i går. Vi er klare for en fet medling eller to fete meldinger...Det tekniske bildet og OHS er 1.klasses.
Redigert 12.03.2019 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2019 kl 17:01 5334

Nel to construct hydrogen stations in Korea
The company has now received an additional order worth €2.8m for two more hydrogen refuelling stations from Public Procurement Service (PPS) on behalf of Gangwon Technopark.
Jono
12.03.2019 kl 20:30 4987

Tigeren, forsøker igjen, men følgende kommentar ble slettet mens jeg skrev min PS til deg, din "grisebonde" -- og som du selv har beskrevet deg som, eller?

Dette ble skrevet til deg i en helt annen "tråd", men som sagt -- da jeg skulle lagre min PS, ikke fikk lov til!

"Ja, mange som klager over at statens fond -- IKKE har gått inn i NEL for lenge siden, og kanskje det er "oss selv" eller "spettet" som står bak en "skjult" konto i Tyskland, og nå om ikke den største eieren, noen også oppfatter som en trussel, fra hva jeg leste fra Norne sin analyse.

Planlegger selv for være med på en rep emisjon, men hva skal jeg selge, mine THIN aksjer med store tap? -- så har jeg mer enn 10 andre selskaper selskaper å velge mellom minst, men de fleste med mindre poster og tap, er så lei av å lese om hvordan "noen" får seg til å skryte over hvor mye de har tjent eller har av aksjer i nevnte selskap.

Ja, det finnes begge typer, har begynt å like "grisebonden" Tigeren, selv om nettopp hva jeg har beskrevet, ikke liker med ham, men så mange -- jeg ikke kan forstå at gidder å følge med, bare rakker ned, ofte på dårlig svensk, og som jeg har en mistanke om er bedre i norsk!

Bare noen tanker, men takket være NEL -- så har jeg ikke tapt min formue på THIN! :-) Når det er sagt, ingen planer om å selge, men kan være et godt lodd, det også, for ikke å glemme NATTO!

PS: glemte å ta med, så skal vi alle være glade for at staten eller dens fond -- IKKE gikk inn i REC, som en gang stod i kroner 350 og nå kan handles for en 50-øring nesten! :-(

PS II: til "tigeren" -- så er det deg selv som har omtalt deg selv som en grisebonde, men når du skriver dag som natt, blir bekymret for dine dyr, men kanskje du har en kone og barn til å ta seg av, men må takke deg for å komme med "gode nyheter" til oss hver dag! :-)
Skalleknarp
12.03.2019 kl 20:46 4923

Skjønner ikke at det er så mange som henger seg opp i hva enkelte skriver. Det er jo bare å overse de man vet skriver saker og ting man ikke ønsker å lese.

Ingen nevnt ingen glemt, men det er rart at noen bare ønsker å spre eder og galle uten så mye forankring i virkeligheten. Når det kommer til stykket er det jo markedskreftene som bestemmer fremtiden for Hydrogen og NEL uansett.

Om NEL ikke tjener penger, vel så er det innlysende at det ikke går i lengden….Behøve rikke å være økonom for å skjønne det. I dag er Hydrogen bare så vidt i startgropen slik jeg ser det. Det blir da for dumt å dømme «prosjektet» nord og ned.

Skal man bare ha fornybar energi er man nødt å ha et svinghjul, og det er her Hydrogen kommer inn slik jeg ser det. Eksempelvis på Svalbard (les i nord) ser en for seg å produsere Hydrogen med sol døgnet rundt i den lyse årstiden samt utnytte vind når det er overflod eller i områder det er for kostbart å kople seg på nettet.
Så når mørket senker seg vinterstid har man et «Hydrogenbatteri» som kan benyttes…. Mange muligheter…. Det er jo en del Petter Smarter som har laget sin egne installasjoner som dette i egen bolig, og det viser bare at det er mulig.

Når man kommer skikkelig i gang vil volum og innovasjon sørge for at kostnader for utstyr til fremstilling av Hydrogen går ned. Utfordringer med lagring og transport vil også overkommes. Mulighetene vil mao. bli mange. (Yes!!)

NEL er bare en av mange aktører i denne bransjen, men de ser ut til å ha vilje, kapital og tro på det de holder på med. Tror ikke de leker butikk. Om en måneds tid er det klart for NIKOLA - demonstrasjon. Lykkes man med dette prosjektet og kunden er fornøyd med NEL og det blir flere bestillinger på stasjoner så tror jeg mye er gjort.

Tør en påstand at om 2 – to år fra dags dato er bildet snudd totalt opp ned til det positive og normale når det gjelder tro og bruk av Hydrogen. Den sterkeste vil overleve, og jeg satser for tiden på NEL… Stay long :)
canarias
12.03.2019 kl 23:07 4615

Her kan grunnlaget for tidlig pensjon legges, vi oppegående tror dette blir megastort,
men noen har enda nisselua godt tredd ned og har mistet gangsynet , men for all del vi trenger skeptikere også
Jono
12.03.2019 kl 23:45 4536

Ja, og noe jeg tror på selv også, men bare for å minne om REC som en gang gikk for langt over 300 kroner og kan kjøpes for 50 øre + i dag!

Ja, jeg er glad jeg ikke har aksjer i Norwegian, ikke minst i et av verdens største selskaper, bare å håpe for aksjonærene at det ikke er noe galt med flyet!

https://no.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_MAX

Når det er sagt, om det skulle vise seg at det er gode grunner for at dette flyet er satt på bakken, bare å holde seg godt fast, og som sikkert også kommer til å påvirke Oslo Børs, med god hjelp av Norwegian som tross alt _bare_ har 15 fly av denne typen, resten ikke levert, ei heller vet om risiko vedrørende kontrakter på mange flere fly, men skriver meg bort nå, og ikke har noe med NEL å gjøre!

Ja, alt kan gå bra, ikke minst for THIN og som jeg har "tabbet" meg stort i, og da er NEL en "fattig trøst"! :-)

Redigert 12.03.2019 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
13.03.2019 kl 01:14 4434

Er "analysen" kjøpt og betalt?

https://norne.no/nyheter-2/
Slettet bruker
13.03.2019 kl 09:09 4139

Atom

Du bør snarest kjøpe aksjer i NEL. Opp 1.23% i dag og.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 12:13 3911

Sparebank1 Markeds anbefaler kjøp av Nel. Kursmål løftes til 6.50. Mulitmilliard kontrakten med Nikola og påfyll fra Nikola løftes frem som særdeles viktig og den skal løfte aksjen høyt opp.
Redigert 13.03.2019 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2019 kl 14:55 3755

Det er bare å laste før Nikola presentasjonen , det kommer til å gå på større TV World Wide.
☺????
Slettet bruker
19.03.2019 kl 18:01 3237

Nel er anbefalt kjøpt inn av Sparebank1 Markeds og Norne Sequrities. Jeg vil anta at begge aksjeanalytikere må revurdrere sine lave kortstiktige kursmål kr 6.50 fra SPB1M og kr 7 fra Norne Seq. Nå er det kun en liten gnist så tar Nel fyr kr 7 kan gå meget raskt. Herlige dager i møte nå :-)
profit1
19.03.2019 kl 20:56 2997

Får gjerne et løft i morgen...