SDSD har tre ledige PSV i UK. Kan bli bra

Straight flush
SDSD 11.03.2019 kl 11:27 16992

Ingen ledige PSV ipå norskesiden. Et par til på UK-siden. Ingen registrerte spotoppdrag, men mange på term. Følg med...
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
coccoman
20.03.2019 kl 21:08 7941

Supert, og ratene har vel omtrent doblet seg i år, Morsom tråd med konspirasjonsteorier ;O). 15 mai!
Hau, hau.
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2019 kl 15:19 8114

12 måneder for FS Aberdour, Spirit Energy. Kilde: westshore.no
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Moffi
19.03.2019 kl 12:32 8246

Man kan jo også gjøre seg opp en mening om hvorfor Titan opportunities og Toluma har kjøpt her?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Straight flush
19.03.2019 kl 09:28 8293

Lavkvalitetsbåter bygget i Norge?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
really
19.03.2019 kl 09:15 7723

Med lavkvalitetsbåter er det på langt nær sikkert, selv om det er mulig.
Slettet bruker
19.03.2019 kl 07:12 7791

Skipene er driftet av Fletcher Group. Skjønner ikke poenget ditt? Om det var det samme som over så har du gjentatt det en flere ganger. Alle vet det, det er godt kommunisert i markedet.
Faktum er at Standard Drilling (og Bl.a. TDW) tjener penger lenge før «resten».
marco83
19.03.2019 kl 05:23 7843

Nettopp det som er hele poenget, det at de "ønsker" å være ett investeringsselskap tar ikke vekk de faktum at de drifter båtene og at det kommer med en haug med utgifter.

De intensjonelt lurer investorer som ikke gjør hjemmeleksen sin.
Slettet bruker
18.03.2019 kl 23:21 7911

Vi har fått med oss dette Marco, det har stått i alle presentasjoner og rapporter et par år. Tror heller du skal lese notene i regnskapene til DOF, HAVI eller SOFF.

Standard Drilling er ikke et rederi, men et investeringsselskap som investerer i offshore.

Forøvrig kun Standard Supporter som skal klasses i Q419 (av de 100 % eide PSV).
Det kommer til å bli en meget bra sommer.
PSV ratene for term kontrakter (sommer 2019) hittil er i størrelsesorden 130-160k NOK.
Tændis
18.03.2019 kl 21:21 8018

Den koser seg ikke, den skal på jobb for Maersk Resillient som skal bore en brønn, ca 100 dager firm.
Tændis
18.03.2019 kl 21:18 8011

Dry Dock er ikke noe som behøves veldig ofte så det blir ikke regnet med i kostnadene iogmed at det er ekstraordinære og gjerne planlagte kostnader.
marco83
18.03.2019 kl 20:51 8048

https://www.standard-drilling.com/images/pdf/events/2018/SDSD-4Q-2018-Presentation.pdf

Her får du litt hjelp. Prøv f.eks slide 20, nederst med listen skrift står det : (1) Illustrates the day-to-day operations of the vessel, excluding (a) non-recurring costs and (b) dry dock, special survey, maintenance and repairs.

Hehe så utrolig fint at et fartøy ikke trenger dry docking, eller special survey, eller vedlikehold eller reparasjoner da:)?! For noe forbanna tull, de lurer lettlurte hobby investorer og pynter noe så inn i helsikken på resultatet og slipper unna med det. Røvere hele gjengen..
marco83
18.03.2019 kl 20:42 8062

Les kvartalsrapportene, fortell meg hva det står der svart på hvit. Ser du, nå lim det inn her er du snill.
Tændis
18.03.2019 kl 20:02 8108

Regner med at Pareto har bedre oversikt over kostnadene enn deg forøvrig.
Tændis
18.03.2019 kl 19:55 8114

Husk at SDSD ikke har gjeld i det hele tatt så B/E er det set koster å drifte båten med drivstoff, mannskap, avskrivninger osv.
marco83
18.03.2019 kl 19:39 8135

Men det er jo bare løgn....

https://fromthesouthsea.com/2018/10/17/if-only-it-wasnt-a-ship/

De ekskludere jo så og si alle kostnadene det er med å drifte fartøy. Helt tullete...
Tændis
18.03.2019 kl 19:26 8156

SDSD sitt kostbilde:
Average cash break-even for SDSD, all-in costs (USD / Day) for PSV vessels
–Large-size: USD 7,000 per day
–Mid-size: USD 6,700 per day
Overhead cost of ~USD 550 per vessel per day

Uansett blir det penger i kassa nå!

Tror vi skal si ~$7k i B/E
parson
18.03.2019 kl 19:12 8170

Standard drilling har break even på FS båtene 6000 $ og 7000 $ på Standard fartøyene.
Tændis
18.03.2019 kl 18:17 8221

SDSD fikk 2 spot kontrakter på FS Balmoral og FS Braemar til 10500 GBP den 14.3, 1 på Standard Supplier den 12.3 til 11000 GBP og 1 på Standard Provider den 15.3 rater ikke oppgitt, men regner med rater ligger i nærheten av det andre som er oppgitt.

SDSD regner en B/E på $7k pr båt ergo tjener de 60k pr dag pr båt over B/E.
Titleist
18.03.2019 kl 15:22 8315

Kontrakter på gang. Her er bare å kjøpe det man kan under 1,20 kr.

ruda
18.03.2019 kl 08:22 8403

Nå kan vi få rater på 200000
Risky
17.03.2019 kl 21:57 8519

Bør snart komme en rekyl nå.
ruda
17.03.2019 kl 21:41 8542

Noen luringer kjøper alt under 1,15
ruda
17.03.2019 kl 09:27 8718

Er ikke i tvil om at alle som er inne i SDSD vil vinne i lotto
drekkapilsen
17.03.2019 kl 09:09 8744

Standard Supplier ligger rolig og venter i Aberdeen
Martin10
17.03.2019 kl 07:53 8791

Og det betyr at alle båtene er leid ut. Synes dette begynner å se bra ut.
drekkapilsen
15.03.2019 kl 11:25 8931

Rent asset-play fra spettet det her. Han ble nok sittende mye lenger enn han hadde tenkt. Hvis noen kommer med et bud her selges det nok kjapt. Men båtene er ikke siste skrik og spesielt World-båtene har ligget veldig lenge i opplag, og er heller ikke egnet i Nordsjøen.
really
15.03.2019 kl 10:40 8961

Når en vet hvem som står bak dette selskapet og ser den kreative regnskapsføringen er ikke dette et investerbart selskap. Men en lottokupong kan det jo være.
Moffi
15.03.2019 kl 10:21 8981

At det er priset inn i aksjen? Nav er 1,56 ved siste kvartal.
klaesp
15.03.2019 kl 08:09 9094

Art fra oktober 2018:) Spetalen og co har høy kostpris i aksjen, antar du vet prisen?
marco83
15.03.2019 kl 07:04 9150

Uavhengig av hva ideen bak er så lyver de sine egne investorer rett opp i trynet. Så drøy oppførsel at det er helt utrolig. Ideen bak er tydeligvis å finne de som er godtroende og som ikke tar seg tid til å sjekke det mest basic.
Fevang
15.03.2019 kl 06:51 9164

Jeg er enig at det ser merkelig ut.

Men hele ideen bak selskapet har vært og er en spekulasjon i verdistigning på båtene. Kommer den så vil aksjekursen stige samme rakkern.
marco83
15.03.2019 kl 06:24 9187

Her er svindelen :

https://fromthesouthsea.com/2018/10/17/if-only-it-wasnt-a-ship/

Lure lettlurte investorer. Bra strategi det vil jeg si. Hyggelig gjort og ikke minst spesielt at det i det hele tatt er lov
Fevang
14.03.2019 kl 23:40 9246

Kursen kan vel ikke ha falt i år når den er opp 11% hittil i år???

Hva mener du svindelen består i?
Slettet bruker
14.03.2019 kl 19:18 9353

FS Braemar og FS Balmoral med 10500 GBP D/D14. Og Standard Provider kontrakt 90-100 dager + 1 brønn opsjon.
Kilde: Westshore og Clarksons.