SDSD har tre ledige PSV i UK. Kan bli bra
Ingen ledige PSV ipå norskesiden. Et par til på UK-siden. Ingen registrerte spotoppdrag, men mange på term. Følg med...
Redigert 21.01.2021 kl 06:52
Du må logge inn for å svare
coccoman
20.03.2019 kl 21:08
7941
Supert, og ratene har vel omtrent doblet seg i år, Morsom tråd med konspirasjonsteorier ;O). 15 mai!
Hau, hau.
Hau, hau.
Redigert 21.01.2021 kl 06:52
Du må logge inn for å svare
12 måneder for FS Aberdour, Spirit Energy. Kilde: westshore.no
Redigert 21.01.2021 kl 06:52
Du må logge inn for å svare
Moffi
19.03.2019 kl 12:32
8246
Man kan jo også gjøre seg opp en mening om hvorfor Titan opportunities og Toluma har kjøpt her?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52
Du må logge inn for å svare
Straight flush
19.03.2019 kl 09:28
8293
Lavkvalitetsbåter bygget i Norge?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52
Du må logge inn for å svare
really
19.03.2019 kl 09:15
7723
Med lavkvalitetsbåter er det på langt nær sikkert, selv om det er mulig.
Skipene er driftet av Fletcher Group. Skjønner ikke poenget ditt? Om det var det samme som over så har du gjentatt det en flere ganger. Alle vet det, det er godt kommunisert i markedet.
Faktum er at Standard Drilling (og Bl.a. TDW) tjener penger lenge før «resten».
Faktum er at Standard Drilling (og Bl.a. TDW) tjener penger lenge før «resten».
marco83
19.03.2019 kl 05:23
7843
Nettopp det som er hele poenget, det at de "ønsker" å være ett investeringsselskap tar ikke vekk de faktum at de drifter båtene og at det kommer med en haug med utgifter.
De intensjonelt lurer investorer som ikke gjør hjemmeleksen sin.
De intensjonelt lurer investorer som ikke gjør hjemmeleksen sin.
Vi har fått med oss dette Marco, det har stått i alle presentasjoner og rapporter et par år. Tror heller du skal lese notene i regnskapene til DOF, HAVI eller SOFF.
Standard Drilling er ikke et rederi, men et investeringsselskap som investerer i offshore.
Forøvrig kun Standard Supporter som skal klasses i Q419 (av de 100 % eide PSV).
Det kommer til å bli en meget bra sommer.
PSV ratene for term kontrakter (sommer 2019) hittil er i størrelsesorden 130-160k NOK.
Standard Drilling er ikke et rederi, men et investeringsselskap som investerer i offshore.
Forøvrig kun Standard Supporter som skal klasses i Q419 (av de 100 % eide PSV).
Det kommer til å bli en meget bra sommer.
PSV ratene for term kontrakter (sommer 2019) hittil er i størrelsesorden 130-160k NOK.
Tændis
18.03.2019 kl 21:21
8018
Den koser seg ikke, den skal på jobb for Maersk Resillient som skal bore en brønn, ca 100 dager firm.
Tændis
18.03.2019 kl 21:18
8011
Dry Dock er ikke noe som behøves veldig ofte så det blir ikke regnet med i kostnadene iogmed at det er ekstraordinære og gjerne planlagte kostnader.
marco83
18.03.2019 kl 20:51
8048
https://www.standard-drilling.com/images/pdf/events/2018/SDSD-4Q-2018-Presentation.pdf
Her får du litt hjelp. Prøv f.eks slide 20, nederst med listen skrift står det : (1) Illustrates the day-to-day operations of the vessel, excluding (a) non-recurring costs and (b) dry dock, special survey, maintenance and repairs.
Hehe så utrolig fint at et fartøy ikke trenger dry docking, eller special survey, eller vedlikehold eller reparasjoner da:)?! For noe forbanna tull, de lurer lettlurte hobby investorer og pynter noe så inn i helsikken på resultatet og slipper unna med det. Røvere hele gjengen..
Her får du litt hjelp. Prøv f.eks slide 20, nederst med listen skrift står det : (1) Illustrates the day-to-day operations of the vessel, excluding (a) non-recurring costs and (b) dry dock, special survey, maintenance and repairs.
Hehe så utrolig fint at et fartøy ikke trenger dry docking, eller special survey, eller vedlikehold eller reparasjoner da:)?! For noe forbanna tull, de lurer lettlurte hobby investorer og pynter noe så inn i helsikken på resultatet og slipper unna med det. Røvere hele gjengen..
marco83
18.03.2019 kl 20:42
8062
Les kvartalsrapportene, fortell meg hva det står der svart på hvit. Ser du, nå lim det inn her er du snill.
Tændis
18.03.2019 kl 20:02
8108
Regner med at Pareto har bedre oversikt over kostnadene enn deg forøvrig.
Tændis
18.03.2019 kl 19:55
8114
Husk at SDSD ikke har gjeld i det hele tatt så B/E er det set koster å drifte båten med drivstoff, mannskap, avskrivninger osv.
marco83
18.03.2019 kl 19:39
8135
Men det er jo bare løgn....
https://fromthesouthsea.com/2018/10/17/if-only-it-wasnt-a-ship/
De ekskludere jo så og si alle kostnadene det er med å drifte fartøy. Helt tullete...
https://fromthesouthsea.com/2018/10/17/if-only-it-wasnt-a-ship/
De ekskludere jo så og si alle kostnadene det er med å drifte fartøy. Helt tullete...
Tændis
18.03.2019 kl 19:26
8156
SDSD sitt kostbilde:
Average cash break-even for SDSD, all-in costs (USD / Day) for PSV vessels
–Large-size: USD 7,000 per day
–Mid-size: USD 6,700 per day
Overhead cost of ~USD 550 per vessel per day
Uansett blir det penger i kassa nå!
Tror vi skal si ~$7k i B/E
Average cash break-even for SDSD, all-in costs (USD / Day) for PSV vessels
–Large-size: USD 7,000 per day
–Mid-size: USD 6,700 per day
Overhead cost of ~USD 550 per vessel per day
Uansett blir det penger i kassa nå!
Tror vi skal si ~$7k i B/E
parson
18.03.2019 kl 19:12
8170
Standard drilling har break even på FS båtene 6000 $ og 7000 $ på Standard fartøyene.
Tændis
18.03.2019 kl 18:17
8221
SDSD fikk 2 spot kontrakter på FS Balmoral og FS Braemar til 10500 GBP den 14.3, 1 på Standard Supplier den 12.3 til 11000 GBP og 1 på Standard Provider den 15.3 rater ikke oppgitt, men regner med rater ligger i nærheten av det andre som er oppgitt.
SDSD regner en B/E på $7k pr båt ergo tjener de 60k pr dag pr båt over B/E.
SDSD regner en B/E på $7k pr båt ergo tjener de 60k pr dag pr båt over B/E.
Titleist
18.03.2019 kl 15:22
8315
Kontrakter på gang. Her er bare å kjøpe det man kan under 1,20 kr.
Risky
17.03.2019 kl 21:57
8519
ruda skrev Noen luringer kjøper alt under 1,15
Bør snart komme en rekyl nå.
Martin10
17.03.2019 kl 07:53
8791
Og det betyr at alle båtene er leid ut. Synes dette begynner å se bra ut.
drekkapilsen
15.03.2019 kl 11:25
8931
Rent asset-play fra spettet det her. Han ble nok sittende mye lenger enn han hadde tenkt. Hvis noen kommer med et bud her selges det nok kjapt. Men båtene er ikke siste skrik og spesielt World-båtene har ligget veldig lenge i opplag, og er heller ikke egnet i Nordsjøen.
really
15.03.2019 kl 10:40
8961
Når en vet hvem som står bak dette selskapet og ser den kreative regnskapsføringen er ikke dette et investerbart selskap. Men en lottokupong kan det jo være.
Moffi
15.03.2019 kl 10:21
8981
marco83 skrev Hva har det og si at artikkelen er 5 mnd gammel?
At det er priset inn i aksjen? Nav er 1,56 ved siste kvartal.
klaesp
15.03.2019 kl 08:09
9094
Art fra oktober 2018:) Spetalen og co har høy kostpris i aksjen, antar du vet prisen?
marco83
15.03.2019 kl 07:04
9150
Uavhengig av hva ideen bak er så lyver de sine egne investorer rett opp i trynet. Så drøy oppførsel at det er helt utrolig. Ideen bak er tydeligvis å finne de som er godtroende og som ikke tar seg tid til å sjekke det mest basic.
Fevang
15.03.2019 kl 06:51
9164
Jeg er enig at det ser merkelig ut.
Men hele ideen bak selskapet har vært og er en spekulasjon i verdistigning på båtene. Kommer den så vil aksjekursen stige samme rakkern.
Men hele ideen bak selskapet har vært og er en spekulasjon i verdistigning på båtene. Kommer den så vil aksjekursen stige samme rakkern.
marco83
15.03.2019 kl 06:24
9187
Her er svindelen :
https://fromthesouthsea.com/2018/10/17/if-only-it-wasnt-a-ship/
Lure lettlurte investorer. Bra strategi det vil jeg si. Hyggelig gjort og ikke minst spesielt at det i det hele tatt er lov
https://fromthesouthsea.com/2018/10/17/if-only-it-wasnt-a-ship/
Lure lettlurte investorer. Bra strategi det vil jeg si. Hyggelig gjort og ikke minst spesielt at det i det hele tatt er lov
Fevang
14.03.2019 kl 23:40
9246
Kursen kan vel ikke ha falt i år når den er opp 11% hittil i år???
Hva mener du svindelen består i?
Hva mener du svindelen består i?
FS Braemar og FS Balmoral med 10500 GBP D/D14. Og Standard Provider kontrakt 90-100 dager + 1 brønn opsjon.
Kilde: Westshore og Clarksons.
Kilde: Westshore og Clarksons.