SDSD har tre ledige PSV i UK. Kan bli bra


Ingen ledige PSV ipå norskesiden. Et par til på UK-siden. Ingen registrerte spotoppdrag, men mange på term. Følg med...
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare

Lavkvalitetsbåter bygget i Norge?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Moffi
19.03.2019 kl 12:32 6404

Man kan jo også gjøre seg opp en mening om hvorfor Titan opportunities og Toluma har kjøpt her?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
20.03.2019 kl 15:19 6272

12 måneder for FS Aberdour, Spirit Energy. Kilde: westshore.no
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
coccoman
20.03.2019 kl 21:08 6100

Supert, og ratene har vel omtrent doblet seg i år, Morsom tråd med konspirasjonsteorier ;O). 15 mai!
Hau, hau.
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
yassir
21.03.2019 kl 08:36 6162

Torsdag morgen melder Standard Drilling at skipene Standard Princess, Standard Supplier og Standard Provider har fått nye kontrakter.
Standard Princess får en 185 dager lang kontrakt, som er en forlengelse av en kontrakt som går ut 1. april. Samtidig har Standard Supplier fått en kontrakt på 185 dager som starter i perioden mellom slutten av mars og tidlig i april.

Begge skipene har ulike opsjoner som totalt blir rundt 14 uker.

Standard Provider på sin side har fått en kontrakt på 90–100 dager med Ithaca. Kontrakten vil ha oppstart mellom 4 april og 4 mai. Denne medfølger en opsjon på 70 dager.
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
ruda
21.03.2019 kl 08:49 6131

Er det noen som kjenner ratene på disse kontraktene?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
HP17
21.03.2019 kl 09:15 6084

Er SDSD rigget for et rally nå?
Dette er strålende nytt.
SDSD have secured new term contracts for Standard Princess, Standard Supplier
and Standard Provider, all large platform supply vessels ("PSV's"), 100% owned
by SDSD. The term contracts secure solid utilization going forward, with well
known and reputable counterparties, all at increased day-rates in line with our
2019 forecast. The total firm period of the contracts corresponds to ~460-470
days. In addition, these term contracts have a combined option period of
~265days.

+ legg merke til denne
The utilization for the five large PSVs was 100% in February and 93 % year to date 2019 including January and February.

Bør raskt gå over kr 1.50 nå
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
ruda
21.03.2019 kl 09:16 6073

De har kjøpt disse båtene til svartebørspris, og vil sannsynligvis tjene masse penger fremover. Tror vi vil se en markant oppgang på kursen fremover
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
21.03.2019 kl 14:19 5293

Hyggelige nyheter idag.
Med opsjoner er flåten på kontrakt godt inn i Q4 + vi har skip som kan gjøre det godt i spotmarkedet.
FS Braemar og Balmoral sikrer rater over GBP 10000 i Q1, imponerende.
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
ruda
21.03.2019 kl 15:44 5253

Tror faktisk denne kan passere 1,5 innen kort tid
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Martin10
21.03.2019 kl 16:37 5214

Overskriften er feil. Båten har fått oppdrag, og fremtiden ser lys ut.
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
22.03.2019 kl 14:42 5095

SDSD reaches "turning point" with PSV deal
Norwegian platform supply vessel owner SD Standard Drilling (SDSD) may have reached a "significant" turning point after fixing three ships at better rates this week. Clarksons Platou Securities said the deals were done at "levels that we expect will generate significant cash

https://www.tradewindsnews.com/offshore/1735797/sdsd-reaches-turning-point-with-psv-deal
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare

FS Carrick fikk £ 13500. Det er ikke dårlig for denne "billige" båten
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
27.03.2019 kl 15:14 4810

"Ratene ligger for tiden på rundt 160.000 kroner på britisk side, og rett under 200.000 kroner dagen på norsk side, forteller megleren. Han tror på ytterligere forbedringer."

https://sysla.no/maritim/na-er-markedet-stovsugd-supply-skip/
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare

Det ligger i kortene at World-båtene nå blir solgt til en brukbar pris.
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare

World båtene kan vel ikke brukes i Nordsjøen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
marco83
27.03.2019 kl 16:39 4723

Hehe en uke med høy utiilization på 4 år og vips blir jalla design medium sized PSV som har ligget i årevis i opplag plutselig hete salgskandidater til brukbar pris!:)

Nå har jeg hørt det og:)

Ingen tvil om at bunnen er nådd, men det tar lang tid før overnevnte blir aktuelt:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Kontur
27.03.2019 kl 17:24 4674

De ligger iallfall enda godt fortøyd i Ålesund, noe gulfalmet.
Hva de kan være verdt vet ikke jeg, men at de på ett eller annet tidspunkt kan brukes til noe er vel sannsynlig
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
27.03.2019 kl 17:48 4651

Nå har vel det vært en del uker med høy "utilization" siste 4 år, Marco.
Markedet strammer seg til, så får vi se om rederne er sine egne verste fiender nok en gang.

Det ligger vel i kortene at "World" skipene selges i sommer, mest sannsynlig til samme kjøper. De kan fint operere i Nordsjøen (noe de gjorde tidligere) men tror de blir solgt ut av nordsjøen.

"Alle skipene er av Damen PSV 3300 design, og driften tar Remøy Management seg av. Skipsprisen er tidligere blitt antydet til ca. Euro 24 millioner. Fire av de seks skipene har langsiktige kontrakter med Petrobras offshore Brasil, mens to skip skal opereres på spot markedet i Nordsjøen."

Hentet herfra:
https://www.skipsrevyen.no/batomtaler/m-s-world-pearl-world-emerald-world-opal-world-sapphire/
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
marco83
27.03.2019 kl 20:31 4571

De har vært i Nordsjøen, ikke på norsk side. Til det er ikke designet godt nok.
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
klaesp
27.03.2019 kl 20:56 4548

følge en daglig oversikt fra skipsmegleren R.G. Hagland er spotmarkedet tømt på norsk side. Nå begynner det å snevre seg inn også på britisk side.

– Dette har vært en trend over en lang periode, sier Kenneth Rogne Johansen, skipsmegler i R.G. Hagland til Sysla.

Les også: Det er spesielt én ting offshore-rederiene må unngå for å lykkes denne sommeren

Utnyttelsesgraden har steget betraktelig i løpet av årets første tre måneder. Etter å ha vaket rett over 60 prosent før jul endte utnyttelsen for store supply-skip på nærmere 90 prosent i februar.
Tror ratene vil stige over 200.000

Mandag denne uken meldte Westshore at utnyttelsesgraden lå på 88 prosent, og at flere skip nå tas ut av spotmarkeder for lengre terminkontrakter.
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Kontur
27.03.2019 kl 21:48 4502

Bra, og hurtigere i dekning (underdekningen) enn markedet vel forutså.
Skal ikke mye økning til i behovet nå før ratene går ytterligere.
Noen synspunkter på det?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
27.03.2019 kl 22:47 4458

Hvorfor kan de ikke operere på Norsk sektor?
Det skal bli spennende å få svaret på! :)

Om de er aktuelle for norsk sektor er et annet spørsmål? Da SDSD ikke ser ut til å være interessert i norsk sektor.

Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
marco83
28.03.2019 kl 06:04 4383

Mange grunner egentlig.

De har NIS flagg, som betyr de ikke kan seile mellom norske hanver. Som igjen betyr de har ikke skandinavisk mannskap. Vips så er du uaktuelle på norsk side.

Videre er den kun 16m bred, liten båt med et design som gjør at den ikke tåler særlig sjø. Liten BHP, dårlig stationkeeping kapasitet osv osv. Listen er egentlig ganske lang:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
28.03.2019 kl 06:19 4377

Ingen av dine argumenter taler for at det ikke kan operere på norsk sektor (flagging til NOR er en kontorjobb).
Forøvrig er været ganske likt i hele Nordsjøen.
For å legge den ballen død så opererer ikke SDSD på norsk sektor og WWS skipene blir ikke tatt ut av opplag for drift der. Norske sjøfolk er dessuten altfor kostbart, så jeg håper vi holder oss til britisk mannskap.
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare

Da gikk siste ledige båt FS Balmoral til Ithaca for 7 uker, £11000
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Moffi
28.03.2019 kl 16:28 4225

Eller 21 dager som jeg leser det?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Met1976
28.03.2019 kl 16:30 4220

Opp til 28 dager (utover 21) er vel korrekt ?

Eller er det minst 21 maks 28? Marco? Det er vel å tolke som 21+0-28?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare

Nja, 21 dager + opptil 28 D/D. I disse dager med mangel på skip blir det trolig 21 + 28?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
ruda
29.03.2019 kl 08:11 4086

Etterspørselen PSV har økt betydelig og vil sannsynligvis øke utover sommeren.i Spotratene kan komme opp i 200000 pr.dag innen kort tid
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
31.03.2019 kl 00:20 3952

FS Arendal er sluttet til Repsol Sinopec i 308 dager + opsjoner.

Kilde: offshore.clarksons.com
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Groven64
31.03.2019 kl 12:52 3849

I følge westshore.no 18 months + opt. = 540 dager + opt. ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
ruda
31.03.2019 kl 13:21 3833

Aktiviteten for plattformforsyningsskip i Nordsjøen har tatt seg betydelig opp de siste ukene. Spotmarkedet er nesten utsolgt både på norsk og britisk side. Ratene steget kraftig og er opp 35 prosent i år. SDSD tjener rått
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Kontur
31.03.2019 kl 13:29 3822

Veldig bra
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Risky
31.03.2019 kl 13:35 3801

Må vel være en doblingskandidat dette?
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
31.03.2019 kl 14:21 3770

Du refererer her til en 2 år gammel kontrakt, Groven. Den nye er 308 dager+ opsjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare