Kise og Kjos har tapt + 3 milliarder på 1 år
Dersom de hadde solgt i fjor da de ble bydd 340 kr pr aksje hadde de sittet igjen med nesten 4 milliarder
De eide da 25% av selskapet og det priset selskapet til nesten 16 milliarder
Nå har de verdier for 850.000 millioner og en andel på 18,5%
Nesten så man ikke tror det er mulig å tabbe seg slik ut
De eide da 25% av selskapet og det priset selskapet til nesten 16 milliarder
Nå har de verdier for 850.000 millioner og en andel på 18,5%
Nesten så man ikke tror det er mulig å tabbe seg slik ut
Redigert 20.01.2021 kl 10:29
Du må logge inn for å svare
bjørnene har rotet det noe jævelig til pga grådigheten sin :-(
ser ikke bra ut altså med flykrasj, oljepris, svakere økonomi etc skal ikke mye til før bjørnene må be Emil om mat igjen :P
håper at wolmilchsauene er villig til å gi bjørnene mat neste vinter oxo for vi trenger NAS til å subsidiere verden med billige flybilletter :D
ser ikke bra ut altså med flykrasj, oljepris, svakere økonomi etc skal ikke mye til før bjørnene må be Emil om mat igjen :P
håper at wolmilchsauene er villig til å gi bjørnene mat neste vinter oxo for vi trenger NAS til å subsidiere verden med billige flybilletter :D
Ja Matmons. Dette er ille. NAS kan stupe ned til kr 23-25 pr aksje. Kursen kan ramle ned godt under emisjonskurs. BEARNASX2NON er det eneste fornuftige nå. De neste 10 dagene bærer det ned.. At Kjos og Kiese har blåst bort 3.2 milliarder av egen aksjeformue på 6 mnd er en historisk personlig katastrofal skandale.
Redigert 11.03.2019 kl 21:22
Du må logge inn for å svare
NAS er århundrets ran av luftfarten. Et kjent togran med britiske aktører blir lommerusk i forhold. Vent å se.
Blir nok lenge til neste Skavlan-invitasjon for Kjos.
Syns faktisk litt synd på sånne typer som Kjos, arvinger derimot...
Syns faktisk litt synd på sånne typer som Kjos, arvinger derimot...
Hva legger du i det du skriver
Klarer ikke helt å følge deg her
Klarer ikke helt å følge deg her
https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/03/Singapore-forbyr-737-MAX-i-luftrommet-sitt-USA-avventer
hvis flere land blir presset til å følge etter så....
hvis flere land blir presset til å følge etter så....
Det vil jo bli konk for Boing
Det kommer ikke USA til å gå med på
Det kommer ikke USA til å gå med på
LUFTFART(NY):AUSTRALIA SUSPENDERER TRAFIKK MED BOEING 737 MAX
09:37
(Oppdatert artikkel)
Oslo (TDN Direkt): Australia suspenderer midlertidig all trafikk til eller fra Australia med Boeing 737 Max, opplyser landets luftfartsmyndigheter.
Det vises til at ingen australske flyselskaper opererer Boeing 737 Max-fly, mens to internasjonale flyselskaper flyr disse flymaskinene til Australia.
Singapore-baserte SilkAir har allerede midlertidig suspendert sin drift av flymaskinene, mens Fiji Airways er den eneste andre operatøren som blir midlertidig suspendert, opplyses det.
Luftfartsmyndighetene i Australia, Fiji og Singapore arbeider med Fiji Airlines for minst mulig forstyrrelser av tiltakene, opplyse det.
Fiji Airways har to Boeing 737 Max-fly.
TDN Direkt finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 7055
© TDN delayed
flere land kommer til å følge etter om USA vil eller ikke!
09:37
(Oppdatert artikkel)
Oslo (TDN Direkt): Australia suspenderer midlertidig all trafikk til eller fra Australia med Boeing 737 Max, opplyser landets luftfartsmyndigheter.
Det vises til at ingen australske flyselskaper opererer Boeing 737 Max-fly, mens to internasjonale flyselskaper flyr disse flymaskinene til Australia.
Singapore-baserte SilkAir har allerede midlertidig suspendert sin drift av flymaskinene, mens Fiji Airways er den eneste andre operatøren som blir midlertidig suspendert, opplyses det.
Luftfartsmyndighetene i Australia, Fiji og Singapore arbeider med Fiji Airlines for minst mulig forstyrrelser av tiltakene, opplyse det.
Fiji Airways har to Boeing 737 Max-fly.
TDN Direkt finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 7055
© TDN delayed
flere land kommer til å følge etter om USA vil eller ikke!
Denne ulykka kan bli kroken på døra for NAS, så ille er fakta dette
Når vi i tillegg vet at flere selskap som driver i Europa i samme leia som NAS har gått konk i 2018
Dette sier en professor som følger bransjen
Norwegian er ikke alene – flere europeiske flyselskap sliter
Konkurransen i det europeiske flymarkedet er knallhard. Flybmi, Primera Air, Next Jet og Germania er blant dem som har gått konkurs det siste året, og flere vil det bli, mener NHH-professor.
Når vi i tillegg vet at flere selskap som driver i Europa i samme leia som NAS har gått konk i 2018
Dette sier en professor som følger bransjen
Norwegian er ikke alene – flere europeiske flyselskap sliter
Konkurransen i det europeiske flymarkedet er knallhard. Flybmi, Primera Air, Next Jet og Germania er blant dem som har gått konkurs det siste året, og flere vil det bli, mener NHH-professor.
Uffja. Dette er bare trist. Så langt har flyselskapene respondert forskjellig på ulykkene. Kinesiske myndigheter har inntil videre satt flytypen på bakken, og ulykkesrammede Ethiopian har gjort det samme.
Indonesias luftfartsmyndigheter besluttet mandag også å sette Max-flyet på bakken. Flyene må nå gjennomgå en inspeksjon før de kan settes inn i trafikk igjen, skriver Reuters.
Hva skjer med NAS? Short posisjon er det eneste som gjelder nå.
Indonesias luftfartsmyndigheter besluttet mandag også å sette Max-flyet på bakken. Flyene må nå gjennomgå en inspeksjon før de kan settes inn i trafikk igjen, skriver Reuters.
Hva skjer med NAS? Short posisjon er det eneste som gjelder nå.
https://min.e24.no/malaysia-og-oman-stenger-luftrommet-for-737-max/a/a258qM
driter norske myndigheter i sikkerheten til dets borgere?
hvor er luftfartstilsynet? de burde kreve at alle 737 max blir satt i bakken
driter norske myndigheter i sikkerheten til dets borgere?
hvor er luftfartstilsynet? de burde kreve at alle 737 max blir satt i bakken
Nå stenger britene også luftrommet for denne type Boring fly...NAS faller ned ytterligere på OSE igjen - 3.4% på den triste nyheten.
Luftrommet i UK blir nå stengt for denne type Boeing-fly. bekrefter britiske luftfartsmyndigheter tirsdag ettermiddag. Vondt blir være.
Norwegian har 18 Boeing-fly av samme type som styrtet og tok med seg 157 mennesker i døden i Etiopia søndag, og som styrtet i Indonesia i oktober. 189 mennesker døde i denne ulykken.
Næss sier det ikke er mulig for kundene å reservere seg mot å fly Boeing 737 MAX 8, fordi de 18 flyene betjener store deler av selskapets rutenett, og fordi flytyper kan byttes på kort varsel.
Luftrommet i UK blir nå stengt for denne type Boeing-fly. bekrefter britiske luftfartsmyndigheter tirsdag ettermiddag. Vondt blir være.
Norwegian har 18 Boeing-fly av samme type som styrtet og tok med seg 157 mennesker i døden i Etiopia søndag, og som styrtet i Indonesia i oktober. 189 mennesker døde i denne ulykken.
Næss sier det ikke er mulig for kundene å reservere seg mot å fly Boeing 737 MAX 8, fordi de 18 flyene betjener store deler av selskapets rutenett, og fordi flytyper kan byttes på kort varsel.
Redigert 12.03.2019 kl 14:40
Du må logge inn for å svare
Nå kom Nas meldingen. Norwegian setter Boeing 737 Max 8-flyene på bakken etter ulykken i Etiopia
dette skjedde ikke frivillig hehe
det positive er at de har skaffet seg mat til å overleve vinteren :D
det positive er at de har skaffet seg mat til å overleve vinteren :D
TomW
12.03.2019 kl 14:49
2498
Frivillig? Nas har hele tiden uttalt at de forholder seg til luftfartsmyndigheten og det gjør de.
Og med dette forbudet fra Britene så har vi en force majure og regningen sendes til Boeing
Og med dette forbudet fra Britene så har vi en force majure og regningen sendes til Boeing
NAS har ikke noe valg lengre!
skjønner at de ikke har råd til å sette disse flyene på bakken men det viktigste burde vel være sikkerheten eller?
hadde de annonsert å sette flyene på bakken igår hadde de tjent goodwill på dette.
tipper at de som tegnet aksjer angrer nå hehe
skjønner at de ikke har råd til å sette disse flyene på bakken men det viktigste burde vel være sikkerheten eller?
hadde de annonsert å sette flyene på bakken igår hadde de tjent goodwill på dette.
tipper at de som tegnet aksjer angrer nå hehe
TomW
12.03.2019 kl 15:01
2421
Har ikke noe valg? Nei det er fordi de følger anbefalingene til luftfartsmyndighetene noe som er det eneste riktige å gjøre. Det er de og kun de som har grunnlag for å kunne bedømme om flyet er sikkert eller ikke. Regningen på 15 mill pr dag kan nå sendes til Boeing og ikke noe som Nas må dekke selv.
stud_trd skrev Angrer ikke, kommer til å bli meget bra på sikt dette. ;-)
thats the spirit :-)
trenger flere som deg slik at kundene får billige turer :D
håper NAS kommer seg helskinnet igjennom stormen. flaks at de fikset emisjon før nyheten men allikevel uflaks
trenger flere som deg slik at kundene får billige turer :D
håper NAS kommer seg helskinnet igjennom stormen. flaks at de fikset emisjon før nyheten men allikevel uflaks
undrende
12.03.2019 kl 15:08
2374
Bra det er Kjos & Kise som styrer nå da, å IKKE Tigeren & lektoren.
for da ville NAS & aksjonarene allerede vært i skifteretten :-D
for da ville NAS & aksjonarene allerede vært i skifteretten :-D
Ja vondt blir værre..som du ser,underende. Håper Nas klarer å holde seg unna skifteretten? Mange store penger renner dessverre nå ut av selskapet,igjen.
Redigert 12.03.2019 kl 15:12
Du må logge inn for å svare
stud_trd
12.03.2019 kl 15:17
2333
Tviler på at det hadde utgjort noen forskjell på emisjonen. Dette er tross alt i likhet med RR problemene, ikke noe NAS er skyld i, og det tror jeg de fleste skjønner. Er 355 8 MAX fly der ute, og nå er vel litt over 100 satt på bakken. Ingen selskaper i USA har så langt satt flyene på bakken, og de opererer en stor flåte, så forhåpentligvis blir dette en kortvarig affære.
Redigert 12.03.2019 kl 15:17
Du må logge inn for å svare
Shotgun
12.03.2019 kl 15:19
2316
Hadde jeg vært i Kjos sine sko så måtte jeg hatt ekstremt sterke sovemedisiner for å være i nærheten av å sove. Så repsekt til han som står i dette her, ikke minst mtp alderen.
Jo lengre på bakken, jo større tap... Tipper ut uka i første omgang...
men hadde dette skjedd uken før så hadde ikke småaksjonærene tegnet så mye og garantistene inn som igjen vil selge ved første anledning
Boeing er amerikansk det er grunnen hadde det vært snakk om Airbus så hadde USA krevd at hele verden setter flyene på bakken akkurat som de gjør med Huawei
Boeing er amerikansk det er grunnen hadde det vært snakk om Airbus så hadde USA krevd at hele verden setter flyene på bakken akkurat som de gjør med Huawei