PHO Muligheter for partner i Kina

fjellmann1
PHO 11.03.2019 kl 22:33 8704

Mulig jeg tar feil men synes det var snakk om samtaler med en mulig partner i Kina?

Hvilket potensiale kan dette gi for kursen? Salg av rettigheter i en transaksjon eller løpende salg?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
SomSa
12.03.2019 kl 14:02 4219


Jeg har 0 forventinger for nye vennestilige informasjoner.
a- Guiding: USD 20-25 mil innen 2020
b- Det tar 6-12 måneder fra en selger kontakter et sykehus til de kjøper et skop
c- Det tar ytterligere tid (gud vet hvor mange måneder) før de bruker skopet
d- Flexi-scope skal bidra til en liten del av omsetningen i 2020. Hvorfor? Lest pkt. b og c
e- Det finnes mulighet for overskudd i USA i 2020
f- Utgiftene skal øke kraftig i USA. Hvorfor? les pkt. a og e, økt omsetning kan muligens gi overskudd i 2020, det vil si utgiftene skal øke kraftig.
OSV.
Redigert 12.03.2019 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
SomSa
12.03.2019 kl 14:17 4191


Og jeg tror at det er flott initiativ fra FB-gruppen, men samtidig tror at Daniel vil være enda mer forsiktig og konservativ med sine svar siden han vil bli stilt til ansvar neste gang og bombardert med mange spørsmål. Han sier at PHO er på tidlig fase. Han begynner å få oversikt over utfordringer og muligheter. Etter min mening vil det ta litt lengre tid til å bli strømlinjeformet slagkraftig salgapparat.......I mellomtiden de skal feile og lære av sine feil. Dette skal koste penger og skape frustrasjon hos aksjonærene........Det er bare sånn når det lanser et nytt produkt.



Hayen
12.03.2019 kl 14:31 4165

Somsa,

Beklager uttrykket, men dette blir mye vås.
Argumentasjonsrekken din kollapser allerede på b) mhp flexiscope
Hvis det tar 6-12 mnd for alle scope, hvordan kan det ha seg at det ble plassert ut flexiscope allerede i q2 2018? Da flexiscope var rykende fersk på markedet?

Det er fint med kritisk argumentasjon, men dette fremstår som et innlegg med agenda om å prate ned kursen
Hayen
12.03.2019 kl 14:35 4156

Han møter ikke opp på en Q&A for å etterlate er tåkete inntrykk.
Seansen er selvfølgelig en konsekvens av at man ønsker å hjelpe aksjonærer og investorer til å forstå selskapet bedre.
Vi vil nok oppleve en Schneider som gjør sitt til å oppklare misforståelser og uklarheter.
focuss
12.03.2019 kl 15:36 4072

At det kan ta opptil 6-12 måneder for noen, betyr ikke 6-12 måneder for alle. Heller ikke for de fleste.
focuss
12.03.2019 kl 15:48 4038

Dersom PHO skal nå 25 musd i salg som guidet, bare med TURBT og stive scope, så vil de ha 20% markedsandel i dette markedet allerede i 2020. Neste år. I så fall så er dette helt fantastisk. Da er det bare tre markeder til som skal lykkes før vi har 20% markedsandel i USA og en fantastisk utvikling.
Mental Mania
12.03.2019 kl 15:49 4031

Hvis det allikevel skulle ta såpass lang tid, så vil det i så tilfelle komme en tsunami av nye skop ut til sykehusene fremover.
Dette med tanke på at den største opptrappingen av selgerstaben i PHO sin historie skjedde gjennom 2018.
Computum
12.03.2019 kl 15:54 4015

"Dersom du tror at bravi eller andres innlegg her styrer kursen har du en utfordring."

Mye rart man skal lese. Har jeg skrevet noe som kan tolkes dithen? Det blir jo håpløst med diskusjon dersom man skal tillegge motdebatanter meninger de ikke har.
Og ikke minst. Når man ser meninger som ikke passer med egen agenda, så angripes mannen.
Blir ingen god debatt av slikt. Når det gjelder "mainstream" skribenter så får de kjøre på "repeat" dag ut og dag inn uten at noen lar seg forarge av det.
Selvfølgelig er det mye bravi (og f.eks undertegnede) skriver som kan tilbakevises. I likhet med det som har vært skrevet av "optimistene" i måneder og år. Historien viser at litt skepsis nok har vært på sin plass. Aksjekursen stamper i samme terreng som for 3-4 år siden og markedet interesse har vært nedadgående. Om man liker det eller ikke. Jeg liker det ikke og det tror jeg heller ikke bravi gjør. Hvorfor er det fy, fy å diskutere hva som er årsaken til den dårlige utviklingen?
Slettet bruker
12.03.2019 kl 16:02 3997

Comp.
Ditt innlegg:

Ser ut som bravi gjør noen usikre? Ta mannen!

Med det trodde jeg du mente at noen valgte å selge siden kursen på det tidspunktet var i rødt.
Beklager at jeg mistolket dette.
Computum
12.03.2019 kl 16:14 3978

OK. Min feil om jeg uttrykker meg dårlig. Jeg siktet til skribenten som forsøkte "å ta bravi".
focuss
12.03.2019 kl 16:22 3877

Det er noen debattanter som er så unyanserte at det for dem ser ut som de leser på repeat til tross for at innleggene kan ha forskjellig argumentasjon og bakgrunn.Trist å kaste perler for svin. Vi har fått en funksjon hvor vi kan slippe å lese innleggene til de vi ikke er interessert i å lytte til. Kunne tenke meg en funksjon hvor jeg kunne stenge enkelte ute fra mine innlegg. Liten hensikt å slippe inn folk som ikke kan lese og er totalt uten nyanser.
SomSa
12.03.2019 kl 16:29 3854


m73102
Problemet er økt utgifter, selv om salget øker kraftig innen 2020 i forhold til 2018, øker også utgiftene og de har ikke garantert overskudd i 2020.Spørmålet blir om de kan vise til overskudd i 2021, 2022,....... Ingen vet noe før de legger fram tall og kvartal til kvartal.

Hayen
I dag kl 14:31
"Beklager uttrykket, men dette blir mye vås."
"Hvis det tar 6-12 mnd for alle scope, hvordan kan det ha seg at det ble plassert ut flexiscope allerede i q2 2018?"

Hør fra tidslinje ca. 12:40, Daniel sier og dette er ikke min konklusjon. Deretter sier Einarsson at det vil ta litt tid før sykehusene bruke sine scope.
https://soundcloud.com/user-972208711

-----
man kunne anta at de sykehusene som har Scope og vedtatt å bruk BLC + Cysview som "A New Standard of Care" ville bytte automatisk til flexi-scope og økte bruken av Cysview. Dette skjer ikke.

3Q rapporten side 12:
"BLC with Cysview – A New Standard of Care in 74% of NCCN Designated Cancer Centers"
https://photocure.com/globalassets/investor-relations/presentations/2018-pres/pho-q3-2018-pres-vf.pdf

For meg noe stemmer ikke 100% her. Det hjelper ikke å installere flest mulig scope, det hjelper ikke at de mest anerkjente sykehusene har valgt BLC with Cysview som A New Standard of Care...... Salget av Cysview går treg.
bravi
12.03.2019 kl 16:34 3833

Folk må gjerne "ta" meg, men det hjelper neppe på kursutviklingen. Egentlig synes jeg dette er helt tragisk,, nå var det forhåpninger om overskudd i 2019 så ødelegger den nye satsningen og Q4 helt for det, kursen trynet selvfølgelig igjen. Nå er det KANSKJE overskudd en gang i 2020 som gjelder. Jeg tror ikke uten videre at dette selskapet er i stand til å levere annet enn underskudd før jeg ser det motsatte. Må si dette er skuffende. Markedet har dessverre ikke tillit til den virksomheten Photocure bedriver og priser selskapet deretter.
Slettet bruker
12.03.2019 kl 16:47 3807

bravi,
Synes det er helt greit at du har det synet og respekterer det fullt ut.
Det jeg imidlertid ikke klarer å forstå, hva skyldes det at en fortsatt blir sittende med aksjer i pho?
Det må jo forringe din livskvalitet ganske betydelig.
Uansett tror jeg det kan være verdt å lytte til q&a imorgen. Det vil ikke komme noe direkte kursdrivende informasjon, men det er lov å håpe på at visse elementer fra q4 gjøres klarere. Og det vil alltid være rom for tolkninger under slike seanser.
Hayen
12.03.2019 kl 16:48 3804

"Hør fra tidslinje ca. 12:40, Daniel sier og dette er ikke min konklusjon. Deretter sier Einarsson at det vil ta litt tid før sykehusene bruke sine scope."
Jeg har selvfølgelig hørt dette, men det innebærer ikke at alle bruker 6-12 mnd. Det _kan_ ta så lang tid.
At flexiscope ble plassert ut i både q2 og q3 motbeviser at det tar så lang tid for alle sammen
Hayen
12.03.2019 kl 16:53 3794

Bravi,
Det er sagt før. Og jeg sier det igjen.
Å bruke aksjekursen som sikker indikator på fiasko eller suksess bør du være forsiktig med.
Spesielt gjelder det et relativt lite likvid papir som photocure.
Det finnes krefter som kan ha interesse av å påvirke kursen betydelig begge veier.

At det var - 12 I Oslo igår og +10 for en måned siden, betyr ikke at vi nå er på vei mot vinter.
focuss
12.03.2019 kl 16:58 3783

Somsa
Ser du mener salget av Cysview går tregt. Jeg synes ikke vekst på 76% i Q4 er mye å klage på. Får vi i nærheten av slik vekst utover i 2019 så har vi godt overskudd i år. Når du mener veksten i PHO er så dårlig, hva er det egentlig du sammenlikner med da?
investinor
12.03.2019 kl 17:29 3733

tror flere av fleksicopene som var tidlig utplassert var de som ble brukt til i forskningsøyemed i forbindelse med å få fleks godkjent. korriger meg
Computum
12.03.2019 kl 17:37 3711

Mange var jo svært sikre på at Marshall Wace ville gå på en kraftig smell allerede sist høst. De har hatt god anledning til å komme seg ut med pen gevinst, men velger å sitte med shorten. Dette er proffesjonelle folk som ikke liker å tape penger. Hvorfor ser de fortsatt nedside i kursen? De må allerede på dagens kurs vurdere mCap som for høy.

Marshall sitter med følgende shorter på Oslo børs (% av utestående aksjer):

REC 1,72
PHO 1,19
FRONT 0,92¨
NOD 0,9
BWLPG 0,72
SBX 0,69
PROTCT 0,69
AVANCE 0,51


De har dekket seg inn i følgende selskaper som de shortet 2. halvår 2018:
NAS
BAKKA
AXA
SALM
YAR
DNO
BWO
XXL
Mental Mania
12.03.2019 kl 17:58 3669

Ja ja. Computum. Dette var jo klokt tenkt. Ergo så sitter alle de som eier aksjer med ett ønske om å tape penger.
Londonmannen
12.03.2019 kl 18:25 3619

Nei, her tar du feil. De første to flexiscopene som ble rapportert utplassert var i mai 2018. Da var allerede flexiscope godkjent til bruk i surveillancemarkedet.

3 april 2018 sendte PHO ut børsmelding om studien KS hadde gjennomført med bruk av flexiscope:

"Oslo, Norway, April 3rd, 2018, Photocure ASA (OSE: PHO), is pleased to announce
that a new study on Blue Light Cystoscopy (BLCTM) with Hexvix® using the KARL
STORZ flexible videoscope system in the outpatient setting for the laser
treatment of Low-Grade bladder tumors was published in Scandinavian Journal of
Urology, link to publication: https://bit.ly/2IlpylQ. This study, by Drs
Hermann, Mogensen and Susanne Rosthoj, MSc, established that the method of
removing lesions with the laser diode in an outpatient setting provides a well
tolerated treatment of low-grade non-invasive tumor recurrences, and allows for
the patients to leave immediately after treatment."

Og 16 mai 2018 går PHO ut med meddelelse om at de nå har FDA godkjennelse på bruk av flexiscope i surveillancemarkedet og at første flexi scope er levert kommersielt:

"Oslo, Norway, Photocure ASA (OSE: PHO), May 16, 2018, announced today the launch
of Blue Light Cystoscopy (BLC(TM)) with Cysview for a new indication of
surveillance cystoscopy of bladder cancer.

The new FDA approved indication was a result of a large Phase 3 study using blue
light rigid and flexible cystoscopes from KARL STORZ Endoscopy of America Inc.,
which showed that BLC with Cysview significantly (p<0.0001) improves detection
of patients with recurrent bladder cancer. Click here for the Prescribing
Information.

"We are pleased that we have commenced the first commercial sale of Cysview for
surveillance cystoscopy. This launch into the flexible cystoscopy segment is an
important milestone for patients with bladder cancer and the urology community.
The availability of Blue Light Cystoscopy with Cysview, for rigid and flexible
cystoscopy means that Cysview can now be used for both Bladder Cancer surgery
and follow-up cystoscopy, allowing physicians to detect patients with the
disease earlier and manage it more appropriately," says Kjetil Hestdal, MD, PhD,
President and CEO, Photocure ASA."

Så fra mai 2018 er samtlige flexiscope som er levert fra KS levert på kommersiell basis, og ikke pga forskning. Men som vi ble meddelt på Q4 hadde KS hatt noen problemer knyttet til rengjøringsprosedyrer og en underleverandør, som hemmet utplassering av flexiscope. Nå er disse problemene løst og vi kan forvente en betydelig økning i antall flexiscope som blir utplassert gjennom 1H 2019.
Slettet bruker
12.03.2019 kl 18:27 3614

Marshall Wace forvalter vell i området 350 milliarder (NOK), må si det er ett poeng å ihvertfall nevne hva MW tror og mener om fremtiden.
Londonmannen
12.03.2019 kl 18:32 3603

Ja, det kan være deres vurdering, men det er dermed ikke sagt at deres vurdering er korrekt. Vi får trolig bedre oversikt over dette i morgen. At en aktør er profesjonell er slett ikke ensbetydende med at han alltid har rett. Det har vi sette mang en gang. Si meg Computum; hvorfor går skipsredere på den samme smellen, overkontrahering, gang etter gang? Drette er såvidt meg bekjent profesjonelle shippingfolk. Likevel gjør de samme tabben gang, etter gang etter gang...

Å være profesjonell er ikke ensbetydende med å være flik. Det betyr bare at man får betalt for å drive med det man gjør. Ebn proff fotballspiller får betalt for å spille fotball. En proff analytiker får betalt for å analysere. Men betyr det at alle proffe fotballspillere og proffe analytikere er dyktige i det de driver på med? Du må ikke la deg blende så lett av begreper som proff. Leste du innlegget om PHO fra denne såkalte investeringsøkonomen høsten 2018? Han var også en profesjonell aktør. Men produktet han leverte kunne du tørke deg i ræven med.
Mental Mania
12.03.2019 kl 18:52 3564

He he. Madsen var vel analytiker proffen som hadde analysert seg frem til at Photocure var ett dermatologi selskap som skulle igjennom kliniske studier.
JT
12.03.2019 kl 19:11 3520

Nå skal det sies at MW dekket inn noe av shorten allerede for noen uker side, da kursen stod i 45-50....
Scoopfinder
12.03.2019 kl 19:51 3469

Hvorfor legger flere av dere mer vekt på 1 som sitter short enn alle de andre som sitter long ?
focuss
12.03.2019 kl 20:32 3409

Ja Madsen er jo et fantastisk eksempel på hvor lite miljøet følger med på Photocure. Han tror åpenbart at PHO er på samme sted som for ti år siden.
Slettet bruker
12.03.2019 kl 20:47 3371

Gikk ikke MW på en stjernesmell i NEL..??

Mitt håp er at MW blir sittende til Q1, men de hopper nok av/dekker seg inn neste gang vi nærmer oss 50, og da har de lite eller ingenting igjen for sin anstrengelse for å holde et lite farmasi/biotec-selskap nede kursmessig.
Men heldigvis er ikke PHO avhengig av kursutvikling for å gjennomføre sitt bidrag til alvorlig kreftrammede, og når oppdraget er utført vil de forhåpentligvis ha gjort en god del småsparere betydelig rikere enn de var før de gikk inn i PHO som langsiktige aksjonærer.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 01:34 3218

SomSa - du må gjerne mene PHO ikke har kontroll på kostnadene, jeg har derimot en helt annen oppfatning og det blir etter mitt syn feil slik du gjorde på en annen tråd å sammenligne PHO med bl.a. NAS. Hvis du hører på Schneiders presentasjon fra DnB seminaret - presiserer han at PHO nå skyter inn "overskuddet" de får, selv ved dagens lave markedsandel i USA, på å skape videre vekst (helt i starten av kommersialiseringsfasen). PHO klarer selv i denne fasen med fokus på akselerende vekst å gå nesten breake even - samtidig som at de har penger på bok. Du må gjerne hevde at PHO ikke bør pådra seg disse kostnadene for å vokse ytterligere - og i stedet ha fokus på å skape overskudd i 2019 med den konsekvens at veksten vil bremse - men å komme med påstand om at PHO ikke har kontroll og sammenligne med det som skjer i NAS (emisjon på emisjon - helt annen bransje og marked med mange flere usikkerhetsmomenter), blir etter mitt syn helt feil. Når en ser på hvilke kostnader PHO nå pådrar seg i denne vekstfasen - og omsetningen selskapet har selv med en marginal markedsandel i USA - er det slik jeg oppfatter det ingen tvil at Dahl har rett i at PHO kunne gått med overskudd i 2019 dersom det er ønskelig.

Du viser også flere ganger til analysen fra Edison - på hvilken måte har Edison tatt med i sine vurderinger ift kursmålet sitt på kr 45 hvilke forventninger det har til det som vil skje etter 2019?

Slettet bruker
13.03.2019 kl 01:48 3206

Seriøst Comp?? Er det kun MW som ikke liker å tape penger? Hva med de 99 % som har tatt et veddemål om at kursen skal stige?Ok - du som mener at MW er profesjonelle og vet hva de holder på med, hvorfor valgte de ikke å dekke inn shorten når kursen sist var nede på kr 33 - men i stedet valgte å dekke inn deler av shorten på kr 48-50?? Hvis du mener at MW ser en fortsatt nedside - hvorfor valgte de ikke å øke shorten etter Q4? MW har i stedet den siste tiden valgt å dekke inn deler av shorten flere ganger (uten at den har blitt økt) - og jeg tror at MW fremover i stedet har fokus på å få dekket inn shorten (i stedet for å øke den). Jeg mener at grunnen til at kursen falt mye kraftigere etter Q3 sml med Q4 skyldes først og fremst at MW dumpet over 100 000 aksjer etter Q3 ved å øke shorten - hvilket de ikke gjorde nå. Hvorfor skal MW tro på ytterligere nedsiden når en ser at det aldri har blitt utplassert flere scope i Q4 enn noen gang tidligere - og hadde en YoY vekst på 76 % fra Q417? Samtidig som at Schneider også gir uttrykk for enda kraftigere vekst i 2019?
Redigert 13.03.2019 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
focuss
13.03.2019 kl 04:03 3171

somsa
Når du sammenlikner PHO med selskap som Seadrill og NAS så er det så på viddene som det går an å komme. NAS og Sedrill har hatt gjelds berg det har vært umulig å betjene. PHO har ingen gjeld går omtrent break even og har over 100 mil på bok. Mer meningsløs sammenlikning er ikke mulig å komme. Fullstendig useriøst. Du finner neppe ett sterkere balance sheet på OSE.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 05:50 3136

I have just ordered 3 apartments in Spain with 360 degree panoramic views.

Why not? When the 650kr per share in yearly dividend kicks in I will have over 25 mill NOK per year just from PHO ??

Only 2 billion USD profit needed per year to pay out such a dividend, thus it's totally realistic........

Thinking about it maybe I'd be better off forgetting about the 25 million NOK yearly dividend and sell at 100x today's price? Decisions decisions............

God give me strength
Redigert 13.03.2019 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2019 kl 05:58 3129

"Fullstendig useriøst"? However 100x and 650kr utbytte pr år er seriøst?

Beep beep taxi for Focuss, the little men in white coats are coming to take you away........
Slettet bruker
13.03.2019 kl 07:16 3081

Vil bare vise dere hva slags kaliber det er i denne personen, som prøver fremstå med kompetanse her inne. Dette er hva han står for, håper at det vil hjelpe dere til å ignorere idiotien hans og lykke til med investeringen deres.

thepower
I dag kl 05:37
64
Salah skrev
Kanskje på tide at ledelsen tar ansvaret de har med å skape aksjonærverdier! Har falt 20% etter hva ..
Muhaaaaaaaw
Computum
13.03.2019 kl 11:55 2890

"hvorfor valgte de ikke å dekke inn shorten når kursen sist var nede på kr 33"

Det er akkurat det jeg også lurer på. Og det uroer meg litt.
JT
13.03.2019 kl 12:17 2857

Som nevnt tidligere så kunne de dekket inn shorten nede på 30 tallet etter Q3, men de startet heller inndekking i forkant av Q4 da kursen lå rundt 48-50...
De har foreløpig ikke dekket inn noe etter Q4 heller, mens de tekniske signalene nå peker oppover.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 13:58 2805

Salah. Please stick to your negativity on the archer thread
Slettet bruker
13.03.2019 kl 14:05 2780

Ok... Hva med at de har valgt å dekke inn deler av shorten, nå sist på kr 48-50? At de ikke har valgt å øke shorten når den lå på over kr 50?