Diskusjon spotmarkedet nordsjøen for SOFF, DOF mfl
Oppretter en egen tråd for dette da jeg ser det kommer mye innlegg om spotmarkedet i de andre trådene for disse selskapene-kanskje det blir bedre diskusjoner om vi klarer samle diskusjon/oppdatering om spotmarkedet i egen tråd? Vi prøver!
Først-3 nyttige linker:
Westshore- http://westshore.no/
Hagland Spot- https://www.hagland.com/rg-hagland-shipbrokers/offshore/spotlist/?page=fixtures
Clakson- https://offshore.clarksons.com/
For øyeblikket er situasjonen omtrent sånn:
AHTS:
Norsk side- mye båter på vei inn kun 1 tilgjengelig
Britisk side- mye båter ledig
PSV:
Norge- Ingen ledige prdd
Britisk side- 3 ledige båter
Først-3 nyttige linker:
Westshore- http://westshore.no/
Hagland Spot- https://www.hagland.com/rg-hagland-shipbrokers/offshore/spotlist/?page=fixtures
Clakson- https://offshore.clarksons.com/
For øyeblikket er situasjonen omtrent sånn:
AHTS:
Norsk side- mye båter på vei inn kun 1 tilgjengelig
Britisk side- mye båter ledig
PSV:
Norge- Ingen ledige prdd
Britisk side- 3 ledige båter
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
marco83
19.03.2019 kl 15:08
4935
drekkapilsen skrev jaggu, Far Solitaire også jo
Nok også Arctic, Skude og Leader
drekkapilsen
19.03.2019 kl 15:37
4906
Ja, de er borte fra spotten alle 3 nå jo. Arctic har jo gått en del for AkerBP. Har alle 3 fått langtidskontrakt?
spennende
19.03.2019 kl 15:41
4899
Maersk er vel ikke i den situasjon de kan velge velge om de vil jobbe med riggflytt på Norsk sektor Dette nesten uavhengig av rater. Mange år siden jeg snakket med en som tok inn båter til riggflytt som fortalte om Maersk. Som han sa, han tok aldri Maersk båter. Jeg kommer ikke til å utdype dette, men alle vet at miljøet er lite og det går ikke kun på den enkelte båt sin spesifikasjon. Dette gjennspeiler seg selvsagt tydeligst i dårlige tider.
drekkapilsen
19.03.2019 kl 15:50
4893
Nei Maersk-båtene kan vel ikke ta riggflytt på norsk side. Men hvorfor Loke Viking når det er ledige på norsk side?
marco83
19.03.2019 kl 17:10
4847
Fordi riggen står på Yme, dvs det er like lang vei fra UK side som det er fra norsk side
sokdotcom
19.03.2019 kl 18:03
4715
Oil services sector will not recover until 2024. Hold on tight to your money. SOFF Will not go back up to 10 kr until then. https://www.upstreamonline.com/live/1733100/long-road-to-recovery-for-oilfield-services
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Met1976
19.03.2019 kl 18:41
4694
marco83 skrev Ja
Hvorfor ligger det ikke i term-oversiktene, en stakkar nysgjerrig amatør er jo helt ute i mørket her... men godt nytt uansett, bra med litt trykk i spoten
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
marco83
19.03.2019 kl 19:11
4691
Fordi det er svært få som vet akkurat det:) Spotten på PSV side i sommer kommer til å være usedvanlig stramt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Hvilket rederi vil få best utbytte av et stramt marked i sommer ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
19.03.2019 kl 22:10
4579
Hverken dof eller Soff har nesten noen psver igjen i spotten i sommer. Er nesten bare knøtterederiene som har båter igjen der. Hadde noen av disse slått seg sammen så kan det bli bra. DOF er jo omtrent fullbooka i sommer, spesielt på psv siden. AHTSene har de litt mange av i spotten, men nå er flere rigger på vei til norge.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
marco83
20.03.2019 kl 06:04
4499
Normand Ranger eg også booket for sommersesongen nå.
Interessant nå har det endelig har blitt gjennomført en salgstransaksjon med en AHTS. Den moderne og meget spesielle Bourbon Arctic er solg for skarve 345millioner. Kostet nærmere 900mill når det ble levert for ikke lenge siden.
Betyr det at skipsverdiene nå skal ned? Vet at nedskrivingen som har vært har nesten utelukkende kun blitt gjort på PSVene.
Interessant nå har det endelig har blitt gjennomført en salgstransaksjon med en AHTS. Den moderne og meget spesielle Bourbon Arctic er solg for skarve 345millioner. Kostet nærmere 900mill når det ble levert for ikke lenge siden.
Betyr det at skipsverdiene nå skal ned? Vet at nedskrivingen som har vært har nesten utelukkende kun blitt gjort på PSVene.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Met1976
20.03.2019 kl 07:08
4474
Slettet brukerskrev Var vel Maersk som vant i dette vinduet-))
Ja men fortsatt litt i stuss over ratene, nå er det mer eller mindre tømt på britisk side når Maersk sender ut sine og allikevel rater på under 300k
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
marco83
20.03.2019 kl 07:16
4462
Ja igjen skuffende lavt. Mye dårlig jobb hos ulike befraktningsavdelinger rundt omkring hos rederiene nå. Viking som gjør jobben faktisk, hvem hadde trodd det?!
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Met1976
20.03.2019 kl 07:22
4444
At Ranger er booket for sommeren er godt nytt, er AHTSène det er mest usikkerhet rundt ser det ut til og jeg antar de har fått rater over driftskostander i sommerperioden. Legger vi de 3 PSV ene som har fått langtidsarbeid er det igrunn delt ut endel arbeid til SOFF nå, 4 båter ut av spoten det. Positivt for alle parter igrunn.
Kikket litt kjappt på opplagslisten på Westshore nå mtp om de har 1-2 psv som kan gå til spoten nå som de har tatt 3 ut, men er usikker- er vel fort klassifiseringskrav på disse båtene, men f.eks Normand Falnes, Provider, Sira, Trym og Vibran samt Sea Trout er jo relativt nye båter (2006-2011 hovedsaklig 2008).
Kikket litt kjappt på opplagslisten på Westshore nå mtp om de har 1-2 psv som kan gå til spoten nå som de har tatt 3 ut, men er usikker- er vel fort klassifiseringskrav på disse båtene, men f.eks Normand Falnes, Provider, Sira, Trym og Vibran samt Sea Trout er jo relativt nye båter (2006-2011 hovedsaklig 2008).
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Tallo54
20.03.2019 kl 07:24
4441
Jeg sitter igjen med et inntrykk av at charteringavdelingen til Viking er en kompetent gjeng. Hadde jeg vært mer involvert ville jeg nok sett på noe statistikk på slutningene pr. rederi. Mitt inntrykk er at Viking får uforholdsmessig mye betalt sammenlignet med størrelsen på båtene.
Det kan jo samtidig være at Maersk båtene har fått en dårligere rate enn båter sluttet tidligere. L-klassen er 10 år gamle, men ser ut som plimsollere fra 70-tallet, helt utrolig. Det er bare et tidsspørsmål før M-klassen ser likedan ut
Det kan jo samtidig være at Maersk båtene har fått en dårligere rate enn båter sluttet tidligere. L-klassen er 10 år gamle, men ser ut som plimsollere fra 70-tallet, helt utrolig. Det er bare et tidsspørsmål før M-klassen ser likedan ut
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
20.03.2019 kl 08:50
4400
As part of the Frame Agreement with Aker BP ASA announced 01.03.19 the large
PSVs "Normand Arctic" (2011, PSV12LNG) and "Normand Leader" (2013, VS499LNG)
have been called off for 12 months firm - both with commencement Q1 2019
Der kom Arctic og Leader, men det står ingenting om sistemann. Nå er det bra tråkk på PSV siden om dagen, og snart kommer det flere rigger til landet. Nå må rederiene holde igjen båtene i opplag så de kan få litt cash inn denne sommeren.
PSVs "Normand Arctic" (2011, PSV12LNG) and "Normand Leader" (2013, VS499LNG)
have been called off for 12 months firm - both with commencement Q1 2019
Der kom Arctic og Leader, men det står ingenting om sistemann. Nå er det bra tråkk på PSV siden om dagen, og snart kommer det flere rigger til landet. Nå må rederiene holde igjen båtene i opplag så de kan få litt cash inn denne sommeren.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
HP17
20.03.2019 kl 09:37
4348
SOFF laster opp med nye kontrakter. Dagens melding var meget god. Er turen kommet til at SOFF skal godt oppover?
Som en del av rammeavtalen med Aker BP har de store PSV-ene Normand Arctic og Normand Leader blitt hentet inn for en fast periode på 12 måneder, skriver Solstad Offshore i en børsmelding.
Begge fartøyene starter arbeidene 1. kvartal 2019.
Rammeavtalen ble offentliggjort 1. mars i år, og gjelder i en fast periode på tre år, pluss 2 x 2 årlige opsjoner
Som en del av rammeavtalen med Aker BP har de store PSV-ene Normand Arctic og Normand Leader blitt hentet inn for en fast periode på 12 måneder, skriver Solstad Offshore i en børsmelding.
Begge fartøyene starter arbeidene 1. kvartal 2019.
Rammeavtalen ble offentliggjort 1. mars i år, og gjelder i en fast periode på tre år, pluss 2 x 2 årlige opsjoner
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Met1976
20.03.2019 kl 10:14
4317
Normand Drott(Loke Viking jobben for Repsol er kansellert ser det ut til.
Ithaca ska ha 3-4 AHTS til Deepsea bergen, der bør det bli ok rater og et par SOFF båter, KL/Island også aktuelle og et par andre.
Fortsatt ledige psv jobber også, bra trykk nå.
(PS- please hold selskapsdiskusjoner rundt kontrakter til trådene for det enkelte selskap, denne tråden er opprettet for å slippe alle spotdiskusjonene i selskapstrådene, ikke for at alle selskapsdiskusjonene skulle samles her. Ettersom de jo berører spotmarkedet når båter tas ut av spot til langtidskontrakter er det ovenfor her selvsagt også relevant for denne tråden, jeg tenke rmer på akjsekurs diskusjoner og lignende)
Ithaca ska ha 3-4 AHTS til Deepsea bergen, der bør det bli ok rater og et par SOFF båter, KL/Island også aktuelle og et par andre.
Fortsatt ledige psv jobber også, bra trykk nå.
(PS- please hold selskapsdiskusjoner rundt kontrakter til trådene for det enkelte selskap, denne tråden er opprettet for å slippe alle spotdiskusjonene i selskapstrådene, ikke for at alle selskapsdiskusjonene skulle samles her. Ettersom de jo berører spotmarkedet når båter tas ut av spot til langtidskontrakter er det ovenfor her selvsagt også relevant for denne tråden, jeg tenke rmer på akjsekurs diskusjoner og lignende)
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
marco83
20.03.2019 kl 10:34
6001
Island Valiant sluttet til AkerBP på NOK 180k
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Tallo54
20.03.2019 kl 11:26
5967
Jeg prøver meg på en liten opplagsanalyse
Tendensen er at båter med dekksareal ~1000kvm får tildelt faste kontrakter. Dette kan jo signalisere til NAO, Simon Møkster, Island og dette UP Offshore at det er på tide å ta ut disse >4 båtene som nå ligger i opplag
Opplagslisten er lang, men man kan ved et pennestrøk eliminere 30% bare på basis av feil/Ingen DP. World båtene får ikke jobb i nordsjøen, Viking båtene er utenfor kjernevirksomhet og skal antakeligvis selges. Da har vi eliminert 6 båter til.
Hvis man ser på de med lite dekk eller begynner å krype mot høy alder har man kanskje eliminert 7 til.
Ser vi på terskelen for å ta de ut (Da har jeg vektlagt 10-årsklassing) som kan ha en kostnad på et tosifret antall millioner har vi eliminert 8 til
Til syvende og sist ender man opp på en ~10 båter som kan tenkes å kunne operere i nordsjøen igjen. Den enkleste å ta ut er NAO Protector ettersom den ikke krever 5-års klassing for aktivering. Ellers tror jeg UP båtene kan være litt aktuelle på basis av størrelse, men de vil antakeligvis koste mer å aktivere. Registrerer at UP offshore på en annen side ikke har de under flåteoversikten på hjemmesiden.
Gjerne si ifra hvis dere er uenig i vurderingsgrunnlaget. Jeg har ikke sett på cargokapasitet overhodet, men si ifra hvis det er noe annet jeg har glemt i forbifarten
Tendensen er at båter med dekksareal ~1000kvm får tildelt faste kontrakter. Dette kan jo signalisere til NAO, Simon Møkster, Island og dette UP Offshore at det er på tide å ta ut disse >4 båtene som nå ligger i opplag
Opplagslisten er lang, men man kan ved et pennestrøk eliminere 30% bare på basis av feil/Ingen DP. World båtene får ikke jobb i nordsjøen, Viking båtene er utenfor kjernevirksomhet og skal antakeligvis selges. Da har vi eliminert 6 båter til.
Hvis man ser på de med lite dekk eller begynner å krype mot høy alder har man kanskje eliminert 7 til.
Ser vi på terskelen for å ta de ut (Da har jeg vektlagt 10-årsklassing) som kan ha en kostnad på et tosifret antall millioner har vi eliminert 8 til
Til syvende og sist ender man opp på en ~10 båter som kan tenkes å kunne operere i nordsjøen igjen. Den enkleste å ta ut er NAO Protector ettersom den ikke krever 5-års klassing for aktivering. Ellers tror jeg UP båtene kan være litt aktuelle på basis av størrelse, men de vil antakeligvis koste mer å aktivere. Registrerer at UP offshore på en annen side ikke har de under flåteoversikten på hjemmesiden.
Gjerne si ifra hvis dere er uenig i vurderingsgrunnlaget. Jeg har ikke sett på cargokapasitet overhodet, men si ifra hvis det er noe annet jeg har glemt i forbifarten
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
marco83
20.03.2019 kl 12:25
5937
Litt kaos i markedet nå,men ved første øyekast så ser ikke dette så dumt ut nei. Sagt det før og sier det igjen, sommeren kommer til å bli usedvanlig tight på PSV siden. Merker og at rederiene nå byr høyere rater enn for bare 3 mnd'er siden på term
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Met1976
20.03.2019 kl 15:29
5859
3 PSV\er fått lengre kontrakter fra mai/juni idag, ihvertfall 2 av disse er pr.d.d i spotten...kan ikke vær elenge før vi ser noen ut av opplag nå?
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Met1976
21.03.2019 kl 08:58
5750
Status morgen 21.03
Bra aktivitet nå, ligger 2 AHTS jobber ute med 4-5 båter, samt 2-3 PSV jobber.
Sea Supra har fått jobb for Premier Oil igår, den e rikke westshore oppdatert på-kort jobb for Supra skal vel på jobb for Allseas 26.03
Bra aktivitet nå, ligger 2 AHTS jobber ute med 4-5 båter, samt 2-3 PSV jobber.
Sea Supra har fått jobb for Premier Oil igår, den e rikke westshore oppdatert på-kort jobb for Supra skal vel på jobb for Allseas 26.03
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
21.03.2019 kl 09:07
5753
Standard har fått jobb for 3 skuter over sommeren også ca, da forsvinner de fra spotten. Men i sommer er det vel nesten så man burde hatt båter i spotten. Kan bli ratefest for de som blir igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Met1976
21.03.2019 kl 09:13
5744
Ja PSV markedet kommer til å bli veldig tight ser det ut til, det gjenspeiles nok i ratene for de som går på lengre kontrakter også nå. Spm er vel som diskutert litt over her når-og hvem-og hva- som komme rut av opplag...
Sea Supra forsvinner jo forøvrig som kjent fra spoten for lang kontrakt den og.
SOFF er vel nede i 4 AHTS og 3 PSVer i spoten nå, et veldig lavt tall særlig på PSV siden, hva tror du Marco-kommer det noe inn for SOFF?
Sea Supra forsvinner jo forøvrig som kjent fra spoten for lang kontrakt den og.
SOFF er vel nede i 4 AHTS og 3 PSVer i spoten nå, et veldig lavt tall særlig på PSV siden, hva tror du Marco-kommer det noe inn for SOFF?
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Met1976
21.03.2019 kl 12:44
5674
Drott, Prosper og Siem Opal ut for Ithaca en ukes tid ca 200 000/dag. Ikke noe å hoppe i taket over men bra utnyttelse nå så kommer det et oppdrag til før helgen blir det bra-endel ledige AHTS på norsk side fra imorgen av.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
marco83
21.03.2019 kl 14:18
5622
Inn som ut av opplag?
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
21.03.2019 kl 14:19
5627
Maersk sin nye digre Maker må ta til takke med 15000GBP, mens lille FS Balmoral får 11000 GBP for en supplyjobb. Det er forskjell på folk
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Met1976
21.03.2019 kl 14:42
5619
Vi skal ikke se bort fra at endel -spesielt av de mindre- AHTS ene kan ta noen jobber som PSV fremover om ikke kravet til dekkareal er for høyt, det e rikke rare forskjellen i ratene innimellom ihvertfall...
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Met1976
21.03.2019 kl 14:43
5622
marco83 skrev Inn som ut av opplag?
Ja ut av opplag evt inn fra andre markeder om det er et alternativ. Veldig rart om SOFF skal gå lenge med kun 3 PSV i nordsjøspoten slik det ser ut nå.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Tallo54
21.03.2019 kl 16:44
5562
En teori er at det på en side kan oppstå en trend hvor oljeselskapene tar supplybåtene direkte ut av langt opplag og på kontrakt for en rabattert pris.
Det vil opprettholde presset på spotmarkedet ettersom aktiviteten øker.
Jeg hørte noe kvitring i det fjerne at 2019 kom til å bli et rekordår hva angår borevirksomhet i Irskesjøen og vest av Shetland. Dette vil medføre til lavere logistikkeffektivitet siden primærbasen er Peterhead. Noe som igjen fører til større behov for tonnasje. Men akkurat dette vektlegger jeg nok til å nevne det, men ikke nok til å sette penger på det.
Det vil opprettholde presset på spotmarkedet ettersom aktiviteten øker.
Jeg hørte noe kvitring i det fjerne at 2019 kom til å bli et rekordår hva angår borevirksomhet i Irskesjøen og vest av Shetland. Dette vil medføre til lavere logistikkeffektivitet siden primærbasen er Peterhead. Noe som igjen fører til større behov for tonnasje. Men akkurat dette vektlegger jeg nok til å nevne det, men ikke nok til å sette penger på det.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Rally i supply
Høyt på vinnerlisten finner vi en rekke supplyaksjer.
En analytiker Hegnar.no har vært i kontakt med forteller at supplyrederne tjener penger igjen, og da i et særlig sterkt marked i Nordsjøen.
Siem Offshore steg 12,1 prosent til 1,67 kroner, DOF 5,8 prosent til 4,73 kroner, mens Eidesvik Offshore la på seg 5,7 prosent til 5,55 kroner.
Vi tar også med Solstad Offshore på pluss 3,6 prosent til 1,67 kroner og Øystein Stray Spetalen-dominerte Standard Drilling på pluss 3,7 prosent til 1,19 kroner.
Sistnevnte opplyste tidligere torsdag om kontrakter for tre av sine PSV-er (platform supply vessels).
Blant andre vinnere merker vi oss Targovax og Philly Shipyard. De to steg hhv. 12,0 prosent til 11,20 kroner og 9,9 prosent til 42,30 kroner.
Førstnevnte har steget over 43 prosent den siste månedene, etter en positiv nyhetsstrøm.
Aller mest steg Merkur Market-duoen Zenith Energy og WR Entertainment, det vil si 35,0 prosent til 34 øre og 33,9 prosent til 3,00 kroner.
Høyt på vinnerlisten finner vi en rekke supplyaksjer.
En analytiker Hegnar.no har vært i kontakt med forteller at supplyrederne tjener penger igjen, og da i et særlig sterkt marked i Nordsjøen.
Siem Offshore steg 12,1 prosent til 1,67 kroner, DOF 5,8 prosent til 4,73 kroner, mens Eidesvik Offshore la på seg 5,7 prosent til 5,55 kroner.
Vi tar også med Solstad Offshore på pluss 3,6 prosent til 1,67 kroner og Øystein Stray Spetalen-dominerte Standard Drilling på pluss 3,7 prosent til 1,19 kroner.
Sistnevnte opplyste tidligere torsdag om kontrakter for tre av sine PSV-er (platform supply vessels).
Blant andre vinnere merker vi oss Targovax og Philly Shipyard. De to steg hhv. 12,0 prosent til 11,20 kroner og 9,9 prosent til 42,30 kroner.
Førstnevnte har steget over 43 prosent den siste månedene, etter en positiv nyhetsstrøm.
Aller mest steg Merkur Market-duoen Zenith Energy og WR Entertainment, det vil si 35,0 prosent til 34 øre og 33,9 prosent til 3,00 kroner.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Met1976
21.03.2019 kl 18:10
5494
Interessante tall knyttet til spotmarkedet her vedrørende antall båter og mulig antall båter som kan gå inn i spoten:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Spaar-knallsommer-i-Nordsjoeen
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Spaar-knallsommer-i-Nordsjoeen
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
danm
21.03.2019 kl 19:55
5425
Jeg sagde på et tidspunkt i debatten med Marcus83, at jeg ikke forventede alle både kom ud af oplag, det var måske forkert, selv om jeg fik skyld for at være for optimistisk :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
marco83
21.03.2019 kl 20:00
5421
Du har var overoptimistisk i snart to år. Jeg sa i midten av februar at nå har det skjedd ett skifte i markedet. Ratene på term nå 21.03 er betydelig høyere enn primo februar. Signifikant forskjell bare på 6-7 uker. Sommeren i PSV markedet kommer til å bli glohett.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Kontur
21.03.2019 kl 21:52
5348
Og jeg har lenge sagt at pendelen vil svinge langt over og at der er færre båt tilgjengelig enn mange innbiller seg pga det i 5 år nå har blitt terpet på at der er for mye båt, noe som selvsagt har vært helt rett.
Poenget er at der har skjedd en ganske stor avskalling (grunner vi alle her inne kjenner til) og nå når flere markeder har stor vekst samtidig så får vi sug som «overrasker» mange
Bra for en utsultet sektor da...
Spennende tid fremover nå
Poenget er at der har skjedd en ganske stor avskalling (grunner vi alle her inne kjenner til) og nå når flere markeder har stor vekst samtidig så får vi sug som «overrasker» mange
Bra for en utsultet sektor da...
Spennende tid fremover nå
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Hoff@
21.03.2019 kl 22:15
5324
Hovedgrunnen til at denne sommeren kan bli knall er at Båtene kommer ikke til Nordsjøen, de er på vei ut til andre områder. I fjor var det motsatt, da strømmet tonnasjen til Nordsjøen.
Må bare rederiene utnytte dette og forlange gode penger, det trengs etter 3-4 magre år – tenker da spesielt på de som har lån til pipa.
Må bare rederiene utnytte dette og forlange gode penger, det trengs etter 3-4 magre år – tenker da spesielt på de som har lån til pipa.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare