ELE, rett i dass; 0,40 i dag?

SMR52
ELE 12.03.2019 kl 12:26 21637

Kun en vei her, rett ned!
EMI neste, 0,10?
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
nopetter
15.03.2019 kl 21:33 3677

Hva som står det i denne meldingen det er akkurat det jeg prøver å poengtere. De får KUN starte prøve-produksjonen ikke den permanente produksjonen 2q HVIS det da ikke kommer ytterligere utsettelser.

"Tillatelsen er ventet å bli tildelt i annet kvartal 2019 og Ambershaw vil da
starte prøveproduksjonen på 100 000 tonn jernmalm."
nopetter
15.03.2019 kl 21:33 3686

Hva som står det i denne meldingen det er akkurat det jeg prøver å poengtere. De får KUN starte prøve-produksjonen ikke den permanente produksjonen 2q HVIS det da ikke kommer ytterligere utsettelser.

"Tillatelsen er ventet å bli tildelt i annet kvartal 2019 og Ambershaw vil da
starte prøveproduksjonen på 100 000 tonn jernmalm."

Men hvis de får igang denne prosessen da blir det liv i aksjen
Redigert 15.03.2019 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
tuja
15.03.2019 kl 21:46 3664

Nopetter

Det er det jeg mener. Får de igang prøveproduksjon i kv.2, vil aksjen reprises. Da har de noe fundamentalt i bunn som ikke bare er "luft".

Sjangser på at det går greit av axelrod at jeg limer inn hans tanker om den nærmeste tiden. Mener han har vært i dialog med selskapet(om jeg ikke husker feil).
Fra Tek investor:

Axelrod
14
8d

Mye spennende som foregår.
Beklageligvis blir det meste overskygget av ABO, og det er helt forståelig.
For å nevne ting som er positvt:
Ambershaw- adex utsatt gang etter gang… er fortsatt utsatt til q2 i år, men forskjell denne ganger er at nå har de faktisk begynt å forberede for graving. I form av å renske trær og ordne veier. Rykter sier at de hadde aldri starta med dette på vinteren uansett, derfor er det bare utsatt. Så jeg har mer tro på at den kommer nå i q2.
Mindoro- endelig har de fått en eller annen tillatelse til å grave opp 500tonn. Dette skal sendes til testfasilitet, dette koster Seff penger og det er noe de får, men til en meget høy pris for aksjonærer. Politisk på mindoro så jobbes det hardt for å få til en ny skattereform slik at inntekter skattes mer, men da at man fjerner EO 79 og ban mot open pit mining. Det er selvfølgelig er lang vei å gå, men ting ser litt lysere ut. Dersom crsm funker så kan de dele opp utgravingen på en helt annen måte slik at inngrep bli mye mye mindre. Svar på om fullskalarensing av crsm kommer ikke før februar 2020. Det har vært veldig gode resultater på laboratoriet, men der er jo noe helt annet enn storskala.
Token- utsatt utsatt utsatt, her vet vi veldig lite annet enn at de forventer mer svar og info i q2 2019.
Cmt- ingen vet noe, men all fornuft sier at man kan ikke kjøpe Mercedes med kredittkortlån. Her har se allerede investert 3 mill euro, som de vil få igjen en stor del av, elle så kan de ha aksjene videre dersom de ønsker. De må betale 15mill euro eller noe i juni ellers blir avtalen terminert, slik det er i dag så er de «heldigvis» sjanseløse for å få tin det.
De har allerede betalt 500k euro i pant, de får de da aldri tilbake dersom kjøpet ikke går gjennom.
De vil ha en capital market day (jeg har hørt tidlig) q2. Da skal de lansere planer og fortelle hvor de ønsker å være om er par år.

Desverre har vi Abo og en haug med dritt som er gravd ned i bakken, men samtidig er man priset til rundt 70-80 mill og hvis man ser på tilsvarende selskaper så er det billig.
Det som gjør det veldig veldig køddent nå er at det sannsynligvis kommer 40 mill nye aksjer som Abo skal ha om kort tid. Så lenge ABO kjører det løpet som de gjør så er det sjanseløst en god stund til. Tro at de endrer måten de operer på er som å tru på julenissen.
Nå lanserer element et høyt tilbakekjøpsprogram som vil bremse nedsalget noe.


rischioso
16.03.2019 kl 00:21 3566

Skal ikke se bort i fra at Oddivar snitter ned - han kan jo ikke ha blitt sittende med ned hele veien og Lille har nok begynt å spise giftige skjell - han også ...

Fra spøk til revolver - dette caset har for lengst tangert bok-tittelen til Ari Behn - "trist som faen" ....

rischioso
16.03.2019 kl 06:51 3494

RE den kommende delkonverteringen på 20m/nok

* Ja, mellom 40 og 50m nye aksjer - kanskje flere...

RE Nå lanserer element et høyt tilbakekjøpsprogram som vil bremse nedsalget noe.

* Tilbakekjøpsprogrammet som det vises til er hverken betydelig eller høyt - det er heller ikke nytt og ble introdusert i juli i fjor hvor man da snakket om en 6mdr periode som nå er gått ut på dato så da spørs det om den i det hele tatt er aktivt pr i dag - det var kun snakk om 5m/nok hvor høyeste kurs var satt til 5nok og laveste er satt til 10 øre og kursen er godt på vei ned til minimumsnivået på 10 øre hvor deler av 5m potten allerede er brukt på et langt høyere nivå....

https://newsweb.oslobors.no/message/456153

Kjøpt tilbake 255k aksjer til en snittkurs på 2,244 - mao, over 500k/nok er allerede brukt av potten på 5m/nok noe som ble gjort for over 6mdr siden og det ble med den ene gangen ...

https://newsweb.oslobors.no/message/459022
Redigert 16.03.2019 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
16.03.2019 kl 08:45 3429

* Ambershaw- adex utsatt gang etter gang… er fortsatt utsatt til q2 i år, men forskjell denne ganger er at nå har de faktisk begynt å forberede for graving. I form av å renske trær og ordne veier. Rykter sier at de hadde aldri starta med dette på vinteren uansett, derfor er det bare utsatt. Så jeg har mer tro på at den kommer nå i q2.

Tror dessverre at årstid har lite med når/om man får lisens å gjøre. Det samme med litt trehogst.
Actionhank
16.03.2019 kl 08:46 3426

Husk at de skal søke om utvidelse av prøveproduksjon under Adex.
Fra melding 30.08.2018:
ADEX søknaden, som er registrert i dag, vil åpne for prøve-produksjon av inntil 100,000 tonn jernmalm. Ambershaw vil parallelt med oppstart av prøve-produksjon i den innledende fasen søke om utvidelse av volumet under ADEX, i H1-2019.

Det er nå utsatt selvfølgelig, men det kan hende de får opp mer enn 100k tonn under Adex
kobegwapo
16.03.2019 kl 08:56 3412

at risotto er negativ igjen er et kjøp anledning den der....
Møyfrid
16.03.2019 kl 09:02 3404

Ikke glem at denne ble registrert så sent som Desember 2018:

https://www.ceaa.gc.ca/050/documents/p66282/126807E.pdf

Dette er mer enn en bagatell i søknaden.
nopetter
16.03.2019 kl 10:04 3351

Det er ikke myndighetene i Ontario som styrer denne prosessen nå. Det er indianer grupperingene metis og first nation som har stoppet prosjektet. Det er andre gang de må utsette prøve-produksjonen pga av disse grupperingene og ingen vet hva disse kan finne på særlig når Trudeau regjeringen er i åpen konflikt med dem
Møyfrid
16.03.2019 kl 10:14 3333

Så indianerne har stoppet Ambershaw? Link gjerne opp det. Gjerne og at FN har tatt over for myndighetene.
tuja
16.03.2019 kl 10:17 3323

Det morsomme er at dersom ELE skroter CMT avtalen, og får refundert mesteparten av innbetalte beløp( -500k eur), da prises selskapet under kontantbeholdningen, ivertfall dersom transje 3 gjennomføres. Da er ingenting av hverken AMI eller Mindoro verdsatt med fem flate øre. Noe å tenke på.

"Cmt- ingen vet noe, men all fornuft sier at man kan ikke kjøpe Mercedes med kredittkortlån. Her har de allerede investert 3 mill euro, som de vil få igjen en stor del av"

Er ikke sikker på kontantbeholdningen pr i dag, men mener noen har skrevet rundt 2musd ved utgangen av årsskiftet.

Så dette er virkelig en farse/parodi på galskapen som kan skapes på OSE.
Inord
16.03.2019 kl 10:30 3299

Jeg gjetter at når denne har nådd en eller annen bunn, så vil ABO ha så mange aksjer at de kan styre kursen oppover.
Kan fort bli en dobblingskandidat, man da blir det også fritt fall etter toppen. Så da er det lite å tjene på å ikke ta gevinst når muligheten er der.
Med lav omsetning og en haug aksjer klarer ABO lett å kjøre flere pump and dump.
Men så var det det med å treffe bunnen da....
nopetter
16.03.2019 kl 10:46 3283

Hvis du ikke har skjønt det så har du ikke fulgt mye med i timen. Deg står svart på hvitt i alle børsmeldingene og gjennom andre artikler
nopetter
16.03.2019 kl 10:51 3276

Det er flere som støtter denne holdningen dette var grunnen til at kursen ble dumpet fra 4,60 da de fleste med mer en 500k aksjer bøttet seg ut.

Oddivar skrev dette allerede den gang at utvanningen kom til å bli formidabel vef å bruke transje lånene. Meningen var å bruke tokens oppsettet til dette formålet men dette ser ikke ut til å fungere slik meningen var.
nopetter
16.03.2019 kl 11:02 3264

Du kan ikke forvente at myndighetene i Ontario eller LGH, AMI skriver dette direkte
tuja
16.03.2019 kl 11:08 3253

Da er vel denne relevant, som bulldog limte inn i Ambershaw-tråden:

March 15, 2019
Ontario Minister Rickford pledges to cut red tape, slams C-69

The Ontario government has put together a new mining taskforce to help it overhaul the Mining Act.
I want to overhaul [the Mining Act] in a way that makes Ontario the No. 1 friendly jurisdiction for doing mining business,” Rickford said.
Ontario recently fell to twentieth place from the seventh most attractive mining jurisdiction in the Fraser Institute’s annual survey of mining companies.

In the future, through this mining working group, we’re going to develop a one-stop shop. You come in, you want to build a mine, and we put a swat team together from all three ministries — and we work with you and through all the opportunities that the government creates to make sure that mine opens up.”
https://www.northernminer.com/regulatory-issues/ontario-minister-rickford-pledges-to-cut-red-tape-slams-c-69/1003804769/
Møyfrid
16.03.2019 kl 11:09 3251

Nei, men vi skal ta dine ord for det?

Det er ikke de sprikende konspirasjonene dine som er problemet, det er at du konsekvent serverer dem som bastante sannheter - uten dekning.
Actionhank
16.03.2019 kl 11:27 3224

Jeg har mer tro på at de har visst hele tiden aller LGH har visst at det ikke blir noe Adex før til våren. Det er nå rapportert at de har satt igang forberedelser for å grave (rive trær og ordne tilkomst) De setter ikke igang med graving av malm på vinteren uansett, det blir for dyrt. Desverre har de prøvd å holde ting varmt ved å bare komme med utsettelser.
nopetter
16.03.2019 kl 11:32 3217

Tror du jeg gidder å finne fram alle artiklene som er presentert her pga du ikke klarer å følge med!!
Møyfrid
16.03.2019 kl 11:45 3193

Akkurat som forventet. Nix &, nada.
Møyfrid
16.03.2019 kl 11:53 3179

Ikke helt sikkert, om du leser brevet over. Jeg tror de har lent seg for mye på den gamle dokumentasjonen og gått på en smell. Det er mye som sammenfaller rundt dette, inkl det sannsynlige bruddet med PECG.

Jeg tror faktisk de har hatt tro på alt de selv har sagt siden 2017, inkl tokens, CMT og gud vet hva. Etterhvert har de blitt realitetsorientert.

Det samme har aksjonærene.

Redigert 16.03.2019 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
16.03.2019 kl 11:59 3170

I tillegg gjentar jeg gjerne hvor lite aksjonær vennlig selskapet er i forhold til søknadsprosessen i forhold til andre selskap. Fint lite for AMI å gå på børs med, for å si det slik.
Actionhank
16.03.2019 kl 12:34 3239

Ja, det kan virke som du har mye rett i det:-) vi får tøre og tippe at q2 2019 gir resultater.
Møyfrid
16.03.2019 kl 12:53 3216

Ja, dette er da på ingen måte over.
tuja
16.03.2019 kl 13:16 3193

Som axelrod skriver, så er det planlagt en "capital market day" tidlig i kv2. Da bør og må ledelsen i ELE være klare og konsekvente på hvor de er, og hvor de vil.
Ellers kan det jo hende det dukker opp enkelte spørsmål utenom de 6 punktene på EGF på mandag (hint, CMT f.eks ).
Cph2500
16.03.2019 kl 13:18 3188

Jeg tror faktisk at vi nu hvor de fleste har opgivet håbet at d præcis lige der at vi får en kæmpe overraskelse med positive nyheder. Det kan blive en gamechanger.
Møyfrid
16.03.2019 kl 13:39 3160

Why not?

Nå er jo dette transje-helvete snart over, men usikkerhetsmomentet ligger i hva som skjer med aksjene til ABO. Pump&dump eller rik onkel?

I motsetning til konspiratoren er jeg så dum at jeg tror AMI lykkes med lisensen. Husk at dette dette ble stoppet av mangel på finanser, og det var eiet av en gruppe First Nations. Når det kommer til sistnevnte så er jeg rimelig overbevist om at det i bunn og grunn handler om penger. Indianarane kan ikke leve av ildvann alene. Jeg tror det løser seg, og jeg håper det gjør det i løpet av 2019.

Uansett blir vel første milepæl at dette CMT tullet termineres/restruktureres. Om det skjer blir det uendelig spennende å se hvordan markedet tar det.

Historisk sett blir det vel 10 øre opp og deretter 30 øre ned :-)

rischioso
17.03.2019 kl 02:18 2968

RE - Jeg tror ikke de får den permanente adex lisensen I år. De må først gjennomføre produksjonen av den midlertidige lisensen på 100k tonn. Så må de levere inn miljø data til indianer grupperingene fra denne produksjonen som de skal tolke sammen med byråkratiet i Ontario. Da er vi i 2020.

* Du er nok helt klart inne på noe essensielt her hvor det ikke bare vil være den permanente lisensen som ikke vil komme i år - det spøker også for den midlertidige for det er ingen hemmelighet at det tar tid i Canada og utfordringene vil fortsette nettopp fordi de canadiske myndighetene ikke har noe ønske om å endre prosessen til det enklere:

As a conclusion, Green says, we don’t suggest that regulations should be lessened in order to reduce the risks and costs to industry; rather we argue that regulations should be as efficient and cost effective as possible while trying to address concerns like externalities that can result from exploration activities.

Canada scaring mining investors with long, unclear permit processes

http://www.mining.com/canada-scaring-mining-investors-with-long-unclear-permit-processes/
badkrukan
17.03.2019 kl 09:12 2881

1, massivt nedsalg
2, salg av aksjene til abo (storvestre?)
3, spleis
Staffanstorp
17.03.2019 kl 09:12 2879

Which means that once a permit (test, permanent) is in place such an exploration field will be an extremely attractive investment. IPO, business partners. Instead of waiting you buy in when the papers are ready. More expensive but you know what you get.
Møyfrid
17.03.2019 kl 09:35 2854

Where is the fun in that?
nopetter
17.03.2019 kl 10:31 2811

Det er lagt ut et kart over alle gruve prosjektene i Ontario regionen som viser hvor mange som er i drift og hvor mange som er i prosess fasen pga byråkrati forsinkelser. Tror talle var 1:10 grunnen er stort sett at indianer grupperingene har masse Innsigelser mot disse prosjektene
Møre75
17.03.2019 kl 13:25 2677

I morgen får vi vel se hvor mye bo skal rasere kursen med . Noen som tror den vil komme under 0,3
Mr Knudsen
17.03.2019 kl 13:32 2669

Denne skal opp til 1 krone ganske kjapt. Når kryptovalutaen er ferdigstilt blir det rally på rally, dag etter dag. Dere er naive og skjønner ikke dette. Tipper vi ser 10 kroner på slutten av året.
Cph2500
17.03.2019 kl 14:19 2626

Ja du tror du har ret. Man skal aldrig sige aldrig.
Lige pludselig kører stærkt i positiv retning.
tuja
17.03.2019 kl 14:21 2622

Hvorfor skal de rasere kursen? Hver gang ABO har konvertert tidligere, har de hatt som mål å få flere aksjer ved neste konvertering osv. Men de har tapt penger hele veien ned. Skal de tjene på denne siste transjen, bør og må de ha kurser over konverteringskurs for å tjene penger. Skal de ta igjen det tapte, bør de få kursen så langt opp som mulig. Hvorfor selge med tap når de har kun denne transjen igjen for å ta igjen det tapte?
Møre75
17.03.2019 kl 14:58 2583

Svaret får vi i morgen