Hvilken broker anbefaler dere å bruke ved kjøp av unoterte aksj?

Maen
12.03.2019 kl 14:28 2157

Hei, er ganske fersk i gamet, men ønsker å prøve å investere i unoterte askjer. Men trenger noen vennlige tips :)
Takker for svar!
Slettet bruker
27.04.2019 kl 18:03 1909

for noen år siden,måtte man ringe for å selge unoterte aksjer,-mens det gikk fint an å kjøpe dem via megler på nett..

idag(med litt knoting) klarte jeg å kjøpe via Nordnet,men,man må trykke på kjøp...istedet for navnet på selskapet,-og for å selge,trykker man på "selg" knappen på "kjøps og sals-ordre" feltet over oversikten i portefølgen....veldig enkelt når en vet hvilke knapper en skal trykke på,,hvis ikke dukker "Aksjen finnes ikke" opp på skljermen.

nei,det skal ikke være enkelt å være spekulant,-idag kjører de også en sånn spørsmålsrunde på nye kunder for å få tilgang for å i det hele tatt å kjøpe aksjer og div. andre produkter..


kan jo kanskje være greit av og til,-men provoserende når en setter seg med kaffekoppen og laptoppen for å handle aksjer...og en får masse rød skrift om at handel ikke er gyldig grunnet at en ikke har svart på noen spørsmål om risiko..


:/
mandj
27.04.2019 kl 15:34 1950

Handler man elektronisk (som på vanlig børs) eller må man ringe megler?
xpand
13.03.2019 kl 12:37 2113

Jeg bruker i hovedsak Nordnet. Der er kurtasjen 0,2% (minstekurtasje på 199kr). Dette er for handel i unoterte aksjer på verdipapirfondsforeningens OTC-liste i Norge, og Mangold-listen i Sverige. Det synes jeg fungerer greit. For handel av aksjer som ikke står på OTC-listen kan dette tegnes/kjøpes ved dirkete kontakt med det eventuelle selskapet. Kostnaden for oppbevaring av unoterte verdipapir som ikke står på OTC-listen i Norge er 499kr årlig (125NOK pr kvartal).