NVE: Småkraftverk kan tjene penger på H2-produksjon
Ser ut til at myndighetene er i ferd med å oppdage hva hydrogenet kan gjøre for fremtidens klode. Dette er gode nyheter folkens.
https://enerwe.no/nyheter/nve-tror-pa-lonnsom-produksjon-av-hydrogen-fra-vannkraftverk/?fbclid=IwAR1h_xym2H5eVFzId_HsjfDnkuYGZZ6pvLIde-dqBJ5bMLgI6tC_OE8Hfj4
MrPutter
https://enerwe.no/nyheter/nve-tror-pa-lonnsom-produksjon-av-hydrogen-fra-vannkraftverk/?fbclid=IwAR1h_xym2H5eVFzId_HsjfDnkuYGZZ6pvLIde-dqBJ5bMLgI6tC_OE8Hfj4
MrPutter
Redigert 19.01.2021 kl 14:59
Du må logge inn for å svare
Ja det er ingen tvil: H2 er fremtidens grønne fornybare energi gass - nå som størm blir dyrt fremover. Det kan bli et vanvittig stort behov for H2 globalt. H2 kan bli Norges store eksportgass,hvis regjeringen får ut finger`n og bretter opp armene for lokal produksjon av H2 her på berget..
Redigert 12.03.2019 kl 16:54
MrPutter
12.03.2019 kl 19:53
1179
Innlegget er slettet
At Ola og Kari som har dratt ned nisselua over både øyne og ører ikke ser dette enda er ikke spesielt overraskende. Men resten av verden gjør det og da tvinges Norge etter. Til slutt. Og det er egentlig fryktelig trist fordi vi har teknologien her oppe med Hexagon og NEL med flere og kunne lett ha vært med i front om politikerne bare hadde vært litt mindre navlebeskuene.
Du sier at dette ikke er et tema i Davos? Da forstår jeg at du mener hos World Economic Forum? Da burde du lese denne
https://www.weforum.org/agenda/2018/11/the-green-hydrogen-revolution-has-started-and-won-t-be-stopped/
MrPutter
Du sier at dette ikke er et tema i Davos? Da forstår jeg at du mener hos World Economic Forum? Da burde du lese denne
https://www.weforum.org/agenda/2018/11/the-green-hydrogen-revolution-has-started-and-won-t-be-stopped/
MrPutter
Fluefiskeren
12.03.2019 kl 20:01
1140
Det er slett ikke gode nyheter. Utbygging av småelver som er perlene i norsk natur er enda en voldtekt av naturen vår. Den som vi tidligere var så glad i.
MrPutter
12.03.2019 kl 20:02
1133
Innlegget er slettet
Penger, lobby og redsel for å miste makt. Det er min teori. Men når dette er sagt - Verden rundt gjør det så nissene på låven her nord må også ta i mot dette. For det kommer.
MrPutter
MrPutter
MrPutter
12.03.2019 kl 20:03
1128
Dette må selvsagt reguleres. Alle vassdrag skal ikke bygges ut. Hverken små eller store.
MrPutter
MrPutter
Skalleknarp
12.03.2019 kl 20:09
1090
Innlegget er slettet
Agree - Hydrogen til bil, lys og varme. Oksygen til kona slik at hun kanskje snorker litt mindre....
Jono
12.03.2019 kl 20:15
1064
Ja, mange som klager over at statens fond -- IKKE har gått inn i NEL for lenge siden, og kanskje det er "oss selv" eller "spettet" som står bak en "skjult" konto i Tyskland, og nå om ikke den største eieren, noen også oppfatter som en trussel, fra hva jeg leste fra Norne sin analyse.
Planlegger selv for være med på en rep emisjon, men hva skal jeg selge, mine THIN aksjer med store tap? -- så har jeg mer enn 10 andre selskaper selskaper å velge mellom minst, men de fleste med mindre poster og tap, er så lei av å lese om hvordan "noen" får seg til å skryte over hvor mye de har tjent eller har av aksjer i nevnte selskap.
Ja, det finnes begge typer, har begynt å like "grisebonden" Tigeren, selv om nettopp hva jeg har beskrevet, ikke liker med ham, men så mange -- jeg ikke kan forstå at gidder å følge med, bare rakker ned, ofte på dårlig svensk, og som jeg har en mistanke om er bedre i norsk!
Bare noen tanker, men takket være NEL -- så har jeg ikke tapt min formue på THIN! :-) Når det er sagt, ingen planer om å selge, men kan være et godt lodd, det også, for ikke å glemme NATTO!
PS: glemte å ta med, så skal vi alle være glade for at staten eller dens fond -- gikk inn i REC, som en gang stod i kroner 350 og nå kan handles for en 50-øring nesten! :-(
Planlegger selv for være med på en rep emisjon, men hva skal jeg selge, mine THIN aksjer med store tap? -- så har jeg mer enn 10 andre selskaper selskaper å velge mellom minst, men de fleste med mindre poster og tap, er så lei av å lese om hvordan "noen" får seg til å skryte over hvor mye de har tjent eller har av aksjer i nevnte selskap.
Ja, det finnes begge typer, har begynt å like "grisebonden" Tigeren, selv om nettopp hva jeg har beskrevet, ikke liker med ham, men så mange -- jeg ikke kan forstå at gidder å følge med, bare rakker ned, ofte på dårlig svensk, og som jeg har en mistanke om er bedre i norsk!
Bare noen tanker, men takket være NEL -- så har jeg ikke tapt min formue på THIN! :-) Når det er sagt, ingen planer om å selge, men kan være et godt lodd, det også, for ikke å glemme NATTO!
PS: glemte å ta med, så skal vi alle være glade for at staten eller dens fond -- gikk inn i REC, som en gang stod i kroner 350 og nå kan handles for en 50-øring nesten! :-(
Redigert 12.03.2019 kl 20:17