Arkitektperlen Lambda vs presse kor og "eksperter" i flokk

Slettet bruker
12.03.2019 kl 22:32 362

nrk kjørte på med solen bakfra for å formørke perlen som bare er en byggeplass før lyset kommer på. Det trikset får passere trygt når alle er enige om at dette var stygt.
Men det blir veldig bra, vent å se. Skal du se noe tristere må du inni bygget å se rare bilder.
Slapp av, det kommer til å gi byen en anerkjent profil.
Og du kommer til å skryte av at du ikke lot deg rive med av posør ekspertene som tok av for tidlig. Ok, kanskje ikke akkurat du men andre da.
#slapp helt av
Slettet bruker
12.03.2019 kl 22:39 362

Enkelte ser på bygget som et kriselager for korn. Vi må åpne for nye tolkninger som skaper trygghet og som bærer bud om en snart knekt toppstat som bygget.
Slettet bruker
12.03.2019 kl 22:59 357

Det er populisme å mene noe om nye bygg og si de er stygge. Lambda er annerledes og rart i forhold til andre bygg. Bygget er vel ment å utfordre vår nysgjerrighet. Ville vi virkelig ha et smellvakkert bygg der? Andre bygg i nærheten er vel ikke så vakre heller. Rådhuset er slett ikke vakker. Det er særegent. Vi må ha bygg med ulike kvaliteter. Hvem vet, kanskje Lambda er både solid, praktisk og et superbygg som bare ser rart ut?
Slettet bruker
12.03.2019 kl 23:11 352

Jeg vil minne Doktor Pepper på at vi lever i 2019. Da bygger vi bygg som uttrykker den tiden. Hvordan skal det egentlig se ut i vår tid? Det kan jo ikke se ut slik det gjorde for mange år siden. Dette er jo det nye Oslo. Kanskje de er fremmedgjørende og kanskje de ikke er oss, men nå er de der og bygget. Skulle vi laget hologrammer og prøvet først?

Bildene til Munch er uansett noe vi vil kjenne oss igjen i da de uttrykker følelser vi alle har. Da lokkes vi vel inn i disse byggene. Tror det blir fint jeg og kritikken stillere når menneskene lærer å leve med byggene. Lærer for livet.
Redigert 12.03.2019 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2019 kl 23:22 350

Jeg tenkte meg nok at du kjente deg igjen i malingene til avdøde herr Munch. Jeg skal iallfall love deg at du kjenner deg ikke igjen i bildene på mine vegger. Der er bare gøye bilder ikke nitriste.
Lambda er et tegn for 2019 om en toppknekt stat rent ekspreposjonalistisk sett med blide øyne.
Redigert 12.03.2019 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2019 kl 00:39 337

Er det en sufflørboks ? For operaen ? Som igjen ser ut som et hoggjern i vannkanten.
børst
13.03.2019 kl 07:46 326

Det nye Munchmuseet "Lambda", ser ut som noe som såvidt klarte seg etter et kraftig jordskjelv. Jeg vil kalle det miljøkriminalitet å sette opp noe så stygt. Men hvorfor har ikke noen reagert før nå? Riv skiten og sett opp et klassisk bygg i stedet.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 07:55 321

Hvem bestemte å bytte ut glass med aluminimum på fasaden? Det sier seg selv at bygningen får et helt annet utseende.