Dan anslår markedsandel i USA kan nå 20-30% (ikke 70%)

Scoopfinder
PHO 13.03.2019 kl 13:55 8419

Dermed kommer nok ikke kursen noe særlig over 2-3000 kr.
Men vi får trøste oss med utbyttene som kompensasjon for manglende kursvekst.
Lykke til, dere som selger på dagens nivåer :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2019 kl 22:39 1509

What happened to Elvoquest and Riischio? They have disappeared.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
focuss
14.03.2019 kl 22:12 1542

Andy
Det viser hvor skadelig det kan være å være en mislykket investor.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2019 kl 22:10 1595

Skulle akkurat til å si det, sjekket noen av innleggene hans på pho trådene i 2018 og jaggu kan en bli målløs.
Finnes nok knapt en annen skribent i HO sin historie som har klart å slenge så mye dritt og vrøvl som DTT. Har enda ikke klart å finne et eneste innlegg med noe fornuftig innhold i. At noen kan sitte her i 20 år på den måten er intet mindre enn skremmende!
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
focuss
14.03.2019 kl 22:05 1605

DTT
Din evne til å komme med vrøvl uten et eneste argument er imponerende. For de som blir imponert av slikt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
focuss
14.03.2019 kl 22:02 1611

1 krone per aksje i utbytte vil tømme kassa med 21,8 millioner. Er det noen som tror at det har noe som helst betydning for selskapets videre vekst? Neppe. Dersom noen skulle tro det så bør Egberts forklare hvorfor og pissprat bør lukes bort. Dagens kassebeholdning muliggjør å operere 10 år med dagens negative EBITDA.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2019 kl 21:59 1620

Jøss.
Enkelte ganger blir man målløs.
Jeg har rett og slett ingen passende, eller upassende kommentar.....og DET er nokså sjeldent .
Det nærmeste jeg kommer på er «mot dåpskapen kjemper selv gudene forgjeves»....eller noe slik.

Jeg trodde jeg hadde sett mye i løpet av 20 år innom HO....men må erkjenne at nye «høydare» stadig dukker opp.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2019 kl 21:54 1631

Bravi - vi er som kjent dypt uenig i hva som er viktigst å fokusere på i starten av kommersialiseringsprosessen PHO nå er i, jeg mener det er viktigere å skape de beste forutsetninger for videre akselerende vekst enn å fokusere på blå bunnlinje i 2019. Det som jeg mener er unikt med PHO, i tillegg til at alle brikkene nå endelig er på plass, er at de har midlene/kapitalen til å gjennomføre strategien uten at det er behov for emisjon/ta opp lån, samt tilnærmet går breake even. Når jeg investerer i et selskap, særlig i et selskap som PHO som nå er i starten av kommersialiseringen av BLCC i USA, er jeg mye mindre opptatt av det som skjer akkurat nå - det er mye mer interessant å ha en formening om det som skal skje fremover (også etter 2020) - og i 2019 er det viktigste etter mitt syn å se om PHO fortsetter veksten, ikke om de klarer å vise blå bunnlinje. PHO hadde i Q4 aldri utplassert flere scope (hvor kun 2 var flexiscope) - og basert på guidingen for 2020 og Schneider sine uttalelser om at vi i 2019 vil oppleve enn større vekst enn i 2018, bør det forventes at trenden fortsetter med flere utplasserte scope.

Bravi - du får selv velge hvilke selskaper du skal investere penger i, men basert på de forholdene du er opptatt av - bør du ikke i stedet investere i f.eks Equinor, Tomra?

Jeg har gått igjennom presentasjonen (Q&A) - og sett på noen av svarene han har gitt. Min "dom" er at Schneider virker å ha god kjennskap til det som skjer i USA og hvordan sykehusene opererer - samtidig som at han vet hvilke grep som skal gjøres. Det er etter mitt syn veldig betryggende å høre at han - nå som vi allerede snart er i slutten av 1 kvartal - er så klar på at guidingen i 2020 om 20-25 MUSD i omsetning i USA vil nås (selv om en ikke vil se store effekter av Surveillance i 2020), men for min del er det vel så interessant å høre om at en også etter 2020 vil se en fortsatt akselerende vekst, hvor Surveillance vil være det viktigste markedet. I tillegg poengterer han at det vil være realistisk for PHO å oppnå en markedsandel i USA opp mot 30 % (i et marked på 15 mrd årlig), det tilsier en 60 dobling av omsetningen i 2018... Dette er faktisk enda villere enn Focuss har lagt til grunn i sine regnestykker - og selv om det kan være uenigheter om 20 % markedsandel tilsier en kurs på kr 1900, snakker vi i alle fall om en kurs hinsides dagens kr 39 om det vil inntreffe. Jeg skjønner godt at han derfor avsluttet med å si ar vi har en veldig veldig positiv fremtid.

En må bare erkjenne at interessen for PHO her i Norge og på Oslo børs er liten (nesten ingen omsetning) - og når hovedfokuset til PHO nå er USA, og det meste av aktiviteten skjer der borte, hvor Schneider vil ha/ allerede har hatt flere investorpresentasjoner, ser jeg med stor interesse på det Schneider svarte rundt det å gjøre PHO mer tilgjengelig for investorer i USA.

Jeg er aksjonær i PHO - så det er viktig at dere tar det med i betraktning når dere leser mine innspill. Sjekk ut og gjør deres egne vurderinger!:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
focuss
14.03.2019 kl 21:48 1646

thepower
Det vil gi deg 40000 kroner i lomma og uten å skade Pho på noen kjent måte. Videre vil det virke disiplinerende på admin og det vil vise Egberts at å være styreformann i PHO ikke er en walk in the park med sovende sløve aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
bravi
14.03.2019 kl 21:45 1654

focuss, helt enig. Så vidt jeg vet har selskapet fått oppfordringer om tilbakekjøp av egne aksjer uten å ha gjort noe med det. Man må anta at administrasjonen leter et metoder for å kunne stikke sugerørene sine ned i den kassa.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
focuss
14.03.2019 kl 21:44 1658

Synes rett og slett facebook gruppen bør sende et forslag til Egberts om 1 kr i utbytte per aksje og la det være opp til ham å komme med argumenter om hvorfor ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2019 kl 21:42 1660

What good would a 1kr dividend do anybody?

If they are going to spend 23 million kroner I'd rather they buy gold futures
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
focuss
14.03.2019 kl 21:35 1675

Om Egberts foreslår for GF ett utbytte på 1 kr per aksje så ville det vært en flott måte å vise styrke på og helt uten konsekvenser for videre satsing. Her er det mer behov for argumenter for hvorfor det ikke skal gjøres enn hva det er for argumenter hvorfor det skal gjøres. Det er nesten så en kan tvile på Egberts dømmekraft om det ikke gjøres. Skal det ikke gjøres så bør i det minste Egberts forklare på GF hva de har tenkt bruke pengene til og som er bedre enn hva aksjonærene selv kunne brukt pengene til.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
14.03.2019 kl 21:33 1678

De som synes det er lenge til 2020 bør holde seg unna børs. Spesielt bio.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
bravi
14.03.2019 kl 21:26 1690

Nei Computum, jeg har ikke solgt meg ut, sitter også klistret fast i evighetscaset Pcib.
Synes ikke jeg tar særlig hardt i, et typisk, evigvarende underskuddsforetak som Pho må før eller senere vise at de er i stand til å tjene kr, greier de ikke å vise det holdes kursen nede, så enkelt er det. Det er ikke første gang jeg har aksjer i et selskap som har endel kr i kassa og som skal satse for å få til salg og drømmer om store inntekter, fellesnevneren med Pho er et styre og en ledelse med bare en symbols egne aksjebeholdninger. Regelen for små børsnoterte selskaper på OB uten aktive aksjonærer i styret og som satser på vekst er at de ikke får til nok salg, satsningen blir for kostbar. Slik blir det helt typisk med underskudd, jeg mener satsningen må skaleres ned til nivået på inntektene, så får det heller ta litt tid å få store markedsandeler. Vet ikke hvor mange år Pho har drevet med underskudd men det er uansett alt for lenge.

Mofi, les hva jeg skriver.
Hvis Egberts og Schneider ikke er villige til eller er i stand til (eller kapable) å drive dette lille selskapet med såpass store inntekter med plussresultater bør de sparkes rett ut. Vil de levere plussresultater og har det som målsetting er det selvfølgelig en annen sak.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
focuss
14.03.2019 kl 21:19 1703

mofi1
OK jeg tenkte egentlig bare på kasse beholdningen. For stor kassebeholdning kan bli sløvende på admin. Uansett ikke noe stort poeng. Får bare tro de forvalter pengene til aksjonærenes beste og ikke til administrasjonens beste. Det fordrer et våkent styre. Om vi har det kan diskuteres.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Panis
14.03.2019 kl 21:16 1713

Bravi,
Jeg tror vi kommer til å bli overrasket over omsetningen både i år og i 2020, hvis man legger Q4 økningen 2018 og den til grunn. Dette blir bra!
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
mofi1
14.03.2019 kl 21:11 1723

Utgangspunktet er Bravis synspunkter, ikke sant, eller har du glemt det?

Der står det vitterlig at de må finne seg noe annet å gjøre!
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
focuss
14.03.2019 kl 21:08 1729

mofi1
Sparke Schneider og Egberts??? Hva røyker du egentlig?
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
focuss
14.03.2019 kl 21:06 1734

mofi1
I couldn`t care less. Faktum er at PHO ikke har noe kjent behov for 110 millioner på bok. Ingen skade skjedd om det reduseres til 50. Vil bare bidra til å pusche et admin styrt selskap. For planlagt vekst så trenger de ikke pengene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
mofi1
14.03.2019 kl 21:00 1744

Focuss, hvis du synes det er en god idee og dele ut cashbeholdningen, sparke Egberts og Schneider og gjøre alt for å få kortsiktige og kun kortsiktige blå tall, er all respekt for det du måtte komme med heretter, blåst bort!
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
focuss
14.03.2019 kl 20:53 1760

mofi1
Det er fullt mulig å bidra med kompetanse, hvis du har noe å bidra med.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Computum
14.03.2019 kl 20:51 1763

Du tar litt hardt i nå, bravi. Trodde forresten at du hadde solgt siden vi ikke har hørt fra deg på en stund?
Det er vel ikke så mye mer å si om Photocure. Nå har vi også fått Schneiders vurderinger og svar, klart og tydelig og lite å spekulere rundt.
Vekk meg når vi passerer focuss` kursmål for inneværende år. (245)
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
mofi1
14.03.2019 kl 20:43 2410

Det er utrolig mange pho tråder, og utrolig mye rør! Denne er nær toppen, og inkompetansen er slående!
focuss
14.03.2019 kl 20:42 2411

Bravi
De har absolutt ikke behov for 110 millioner på kontoen så ja. De kan godt dele ut minst 50 % til aksjonærene.
bravi
14.03.2019 kl 20:28 2424

Strategien med stadige og vedvarende underskudd som det legges opp til er helt drepende for kursen i dette caset. Man kan lure på hvem sine interesser styret og styreformannen ivaretar. Det er hvertfall ikke aksjonærenes. Hver bidige gang det nye fantomet Schneider har åpnet kjeften etter han begynte har kursen falt, han har dårligere track i rekord enn Hestdal. Klart folk blir skuffet når det snakkes om målsetting på 20% markedsandel og samtidig bables om SoC, egentlig ikke å undres over at kursutviklingen er så deprimerende. Tror att kassabeholdningen på 100m er som fluepapir og tiltrekker seg en spesiell type folk som ikke har tenkt å gi seg før kassa er tom. Har sett akkurat samme tendenser tidligere i farma selskap, det gikk ikke bra.

Det som burde gjøres i Photocure er å dele ut kassabeholdningen i utbytte til aksjonærene så kan Egberts og Schneider finne seg noe annet å gjøre eller sørge for at selskapet drives i pluss hvert eneste kvartal. Aksjekursen vil aldri komme opp basert på bla..bla.. snikksnakk i dette selskapet, det må leveres overskudd. Hva som kan skje i 2021 er uinteressant i dag, med disse underskuddskongene ved roret er det mere sannsynlig med emisjon enn med utbytte for å si det sånn.
Slettet bruker
14.03.2019 kl 18:59 2474

Focuss, couldn't we ask him to hold back on the investment so we can have a blue 2019?
Scoopfinder
14.03.2019 kl 18:47 2491

Enig med Comp her.
Men MW og deres short bryr meg overhodet ikke, men hyggelig å vite at de må kjøpe tilbake en del aksjer.
Computum
14.03.2019 kl 18:42 2498

1% havner opp på 14. plass. Så det må, som du sier, i tilfelle fordeles på flere konti. Jeg har ikke tilgang til topp50 lenger, men vil anta at det burde være lett å finne dem der. Hvis ikke en evt. longposisjon er veldig liten (den bør jo være vesentlig større enn shortposisjonen), eller at de legger store resurser i å skjule den. Så personlig ser jeg bort ifra en slik forklaring. Men kverulèr gjerne videre. :-)
Slettet bruker
14.03.2019 kl 11:30 2620

Et langt liv over grytene;-)) har lært oss at det nødvendigvis ikke stemmer.
Selvfølgelig noe avhengig av hva du mener med "større longposisjon". 8-10% og høyere kan vanskelig (sjeldent) skjules.

2-3% er et VELDIG lite problem å fordele på ulike vps-kontoer, klientkontoer etc uten at det framkommer på top10-20 aksjonærlistene
olemt
14.03.2019 kl 11:27 2624

Det kan godt være en hedge for en av topp 20. Jeg vil bare si at folk generelt er litt for opptatt av denne shortposisjonen.
Computum
14.03.2019 kl 11:23 2631

Tvilsomt. En større longposisjon ville være godt synlig på topp20.
olemt
14.03.2019 kl 10:49 2661

Denne shortposisjonen er jo ikke nødvendigvis kundens eneste posisjon. Det kan utmerket godt være en hedge for en større longposisjon.
focuss
14.03.2019 kl 10:38 2672

Den egentlige guidingen fra Schneider er denne: " I see a very very positive future" Og det er ikke leder i et selskap som skal be markedet om penger som sier dette, men et selskap som har alle pengene de trenger og mer til. Mer kan vi ikke be om.
Redigert 14.03.2019 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
14.03.2019 kl 10:34 2680

Er det ikke naturlig å tro at salgene av scop vil bli enklere og enklere etterhvert ?
Med større utbredelse av scop blir det bedre kjent både blant sykehus og pasienter at dette er den beste behandlingen. Både kostnadsmessig og resultat.
Når man bare har tilgang på Lada kjøper man Lada (White light). Men når man får BMW til en lavere pris kjøper man heller BMW.

Når scopene er i drift kommer salg av Cysview etter. Scopene kjøpes ikke for å stå til pynt.
Redigert 14.03.2019 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2019 kl 08:52 2752

Den vil helt klart skyte fart, og har tro at i slutten av 2019 så kommer vi til å se en ganske formidabel utvikling i utplassering av scoop, da alle de som ligger i pipeline nå vil være klare til bruk.
ruda
14.03.2019 kl 07:05 2862

Har stor tro på at PHO vil få fart på seg etter ene. Faren er at et større selskap sluker dem når de ser potensialet
Slettet bruker
14.03.2019 kl 06:38 2888

Det eneste som gjør at denne raketten ikke skyter fart det er prosessen det innebærer å få et scoop i drift. Men sakte men sikkert kommer flere og flere scoop i drift, så inntektene går bare en vei, og det er begrenset hvor mye utgiftene kan øke.
Slettet bruker
14.03.2019 kl 06:23 2898

Det skrives mye vås fra både sider. Men vi får prøve med det vi vet. Det her er fakta.
(Basert på slike funn, anbefaler de felles retningslinjer fra American Urological Association (AUA) og Society of Urologic Oncology (SUO) nå å tilby blått lys-cystoskopi til alle pasienter med ikke-muskulær invasiv blærekreft og vurderer blå lys-cystoskopi for pasienter med historie av ikke-muskel invasiv blærekreft og positiv cytologi.)

Det er neppe mange andre som har samme kompetanse att vurdere kvaliteten på en cystoscope behandling som AUA og SUO.
Og får alle NMIBC pasienter tilbud om BLC behandling, så vil de ha den. Og det er 70 % av alle blærekreft pasienter.
Men hvem som har ansvaret for att tilby alle BLC behandling. Det bør jo vare myndigheter, det er de som styr sykevården.

I USA er det med refusjoner til forsikringsselskapen som i sinn tur har avtaler med leger og sykehus PHO kan jo bare førsøke
forklare alle førdeler med BLC, og håpe att sykehusen tenker mest på pasienten. Mens forsikring både kan og krever att
pasienter skall behandles med den beste og rimligaste behandlingen. Og nær AUA og SUO sier att BLC er den beste for
NMIBC pasienter så kan ikke urologer argumentere imot det uten fakta.

Schneider og Bellete har nok erfarenhet av att selge til sykehus og BP. Men det virker ikke som de er helt klar over hvor
maktførdelningen mellom sykehus og forsikringsselskap fungerer. Og all oppmerksomhet hittils har vart mellom rigide
WLC og BLC scope, der BLC presenterer betydligt bedre resultater.

Men det store er jo Flexiscope behandling/undersøkelse som kan kombineres i ett og samme legebesøk. Og en behandling
som er så mye bedre før pasienter og den som betaler, burde vare vanskelig att stoppe. Den er jo og sterkt rekommendert
av alle som betyr noe. Det er i alle fall før meg otenkbart att forsikringsselskap godtar att sykehus bruker en WLC behandling.
Som er 10 ganger dyrare og meget ubehagligare før pasienten og dessuten gir dårligere resultat..

Det er forsikringsselskapen som avgjør hvor stor markedsandel BLC kommer att få. Og de lever av att gi sine kunder den
beste behandling som kan fås til rett pris. Men hvor lang tid det tar til alle NMIBC pasienter får tilbud om BLC behandling,
er vanskelig att spå. Det kan gå fort om forsikring legger press på sykehus, og eg er sikker på att samtlige 70 % takker
ja til BLC behandling om de blir tilbudt den. Husk att nær all spesialist behandling skall førhåndsgodkjennes av
forsikringsselskap, så de har mye makt de kan bruke.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 23:29 2949

Thepower - det kommer utrolig mye pjatt og lite innhold fra deg om dagen. Måten du opptrer på på HO gjør i alle fall at jeg mister mye av respekten for deg. I dag har Schneider bekreftet at det er realistisk med markedsandel 20- 30 % - noe høyere enn det Focuss har lagt til grunn i sitt regnestykke. Da skjønner jeg ikke hvorfor du hele tiden, i nesten etterhvert innlegg, skal latterliggjøre noen av regnestykker som er gjort på HO. Jeg har derimot ennå ikke sett hva du mener er kurspotensialet til PHO basert på markedsandel på 20 % - som utgjør en 40 dobling av dagens omsetning i USA....

Jeg har tidligere spurt hva definisjonen på en smånisse er - basert på de siste utallige meningsløse innlegg fra deg har jeg fått en viss anelse hva som er definisjonen...

Alle får selv gjøre opp sin egen oppfatning etter dagens seanse. For min del fikk jeg et enda bedre innblikk i det som skjer i PHO/USA - og hva en bør forvente fremover. Klarer PHO å oppnå en brøkdel av det Schneider mener er realistisk ift markedsandel - vil vi uansettfå en meget positiv kursutvikling fremover. Det blir også interessant å se om vi etterhvert vil se noen amerikanske investorer i PHO i løpet av 2019.

Lykke til!