SV's fjottegruppe på Stortinget nominerer Thunberg

Slettet bruker
13.03.2019 kl 17:52 695

til årets fredspris. Joda, hele gruppa står vel fortsatt på tidlig tenåringsstadie så det er ikke noen stor overraskelse.

Skjønner ikke at noen tar disse klovnene alvorlig.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ng3Ba5/svenske-greta-thunberg-16-er-nominert-til-nobels-fredspris?utm_source=vgfront&utm_content=row-9
Sotah
13.03.2019 kl 18:10 684

Du kjemper en tapt sak, Melvind. Gamle sure gubber når ikke inn til ungdomskullet. Det gjør Greta.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 18:28 678

Flourwind har rett her.

Sotah:
Flertallet av befolkningen er nok ikke villig til å endre seg i den retning klimagjengen ser for seg... heller ikke dagens ungdom.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 18:36 675

SV, KrF og V hadde vært godt å bli kvitt.

Slettet bruker
13.03.2019 kl 18:43 673

"Ungdomskullet" til SV på Stortinget? Mer sure og grinete folk enn de finnes vel ikke.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 18:51 671

Og hva har dette med fred på jord å gjøre?
aklm
13.03.2019 kl 18:52 667

Jeg trodde hun var en fjernstyrt robot.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 18:52 666

Skjønner ikke helt hvorfor hun skal få fredsprisen men ellers er jeg enig med Sotah. Ungdommelig engasjement er bra. Vi trenger ikke være enig i at alt skal rettes opp over natten men om noen pusher i riktig retning er det bra. Såvidt jeg vet så var det mer ungdom enn gretne gamle gubber som stod på barrikadene og kjempet mot svovelregn og annen forsøpling vi var utsatt for på 70-80 tallet.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 18:55 661

Dette handler bare om den vanlige ufreden fra venstresiden og deres umodne stakkarer som tror at får man tatt fra folk bilen og få skattet dem under fattigdomsgrensa så vil
verden bli et lykkelig ated.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 18:56 660

Korrekt Melvind.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 19:19 652

Argumentene om at miljøvern fører til mer skatt på bil er litt merkelig da man i dag har sjansen til å kjøpe miljøvennlige biler veldig "billig" mens andre biler ikke har blitt dyrere. Det er jo heller ingen tvil om at miljøvern har vært en av grunnene til at bensin/dieselforbruket i dag er halvert i forhold til et par tiår siden. Dette er også penger spart. Taperne var land som USA som ikke brydde seg om miljøvern. Hele bilindustrien deres holdt på å gå dunken pga at de ikke fulgte med på hva resten av verden holdt på med.
Slettet bruker
13.03.2019 kl 21:10 621

Sosialistene har ALLTID et triks opp i ermet. Du skjønner vel ikke at vi må betale mer SKATT for å sponse el-eventyret liksom skal bli "billig", men det koster oss skatt, staten blir aldri mindre glupsk og henter alltid inn "billig" fra et annet sugerør inn i min lommebok.
Redigert 13.03.2019 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2019 kl 21:23 615

melissa
Om en plateprodusent oppdager og lanserer en artist som blir veldig populær. Vil du da avvise artisten som fake?
Faktum er at hun har flere følgere på sosiale medier enn de mest kjente miljøpolitikerne i Europa. Hennes aksjoner har rett og slett gått viralt. Om det er en annen person som fikk ideen er forsåvidt irrelevant. Dessuten er jeg sikker på at mange også her på forumet støtter enkelte av hennes saker. Jeg så feks flere topicer her om den hykleriske eliten som tok privatjet til WEF i Sveits hvor de snakket om miljø. Greta Thunberg gjorde faktisk noe med det. Hun tok tog til Sveits og fortalte dem ansikt til ansikt hvor hykleriske de var. Var ikke det bra?
Slettet bruker
13.03.2019 kl 21:29 611

Spesielt å bruke barn slik.
Redigert 13.03.2019 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2019 kl 23:20 596

- og da skal hun ha fredsprisen....Idiotene i SV må være enda mer idioter enn jeg trodde.
Slettet bruker
14.03.2019 kl 08:33 577


Nå skrev jo jeg lenger oppe:
"Skjønner ikke helt hvorfor hun skal få fredsprisen "

Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du svarer meg som om at jeg mener hun bør få fredsprisen. Det mener jeg altså ikke.
Slettet bruker
14.03.2019 kl 08:41 576

Ok.
melissa
14.03.2019 kl 13:26 554

Jabba--
Jeg mener dette er misbruk av barn. Hvilke forutsetninger har de for å forstå hva de forledes til å promotere?
Jo mer jeg leser om jordens geologiske og klimatiske historie, jo mer usikker blir jeg på hva som er normalt. Men det er nå min greie.
Her er to lenker for den interesserte:
https://bjerknes.uib.no/artikler/nyheter/ser-ikke-vidda-bare-traer
https://www.ngu.no/blogg/jordens-historie-p-ett-r
Den siste burde tas med i undervisningen. Et viktig formål med skolen burde jo være å få barn til å tenke selv.

Slettet bruker
14.03.2019 kl 13:44 552

"Et viktig formål med skolen burde jo være å få barn til å tenke selv."

Men dersom de sier noe du er uenig i så er de misbrukt.
melissa
14.03.2019 kl 13:54 551

Neimen jabba--?
Det mener jeg absolutt ikke.
Men jeg foretrekker at meninger bygger på kunnskap. Jeg tviler på at barn er kommet dit.
Slettet bruker
14.03.2019 kl 14:08 547

"Men jeg foretrekker at meninger bygger på kunnskap. Jeg tviler på at barn er kommet dit."

Hvor gamle må barna være før de skal få lov å uttrykke hva de selv tenker uten at du skal skal si at de er misbrukt?
Aftenposten har siden 2005 hatt en seksjon dedikert til leserinlegg for ungdom mellom 13-21 år. Hva mener du om dette? Ringer du barnevernet hvergang du ser undommer få et innlegg på trykk?
https://no.wikipedia.org/wiki/Si_;D
Til slutt. Hva synes du om at hun tok tog til Davos og kalte finanseliten hyklere?
Slettet bruker
14.03.2019 kl 14:13 543

Jeg kjenner ingen normale mennesker som tar toget hele veien til Davos.
Det virker unaturlig.
Slettet bruker
14.03.2019 kl 19:04 534

Youth climate strikes to take place in more than 100 countries
Movement inspired by Greta Thunberg has snowballed, as Belgian workers join strike

https://www.theguardian.com/education/2019/mar/14/youth-climate-strikes-to-take-place-in-almost-100-countries-greta-thunberg

Hundreds of thousands of children are expected to walk out of their classrooms on Friday for a global climate strike amid growing anger at the failure of politicians to tackle the escalating ecological crisis.

Children at tens of thousands of schools in more than 100 countries are due to take part in the walkouts which began last year when one teenager – Greta Thunberg – held a solo protest outside the Swedish parliament.

Since then the climate movement has snowballed with schoolchildren on every continent except Antarctica taking part.
Slettet bruker
14.03.2019 kl 22:47 522

Greta er vel ikke fake, men hun fronter en fake sak.
Klimaløgn-agendaen er nettopp det - løgnagenda.
Det er ingen havnivåøkning eller temp.økning (av noen som helst betydning).
Bak Greta står en PR-mann.....Rentzhog, er det ikke det han heter?
Slettet bruker
14.03.2019 kl 22:57 521

Jeg synes det er fasinerende at så mange lar seg engasjere. Jeg er selvfølgelig ikke enig i at vi må stoppe all produksjon og bruk av fossilbrensel på flekken, og jeg vet ikke hvor stor effekt det har på klimaet, men jeg synes det er en bra langsiktig sak lell. Alt som fører oss i retning av et renere og mer energieffektivt samfunn basert på fornybare ressurser ser jeg på som en fordel for jordkloden. Jeg har heller ingen tro på at en slik utvikling vil være negativt for verdensøkonomien. Det vil skapes utrolig mange spennende nye jobber.
Redigert 14.03.2019 kl 22:59 Du må logge inn for å svare