Frode Foss - Styrelederen som tar null ansvar

20 Februar sendte Erlend Duner Henriksen denne mailen til Frode Foss. (Hentet fra xtrainvestor sine sider)

Jeg sendte natt til i går (tirsdag) denne mailen styreformann Frode Foss, med kopi til shareholder@widerelease.com
Har ennå ikke fått svar.
Dersom noen ønsker å diskutere dette i et fysisk- eller telefonmøte, ta gjerne kontakt på PM her (bare å klikke på mitt navn og sende en melding) eller kommenter i denne kanalen.

Hei Frode,

Jeg er igjen aksjonær i WRE, etter at jeg, etter børsmeldingen (emisjonsmeldingen) publisert sent fredag kveld (altså etter at majoriteten av den ene halvparten av Norges befolkning allerede hadde reist på vinterferie), igjen kjøpte meg inn på mandag og i dag (tirsdag) økte til en drøy million aksjer. Dette etter å ha solgt mine 800.000 aksjer alt for sent i 2018, noe som resulterte i et realisert tap på over en kvart million kroner.

Jeg kan jo begynne med å si at jeg, sånn som situasjonen fremstår nå, kommer til å bruke mine stemmeretter på førstkommende EGF til å foreslå valg av nye styremedlemmer (navn vil jeg komme tilbake til). Jeg ønsker derfor at dette føyes til som Punt 2 i agendaen. Dersom WRE mener at dette av en eller annen grunn ikke er mulig, ønsker jeg en umiddelbar og begrunnet tilbakemelding på det.

Emisjonen (første del) er i innkallingen tydelig begrunnet med behov for å betale lønninger og andre overhead-kostnader i selskapet, samt advokatutgifter og kortsiktig gjeld, altså ikke et øre til fremdrift på et eneste prosjekt. Jeg registrerer videre at emisjonen ikke er garantert på noen som helst måte, og at tegningsrettene heller ikke er salgbare eller kan overdras til andre. Min oppfatning er derfor at denne emisjonen er dømt til å mislykkes. Hva da?

Til min store overraskelse ser jeg også at det eneste som (til nå) kunne ha bidratt til å selge inn emisjonen, nemlig glansbildeprospektet, er godt skult under EGF-innkallingen. Hvorfor ble ikke denne vedlagt som et eget prospekt til børsmeldingen?

Min oppfatning er kort fortalt at WRE i dag (og det siste året) fremstår totalt uten styring, at selskapet nå atter en gang henter inn penger for å overleve som kilde til inntekt til noen få utvalgte i styret/ledelsen, og, ikke minst, at det ikke finnes en eneste konkret plan for veien videre. I hvert fall kan jeg ikke se at selskapet gjør noe som helst for å overbevise aksjonærene/markedet om noe annet.

Påstandene i prospektets unummererte nest siste side ang fremdriften i H2 2018 (hos meg oppgitt til side 21) med headingen: 2018: Q3 & Q4, tillater jeg meg å betvile. Jeg ønsker derfor disse punktene detaljert belyst på EGF.
rimmen
13.03.2019 kl 20:47 1011

10 Mars sender han ny email til Foss og hele styret.

Hei igjen, Frode

Jeg registrerer at du ikke fant det nødvendig å møte opp på den ekstraordinære generalforsamlingen, noe som er mildt sagt uhørt i et selskap som står på randen av konkurs.

Overskrifter, tilsvarende som jeg har linket til i VG-artikkelen nedenfor, samt en påpekning av det samme, bidrar selvfølgelig ikke til å øke interessen for denne *krise-emisjonen.*

*Som aksjonær forventer jeg at både styremedlemmer og ikke minst styreformannen, samt lønnet ledelse, tegner seg i emisjonen, og det snarest og etterfulgt av børsmeldinger som kan bidra til å bremse/reverse kursfallet.*

Den totale stillheten fra WRE etter EGF har medført at kursen på fredag ikke stoppet før på 2,38 (etter å ha vært helt nede på 2,02), noe som er hele 32% under emisjonskursen. Da sier det seg selv at ingen normalt tenkende investorer tegner seg i emisjonen, noe som er styrets soleklare ansvar å bidra til.

Jeg forventer derfor også at styret har en klar plan og arbeids-strategi for i det minste å forsøke å få de største aksjonærene til å tegne seg prorate for sine eierandeler.

Videre forventer jeg at styret jobber aktivt for å få til et forlik med tidligere styreformann James Cardwell. Vel kan man argumentere med at han ikke fortjener noe som helst, men når man selv står med ryggen mot veggen rir man ikke kjepphester. Spesielt når man selv i årsrapporten påpeker at både denne og tidligere rettssak mot Ryan Wiik har medført at all annen aktivitet har stoppet opp.

Minner forøvrig om Aksjelovens § 17–1.

VG-artikkelen vist til over:

Morgan Kane-selskapet i pengenød
Rettssakene mot den utstøtte gründeren Ryan Wiik påførte WR Entertainment kostnader på over 13 millioner kroner. STEIN ØSTBØ Publisert: 09.03.19 18:52

https://www.vg.no/rampelys/film/i/e1b7zK/morgan-kane-selskapet-i-pengenoed

Utdrag:
_"VG har de siste dagene snakket med flere småaksjonærer i WR Entertainment som uttrykker stor frustrasjon for situasjonen i selskapet og mangelen på fremdrift. De savner også direkte informasjon fra selskapets styreleder, Frode Foss, ikke minst i forbindelse med den ekstraordinære generalforsamlingen denne uka, der styreleder Foss var fraværende.
– Vi har ikke hørt noe fra han på ti måneder, sier en av dem.VG har gjort gjentatte forsøk på å nå styreleder Frode Foss i forbindelse med denne saken, uten hell. Foss valgte sommeren 2017 å hoppe av stillingen som finansdirektør i flyselskapet Norwegian der han helt siden starten fungerte som Bjørn Kjos' høyre hånd. Frode Foss er nå finansdirektør i Qatar Airways og var ikke til stede på den ekstraordinære generalforsamlingen mandag.
– Frode Foss bor og jobber i Qatar. Han klarte ikke å få til en reise til Oslo i denne gangen, skriver Erik Christoffersen i sin e-post til VG."_

Vennlig hilsen
Hektar
13.03.2019 kl 21:18 981

Hva er det Foss som styrelder skal kunne svare på som ikke admin dir kan svare på? Aldri skjønt hvorfor dere er så besatt av Foss, men begynner å skjønne nå. Det er den særnorske misunnelsen som driver dette. Tasmin har ingenting og er derfor ikke et interessant mål.
rimmen
13.03.2019 kl 21:30 958

Jeg tenker alle er et mål, men i dette tilfelle har du et selskap som er snart konk og aksjonærer samt VG prøver å få svar fra styreleder og det er helt tyst. I 10 MÅNEDER!!! Tasmin leverer ikke hun heller, men disse emailene er adrresert Foss og ikke henne.
Hektar
13.03.2019 kl 23:39 896

Spørsmålet er vel hvorfor er dette adressert Foss? Kontakte styreleder er da bare tøv, hvorfor gå etter han istedet for admin dir? Jo, den norske sjalusien. Dette er jo helt spinnvill oppførsel og svært uvanlig.
rimmen
14.03.2019 kl 00:00 876

Admin dir er en regnskapsfører og Tasmin svarer heller ikke på noe ang INC, så når styreleder er satt i sin posisjon av oss aksjonærer så må man adressere han. Hvem ellers skal man kontakte?
Hektar
14.03.2019 kl 00:34 841

Admin dir er Tasmin Lucia Khan. Hun er ikke regnskapsfører. Om du har kontaktet henne og hun ikke svarer så er det en grunn til det. Å begynne å mase og angripe styreleder og forvente at han skal gidde eller har tid til å drive med personlig kontakt med survete småsparere er rimelig pussig. Hvorfor må du mase på noen egentlig?
rimmen
14.03.2019 kl 01:17 825

For det har gått 1 år siden de inngikk forlik med Gunnar og ikke en eneste nyhet har kommet enn at de nå igjen skal hente penger. Du kan jo ikke ha aksjer i selskapet hvis mener dette er å mase etter 12 måneder og absolutt ingen ting skjer.

Tasmin er CEO av INC i USA, Erik Christoffersen er Daglig Leder av ASA og han er regnskapsfører.

Frode Foss har tatt på seg et ansvar og når du skygger banen kan du heller ta hatten og gå. Hva faen skal man med en styreleder som har absolutt ingen greie på hva han er delaktig i. Jeg mener alle må gå. Er ingen som kan noe som helst om filmbransjen der.
Pe9s
14.03.2019 kl 09:21 708

Alle bør saksøke selskapet for svindel, falsk informasjon, tyveri, etc!!

For vi er sterke S A M M E N!!
Redigert 14.03.2019 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
nima
14.03.2019 kl 09:27 701

Når Frode ikke møtte på generalforsamlingen så sier det alt om selskapet, kjøper ikke aksjer i et selskap som står med ene foten i graven.Burde saksøke hele gjengen.
Pe9s
14.03.2019 kl 09:42 690

Helt rett! Går vi alle i lag om saksøking, kan vi få tilbake det tapte!