APCL tråd åpen for alle :-)

Slettet bruker
APCL 14.03.2019 kl 09:29 16799

Da er det vell bare å laste igjen under kr?
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
FkL
15.03.2019 kl 10:23 5146

Two key messages to emphasise at this point are that we remain fully committed to pursuing these proceedings based on our legal positions, and that we know they are in the best interest of the shareholders as we seek to protect value on their behalf. To illustrate the length of the arbitration process, management is hopeful that an award in The Gambia arbitration will be issued in H2’2020, unless a mutually beneficial resolution is agreed before this time.

https://newsweb.oslobors.no/message/462543
Skogsmaur
15.03.2019 kl 10:27 5139

Takk for informasjon. De håper at saken kan avgjøres i 2020.
FkL
15.03.2019 kl 10:32 5126

Jeg tror vi kan holde det gående lenge. Derimot så tror jeg at Senegal får svi i en økonomisk kompensasjon til Total hvis de ikke får borret som planlagt. Jeg tror ikke Total vil borre uten at de vet at dette løses eller at saken er avgjort. Likeledes så har Gambia tapt 41(5), hvilket jeg tror var deres største kort. Siste oppdatering hos ICSID tyder på at vi har lagt frem et behandlingsgrunnlag basert på utgangspunktet og denne beslutningen. Blir det forlik eller full sak? Det vet ingen. Jeg tror at det er så mange forhold i denne saken og at alle parter tjener på et forlik.
Mrhifi
15.03.2019 kl 10:33 5117

H2 2020....og præsident valg i 2021...og salgsprocessen A1-A4 licenser still ongoing...i wonder why??
elta-gnilk
15.03.2019 kl 11:04 5054

Ser at aktiviteten øker iht. Totals borreskip Pacific Santa Ana. Itara og La Graciosa, går i skytteltrafikk mellom indre havn, søsterskipet Pacific Khamsin og Santa Ana.
Bivrost
15.03.2019 kl 11:04 5184

Hvordan stiller det seg for saken at både Senegal og Gambia lisensene egentlig utløper i 2019 og 2020?
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
thief
15.03.2019 kl 11:14 5164

Burde vel avgjørelsen komme i ICSID veldig snart angående stopp av aktivitet på rop/sosp!de har jo et tidsskjema der oxo,kan vel tenkes det er 4 uker! Har vel gått 24 dager nå,så kanskje det kommer noe i ettermiddag eller starten av neste uke!Hadde jo vært krise for Senegal/Total om alt ble stoppet?Den avgjørelsen blir vel nesten vinn/vinn for apcl!Settes lisensene på hold,inntil løsning, har vel Senegal ikke mange muligheter,hvis ikke de vil betale erstatning til total!Blir det drilling,får jo apcl derisket lisensen og skulle det bli funn, er nok et forlik like rundt hjørnet!Så uansett kommer det til å skje viktige ting/avgjørelser de neste dager/ukene?
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
FkL
15.03.2019 kl 11:27 5133

Det har jeg dessverre ikke noe godt svar på. Det er en del aktivitet i forskjellige faser innenfor avtalerammene og her vet vi blant annet at vi ikke har oppfylt alle disse og at vi har bedt om utsettelse. Jeg ser selv alene på at avtalene ikke er avsluttet korrekt og at landene heller ikke har fulgt opp våre avvik juridisk korrekt. Det strides om hva som vil tillegges mest vekt, altså det juridiske eller forpliktelsene. Jeg tror at det juridiske vil tillegges mest vekt uavhengig av avtaleramme.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Knievel
15.03.2019 kl 11:28 5127

Hvor har vi fra at provisional measures gjelder boringen? Etter hva jeg ser så har APCL kun meldt det i forhold til Petrosen Tender Process. https://newsweb.oslobors.no/message/462543
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
FkL
15.03.2019 kl 11:35 5109

Det er ingen som vet med sikkerhet hva som ligger til behandling. Det er å anta at dette minst gjelder utlysningsprosessen for SOSP. Det er derimot logisk å anta at APCL vil ha full stans på all aktivitet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
thief
15.03.2019 kl 12:00 6144

Apcl har jo ikke opplyst hva de vil med denne prosessen,men ville vel være naturlig å ta med begge lisensene!Svaret kommer vel snart!
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2019 kl 12:46 6105

Kaster Santa Ana loss, og rigger seg til på ROP i Senegal, så dukker det nok opp flere kjøpere på børsen, tror jeg.

Grunnen er at dette vil signalisere enn ny dreining av caset som indikerer at Total kjører på, og da får nok Senegal veldig mye mer å tenke på. Uansett hva S velger, så vil det potensielt kunne koste mye om dette drar ut uten avklaring. Total har rikelig med advokater og god råd. Det har neppe Senegal. Tør de gamble?

Ikke lange turen fra Las Palmas til Senegal. Det er i alle fall full aktivitet rundt skipet nå. Men slik utrustning tar jo tid.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.03.2019 kl 13:16 6076

Som omtalt på HO tidligere, og fremdeles uendret:

Iflg hjemmesiden skal Pacific Santa Ana bore i Senegal og Mauritania i perioden april-mai, 2019.
Status:
»Rig undergoing client acceptance testing in Las Palmas. Contract to operate in Senegal for one firm well and in Mauritania for one option well.»

Edit: Finner Total olje på ROP så tenner nok Pace sigaren, og lirker kalkulatoren opp av lomma.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
thief
15.03.2019 kl 13:41 6042

Man vet jo ikke hva apcl gjør om det blir funnet olje.Da er det kanskje ikke like lett å bare tilby sosp.Ikke sikker JP er fornøyd med det da?Så er jo en sjans å ta,hvis ikke det kommer en løsning før drillingen!Nå går nok forlik i boks,om apcl får sosp,men ikke sikkert det holder ved oljefunn på rop!Får vi se hva myndighetene tenker snart,meget spennende fremover hvertfall!
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Aldara
15.03.2019 kl 13:46 6027

Jada thiefen men se å spark igang kursen nå!
Blir så drita lei av å rusle rundt her nede i Mordor....
Få oss til Rivendale snarest!
Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Aldara
15.03.2019 kl 14:20 5984

Se på 319k posten på 0,995.....
Eeeeeehhhhhhhh. Reell..???
Nei selvsagt ikke....
Bare lagt der for å S K R E M M E!!
Bøøøøøøøøøøøøøøøøø.
Selg da pysehuer!
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2019 kl 10:57 5819

Det ser ud til at Santa Ana får påfyl af fuel, spændende tider fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
elta-gnilk
16.03.2019 kl 12:22 5750

Ja, og da bruker det ikke å gå lang tid før de setter kursen videre. Å da tenker jeg, kan det komme noe på Mandag, men som sagt bare en tanke.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
thief
16.03.2019 kl 13:38 5698

Kan bli meget spennende dette,endelig skjer det noe konkret!Resultatet har jo absolutt betydning for apcl?Det beste er jo at en eventuell tørr brønn,ikke vil ha veldig mye å si!Apcl bruker jo ikke en krone på denne drillingen og i utgangspunktet er vel ikke apcl ute etter rop,men sosp!Rop er på en måte et forhandlingskort!Så denne drillingen til total har bare oppside,hvis treff!Noen mener at treff ikke har noe å si for apcl,fordi Senegal vil kjøre saken hele veien uansett!Noen som har en god grunn til at de vil gjøre det?

For meg er det nesten innlysende at de da mer enn gjerne gir sosp til apcl!At de skulle gamble med forholdet til total+partner, og et milliardbeløp, er ikke veldig trolig!Er vel en grunn til total innlemmet en erstatningsklausul i kontrakten med Senegal for ikke lenge siden.Her må nok Senegal ut med endel kroner,hvis noe går galt med tanke på rop-lisensen! Så for meg er det ingen tvil om at jackpot for total på rop også er jackpot for apcl!Da mener jeg forlik er så godt som i boks,og vi vil lett gå opp noen kroner i kurs!Men for de som mener Senegal lett setter alt på spill,for kanskje å få solgt sosp på nytt,så har jo ikke drillingen veldig mye å si! Men for meg blir dette veldig spennende, da jeg ser det annerledes ?Så har troa på at kursen oxo får seg et godt løft fremover,når vi nærmer oss resultatet på rop.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
tuja
16.03.2019 kl 15:04 5636

Da er det nok ikke lenge før riggen kurser mot location. SYMI, en" oil product tanker" ligger ved siden av Santa Ana. Tror det snart popper opp en kursdrivende melding på newsweb. For nå begynner det å brenne under føttene på Senegalesiske myndigheter. Tar de sjangsen på å gå hele veien i arbitrition, og risikere å tape etter at Total har truffet innertier på ROP? Jeg tviler.

Ha en fortsatt god helg. Føler at det snart blir "pay day". :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Warom
16.03.2019 kl 16:19 5556

Jepp tuja;
Jeg klarer rett og slett ikke å se det for meg at Senegal skal ta den sjansen det foreløbig ser ut at de tar. Det er en god grunn for at Total fikk inn en klausul i kontrakten, og det burde være en svært god grunn om Senegal skulle ta sjansen på å få dette avgjort i voldgiften. Den grunnen er vel mer eller mindre nødt å være at de er 100% sikre på at de vinner frem, men er de ikke det, så fatter jeg ikke noe annet enn at det burde komme en minnerlig overenkomst om ikke alt for lenge.

Lar Senegal det være, så er de en værre pokerspiller enn jeg er ;)
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
tuja
16.03.2019 kl 18:32 5473

Enig. Og i tillegg prøvde de seg ikke på en 41(5). De fikk nok med seg at Gambia ikke vant fram. Mange ting som forsterker troen på forlik. Spesielt i Senegal. Men tror nok Gambia også føler presset etter tap/avvisning i første instans.

Ha en fortsatt god helg. :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2019 kl 18:44 5449

Senegal SOSP:
The Company was *****required***** to elect whether to continue with the current phase of the SOSP licence in June 2016 by committing to the drilling of an exploration well; however, the Company has not elected to commit to the drilling of the exploration well and has entered into dialogue regarding the possible amendment of this licence commitment.

Hvordan kan man stadigvæk tro på at SOSP tilhører AP?
AP var ***pålagt*** en beslutning, de valgte ikke at bore og dermed at terminere PSC!
Thats it.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2019 kl 18:50 5441

Gambia med sine 2 mill er innesluttet i Senegal med sine 16 mill. G har vesentlig svakere statsfinanser med ekstrem gjeld.
Landene er sterkt knyttet sammen, tross noe historisk kluss fra kolonitiden som i dag manifesterer seg i ulikt språk og religion. Ellers synes det å være et nært forhold. Under maktovertakelsen så hadde eksilregjeringen til Barrow opphold i Senegal. S støttet utkastelsen av diktatoren fra G.

Jeg spekulerer derfor,at det som skjer i S kan ha en direkte dominoeffekt på prosessen i G. Kanskje vil vi se en løsning i en stor pakke? Hvem vet. Det er uansett grunn til å håpe på at Total finner olje. Da kan mye skje, (Money talks) men dette er Afrika, og her tar ting tid.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2019 kl 19:33 5390

Ja du har ret, det er bedst med et link:
http://www.africanpetroleum.com.au/system/files/uploads/financialdocs/APCL%20Interim%20OAX%20Q4%202016%20-%20FINAL.pdf
side 9

APCL var pålagt et valg. De valgte ikke at vælge. Deres dialog med gov om ændring af det pålagte har ikke været positivt.
Jeg er ikke jurist og har ikke set PSC, men i min verden er required noget man SKAL gøre. Kan godt følge dig med en Cure, men det giver ikke nogen mening at give AP en cure for det.
Kunne forstå AP skulle have en Cure, hvis de ikke nåede at bore en required well, men AP skulle blot træffe afgørelsen; Spud a well or not . En cure for det?
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Fakevenues
16.03.2019 kl 20:15 5350

Required by WHO? Hugodan
"Selskapet måtte velge om det skulle fortsette med den nåværende fasen av SOSP-lisensen i juni 2016 ved å forplikte seg til boring av en letebrønn; Selskapet har imidlertid ikke valgt å forplikte seg til boringen av letebrønnen og har gått inn i dialog om mulig endring av denne lisensforpliktelsen."

-Det har i senere tid kommet opp at den 2D Seismikken som de kjøpte av Petrosen var av svært dårlig kvalitet. Tenker *Warom har link til den* .
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2019 kl 20:24 5333

Vedrørende SOSP, så tillater jeg meg å c/p dette innlegget fra Warom fra HO på tråden: «Hvordan sikrer vi oss SOSP? Per 3.12.17:
(litt gammelt innlegg, men egentlig har det ikke skjedd så mye senere, bortsett fra ar Senegal mener SOSP er terminert, noe Apcl bestrider. Warom kan sikkert oppdatere dette.)

Warom skriver 3,.12.17:

«Vi vet APCL har søkt om å få forpliktelsene for inneværende periode overført til neste periode(som er 2,5 år)

Senegal (SOSP & ROP PSCs - 90% interest)
SOSP: Further to ongoing discussions with the Senegalese authorities, the Company has recently lodged an application to enter into the second renewal phase of the Senegal Offshore Sud Profond ("SOSP") production sharing contract ("PSC"). Concurrently with the application, the Company has requested to exchange the outstanding well commitment in the current phase for a 3D seismic acquisition programme, and to transfer this revised outstanding commitment to the second renewal phase.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=436428

Det nok en grunn for at det har søkt å få flyttet forpliktelsene over i ny fase/periode. Det vi har hørt fra JP tidligere er at de er "confident" på at de får SOSP på plass og grunnen kan vi nok lese i kontraktens punkt 7.8
Der står det:

7.8. If at the end of any research period, or in the case of total release or cancellation of the Contract, the research work conducted having not attained the minimum commitments undertaken in Articles 7.2. through 7.4. hereinabove, the Contractor shall pay the State no later than the expiration of the research period in progress a compensation equal to the unpaid balance of the work commitments projected for this period and calculated in accordance with the provisions of Article 7.9. herein below, otherwise the State shall call up the bond provided in Article 7.10. herein below.
Once payment has been made, the Contractor shall be considered as having fulfilled its minimum project obligations with respect to Article 7 of the present Contract; the Contractor may, except in the case of cancellation of the Contract for a major breach of Contract, continue to benefit from the Contract provisions and in the event of an allowable claim, obtain the renewal of the research period.

http://agc-sngb.org/en/wp-content/uploads/2014/10/ResearchContract.pdf

Vedlagte link er ikke den som vi sitter på som er underskrevet, det er en oversatt versjon fra fransk til engelsk. Den franske sitter jeg på, og ordlyden er akkurat den samme som over.

http://itie.sn/wp-content/uploads/2017/03/Decret-Premier-renew-SOSP-14-17.pdf

Dette leser jeg ganske enkelt som at selskapet bare kan betale "a compensation equal to the unpaid balance of the work commitments projected for this period and calculated in accordance with the provisions of Article 7.9." og dermed er SOSP i havn. Det eneste jeg ser myndighetene i dette tilfellet kan gjøre er å kanselere før utløpet av inneværende periode 15.12. "except in the case of cancellation of the Contract for a major breach of Contract"

Det finnes ikke en eneste grunn for akkurat det så langt jeg kan forstå(i alle fall ikke noe som er kommunisert)

Grunnen for at de har søkt å få flyttet forpliktelsene over i neste fase skulle man da tro er for å kunne benytte pengene som ville gått med til "boten" til det som i alle fall gavner oss best(ny seismikk og boring). Det at de har søkt å flytte forpliktelsene kan kanskje også ses på som et bevis på at IKKE de ser behovet for å kjøpe oss videre(men må vi så kan vi)

Har ikke oversikten akkurat nå om hva det vil koste om de velger å ville betale, men det får være akkurat nå.

Det er med dette punktet i kontrakten i alle fall i mine øyne mer eller mindre umulig at ikke SOSP ordner seg. Det står da om to ting, enten betaler vi før utløp eller så får vi flyttet inneværende forpliktelser over i neste periode(som de har søkt om).

Det kaller jeg nesten en vinn vinn(selv om det siste er å foretrekke) og klarer ikke å se dette som annet en Bull:)»
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2019 kl 20:37 5301

WHO=PSC and or gov
Hvis den købte seismik af ~gov er elendig, kan jeg godt forstå det er svært at træffe beslutningen om spud.
Hvornår har de købt den? Jeg mener hvis de har købt en elendig seismik burde det have været komminikeret til alle stakeholders før de skulle træffe valgte om spud or not.

Så dit link Kvasi, men det er >1år efter Spud or Not
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Fakevenues
16.03.2019 kl 20:44 5291

Har desverre ikke linken til den. Mener det var i et statement fra JP.
Dette kommer for øvrig godt frem når i hva som er linket fra her på siden sier "the Company has requested to exchange the outstanding well commitment in the current phase for a 3D seismic acquisition programme"
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.03.2019 kl 21:01 5271

Ok. Jeg vidste ikke i sad på PSC.
Har læst indlæget fra Warom. Kan godt se mulighederne MEN.
Jeg er som sagt ikke jurist og synes det er vanskeligt, til fulde, at forstå/tolke det der er skrevet. Der står så meget tekst formuleret på et meget højt teknisk niveau at jeg giver fortabt..

Lykke til jer alle i casen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
OVaage
17.03.2019 kl 15:11 5006

SOSP

At the beginning of October 2018, the Senegalese government launched an offer for the licensing of two oil blocks: Senegal Offshore South (SOS) and Senegal Deep South Shore (SOSP). But the offer for this last block (SOSP) can be controversial. Westaf News has tried to learn more.

Since the publication of the tender, Africa Petroleum Corporation Limited (APCL), a bisbille with the state of Senegal, announced that there is already a contract in Senegal. This block or company owns 90%.

The call for bids published in October 2018 in the National Journal of Senegal, Le Soleil, by the Ministry of Petroleum and Energy of Senegal, invites interested companies to present themselves, stating that they have until October 31 to deposit their funds. records.

But for Africa Petroleum Corporation Limited, Senegal has no right to put this block on the market.

"The contract (NDLR that unites APLC with the state of Senegal in the SOSP block)" is not officially scheduled, "said APLC media relations director Ben Romney.

In an e-mail with Westaf News, Mr. Romney also states: "APCL is still the legitimate owner of this block and in no case should a manifestation of interest be requested."

Westaf News has tried to have the government version of Senegal, but as in many other "recording" files that concern it, the query remains unfounded.

Westaf News for the first time sent an email to Mr. Thierno Ly, technical adviser number 1 of the Ministry of Petroleum and Energy of Senegal (the sign of the offers mentioned above) for clarification. Mr. Ly declined to respond directly and recommended, in accordance with the "administrative procedures," to send a letter with an interview protocol to the Minister of Petroleum and Energy in person.

Therefore, a letter has been submitted since November 9, 2018 at department level. To date, no response has been reached. Re-mail too, the department still did not respond.

A decree of 2011

As established by the 2011 ACPL Decree to challenge the tender procedure initiated by the government of Senegal?

The investigation has allowed Westaf News to know more: President Abdoulaye Wade signed a decree approving the APCL contract in the SOSP block and signed by his prime minister, Souleymane Ndene. Yes

Previously, as of October 25, 2011, Karim Wade was then Minister of State, Minister of International Cooperation, Land Transportation and Energy, who presented the presentation report. his sign

In this decree it is written: "This contract is signed for an initial period of search of three years, renewable twice, for a period of three years for the first renewal and for a period of two digits (2, 5) for the second renewal, a total search period of 8.5 years ".

Based on the content of this text, the two-part contract should end in mid-2019.

To support his thesis, the oil company recalls that the SOSP block is being arbitrarily before the Center for Regulation of the International Bank of Investment Differences (CIRD), based in Washington.

In January 2018, APCL filed a request for arbitration with the IIRRC after the Senegalese authorities refused to renew the application.

Our investigations confirm that this application exists: the CIRD registered a file of numerical arbitration ARB / 18/24 on July 11, 2018. In this case, the Senegalese State is represented by its Judicial Agent. .

"We were surprised to see that the SOSP block was convened for a demonstration of interest while arbitrarily in CIRDI," said the Director General. APCL, Jens Pace in a statement dated October 8. Mr. Pace also stated in the same statement that he had sent a warning letter to the Senegalese authorities.

"The African countries that have negotiated their mining and oil contracts have many losses during these exits," Senegalese economist Chérif Salif Sy said during a debate on Africa's transparency at the end of October 2018. mining and oil in Senegal

The London-based company also expects an ICDR arbitration between it and the state of Gambia for the same reasons. According to Reuters, both cases have melted the company's current 90% stake in 2018.

To another scandal?

While Senegal has not yet produced a drop of oil, this sector remains controversial and a series of scandals.

The ruling still awaits the light of the nebular in the case of Petro-Tim, with the search permit granted to this company led by Frank Timis and whose Senegalese subsidiary was administered at the time of the brother. President of the Republic, Aliou Sall.

The affiliates and affiliates of this case were submitted to a special report by the State Inspectorate, a report that has not yet been published publicly.

We also remember the contracts awarded to the French Total, who have been exposed to chronic history and have forced the former Minister of Energy, Thierno Alassane Sall, to resign his position to retire.

The political opponent of today's former prime minister said he refused to publish his signature on the contract with Total, which would put the "Senegalese in a hole," according to his statement.

The suspicion of crescendo, the government debate to prove their good intentions in terms of transparency in this sector. Since October 2016, a process was initiated to guarantee the publication of certain mining and oil contracts, both of which are total research and production contracts.

Senegal joined the Initiative for Transparency in Extractive Industries (ITI), whose standard 2.4 "encourages countries to publish all contracts and licenses, which establish the terms of the oil, gas and mineral operation."

Despite these efforts, some Senegalese continue to look suspicious about the management of their oil and gas. On the website dedicated to the publication of such contracts, Petro-Tim (who subsequently sold their shares to Kosmos Energy) and those signed with APCL have not yet been published. (Westafnews)

https://tech2.org/senegal/senegal-still-a-controversy-related-to-oil-exclusive/
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
elta-gnilk
17.03.2019 kl 21:39 4811

Da er Santa Ana klar for Kamsar i Guinea.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
jonea
17.03.2019 kl 22:49 4727

Det ble endret tilbake til Las Palmas nå
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
solid1
18.03.2019 kl 08:18 4598


En underlig aksje, og en underlig men mulig positiv utvikling.
Er avtale signalisert, og en eventuell oppstart avventer bare endelig bekreftelse?

Det kan bli en interessant uke.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
terningmanden
18.03.2019 kl 08:45 4535

Indenfor de næste 2-3 uger tror jeg der vil ske noget i APCL. Senegal vil nok være her vi først får nyheder, da de meget gerne vil have gang i deres produktion og her står retssagen i vejen og et forlig tror jeg vil blive indgået. APCL vil med et forlig hurtigt stige til over kurs 2, hvor jeg tror første stop vil være, men med høj volumen i aktien kan kurs 3 være i sigte :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
thief
18.03.2019 kl 08:58 4492

Kurs 2 ved forlik var da veldig lite,da er jo mcap såvidt på størrelse med en pølsebod. Tror nok den rimelig kjapt er opp på 3kr,før den går mot 4?
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Warom
18.03.2019 kl 11:07 4355

Ja, her skal en vel huske på at ett forlig på en eller flere av lisensene med det jeg vil kalle stor sannsynlighet ganske så kjapt vil bedføre at en virkelig stor aktør kommer til å farme inn. Hva det betyr i evnt cash/free carry og således på kursen tror jeg det er mange som undervurderer.
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
thief
18.03.2019 kl 11:34 4311

Apcl sa vel at de var klar til å agere så fort en lisens gikk i boks,og at partnere posisjonerte seg!Så kommer forlik,kan man nok med stor sannsynlighet oxo regne inn partner,det har jo en stor verdi!Så derfor tror jeg kursen lett spretter opp til 4++,hvis forliket skulle tikke inn!En massiv oppside her altså?
Redigert 21.01.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare