Den beste portefølje?
Fenrisulven
14.03.2019 kl 22:05
190
Jeg driste meg på denne tidligere: admin hva f....
Jeg er ute etter en liten debatt rundt portefølje, da det så ofte skrives mye om enkeltaksjer. Ikke noe galt i det, men det blir ofte litt enspora?.
Hva har du? Hva har jeg? Tenker det er gøy å følge hverandre på tross av utfall.
Det er rom for å diskutere enkeltaksjer i porteføljene, men med god begrunnelse.
Har du en portefølje som er bedre enn min; flott! Da vil jeg gjerne høre om den.
Fint om du nevner tidsperspektiv og hvorfor, med analyser eller egne meninger om din aksje/ portefølje.
Tenker at jeg ikke begrunner min med det første, men er klar for diskusjon rundt mine valg..
Min portefølje fra mest til minst pr. Nå:
GIG (( snitt 21.65) long
IOX ( snitt 4.34) 3-6 mnd.
ELKEM ( snitt 23.45)3-6 mnd.
EAM ( 34.10) 0-3 mnd.
Vurderer inngang i:
DOF
GOOGL
QEC
PHO
Hvordan vurderes dette og bør jeg vurdere annerledes?
Jeg er ute etter en liten debatt rundt portefølje, da det så ofte skrives mye om enkeltaksjer. Ikke noe galt i det, men det blir ofte litt enspora?.
Hva har du? Hva har jeg? Tenker det er gøy å følge hverandre på tross av utfall.
Det er rom for å diskutere enkeltaksjer i porteføljene, men med god begrunnelse.
Har du en portefølje som er bedre enn min; flott! Da vil jeg gjerne høre om den.
Fint om du nevner tidsperspektiv og hvorfor, med analyser eller egne meninger om din aksje/ portefølje.
Tenker at jeg ikke begrunner min med det første, men er klar for diskusjon rundt mine valg..
Min portefølje fra mest til minst pr. Nå:
GIG (( snitt 21.65) long
IOX ( snitt 4.34) 3-6 mnd.
ELKEM ( snitt 23.45)3-6 mnd.
EAM ( 34.10) 0-3 mnd.
Vurderer inngang i:
DOF
GOOGL
QEC
PHO
Hvordan vurderes dette og bør jeg vurdere annerledes?
GOOGL
Tipper de er flinke til å søke nødhavn i dårlig vær.
QEC
Kan bli bra om Trump okkuperer Canada
Tipper de er flinke til å søke nødhavn i dårlig vær.
QEC
Kan bli bra om Trump okkuperer Canada
50% investeres i kriselager billigflybilletter (-->outperformererer børsen i stigning)
50% reserveres til landingsstedet (fin-vin/vinn-vinn)
=budsjett i balanse.
God ferie Norwegians
50% reserveres til landingsstedet (fin-vin/vinn-vinn)
=budsjett i balanse.
God ferie Norwegians
Redigert 14.03.2019 kl 22:40
Du må logge inn for å svare
Slapp av. Skal begrunne tipset bedre etter nedturen hjemme.
Min portfølje for tiden er
KGB
IRA
CIA
ABB
Også er jeg short i Trump organization.
KGB
IRA
CIA
ABB
Også er jeg short i Trump organization.